11-03-2007, 20:44
|
|
|
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
|
|
מנוע הסופה
להד"ם.
המנוע אמין ביותר.
ככל מנוע מסוג אחר,לפעמים קורה שהמנוע "שורף את הברזלים" זאת אומרת שמתגלה באחד המנועים תקלה המצריכה את בדיקת כל הסד"כ,וזאת כדי לוודא שהתקלה לא מופיעה במנועים אחרים.במקרה כזה מוציא מטה ח"א מה שנקרא "הוראה טכנית מיוחדת (הט"מ) ובה מוגדרות הפעולות שצריכות להתבצע,ותוך כמה זמן יש לבדוק את כל המנועים/מטוסים.כנ"ל כשיצרן המנוע מודיע על תקלה שגרמה להתרסקות מטוס,נאמר,באינדונסיה,או בפקיסטן.כאן כל חילות האויר בעולם המפעילים את אותו מנוע מבצעים בדיקות.
וכנראה שהחבר שלך "שרף" הרבה לילות ולכן הוא מקטר.
רק תמסור לו,שיתנחם,אבל לפני 25 שנה ויותר,כשעבדנו על מנועי ה-F-100 של הבז ,שרפנו על תקלות לא רק לילות,אלא שבועות שלמים כולל שבתות.
והמנוענים היותר ותיקים קרעו את התחת אפילו יותר,על מנועי הוורדון של המיסטר והנין של האורגן שהיו יורדים מהמטוס כל 25 ש"ט!
|