לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 14-03-2007, 10:42
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
קיטן פלייט
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "לשרמן לא היו בוגים?"

לשרמן היו בוגים (והרבה). לא הייתי שם כשהתחילו לקרא להם. האם יש ויורס בטנקים אחרים ואיך קוראים לו אינני יודע.
לגבי הקיטן פלייט: בשוט מטאור היא הייתה הרבה יותר קטנה מאשר בשוט קל, והייתה לה צורה שהזכירה חתולה רובצת.
מאפיינים נוספים של השוט מטאור:
  • מנוע רולס רויס בנזין (לפי אחת השמועות זהו מנוע המרלין של הספיטפייר ללא מגדש טורבו) שילל במקום לרעום.
  • היגוי בעזרת ידיות - כמו טרקטור.
  • גיר ידני עם חמישה הילוכים קדימה ושניים אחורה - קשה עד בלתי אפשרי לתפעול ( ללא סינכרון)
  • ללא רצפה תחתית - הטען היה צריך לרוץ אחרי המקלע או לשים רגליים על קרונית התחמושת ותחתית תא 4 פגז.
  • הרצפה הייתה ישרה (כמו באוטובוס) והפגזים היו בתאים נפתחים ברצפה (פרט לפגזים בקרוניות, תא 24, ותא 4).
  • במקום מיכל דלק קדמי היה מיכל מי שתייה עם ברז בתא הלחימה.
  • בחלק מהטנקים (לפני שהורידו בארץ) היתה מראה לנהג.
  • הייתה לנהג אפשרות לנהיגה עם מדפים פתוחים כאשר הוא מוגן מגשם בעזרת מתקון ברזנט עם חלונות ומגבים. (בטנקים שבהם היה קיים היה המתקון מאוחסן בתא לפני תא 1).
  • לטנק היו רדיאטורים שהיה צריך לפתוח בתל"ט ותא"ט. הסיפון היה שטוח והרדיאטורים היו מספקים חום כל הלילה (מקום מצויין לישון)
  • לטנק היה מנוע עזר (של מכונית אוסטין). לא היה מעשי להניע בבוקר בלי להניע לפני כן מנוע עזר לכמה דקות. בתל"ת היו שמים קופסא עם מיים ליד המפלט של המנוע עזר ובסוף הטיפול היו מכינים תה.
  • סך הכל הטנק היה קשה מאד לתפעול ואחזקה והיה לא אמין בעליל, אבל הייתה לו נשמה יתירה. בזמן מבצעים ומלחמות הטנק היה מתקלקל הרבה פחות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 15-03-2007, 11:07
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
שוטים
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "מעניין מאוד! העיקר שגם במטאור וגם בקל היה צריך להחליף מוח :-)"

האשכול שהבאת נראה מקיף ולא כדאי לפתוח אחד חדש. אני שירתתי על שוט א לפני, בזמן, ואחרי יוה"כ.
בשליש האחרון של שירות המילואים הוסבנו לשוט ד. במהלך הסדיר נחשפתי לשוט מטאור כאשר האירוע המשמעותי היה השתתפות כפלוגת טנקים בהסבה של גדודי מילואים חי"ר לחרמ"ש לפני המלחמה (הטנקים היו בצאלים ושימשו לאימון מילואים, שעות מנוע לא עלו כי הטנקים היו מיועדים להסבה). היה מעניין לראות כיצד היינו מחלקת טנקים בחיפוי לפלוגת חרמ"ש על זחלמ"ים. כאשר לא היינו יעילים כנסנו לפלוגה להסתערות הסופית על היעד. עם השוט מטאור שהיה הטנק האיטי בצה"ל הצלחנו להשיג את הזחל"מים ולהגיע ליעד לפניהם. כאשר העלינו את הנקודה של כושר הניידות של החרמ"ש בסיכום, אמרו לנו לא לדאוג כי יש חיל אויר. במלחמת יוה"כ לא באו לידי ביטוי כוחות חרמ"ש ניכרים עקב אי התאמתם של הזחל"מים מבחינת מיגון (למרות שה"זלדה" לא היתה יותר ממוגנת) ובעיקר ניידות.

נערך לאחרונה ע"י דוד שמואל בתאריך 15-03-2007 בשעה 11:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:21

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר