ההבדלים הם בעיקר פנימיים ולא ויזואליים והם בתחום מערכות המסוק
ציטוט:
בשנת 1983 בחן צוות ניסוי של חיל-האוויר את הבלק-הוק כמחליף פוטנציאלי למסוקי האנפה. מסוק אחד הגיע ארצה, בטיסה ישירה, לאחר שתודלק באוויר מספר פעמים. עם הבלק-הוק הגיעו גם שני טייסים, מכונאי מוטס ומדריכים. הבלק-הוק עבר בארץ סידרת ניסויים מקיפה, ונבדק בידי צוות הניסוי בכל תנאי השטח והגובה ובכל סוגי המשימות, שבהם מפעיל חיל-האוויר את מסוקי הסער. כל אחד מטייסי הניסוי ביצע מספר טיסות היכרות, ולאחר מכן נערכו מיבחני טיסה, שכללו יותר מ-40 שעות טיסה ב-61 גיחות. בסופם, המליץ צוות הניסוי לרכוש את המסוק.
המסוקים הראשונים נקלטים בחיל-האוויר
יותר מעשור לאחר שנתקבלה ההחלטה העקרונית לרכוש את הבלק-הוק, קיבל חיל-האוויר באוגוסט 1994 עשרה מסוקי בלק-הוק, שכונו בעברית "ינשוף".
המסוקים הוטסו לארץ בשני מטוסי גלאקסי אמריקאיים, חמישה מסוקים בכל מטוס. עשרת המסוקים שהוענקו במתנה על-ידי המימשל האמריקאי, יוצרו משנת 1977-9, והוצאו משירות פעיל בצבא האמריקאי כשלושה שבועות לפני הגעתם לארץ.
בחודשים שלאחר קבלתם, הותאמו המסוקים לתצורה הישראלית, עברו השבחה וצויידו במערכות חדשות רבות. מסוקי הבלק-הוק, יחד עם מסוקי האנפה, משמשים במשימות של תובלת-סער, פינוי וחילוץ.
מבצע "ענבי זעם"
מבצע "ענבי זעם", שהחל ב-11 באפריל 1996, היה טבילת-האש המבצעית הראשונה של מסוקי הבלק-הוק, כמעט שנתיים לאחר קליטתם בחיל. המסוקים ביצעו בהצלחה משימות רבות בזמן המבצע, חלקם בתנאי לילה ובמזג-אוויר קשה.
חיל-האוויר רוכש מסוקים נוספים
במהלך 1998 קלט חיל-האוויר מסוקי בלק-הוק נוספים. המסוקים נרכשו מחברת "סיקורסקי", שעשתה שינויים במערכות המסוקים על-מנת להתאימם לדרישות חיל-האוויר. השינויים נגעו בעיקר במערכות-הקשר והלוחמה האלקטרונית.
טייסת בלק-הוק חדשה בשנת 2000 נחתמה עיסקה נוספת עם חברת "סיקורסקי", במסגרתה רכש חיל-האוויר 24 מסוקי בלק-הוק חדשים. המסוקים החדשים זהים כמעט לחלוטין בתצורתם למסוקי הבלק-הוק המשופרים אשר נקלטו בחיל-האוויר בשנת 1998. בתחילת חודש אוגוסט 2002 הגיעו חמשת המסוקים הראשונים לישראל, וב-8 באוגוסט נפתחה באופן רשמי טייסת "ציפורי המדבר", בה נקלטו המסוקים.
|
ציטוט:
אב-טיפוס ראשון של מסוק בלק-הוק משופר, בעל יכולת תידלוק אווירי וטווח טיסה מוגדל, מותקן בימים אלה ביחידת האחזקה האווירית של חיל-האוויר ויהיה מבצעי עד סוף השנה.
התקנת השיפורים השונים, שנועדו להאריך את טווח המסוק, החלה בתחילת 1999. במסוק הותקנו, בין השאר, מערכת לתידלוק אווירי, הדומה לזו הקיימת במסוקי היסעור, ומינשאים מיוחדים למכלי דלק נתיקים (ETS). המינשאים, המצויים בצידי המסוק, מותקנים בזווית מיוחדת, המאפשרת יציאה וכניסה מהירה של לוחמים, תיפעול נוח של מנוף ההצלה וירי במקלע מאג.
השיפורים מתוכננים להתבצע ב-15 מסוקי הבלק-הוק מסוג UH-60L (ינשוף-2), שנרכשו מארה"ב ב-1997. במהלך השנה הקרובה תותקנה המערכות במרבית המסוקים.
"אבות-הטיפוס מגיעים לטווח של מסוקי היסעור, וזו בהחלט קפיצת מדרגה מבחינה מבצעית", אומר סא"ל רונן, ראש ענף מסוקים במחלקת אמצעי לחימה. "השיפורים הללו יהפכו את הבלק-הוק למסוק מהשורה הראשונה של מסוקי החילוץ".
|
ההבדלים החיצוניים, בין הדגמים החדשים לישנים הוא שבחלקם (ינשוף 2) גם ניתן להוסיף מיכלי תדלוק חיצוניים וצינור לתדלוק.
_____________________________________
ציטוט:
"מה הוא הסביר לך?" שאלתי. "שני דברים עיקריים", השיב אבי: "הראשון, שכל פרט ופרט במציאות, כל שערה בזקן שלי, קשורים זה בזה ודבר אינו מקרי; והשני, שיש טוב ורע בעולם, ויש לבחור בטוב ולדחות את הרע". מונחי הטוב והרע שאליהם התוודע בחלום, היה ברור, שונים מאוד מאלה שבהם הורגל. הוא לא שכח את החלום הזה, וכששאלתי אותו עליו זמן מה אחר כך, הוא זכר אותו בבירור.
|
נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 10-03-2007 בשעה 17:50.
|