29-01-2005, 20:24
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
ב628 היה מחמד במצב קשה מול בני קרייש, והעדיף לחתום עימם על הסכם.
אותו הסכם (נחתם בחודייביה) היה הודנא לעשר שנים, אלא ששנתיים אח"כ התחזק מחמד בזכות
הצטרפות שבטים נוספים ל"אומה" המסלמית בעוד שבני קרייש נותרו חלשים (הנאמנות הדתית כמובן
מאפשרת התרחבות גדולה בהרבה מנאמנות שבטית, במוגבלת ע"י קשרי דם) - והוא הפר את ההסכם
וכבש את מכ ללא התנגדות.
כשנשאל על הפרת ההסכם, השיב שהסכמים עם כופרים אינם מחייבים את המאמינים. למי שחושב
שמחמד אינו מודל ומופת, יש לציין שכל התורה שבע"פ המסלמית (המרוכזת בקבצי ה"חדית'") היא
תיאור של פרקים מחיי מחמד וחבריו, ומשם נגזרת כל ההלכה המסלמית. מושג ההודנא בא משם, ועבור
אנשים שזה עולמם התרבותי - יש להודנא משמעות מאוד לא נעימה מבחינתנו: משמעות של הסכם
שיופר בוודאות. כך הם כינו את הסכמי אוסלו, וכאן התעלמו מזה - וחטפו הפרות חוזרות ונשנות. את
ההודנא הזו הם מפרים ויפרו ללא הפסק, כל זמן שכאן לא יפנימו מהי מטרתה המוצהרת, בעיני כל
מסלמי.
|