26-05-2007, 23:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 11.02.06
הודעות: 13,393
|
|
הבגרות בהסטוריה בעוד 30 שנה. לגזור ולשמור:
קיבלתי במייל. הרי לכם:
תולדות עמ"י
לבתי הספר הדתיים-ימניים.
פרק ראשון.-זיווג בתחילת המאה ה21.(20 נק')
ענה על אחת מן השאלות 2-1.
1) כיצד בתחילת שנות ה21 בחורה היתה מוצאת את זיווגה לפי השיטה החרדית?
2) באיזה גיל היה רצוי להתחתן?ובאיזה גיל היה מצוי? (מתי הבחורה היתה מתחתנת בפועל).
פרק שני.
נושא ראשון-הגירוש/הינתקות.(40 נק').
ענה על שש מהשאלות 10-3
3) מה היו הדעות נגד ובעד ההנתקות? הבא הוגה אחד מכל צד.
4) מה היו הפעולות שנעשו על מנת למנוע את הגירוש? האם הם הצליחו? אם לא,הסבר מדוע.
5)הסבר מדוע עמ"י נכשל במלחמת לבנון השניה? (ע"פ ועדת וינוגרד וע"פ מחנה ימין).
6) כיצד קשורה מחלתו של אריאל שרון להנתקות? הבא דוגמה נוספת
להשפעה זו של הגירוש.
7) א.מהו הצבע ששלט במחנה ימין לפני ההנתקות?
ב.אילו פעולות נעשו ע"מ להרבות צבע זה במחנה הימין?
8 ) א. אילו עליות נעשו לאחר הגירוש?
ב.הסבר כיצד קשורות העליות להנתקות?
ג.האם מטרת העליות צלחה?
9) אילו שינויים חלו על הטרור הערבי כתוצאה מההינתקות?
האם הם היו לטובת היהודים או לרעתם?
10) ציין שישה ישובים שפונו במהלך הגירוש,באילו איזורים הם נמצאו?
נושא שני.-פינוי עמונה.(30 נק').
ענה על אחת מהשאלות 12-11.
11)א.האם היו דרכים שהשוטרים נמנעו מהן כדי לגרש יהודים מעמונה?
אם כן,פרט איזה? אם לא,האם המכות היו ממניעים אישייםאו ציבוריים?
ב.מה בתים פונו מהישוב עמונה? במשך כמה זמן?
12)א. מי היה האחראי לפינוי זה?
ב. מה קרה לאותו אדם לאחר מכן? כיצד מסבירים זאת ע"פ "מידה כנגד מידה"?
פרק שלישי.
כתוב בקצרה על חמישה מהמושגים והשמות 20-13 (לכל מושג 2 נק',בסה"כ 10).
13) חסימת כבישים.
14) "לא נשכח,ולא נסלח".
15) כפר מימון.
16) צו הרחקה.
17) עמונה.
18 ) שריפת צמיגים.
19) איראל שרון.
20) אלות.
|