לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-03-2007, 07:58
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
שיא עולמי במשיכת G?

טייס חיל הים האמריקאי מדווח בבלוג שלו שהגיע תוך כדי תמרון חד ל 11.2g עם F-16N עת היה באימוני קרב אוויר עם מטוסי F-16 אחרים של חהא"א.
הבלוג כאן

ע"פ YouTube בשנת 1985 F-15 השיג את השיא העולמי במשיכת G (המוזר הוא שהשיא לא מצויין בסרט בגלל שהטייפ נתלש ממקומו מעוצמת ה G)
הסרט

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

(כשאומרים "שיא עולמי במשיכת G" מתכוונים ל G תוך כדי טיסה ולא כמו במקרה ה F-15 הישראלי שכנף שלו נקרעה כתוצאה מתאונה עם מטוס אחר ואז ברגע האימפקט עומסי ה G היו גבוהים מאד)

אגב משיכות G, חברה גרמנית בשם Autoflug Libelle הציגה ב 2004 חליפת תאוצה חדשה המבוססת על נוזל בתוך החליפה במקום השיטה הפניאומטית הרגילה (הרעיון בא מעולם החרקים המעופפים שלגופם מעין חליפה טבעית נוזלית המאפשר להם לעמוד בעומסי G גבוהים מאד).
לטענתם בניסויי מעבדה בצנטריפגות עמדו הטייסים בעומסי 12g מבלי להתנשם בכבדות, להתעוות וכל שאר תופעות ה G-LOC המוזרות.
בניסויי טיסה על מטוסי מיג 29 גרמניים השיגו הטייסים קצת יותר מ 10g (הייתה חליפה פניאומטית נוספת לגיבוי).
חיל האוויר הגרמני החל לצייד את טייסי הטייפון בחליפות האלה עם פניאומטית לגיבוי כמובן.
אתר החברה כאן

חליפת תאוצה הידראולית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 27-03-2007, 15:40
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
אם זכרוני אינו מטעה אותי, מדובר בסביבות 20G בנטישה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "24G"

אך פרק הזמן קצר ביותר וכמעט לא מספיק להשפיע בכיוונים של "שחור בעיניים" או איבוד הכרה, כפי שיכול להגרם מג'י הרבה יותר נמוך אך לאורך זמן ממושך יותר.
מצד שני, אם הידיים לא הוחזקו כראוי, יכולה להיגרם פריקה (מפרק הכתף יוצא ממקומו כלפי מטה).

עריכה: מצאתי את המידע הבא באתר:http://www.ejectionsite.com/


The maximum G-force that is experienced depends on several factors of the propulsion system in the seat, and in the mass of the seat/man combination. As there are many different designs of seats and propulsion systems, it is hard to generalize this. The older purely ballistic seats tended to be higher ranges, from 17-22Gz not being unusual. Later designs lowered the maximum G force as the addition of rocket propulsion allowed for seats to clear the aircraft with less initial force. The newer seats are often in the range of 12-14 Gz. This varies by temperature as well, with the hotter cockpit temperature allowing for a higher impulse from the cartridges.

The other major factor is the mass of the seat/man package. Often referred to as the total ejected mass, this is a measurement of the mass of the seat, the survival equipment, and the crewman and his/her total body mass along with the mass of the gear he/she is wearing. In current issue seats, the amount of force from the catapult and rocket is not variable so the lighter the crewman the higher the amount of force. The reverse holds true for the heavier crewman up to a point, where the total mass of the seat/man begins to cause excessive inertia to build up on the catapult. This would allow gas pressure to build higher and thus provide a higher force when the inertia is finally overcome.

Another force that is often involved in this calculation is the amount of G force the aircraft, and its occupant are experiencing when the seat fires. This has an additive effect similar to that of the higher weight occupant. Since all these forces vary from one ejection to another, a range of force is often specified for a particular seat based on the average crewman on the average day.


נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 27-03-2007 בשעה 15:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 27-03-2007, 16:08
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
ידועים אין ספור מקרים בתעופה (הן הצבאית והן האזרחית)
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "מגבלת G"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דוד שמואל
האם הערכים שצויינו כאן אינם חורגים ממגבלת המבנה של המטוס? האם טיסה כזאת אינה עבירה על חוקי בטיחות טיסה?


שטייסים פשוט לקחו את מטוסם הרבה מעבר ליכולותיהם ומביצועים שנקבעו להם ע"י היצרן.

רק אתמול ראיתי בנאשיונל ג'יאוגרפיק, תכנית על מהנדס טייס שהחליט לחטוף מטוס מטען של FEDEX ולהפילו כביכול כתאונת טיסה (ואז לקבל את כספי הביטוח) הוא ניהל מאבק בשני הטייסים ומהנדס הטייס של הטיסה עצמה. בעוד השניים נאבקו עימו מאחור, הטייס (בעברו טייס בצי ארה"ב) החליט להשתמש במטוס כנשק העיקרי ותמרן אותו כך שהתוקף יאבד את שיווי המשקל ואולי יוטח בעוצמה על דפנות המטוס (זה עבד). המטוס הגיע למצב שהוא טס על גבו (!) פשוטו כמשמעו....

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:28

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר