לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-01-2005, 06:26
  הנינוח הנינוח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 1,808
עוד על זילות השואה והטלאי הצהוב של השמאל הסהרורי

עוד לא שכחו זעקות השבר של השמאל על השימוש שהעזו לעשות אנשי גוש קטיף בטלאי כתום במחאה על הכוונה לגרש אותם מבתיהם ואדמתם כפי שגורשו יהודי אירופה. עדיין מהדהדות באזנינו המחאות הרמות של צדקני השמאל על העלבון הנורא שנגרם לניצולי השואה וצאציהם. השמאל כולו הפך להיות באחת מגינו האמיץ ודוברו הבלעדי של הזכרון הקדוש של השואה.

והנה מסתבר שלניכוס העצמי הזה של השואה על ידי השמאל הייתה מטרה: לשמור את זכרון השואה לטובת מושא חמלתם של אנשי השמאל, הלא הם הרוצחים הפלשתינים. כך הפך הטלאי הצהוב (כבר לא הכתום, אלא המקור הצהוב בכבודו ובעצמו) כלי לתעמולת השנאה האנטישמית של השמאל הסהרורי.

כך טוען אחד מנביאי השמאל הסהרורי בישראל, מר יהונתן גפן: השימוש בטלאי הכתום על ידי יהודים שעומדים להיות מגורשים מבתיהם ואדמתם פסול ונפשע, אבל השימוש בטלאי הצהוב על ידי הפלשתינים שעומדים בתור במחסומי צה"ל כדי למנוע מהם לרצוח יהודים - מותר גם מותר ואף מומלץ, כי סבלם מזכיר את השואה. זאת כי מניעת רצח יהודים לשיטתו היא פשע כל כך גדול, שמותר וצריך לגייס לשם כך את זכר השואה. ואין בכך אליבא דגפן משום זילות השואה חלילה, אלא האדרת זכר הקורבנות...

כך כותב גפן:
היו להם כל הסיבות לענוד טלאי צהוב על בגדיהם. שכן, במקרה שלהם, אכן מדובר באזרחים מדרגה שנייה, פליטים חסרי בית. וכל מי שיבקר במחסומי השטחים הכבושים ויראה את התורים העלובים, מגדלי השמירה והשפלת המכלאות, צריך להיות אטום רגשות או חסר כל ידע בהיסטוריית זוועות המין האנושי כדי לא להיזכר בימים אחרים ובמכלאות אחרות.

אני לא יודע אם במשפחה של האדון גפן היו קורבנות שואה, אבל אני יודע שגפן עושה מניפולציה נפשעת בזכרם של בני משפחתי שנספו בשואה. כתב הפלסתר שלו הוא עוד מפגן אופייני של הצביעות והשנאה של השמאל לעם היהודי, ששום אנטישמי ושום נאצי או ניאו נאצי לא היו מתביישים בו.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART/857/593.html

עם כאלה "אחים" מסוגו של גפן מי צריך אויבים ? עם כאלה "אחים" מסוגו של גפן, אכן לא תיתכן מלחמת אחים. זאת כי זה לא אח, אלא אויב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 25-01-2005, 09:16
  העכבר ששתק העכבר ששתק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.03
הודעות: 22,094
כהרגלך בקודש, אתה משקר, מסלף ומעוות
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי הנינוח שמתחילה ב "בעניין הזה אני מסכים איתך... אתה אכן לא אח שלי."

הנה הציטוט המדוייק והמלא מדבריו של גפן:

בכל שלב של מאבקם המזוין וההסברתי, הוכיחו הפלשתינים שהם חסרי תחכום לחלוטין. אם היו להם פנאטים עם רעיונות זולים כמו שיש לנו, היו להם כל הסיבות לענוד טלאי צהוב על בגדיהם. שכן, במקרה שלהם, אכן מדובר באזרחים מדרגה שנייה, פליטים חסרי בית. וכל מי שיבקר במחסומי השטחים הכבושים ויראה את התורים העלובים, מגדלי השמירה והשפלת המכלאות, צריך להיות אטום רגשות או חסר כל ידע בהיסטוריית זוועות המין האנושי כדי לא להיזכר בימים אחרים ובמכלאות אחרות.

ובכל זאת, הפלשתינים, גם אחרי רצח סדרתי של חפים מפשע, ברובם ילדים ונשים, שלא לדבר על פה ושם וידואי הריגה, אינם עונדים טלאי צהוב, ומנהיגיהם, מתלהמים ככל שיהיו, לעולם לא יצדיעו במועל יד נאצי.


אז אני - אם מעניין אותך לדעת - לא מסכים עם דבריו של גפן. אני חושב שלפלסטינים אין כל הסיבות לענוד טלאי צהוב, וכל נסיון להשוות בינם לבין קורבנות השואה הוא נואל.
אבל המעשה של אותם מתנחלים מגוש קטיף שענדו את הטלאי הכתום חמור בעיני מדבריו של גפן. כי בעוד שהוא מביע דעה פרטית, מגונה ככל שתהיה, אותם מתנחלים מסויימים עשו שימוש ציני, מניפולטיבי, יזום ומאורגן, באחד הסימבולים הטעונים ביותר של השואה לצורך קידום מטרתם הפוליטית (ותהיה המטרה מוצדקת ככל שתהיה, לצורך הדיון, עדיין המעשה הזה מכוער ובזוי יותר מכל אמירה).

כל נסיון לגזור קופון פוליטי על חשבון השואה, מימין ומשמאל, מגונה בעיני - וזה בדיוק ההבדל ביני ובינך. כי אתה, צבוע שכמותך, מתרעם על הנסיון לעשות זאת משמאל, ובאותה נשימה ובאותו משפט מדבר "על הכוונה לגרש אותם (תושבי גוש קטיף) מבתיהם ואדמתם כפי שגורשו יהודי אירופה".
המשמעות של דבריך היא פשוטה: לשמאלנים אסור לעשות שימוש בשואה ובסממניה, אבל לך ול"חבריך" מהימין - מותר. לך, מר נינוח, מותר לעשות מניפולציה נפשעת בזכרם של בני משפחתך שנספו בשואה. כי אתה זה שרוצה באמת לנכס לעצמך ול"מחנה" שלך את השואה.

תוסיף את ביזוי השואה לרזומה המפואר שלך מהימים האחרונים, שכולל את הכפשת תושבי שדרות והעללת עלילות שוא עליהם, את השוואת בן-גוריון לסטאלין ואת החלת הסזון על תל-חי...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 26-01-2005, 07:08
  הנינוח הנינוח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 1,808
השימוש שלך בשורשים "שקר" "סילוף" וכו' מעיד על מצוקתך
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי העכבר ששתק שמתחילה ב "כהרגלך בקודש, אתה משקר, מסלף ומעוות"

הטענות שלי לא יכולות להיות שקר, מכיוון שהם מבטאות את דעתי. דעה יכולה להיות "שקר" רק במשטר בולשביקי או פאשיסטי שאליו אתה כנראה עורג. אני מציע שתוציא את המילים האלה מהלקסיקון שלך אם בכוונתך לקיים דיון אינטליגנטי שמבוסס על טענות ונימוקים.

ראשית. אני שמח שאתה מצטרף לדעתי שדבריו של יהונתן גפן על השוואת הפלשתינים ליהודים בשואה הם נואלים. לגבי דעתך על המתנחלים, זה אמנם אינו נושא האשכול, אך דעתי כפי שכבר נימקתי אותה, לא יכולה להחשב ל"שקר". מצער שאתה גורר שוב ושוב את הדיון לפסים לא ענייניים.

לגבי השימוש בזכרון השואה: נרצה או לא נרצה, השואה היא ההיסטוריה שלנו. נרצה או לא נרצה, אין לנו היסטוריה אחרת. נרצה או לא נרצה, השואה הייתה אחד הגורמים המרכזיים שהביאו להקמתה של מדינת ישראל. נרצה או נרצה, אי אפשר להתעלם ממנה בשום דיון ציבורי, ובוודאי ובוודאי שאי אפשר להתעלם ממנה בדיון ציבורי שעוסק בגירוש יהודים.

לכן, הנסיון שלך למחוק את ההיסטוריה ולטעון שכל איזכור של השואה הוא בבחינת נסיון "לגזור קופון" הוא שטות מוחלטת. אי אפשר לעמוד בדבר הזה ואי אפשר להצדיק למשל את הקמתה של מדינת ישראל על חשבון הערבים ועל שטחים שמהם גורשו/ברחו הערבים בלי לגולל את סיפור השואה ורדיפת היהודים בעולם. פשוט אי אפשר אחרת. את הסיפורים הנפלאים על האידיליה בין יהודים וערבים שאותה חזו הרצל ואחרים אי אפשר למכור יותר. מדובר במאבק בין עמים, אין כאן צדק מוחלט ולעולם לא יהיה, והשואה היא חלק בלתי נפרד מחוסר הצדק, שהקמתה של מדינת לאום יהודית היא חלק קטן מאוד מתיקונו.

המתנחלים עשו לדעתי שימוש לגיטימי לחלוטין בהיסטוריה שלנו, ורק רגישות היתר שלך ושל חבריך גרמה להם להתקפל ללא סיבה ממשית. יש להם את כל הסיבות בעולם להשוות את עצמם למצב היהודים שגורשו בימי מלחמת העולם השניה, לפחות למצב בשלב הראשון שלה, כאשר עדיין לא היה רעב בקרב היהודים ורבים מהם הלכו לגטאות מרצונם החפשי, וחלק מהם אפילו שמח בכך, משום שראה במעבר שיפור בתנאי המגורים שלו.

בהקשר הזה מעניינת דעתם של ניצולי השואה עצמם בעניין הזה (כל עוד עדיין אפשא למצוא כאלה), ולא של "גוזרי קופונים" מקצועיים מסוגו של גפן, שאני שמח ששנינו מסכימים לגביו. אחד מהם הוא אדוארד אטלר. אני ממליץ לך לקרוא את דבריו ואת הציטוט שהו מביא מדבריו של מרק אדלמן, ממנהיגי מרד גטו וורשה שחי בפולין. אני מציע שתקרא אותם. הדברים רחוקים מאוד מתמונת השחור והלבן שאתה מציג.
להלן הדברים, שהופיעו ב"מקור ראשון מ- 7.1.05 בהקשר הטלאי הכתום שבו השתמשו המתנחלים:

למי מותר לחפור בקרדום השואה
אדוארד אטלר לא חושב שרק למדינה יש זכות למסוק דיווידנדים מזיכרון השואה
שלוותי לא טולטלה כאשר מתנחלי חבל עזה ענדו טלאי במחאה על העקירה המתוכננת של בתיהם. זה לא מעניין אותי כי בגטו ורשה, שם ביליתי שנתיים, לא היו טלאים אלא רצועות בצבע לבן (צבע של כניעה) שבמרכזן מגן דוד כחול.
אבל לא הייתי מתקומם אפילו אם המתנחלים היו עושים שימוש ברצועות הזרוע א-לה-גטו ורשה, כי חיובי בעיניי שזיכרון השואה עשוי לשמש מישהו מלבד המדינה. מדוע לממשלות ישראל ולארגונים שונים מותר ליהנות מזיכרון השואה כבר כחמישים שנה, ודווקא למתנחלים העומדים לאבד את בתיהם – אסור?
ויש היבט נוסף לצעד המחאה של המתנחלים: לפני כמה שנים שאלתי את מרק אדלמן, סגן המפקד של מרד גטו ורשה, אם לא מפריע לו שכמה אנשים בישראל מתחזים כמי שלחמו במרד הגטו. "זה דווקא טוב", הפתיע אותי אדלמן. "בזכות המתחזים האלה יידעו רבים שהיה בכלל מרד". תשובתו של אדלמן היתה נבואית כמעט. הוא לא ידע שהמושג 'שואה' ייעלם בישראל 2005 מרשימת מאה המושגים שמשרד החינוך ממליץ לילדינו לשנן.
אין בכוונתי לגייס את הלפ-טופ שלי למאבק במניפולציות המבוצעות בזיכרון השואה. לא אכפת לי אם יהודי אחד קורא לשני 'נאצי', או מאשים את הנוער העברי בהיטלר-יוגנדיות. הרי במילא מעדיף עמנו היושב בציון את הזיכרון הקולקטיבי המיוצר לשימוש עצמי, לעתים ציני, כמו בתחומי מוסר ופוליטיקה. הזיכרונות האישיים מהשואה אינם מעניינים כאן אף אחד. יש לי אפילו רושם שהמניפולטורים הרשמיים של השואה מחכים בכיליון-נפש לרגע שבו יירד מהבמה ניצול השואה האחרון. אז הם יוכלו – הפעם מבלי שיופרעו בקריאות מחאה רפות – להוסיף לשואה את פס הכתוביות הרצוי להם, למען יוכלו לחפור ביתר רווחיות בקרדום הזה ששמו שואה.
חוששני שזוהי הסיבה לכך שהמדינה אינה דואגת לאזרחים שיש להם שואה בביוגרפיה. איש אינו דואג כאן למצבם הפיזי והנפשי של הניצולים, ובחוכמה לא נותנים להם אפילו רבע שקל סמלי. לו 'מקור ראשון' לא היה עיתון המקפיד על טוהר השפה, הייתי כותב מה דעתי על המערכת, הנוהגת זלזול כלפי ניצולי השואה לאחר שעשקה מהם בציניות את זיכרונותיהם.
אדוארד אטלר
http://www.makorrishon.net/article.php?id=2975
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:39

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר