לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 10-03-2007, 17:47
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
ההבדלים הם בעיקר פנימיים ולא ויזואליים והם בתחום מערכות המסוק
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ציפור מדבר שמתחילה ב "מסוקי הינשוף"

ציטוט:

בשנת 1983 בחן צוות ניסוי של חיל-האוויר את הבלק-הוק כמחליף פוטנציאלי למסוקי האנפה. מסוק אחד הגיע ארצה, בטיסה ישירה, לאחר שתודלק באוויר מספר פעמים. עם הבלק-הוק הגיעו גם שני טייסים, מכונאי מוטס ומדריכים. הבלק-הוק עבר בארץ סידרת ניסויים מקיפה, ונבדק בידי צוות הניסוי בכל תנאי השטח והגובה ובכל סוגי המשימות, שבהם מפעיל חיל-האוויר את מסוקי הסער. כל אחד מטייסי הניסוי ביצע מספר טיסות היכרות, ולאחר מכן נערכו מיבחני טיסה, שכללו יותר מ-40 שעות טיסה ב-61 גיחות. בסופם, המליץ צוות הניסוי לרכוש את המסוק.


המסוקים הראשונים נקלטים בחיל-האוויר
יותר מעשור לאחר שנתקבלה ההחלטה העקרונית לרכוש את הבלק-הוק, קיבל חיל-האוויר באוגוסט 1994 עשרה מסוקי בלק-הוק, שכונו בעברית "ינשוף".


המסוקים הוטסו לארץ בשני מטוסי גלאקסי אמריקאיים, חמישה מסוקים בכל מטוס. עשרת המסוקים שהוענקו במתנה על-ידי המימשל האמריקאי, יוצרו משנת 1977-9, והוצאו משירות פעיל בצבא האמריקאי כשלושה שבועות לפני הגעתם לארץ.

בחודשים שלאחר קבלתם, הותאמו המסוקים לתצורה הישראלית, עברו השבחה וצויידו במערכות חדשות רבות. מסוקי הבלק-הוק, יחד עם מסוקי האנפה, משמשים במשימות של תובלת-סער, פינוי וחילוץ.





מבצע "ענבי זעם"

מבצע "ענבי זעם", שהחל ב-11 באפריל 1996, היה טבילת-האש המבצעית הראשונה של מסוקי הבלק-הוק, כמעט שנתיים לאחר קליטתם בחיל. המסוקים ביצעו בהצלחה משימות רבות בזמן המבצע, חלקם בתנאי לילה ובמזג-אוויר קשה.

חיל-האוויר רוכש מסוקים נוספים

במהלך 1998 קלט חיל-האוויר מסוקי בלק-הוק נוספים. המסוקים נרכשו מחברת "סיקורסקי", שעשתה שינויים במערכות המסוקים על-מנת להתאימם לדרישות חיל-האוויר. השינויים נגעו בעיקר במערכות-הקשר והלוחמה האלקטרונית.






טייסת בלק-הוק חדשה
בשנת 2000 נחתמה עיסקה נוספת עם חברת "סיקורסקי", במסגרתה רכש חיל-האוויר 24 מסוקי בלק-הוק חדשים. המסוקים החדשים זהים כמעט לחלוטין בתצורתם למסוקי הבלק-הוק המשופרים אשר נקלטו בחיל-האוויר בשנת 1998. בתחילת חודש אוגוסט 2002 הגיעו חמשת המסוקים הראשונים לישראל, וב-8 באוגוסט נפתחה באופן רשמי טייסת "ציפורי המדבר", בה נקלטו המסוקים.









ציטוט:


אב-טיפוס ראשון של מסוק בלק-הוק משופר, בעל יכולת תידלוק אווירי וטווח טיסה מוגדל, מותקן בימים אלה ביחידת האחזקה האווירית של חיל-האוויר ויהיה מבצעי עד סוף השנה.
התקנת השיפורים השונים, שנועדו להאריך את טווח המסוק, החלה בתחילת 1999. במסוק הותקנו, בין השאר, מערכת לתידלוק אווירי, הדומה לזו הקיימת במסוקי היסעור, ומינשאים מיוחדים למכלי דלק נתיקים (ETS). המינשאים, המצויים בצידי המסוק, מותקנים בזווית מיוחדת, המאפשרת יציאה וכניסה מהירה של לוחמים, תיפעול נוח של מנוף ההצלה וירי במקלע מאג.
השיפורים מתוכננים להתבצע ב-15 מסוקי הבלק-הוק מסוג UH-60L (ינשוף-2), שנרכשו מארה"ב ב-1997. במהלך השנה הקרובה תותקנה המערכות במרבית המסוקים.
"אבות-הטיפוס מגיעים לטווח של מסוקי היסעור, וזו בהחלט קפיצת מדרגה מבחינה מבצעית", אומר סא"ל רונן, ראש ענף מסוקים במחלקת אמצעי לחימה. "השיפורים הללו יהפכו את הבלק-הוק למסוק מהשורה הראשונה של מסוקי החילוץ".


ההבדלים החיצוניים, בין הדגמים החדשים לישנים הוא שבחלקם (ינשוף 2) גם ניתן להוסיף מיכלי תדלוק חיצוניים וצינור לתדלוק.


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 10-03-2007 בשעה 17:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 10-03-2007, 19:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
דגמי הינשוף
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "ההבדלים הם בעיקר פנימיים ולא ויזואליים והם בתחום מערכות המסוק"

כאמור ע"י רועי:
- ב 1994 ניקלטו מסוקי UH-60A מעודפי צבא ארה"ב, בצה"ל ניקראים ינשוף-1
- ב 1998 ניקלטו מסוקי UH-60L ישירות מסיקורסקי, בצה"ל ניקראים ינשוף-2
- ב 2002 ניקלטו מסוקי UH-60L ישירות מסיקורסקי, בצה"ל ניקראים ינשוף-3

ההבדלים בין ה A ל L הם במנוע (24% יותר הספק ב L), בגיר, באוויוניקה, ביכולת נשיאת מיכלי דלק, ביכולת נשיאת טילי נ"ט ועוד מספר שיפורים בעיקר פנימיים.
יחד עם זאת יחידת האחזקה האווירית דואגת במהלך השנים להתאים ככל שניתן את מפרט חליפת ה L גם למסוקי ה A ולעדכן את כל הינשופים במערכות ייחודיות ע"פ דרישות חיל האוויר.

מבחינת הצבעים - לשתי הטייסות המפעילות את הינשוף (124 החרב המתהפכת ו 123 ציפורי המדבר) יש מסוקים משני הצבעים (ג'ינג'י ושחור) המופעלים ע"פ אופי המשימה.
איזה מסוק משרת איפה, הציוד שלו והייעוד וכד' אלה נתונים חסויים!

בארה"ב יש לבלאק הוק יותר גירסאות:
UH-60A הוצא משימוש
UH-60L הדגם הבסיסי הפעיל בעיקר בצבא ארה"ב
HH/MH-60G Pave Hawk דגם לחילוץ, הצלה ומבצעים מיוחדים של חיל האוויר האמריקאי
SH-60 Sea Hawk דגם ימי (יש לו תת גירסאות), בשירות חיל הים האמריקאי
UH-60Q Medevac דגם מיוחד עם ציוד רפואי לחילוץ ופינוי פצועים
MH-60K דגם לצבא ארה"ב בעל יכולת חדירה בגובה נמוך בכל מזג אוויר ובעל עמידות גבוהה
HH-60J Jay Hawk דגם מיוחד עבור משמר החופים האמריקאי
S-70A Fire Hawk דגם מיוחד לכיבוי שריפות
VH-60N דגם מיוחד לתובלת אח"מים כגון נשיא ארה"ב
UH-60M דגם חדש שעתיד להכנס השנה לשירות, בעל מנוע, מערכות ויכולות משופרים

ינשוף
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

UH-60L של צבא ארה"ב חמוש ב 16 טילי הלפייר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

SH-60F Sea Hawk דגם ימי מיוחד בעל יכולת נצ"ל (הורדת סונאר) ונשיאת חימוש מיוחד כגון טילי פינגווין וטורפדו MK 46/50
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 10-03-2007, 20:15
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
בין הדגמים
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ציפור מדבר שמתחילה ב "תודה על ההסבר המפורט"

ככל שידוע לי אין הבדל ויזואלי.
צריך לקחת בחשבון שני דברים:
- על המסוקים מוסיפים ו/או מורידים אמצעים שונים ע"פ המשימה ולכן ויזואלית ישנם שינויים
- במשך הזמן מעדכנים מערכות ומידי פעם צצות כל מיני "בליטות"

אגב לגבי F-16, זה נכון ההבדל שציינת בין דמי A ו C אבל זה לא שינוי גורף ב F-16, זה שינוי שחיל האוויר הישראלי בחר מסיבותיו שלו.
בחיל האוויר האמריקאי לדוגמה לדגמי C אין את הבליטה הזו (לפחות לחלקם) ובחיל האוויר הבלגי לדגמי A כן יש את הבליטה (דגמי MLU).
לעומת זאת יש שינוי גורף, מדגמי C והלאה יש אנטנה לפני הגה הגובה (ובשפת העם: המשולש הקטן לפני הזנב )

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 12-03-2007, 09:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
נו באמת
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כפי שכבר דובר בנושא בעבר"

ועד נקודה קטנה - ה'לימא' (דגם L) הוא לא UH-60 אלא S-70 - דגם שמקביל במידה מסויימת ל-MH-60 בתצורת אמבולנס.

ה S-70 הוא שם, מותג, רישום בתעודת משלוח, מדבקה על המסוק, כינוי של סיקורסקי למסוקים שהולכים לייצוא וכו' וכו' - באותה מידה אפשר גם לקרוא לו עגבניות.
המסוק בסופו של דבר הוא UH-60L, יכול להיות שחיל האוויר ביקש מעין תצורת אמבולנס אז שינו בשבילו בדיוק כמו שכל לקוח אחר יזמין תוספות אחרות ויתקינו לו אותם.
ינשופים 2,3 ירדו מפס הייצור עם השינויים שחיל האוויר ביקש להבדיל מינשוף 1 שהתקבל מעודפי צבא ארה"ב AS IS ורק בארץ עבר שידרוג.

המיספור המתווסף ל S-70A הוא קוד המדינה הרוכשת לדוגמה:
המסוקים למצרים הם S-70A-21
המסוקים לטורקיה הם S-70A-17
המסוקים ליפן הם S-70A-12
והרשימה נמשכת....

יכול להיות ש S-70A-50 זה של ישראל?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 11-03-2007, 08:28
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
הבדלים חיצוניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ציפור מדבר שמתחילה ב "מסוקי הינשוף"

הנה לינק מהפורום,שמראה ינשוף 2.הוא עדיין צבוע בירוק כהה האמריקאי ויש לו את צינור התדלוק ומיכלים חיצוניים,ממוספרים בסדרת ה-900:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...%E9%F0%F9%E5%F3

הנה ינשוף 1,סדרת מספור 700,גם ירוק(יש להניח שכולם בסוף ייצבעו בסכימה המדברית האחרונה),ההבדל החיצוני הבולט היחידי הוא צורת החלון בדלתות הטייסים-כאן זה נראה כמו חלון הזזה,לעומת 2 פתחי אוורור עגולים בינשוף 2+3:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img443.imageshack.us/img443/334/00gf4.th.jpg]


והנה עוד ינשוף 1 כבר צבוע בסכימה האחרונה(רק צורת החלון+מספר מאפשרים זיהוי תת הדגם):


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img410.imageshack.us/img410/6286/uh60a70711jy7.th.jpg]


והנה ינשוף 3,סדרת מספור 500,צבוע מדברית(רואים בליטות מעל לכני נסע הראשיים של הכנה לכנפיים הקצרות לתליית המיכלים הנתיקים):


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img260.imageshack.us/img260/4864/dscn4936am5.th.jpg]


בקיצור,אם ינשוף 2 יהיה צבוע מדברית וינשוף 3 יהיה מצויד בצינור תדלוק+נתיקים,לא נראה לי שניתן להבחין ביניהם,למעט המספר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:13

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר