לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 31-05-2007, 09:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי PD1 שמתחילה ב ""גורמים בחיל האוויר ציינו כי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי PD1
"גורמים בחיל האוויר ציינו כי מטוסי הסקייהוק נחשבים לאמינים ותקלות בהם נדירות ביותר"
סקייהוק הוא מטוס ישן ביותר, אני חושב שאנחנו בין המדינות היחידות שעדיין מפעילות אותו.

"הסקייהוקים משמשים בעיקר להדרכת חניכים בבית הספר לטיסה של חיל האוויר. בעקבות התאונה"
מטוסי אימון?
מה בקשר למטוסי אימון חדשים?
להוציא את הצוקיות והסקייהוקים מהשימוש.

http://www.defenseindustrydaily.com...dated/index.php


מטוסי העייט עברו לאחרונה שידרוג למטוסי 'עייט משופר' המצויידים במערכות תחקור מתקדמות - כך שלמרות שהשילדה היא ישנה - ה"בפנוכו" - מתקדם למדי.

גיל המטוס אינו מעיד על טיבו אלא בעיקר על עלויות האחזקה שלו - וככל שהדבר נוגע לעיט - הרי שמדובר במטוס שעיקר מערכותיו מכאניות ולכן - אמינותן גבוהה, ומצד שני - עלויות התחזוקה של מערכות המטוס - נמוכה יחסית.

המטוס מתוכנן לצאת משרות בעוד שנים רבות אך ראוי לצטט גורם בח"א שכבר אמר "בנוגע לעיט - המטוס הזה חוזר ומפתיע אותנו כל פעם מחדש. בכל פעם שאנחנו מתכננים להוציא אותו משרות - אנחנו רואים שהמטוס פשוט מסרב להיזדקן".

באשר למחליף - צריך לקחת בחשבון כמה גורמים כמו עלויות תפעול, עלויות רכישה, עלויות הסבת המערך (חלפים, הדרכת מכונאים, הדרכת טייסים, גיבוש תוכנית אימון וכו') - ואז להחליט אם מה שיש ועובד - רע יותר ממה שיכול להיות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 31-05-2007, 12:42
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
-תאונות אחרונות במערך העייט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי The Cheff שמתחילה ב "31.5.07 מטוס סקיהוק של ח"א התרסק לים מול אשדוד"

21.10.04
ציטוט:

טייס "סקייהוק" מבסיס חיל האוויר בחצרים כמעט ונקלע ביום רביעי שעבר לתאונת טיס - אך למרבה המזל יצא ללא פגע.
בשעות אחר הצריים של אותו יום במהלך טיסת אימונים, איבד הטייס את הקשר עם מיגדל הפיקוח.
בשלב מסוים אירעה ככל הנראה גם תקלה מכנית במטוס, אך עקב חוסר הקשר עם הטייס לא ניתן היה לאשר לו לנטוש את מטוסו והיה חשש שהמטוס יתרסק על מבנים בבסיס עצמו או במקום ישוב גדול כמו באר שבע.
בסופו של דבר הצליח הטייס להנחית את המטוס בשלום, ללא נפגעים.
גורמים צבאיים ציינו השבוע, כי "האירוע היה במהלך טיסת אימונים שגרתית. באחד המטוסים הייתה תקלה בקשר, ולא היה שום דבר מעבר לזה. בסופו של דבר המטוס נחת בשלום בבסיס חצרים, ולא הייתה פגיע של הטייס או המטוס".
מאת: יעקוב סיטרוק-דהן
הכתבה הופיעה השבוע בשבועון הנגב "שבע"


11.2.04
מטוס סקייהוק N חד מושבי התרסק בדרום הר חברון.
הטייס צנח בשלום.
מטוס סקייהוק התרסק; לטייס שלום


ציטוט:
במקור נכתב על ידי אתר חיל האוויר

היום (רביעי), בשעות הבוקר המאוחרות, התרסק מטוס סקייהוק ("עיט") חד-מושבי מטייסת "הנמר המעופף" בגובה של ששה קילומטרים כתוצאה מאש שהתפרצה בגחון המטוס והתפשטה לכולו. הטייס, סג"ם י', ביצע את כל הפעולות הנדרשות ולאחריהן, מכשלא נותרה ברירה אחרת, נטש בהצלחה את המטוס באיזור מעון-כרמל. כעת נמצא י' בבית-החולים "שיבא" בתל-השומר וצפוי להשתחרר בשעות הקרובות. את החילוץ ביצע צוות מסוק בלק-הוק ("ינשוף") ששהה באזור לצורכי אימונים. לטייס שלום.

סג"ם י', יליד 1983, הוא טייס קרב וחניך בקורס אימון מבצעי מתקדם (קאמ"מ) בטייסת הסקייהוקים. הוא סיים בהצלחה את קורס-טיס מספר 148, בחודש יוני האחרון. י' מתגורר בדרום הארץ והוא בנו של ראש מועצה מקומית באזור.

מפקד חיל-האוויר, האלוף דני חלוץ, הורה על הקמת ועדת חקירה פנים-חיילית לבדיקת הגורמים לתקלה.



גם אז המערך קורקע:

תמונות בלעדיות שלנו מאתר ההתרסקות אז
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




בעקבות התאונה: האלוף חלוץ קירקע את מטוסי הסקייהוק


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://news.fresh.co.il/icons/ynet.gif]


מפקד חיל האוויר, דן חלוץ, החליט הערב (יום ד') לקרקע את מערך מטוסי הסקייהוק בעקבות תאונת האימונים שהתרחשה הבוקר בדרום הר חברון, בה התרסק מטוס מסוג זה. ראש ענף בטיחות טיסה בצה"ל אמר ל-ynet: "מדובר בעניין שגרתי ואני מניח שלאחר בדיקה ראשונית של התאונה, מטוסים יחזרו לטוס".

אש פרצה בגחון המטוס והתפשטה במהירות. הטייס צנח בשלום. הוא פונה על ידי מסוק "ינשוף" לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "שיבא" בתל השומר ומצבו מוגדר קל. בחיל-האוויר מבהירים כי לא נמצאו בו מערכות מסווגות כלשהן.

ועדת החקירה שמינה האלוף חלוץ לבדיקת תאונת האימונים שהתרחשה הבוקר מעל שמי דרום הר חברון, החלה את עבודתה ותגיש בימים הקרובים דו"ח ביניים לגבי נסיבות התאונה.



"אש בגחון - תקלה נדירה"

סגן אלוף ח', ראש ענף בטיחות טיסה בחיל האוויר, אמר ל-ynet כי מדובר בכלי טיס, עיט מסוג N, שנכנס לחיל האוויר בשנות ה-70' ודגמים ישנים יותר של המטוס משרתים צבאות בעולם כבר משנות ה-50'.

מדובר במטוס שנועד למשימות מבצעיות, אך משמש בעיקר הדרכה של חניכים באקדמיה לטיס של חיל האוויר. מדובר במטוס נוח, ידידותי למשתמש, קל לתפעול ומערך התחזוקה של חיל האוויר מתחזק אותו בצורה טובה. "ככלל, מדובר בתאונה נדירה יחסית. בפעם האחרונה שבה נרשמה תאונה במטוס מסוג זה היתה לפני כחמש שנים, אז איתרנו תקלה במנוע, אולם זה לא מחייב שהתאונה שאירעה הבוקר קרתה מסיבות דומות", אומר סא"ל ח'.

מפרטים נוספים שעולים מהתאונה, עולה כי הטייס שהבחין באש שפרצה במטוס ניסה לכבותה באמצעים שונים שהיו ברשותו.

מטוס נוסף דו מושבי שטס לידו והבחין באירוע, דיווח על המצוקה של הטייס. טייס העיט שלא הצליח להשתלט על הלהבות, החליט בגובה של 17,000 רגל לנטוש את המטוס. כשכל האירוע מתרחש לנגד עיניהם של היושבים במטוס הנוסף. המצנח נפתח בגובה של 14,000 רגל ותוך מספר דקות נחת הטייס על הקרקע בשלום. מסוק של חיל האוויר שהיה בדרום הארץ הגיע למקום וחילץ אותו. סא"ל ח' ציין כי גם הפעם פעל הטייס על פי הנוהל וכל חלקי המטוס נאספו. "אני אומר בביטחון מלא כי החקירה תתבצע עד תום על מנת להבין את הכשל הטכני שהתרחש". לגבי קרקוע מערך המטוסים, אמר סא"ל ח' כי מדובר בפועלה שגרתית שנדרשת להקטין סיכונים מסוג זה בעתיד וכאשר יתבררו הפרטים הראשונים לגבי הנסיבות שהביאו לתאונה, יחודשו הטיסות.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 31-05-2007 בשעה 13:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 04-01-2008, 17:48
  analmongus analmongus אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.10.06
הודעות: 408
תשמע - זה כבר נהיה קצת מגוחך...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=strong11]מתוך ידיעות..."

הריצה של הפושטק העיתונאי בחיפוש אחר דרמה פשוט מגוכחת.

סקופ: "תקלה חמורה בחיל האוויר: ליין מסוקים כמעט עלה באש"

כמעט אסון בחיל האוויר - במהלך מנגל טייסתי בהשתתפות בכירי החיל, אחד השיפודים הלוהטים נזרק בטעות לכיוון מקום החנייה של מסוקי האפאצ'י המתקדמים. סגן מפקד הטייסת, שבמסגרת תפקידו הוא אחראי "על האש" - ניסה לבצע תרגיל מסובך של האכלת הכלב של סגן י' - טייסת קרב מצטיינת שעושה הסבה למערך המסק"ר עקב רצונה לשרת בחטיבה החי"ר המוסקת שהוקמה לא מכבר. תא"ל י' - ראש מערך הבקר בחיל - הבחין מיד במתרחש - והצליח למנוע את האסון על ידי פעולה מהירה. גורמים בחיל מציינים שאין זו הפעם הראשונה ש"על האש" בטייסת זו כמעט הופך לאסון: בינואר 2004 המנגל כמעט ולא נדלק עקב רוחות עזות שנשבו בבסיס. החיילים נשארו רעבים באותו אחר הצהריים מה שגרם לכירסום רבתי של ביסלי ובמבה בערב - שגרם לעפיצות וחוסר הקפדה על נהלים.

גורמים במבק"א מציינים שעל פניו - סגן מפקד הטייסת פעל על פי כל הנהלים, אך בכל מקרה - החקירה תמוצה עד תום.

ולגופו של עניין - לא ברורה לי כלל למה צריך לפרסם "כמעט ונפגע", לא ברור למה בכלל מידע הזה יוצא החוצה. אירועי בטיחות בדרגות שונות הרי מתרחשים כל יום, בכל טייסת. הידיעה עוזרת כהוא זה למנוע טעויות או אירועים כאלה לקרות בעתיד? לא נראה לי.....

נערך לאחרונה ע"י analmongus בתאריך 04-01-2008 בשעה 17:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:52

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר