לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 20-05-2007, 23:41
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
מה שכתבת נכון,עם תיקון קטן
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "שלילי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר אדום
הרוטור מסתובב בסל"ד פחות או יותר קבוע במשך כל הטיסה. ע"י משחק במוט הקולקטיב (מלשון קולקטיבי) משנים את זוית ההטיה (זוית ההתקפה) של דסקת הרוטור וע"י כך "עולים" או "יורדים"


הרוטורים(ראשי ואחורי) מסתובבים בסל"ד לא "פחות או יותר קבוע",אלא קבוע.בהנעת המסוק על הקרקע,מעלים את סל"ד המנוע/עים ל-100% ושם זה נשאר(כמובן,שהמנוע/עים מניע את הרוטורים דרך תמסורת).ע"י מוט הקולקטיב משנים את זוית ההתקפה/פסיעה של להבי הרוטור הראשי,זוית גדלה-מסוק עולה,זוית קטנה-יורד.הדבר היחיד,שמשתנה עם עליית המסוק זהו כח הפיתול על הציר,כתוצאה של תוספת דלק(כמו לשים גז במכונית בעליה עם שמירת מס' סיבובים קבוע).זוית ההטיה של דיסקת סיבוב הרוטור משנים ע"י הסטיק(נקראת גם זוית מחזורית-זוית הלהבים משתנה במהלך הסיבוב.אם טסים קדימה,כשהלהב נמצאת קדימה-זוית קטנה ביותר=עילוי קטן.כשהלהב מאחורה-זוית גדולה=עילוי גדול.)לכן כל המסוק נוטה עם הגוף לכיוון הטיסה.
בסרטון ניתן גם לראות,שהרוטור האחורי מסתובב לאט מאוד(בד"כ לא ניתן לראות את הלהבים הבודדות שלו,בגלל מהירות הסיבוב הגבוהה)-עוד סימן לעריכת הסרטון.יצא להם די טוב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 21-05-2007, 08:22
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
נכון
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "מה שכתבת נכון,עם תיקון קטן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי iaf-man
הרוטורים(ראשי ואחורי) מסתובבים בסל"ד לא "פחות או יותר קבוע",אלא קבוע.בהנעת המסוק על הקרקע,מעלים את סל"ד המנוע/עים ל-100% ושם זה נשאר(כמובן,שהמנוע/עים מניע את הרוטורים דרך תמסורת).ע"י מוט הקולקטיב משנים את זוית ההתקפה/פסיעה של להבי הרוטור הראשי,זוית גדלה-מסוק עולה,זוית קטנה-יורד.הדבר היחיד,שמשתנה עם עליית המסוק זהו כח הפיתול על הציר,כתוצאה של תוספת דלק(כמו לשים גז במכונית בעליה עם שמירת מס' סיבובים קבוע).זוית ההטיה של דיסקת סיבוב הרוטור משנים ע"י הסטיק(נקראת גם זוית מחזורית-זוית הלהבים משתנה במהלך הסיבוב.אם טסים קדימה,כשהלהב נמצאת קדימה-זוית קטנה ביותר=עילוי קטן.כשהלהב מאחורה-זוית גדולה=עילוי גדול.)לכן כל המסוק נוטה עם הגוף לכיוון הטיסה.
בסרטון ניתן גם לראות,שהרוטור האחורי מסתובב לאט מאוד(בד"כ לא ניתן לראות את הלהבים הבודדות שלו,בגלל מהירות הסיבוב הגבוהה)-עוד סימן לעריכת הסרטון.יצא להם די טוב


נכון מאד. בקריאה ראשונה קצת כעסתי על ההתפלפלות המפולפלת שלך , בקריאה שניה הבנתי שהוספת ערך מוסף אמיתי וחשוב למה שכתבתי.

נקודה חשובה שהבאת היא נקודת הדלק וההשוואה לשמירת סל"ד במכונית בעליה. במסוקים הישנים היתה מעין ידית גז של אופנוע על הקולקטיב כך שבמהלך הרמתו - מכניס הטייס תנועה סיבובית = "שם גז" - הנ"ל בכדי לשמור סל"ד קבוע ב"עליות"

במסוקים החדשים יותר - אין ידית גז , פיצוי הדלק מתבצע עצמאית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 21-05-2007, 09:30
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
איזה ביטוי דפקת
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "נכון"

"התפלפלות מפולפלת"
הכוונה לא הייתה להתפלפל,רק להסביר קצת בהרחבה.
דרך אגב,גם בחלק מהמסוקים המודרניים ה"גז"(מצערת) הוא בצורת "גז אופנוע" על הקולקטיב.
כמו שאמרתי-בהנעה מעלים ל-100% ובטיסה זה כבר ווסת דלק אוטומטי מפצה.
לגבי פיצוי ידני במסוקים ישנים-לא מכיר,אבל נשמע הגיוני
הנה תמונה של קולקטיב טייס משנה של אנפה/בל-212.המצערות של 2 המנועים שונות
בגודל ובחיספוס כדי שהטייס רק מהמגע יידע לזהות איזה מנוע זה:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img441.imageshack.us/img441/3424/1141440imgxl9.th.jpg]


לפי מה שראיתי,במסוקים של חברות אחרות יש סידור שונה,לא יודע באיזו צורה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 20-05-2007, 16:34
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,810
מזכיר לי משהו מעניין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי op9090 שמתחילה ב "זה הגיוני ? או תעלול מצלמה"

בשנת 1988 צולם בארץ הסרט רמבו 3 בכיכובום של סילבסטר סטלון וששון גבאי. הסרט עסק בלחימתו של רמבו (נציג הדמוקרטיה הנאורה USA) בכובש הסובייטי האכזר באפגניסטן, במטרה לחלץ את חברו הקולונל שנתפס ע"י הרוסים.
למרות שבתקופה בה צולם הסרט הקומוניזם היה בשלבי גסיסה מתקדמים, שימוש במסק"ר רוסי לטובת הסרט היה עדיין בגר חלום רחוק. כתחליף, נעשה שימוש במסוק פומה שזכה לשדרוג ויזואלי (VISMOD) כך שידמה למקור. לא מזמן קראתי מאמר מעניין בו סיפרו טייסי המסוק שהכנפיים המגודלות שהותקנו במסוק שידרגו בפועל את גם ביצועיו ואיפשרו לבצע "דברים" (לא היה פירוט ספציפי) שמסוק פומה רגיל לא מסוגל לבצע. כמו כן, הם לא פירטו האם כתוצאה מהתקנת התוספות גדל בצורה משמעותית הגרר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מקור התמונות
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:25

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר