22-01-2005, 18:37
|
|
|
חבר מתאריך: 21.09.03
הודעות: 3,003
|
|
לא כל כך ברור אם אתה מתכוון
לקורס מנוען אוו קורס ממ"ס
בכל מיקרא שני הקורסים נמשכים כחצי שנה עבור רוב הכלים הקורס נערך בטכני בחיפה
עבור חלקם הוא נערך במתקונת OJT ,משמע אתה לומד תוך כדי עבודה בבסיס שלך.
לגבי הממ"ס בתקופה של נהגו להגיד בכל תחלת קורס לחניכים "יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות בשבילכם ,החדשות הרעות שאתם הולכים לאכול הרבה ח.. והחדשות הטובות שיש מספיק לכולם"
וזה די נכון.
מיקצוע הממ"ס הוא אחד הקשים שיש ביה"א ואחד הגרועים מבחינת יציאות ועומס עבודה
(הכוונה למטוסי קרב ומסוקים)
בעיקרון העבודה היא בביצוע של תחזוקות וביקורות על מנועי המטוסים ומערכות אחרות בתוך טיסת הטיסה של המטוסים כאשר העבודה מתבצעת בדתקים עצמם .
העבודה קשה למדי מבחינה פיזית והשעות ארוכות (יהיו ימים שבהחלט תישן גג 6 שעות ללילה)
ואת כל שאר הזמן תבלה בדת"ק ואפילו תוכל שם וגם זה בין סבב מטוסים אחד לשני.
מבחינת יציאות בהתחלה זה במקרא הטוב פעם בשבועים עם אפטר אחד באמצע
ובמקרא הרע זה פעם ב3 שבועות (אם כי היו כבר לא מעט מיקראים שסגרו 28 ימים רצוף).
כמובן שעם הפז"מ והדרגה המצב משתפר ,ובסמל תצאה כבר שני שבתות כן שבת לא עם אפטרים.
ואחרי כל השלילה יש גם לא מעט צדדים חיובים יש לכידות חברתי בתוך הדת"ק עצמו אווירה טובה בין החברה ומקבלים לא מעט צופרים במובן של טיולי יחידה ,ערבי גיבוש ,ימי כיף וכ"ו.
והכי חשוב שהממ"ס החמ"מ והחימוש הם החוליה העיקרית שגורמת לכל חיל האוויר המפואר של ישראל גם להיות שווה משהוא בלעדהם (ואני אומר את זה בלי שום טיפ טיפה של ציניות) החייל הזה
פשוט לא מתרומם מהקרקע פשוטו כמשמעו!!!!!!!!.
מקצוע המונוען הוא מיקצוע שונה הוא יותר מתעסק בטיפול ותיקון של המנוע עצמו ופחות בכל ההקשר של המטוס שמסביב .
המנוענים שיכים לטיסת תחזוקה בבסיס והתנאים שלהם יותר טובים מבחינת עומס עבודה ויציאות ביחס לזה של הממ"ס (אבל לא בהרבה) מצד שני הם זוכים לפחות הוקרה וצופרים על עבודתם.
מקווה שעזרתי ואשמח לעזור בשעלות ספציפיות אם יש
|