לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 23-01-2007, 10:33
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
ה"סלטס" הוא אכן כנפון קדמי (על שפת ההתקפה של הכנף).
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eqo027 שמתחילה ב "פאנטומים עם וללא slats"

תפקיד ה"סלטס" לאפשר תמרון טוב יותר, בעיקר במהירויות נמוכות (אך לא רק). הם היו נפתחים אוטומטית לפי תנאי הטיסה. ה"סלטס" נשלף קדימה ובכך הוא נפרד מהכנף, והאויר זורם גם ברווח הנוצר בינו ובין שפת ההתקפה של הכנף. הדבר מאפשר זרימת אויר צמודה יותר לכנף גם בתמרונים חדים יותר.
הפאנטומים הראשונים שהגיעו לארץ היו ללא "סלטס".בהמשך כולם נוצרו עם.
אם אינני טועה, ה"סלטס" לא הורכבו על מטוסי צילום "מקוריים" (לא כאלה מאוחרים שהוסבו לצילום) כי לא נזקקים לכאלה במשימות צילום ולכן עדיף שהמטוס יהיה קל יותר ו"חלק" יותר.
נראה לי שניתן להבדיל בין המטוסים ע"י הבליטות שמתחת לשפת ההתקפה (הצירים של ה"סלטס") שאינם מופיעים במטוסים שאין להם "סלטס".
ראה בקישור הבא, לקראת סופו, את הצילומים של מטוס 498 (צילום) לעומת 614.
http://www.fresh.co.il/dcforum/Army/11001.html
תוכל להבחין בשתי הבליטות שבשפת ההתקפה של ה614 (בתחום שבין "בידון" הדלק לבין הפצצות. ב498 זה לא קיים.
והנה עוד מטוס צילום "חלק":

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 23-01-2007 בשעה 10:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 23-01-2007, 13:49
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
על מנת להשלים את שנאמר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eqo027 שמתחילה ב "פאנטומים עם וללא slats"

מטוסי הקורנס שפעלו בחיל האוויר היו מטוסים מדגם E ומבלוקים ושונים - כשהמטוסים המאוחרים יותר שנקלטו - כבר צויידו ב-SLATS במהלך תהליך הייצור של המטוסים.

בארץ בוצעה בתעשייה האווירית הסבה (או למעשה שידרוג) של מטוסי הקורנס היישנים יותר, תוך התאמתם לגירסאות החדישות יותר - הסבה שכללה בין היתר התקנה של מפנה הגזים החדש (מידס 4).

המטוס הראשון בו בוצעה ההסבה היה מטוס 187.

המטוסים של טייסת 107 כבר הגיעו ארצה כשהם מצויידים ב-SLATS.

התעשייה האווירית השלימה את הסבת המטוסים בשנת 1978, כאשר המטוס האחרון שהוסב הוא מטוס קורנס של טיסת 119.

איני זוכר כרגע אם השבלולים צויידו ב-SLATS, אך כפי שציין כבר יערי - הסבירות לכך נמוכה - מאחר שה-SLATS באו לסגור פינה של הינתקות הזרימה מעל הכנף ב-G גבוה - והמצלמים לסוגייהם - לא נדרשו לתמרונים שכאלה לפעילותם הסדירה.

השאלה היא האם כשאתה מתכוון ל-SLATS - אתה מתכוון לכנפונים בשפת ההתקפה של הגה הגובה והדיהדרלים. אם איני טועה - שם הסיפור מעט שונה ותלוי במקורם של המטוסים (חא"א או הצי). בכל אופן - זה נתון שמחייב אותי בבדיקה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 24-01-2007, 09:22
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
OK, כעת נפל לי האסימון.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "קרא את מה שכתבתי קודם!"

אבל גם אם תחזור פעמים נוספות על דבריך זה לא יהפוך אותם ליותר נכונים.
Soloavia ענה תשובה די מפורטת ונכונה אז למה לך להתעקש.
כיוון שיצא לי לטוס על שני סוגי המטוסים אני בפרוש זוכר את המעבר.
כדי להציג בביטחון רב יותר (אתה יודע, בגילי תאי הזיכרון נעשים יותר ויותר אפורים) את הסיפור עיינתי אתמול במקורותי הכתובים ואכן משנת 1972 כל הפאנטומים החדשים (מלבד מטוסי צילום) יוצרו כבר עם הSLATS (כנפוני תמרון, כפי שהם מנוסחים בעברית) ובמקביל הסבו את הישנים.
לפני היות הSLATS, היו מדפים קדמיים עם BLC, כפי שמציין Hacham_Maimon בהמשך האשכול.
אחד הדברים שהיינו בודקים בטיסות מבחן (טיסות שהיו מתבצעות למטוסים אחרי טיפול ממושך במוסך או אחרי החלפת מכלול קריטי, כגון מנוע) היתה ההתנהגות של הSLATS באויר.
דבר נוסף שזכור לי היו תמרוני המטוס במהירות נמוכה בעת ביצוע "מספריים" בקרב אויר (תמרון שבו המבצע הטוב יותר היה מצליח להשאר בגזרה אחורית של היריב, או לעבור לשם אם הוא התחיל בגזרה קדמית). בתמרון זה היו טסים במהירות המותרת הנמוכה ביותר האפשרית (120 קשרים) תוך פניות בדומה לתנועת נחש. הבעיה בפאנטום היתה שבגלל המהירות הנמוכה והזווית הגבוה תנועת האויר מסביב להגאי הסבסוב היתה מתנתקת ועל הטייס היה לבצע פניות רק בעזרת הגה הכוון (ע"י הדוושות, עם הרגליים). כיוון שזו לא היתה הטסה טבעית, הנווט היה נדרש להחזיק את הסטיק באמצע בעזרת רגליו, דבר שהיה מזכיר לטייס את ההיגוי הנכון. לאחר התקנת הSLATS המצב השתפר (אך עדיין רוב ההיגוי בתמרון זה היה עם הגה הכוון).
מתנצל על השיבוש בשם שלך YHS (כאשר פותחים תגובה לא רואים את האשכול, ועל תאי הזכרון שלי כבר הרחבתי).

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 24-01-2007 בשעה 09:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 24-01-2007, 10:14
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
SLATS - הסיפור המלא
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "השבלולים לא הוסבו ולכן לא היו להם SLATS"

המטוס הראשון שכלל את ה-SLATS היה מטוס מדגם E מסחא"א 71-0237 מבלוק 48.

אמנם הרעיון עלה לראשונה כבר בשנת 1958 - אבל בפועל הוא נבנה ונבחן המנהרת רוח רק 10 שנים מאוחר יותר. בשנת 1969 - הוחלט להתקין את הכנפון במטוס הקורנס - דווקא בעקבות ניסויי טיסה בפרוייקט ה-Agile Eagle שכפי שניתן להבין משמו - בכלל בחן אפשרויות תצורה אווירודינמיות שונות של מטוס ה-F-15. באופן מעשי - לבז לא היה כל צורך בכנפונים שכאלה - וכך זכה הקורנס מן ההפקר.

המטוס הראשון עליו נבחנה הקונפיגורציה היה מטוס ה-YF-4E שקיבל כנפונים בדיהדראל ובכנף (SLATS) וביצועיו הושוו למטוס YF-4J (מס' 151497) שבו הותקנו כנפונים בדיהדראלים בלבד.

התברר שהתקנת המערכת איפשרה למטוס להגדיל את זווית ההתקפה בין 3 ל-5 מעלות לפני שהחל להיות מושפע מתופעות הזדקרות שונות. כפועל יוצא - כושר התמרון של המטוס שופר משמעותית. לכנפונים היתה גם תופעת לוואי - הרעה בתכונות היציבות האורכית של המטוס ובביצועי המטוס בטיסה ישרה ואופקית.

בשנת 1970 הותקנה מערכת משופרת במטוס קורנס 68-0544 שהושאל לשם כך מחיל האוויר הישראלי. המערכת החדשה איפשרה למטוס להגדיל את מעטפת ביצועי המטוס, זוית ההתקפה ל-30 מעלות, מהירות 750 קשר או 2 מאך, בתחום ג'י מ- 1- ועד 8.6.

המטוס טס בתצורה זו גם במהלך פעילות מבצעית, וטייסי חיל האוויר הביעו שביעות רצון מביצועיו באופן ששיכנע את חיל האוויר האמריקאי להמשיך בפיתוח ובעצם - לאמץ את הפרוייקט.

במסגרת Agile Eagle I - נבחנו כ-10 קונפיגורציות שונות של הכנפונים בניסיון למצוא קונפיגורציה שתהיה יעילה אווירודינמית, תהיה עצמאית ככל האפשר (ללא צורך במערכות הפעלה שונות) ושלא תצרוך הידראוליקה מעבר לזמין.

המטוס הרביעי עליו הותקנו כנפונים היה מטוס מסחא"א 68-0287. המערכת שהותקנה בו במסגרת Agile Eagle II נועדה למעשה לבחון את מידת התאמתו של קיט הסבה שיועד למטוסים מדגם E שיוצרו עד אז.

מטוס 71-0237 - המטוס ה-756 שיוצר - היה מטוס הקורנס הראשון שירד מפס הייצור כשבכנפיו מותקנת מערכת הכנפונים - אולם בשל בעיות של נזילות ממיכלי הדלק לא היה המטוס הראשון שהמריא בתצורה החדשה אלא דווקא המטוס העוקב - שהמריא ב-11 בפברואר 1972.

חא"א הזמין את הקיטים הראשונים באפריל 1972, וההתקנה בוצעה בבסיס היל ביוטה. למעשה הותקנו הקיטים בכל מטוסי הקורנס מדגם E מלבד מטוסי הקורנס של הצוות האווירובטי - ה-Thunderbirds.

חיל האוויר הישראלי הצטייד במטוסי קורנס ב-8 הזדמנויות.

ב-Peace Echo 1-3 נרכשו 68 מטוסים שהועברו ארצה מ-1969 ועד 1970. לאחר מכן, במסגרת Night Light הועברו 2 קורנסי צילום שהושאלו לישראל בין אוגוסט 1970 ועד מרץ 1971. במבע Peace Patch קיבלה ישראל 12 מטוסים מעודפי חא"א - אחד מהם היה המטוס הראשון שהותקן בו מפנה גזים מדגם מידס 4. מטוסים אלה סופקו עד מרץ 1971.

גם בעיסקה הבאה Peace Echo 4 - קיבלה ישראל מטוסים ללא כנפונים - להוציא מטוס אחד - מטוס האבטיפוס עם כנפונים - ובסה"כ 24 מטוסים משומשים ועוד 18 חדשים.

במסגרת הרכבת האווירי "ניקל גראס" הועברו לחיל האוויר כ-40 מטוסי קורנס - מהם כ-20 שכבר יוצרו עם כנפונים (כלומר מטוסים שמסחא"א שלהם גבוה מ-71-0237.

העיסקה האחרונה - Peace Echo 5 כבר כללה מטוסים שיוצרו עם הכנפונים וכללה 48 קורנסים ו-12 צלמים.

באשר לשבלולים - כל אלה יוצרו ללא כנפונים, ולאור הסבתם למטוסי צילום - לא בוצעה בהם הסבה - מה גם שזו הביאה להרעה מסויימת בביצועי המטוס בטיסה ישרה ואופקית ולצריכת דלק מוגברת בשל גרר הצורה של הכנפונים.

מאחר שבצילומי המטוס, נראה מטוס 187 כשהוא נושא מארז TISEO - מהסוג שהותקן במטוסים שאחרי 71-0237 - הרי שכנראה לא היה זה המטוס הראשון שנבחן בתצורה הזו, אלא אם כן הותקן ה-TISEO שלא במסגרת תהליך הייצור.

אגב המקור: "תנ"ך הפנטום" בהוצאת Aerospace - World Air power
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 24-01-2007 בשעה 10:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 25-01-2007, 10:14
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
צחי,לא יפה-עקפת על השוליים! :-)
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כל הקודם זוכה :-)"

הנה כמה פרטים של הקורנסים במוזיאון:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img258.imageshack.us/img258/8979/217qf.th.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img260.imageshack.us/img260/517/f4e127openslats2sf.th.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img223.imageshack.us/img223/4926/029od.th.jpg]


וזה F-4F גרמני:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img223.imageshack.us/img223/2024/f4f6nk.th.jpg]


והנה לינק מהפורום הזה:
http://tinyurl.com/q9df4
שים לב לצלמים בנחיתה(דוגמה למדפי שפת התקפה),מס' 495;486;492;495;497;499
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:35

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר