21-02-2007, 23:44
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
"מי בכלל צריך טייס? העיקר שיש מחשב" - כתבה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/uploadimages/NFC-595989406108857.jpg]
הכנס האווירונאוטי ה-47 למדעי התעופה והחלל לשנת 2007: מטוס אוטונומי, מל"טים סולאריים, תוכנות מחשב לאופטימיזציה אווירודינאמית ובקרת טיסה של מסוקים.
"כבר כיום ניתן, באופן מעשי, להטיס מטוס נוסעים על-ידי מחשב בלבד", כך אמר שלמה צח, ראש מינהל מדעי הטיסה במרכז ההנדסה של התעשיה האווירית (תע"א). "המחשב יודע להמריא ולהנחית את המטוס טוב יותר מהטייס ומונע תאונות המוגדרות כ'טעויות אנוש'. המחסום העיקרי משימוש בטכנולוגיה זו כבר עתה הינו פסיכולוגי בלבד. אנו עובדים על שיפור ושכלול השיטה על-מנת להפכה לבטוחה יותר", הוסיף צח, שאנשיו ירצו בכנס האווירונאוטי ה-47 למדעי התעופה והחלל לשנת 2007.
להלן מקצת מהנושאים והפיתוחים המוצגים בכנס:
מטוס נוסעים ללא טייס (מטוס אוטונומי) – תוכנית בה משתתפת התע"א כחלק מקונסורציום אירופי (במסגרת תוכנית המו"פ האירופי), שמטרתה לשפר בטיחות טיסה על-ידי הטסה אוטונומית והוזלת עלויות כוח-אדם על-מנת לקדם את רעיון הטסת מטוס נוסעים ללא טייס.
מל"טים המונעים באמצעות אנרגיה סולארית – התע"א, בשיתוף הטכניון, משקיעה ומפתחת טכנולוגיות של מטוסים ללא טייס (מל"טים) המונעים בעזרת אנרגיה סולארית. מדובר במל"טים שזהו מקור האנרגיה היחיד שלהם. מל"טים מסוג זה יוכלו לשהות באוויר פרקי זמן ממושכים, על-ידי הטענת אנרגיה מהשמש במשך היום ושימוש בה בלילה. בתערוכה יוצגו דגמים של מל"טים המונעים על-ידי אנרגיה סולארית.
תוכנות מחשב לאופטימיזציה אווירודינאמית – התע"א תציג בכנס כלים ותוכנות שפיתחה לאופטימיזציה אווירודינאמית של כלי טיס. מדובר בתוכנות CFD (Computerized-Fluid-Dynamics) שעוזרות לתכנן את האווירודינאמיות של כלי טיס בצורה טובה יותר. התוכנות שימשו את התע"א כאשר תכננה את מטוס המנהלים החדש G150 בשת"פ עם חברת "גאלפסטרים" האמריקנית. כתוצאה מכך המטוס עומד ביעדי ביצוע גבוהים לעומת התכנון הראשוני. "התוכנות עושות שימוש בכוח מחשובי של 400 מעבדים הפועלים בו-זמנית וגורמות לכך שחישובים מורכבים מאוד יכולים להיעשות כיום ב-17 שעות. ללא יכולת זו, אותם חישובים ייארכו כ-54 שנים(!)", אמר שלמה צח.
בקרת טיסה של מסוקים – התע"א פיתחה יכולת התאמת בקרת טיסה של מסוקים. הדבר קשה יותר לביצוע מבקרת טיסה של מטוסים קבועי-כנף, בשל התזוזות הרבות של המסוק.
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=00-43-30
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|