לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-06-2007, 18:03
  Romain Gary Romain Gary אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 101
כתבה ממל"טים זעירים ועד מטוסי ענק- הסלון האוויר ה-47 בלה בורז'ה

מאת דני שלום, מתוך האתר של מקור ראשון

http://www.makor1.co.il/makor/Artic...=2&subchannel=1
הסלון האוויר ה-47 שנפתח היום בנמל האוויר לה בורז'ה צפונית לפריז, מהווה את חלון הראווה של תעשיות התעופה והחלל

fלמעלה מ-200 חברות מ-44 מדינות מציגות מטוסים, מנועים ומערכות חלל, במוסכים הרחבים ועל הרחבות הגדולות של הסלון האוירי בפאריז, ומארחות בעשרות ה"שאלה" או הביתנים, המוקדשים אחת לשנתיים להצגה האווירית הגדולה מכון. על רחבות המטוסים מוצגים למעלה מ-170 מטוסים, צבאיים ואזרחיים, מל"טים למשימות שונות ואפילו דגמי טילי ומשגרי חלל המתנשאים מעל התצוגה.



איפה המטוסים של בואינג?


השנה, כמו בסלון לפני שנתיים בלט האיירבוס A380, לא רק בגודלו העצום אלא גם בכך שלא נראו לו מתחרים - לא על רחבת המטוסים ולא ב"הופעות האוויריות".


הסיבה לכך: בואינג, המתחרה הגדול של איירבוס, לא טרחה לשגר השנה לפריז אף מטוס אזרחי אחד, והותירה את הזירה חופשית לטובת מטוס הענק של אירבוס.

שני מטוסים מדגם זה הגיעו לתצוגה הישר מתוכניות הניסוי והרישוי של המטוס העתיד להימסר ללקוח הראשון רק בעוד חודשים רבים.

יחד עם כך רוחו של מטוס הנוסעים הדו-מנועי - הבואינג 787 "דריימליינר" - שורה על הביתן הגדול של החברה: הוא הוצג בדגמים מלוטשים ובעלונים צבעוניים. אך את ההצגה הגדולה החליטו מנהלי החברה להשאיר להשקת הראווה הגדולה של המטוס, בחודש הבא בסיאטל, ארה"ב.

מטוסים גדולים אחרים שכבשו את רחבות המטוסים היו האיירבוס 330 רמז לתכנון החדש, איירבוס 350A, שעבר שינויים מפליגים ומתיחת פנים מן היסוד. כמו כן היה שם "מפציץ מים" בדמותו של המקדונל דוגלס KDC- 10 שנועד לשאת טונות של מים ולרוקן אותם מעל שריפות היער הגדולות המכלות כל חלקה טובה בהררי קליפורניה ובמקומות אחרים בעולם.

גם שוק מטוסי המנהלים, הפורח יחד על הכלכלה העולמית הופיע במופגן בתצוגה. בין המטוסים היה מטוס המנהלם התלת-מנועי החדש 7X של דאסו וגם שורת המטוסים של חברת גלפסטרים, שבקצה האחרון שולבו שני מטוסים מתוצרת התעשייה האווירית לישראל, המשווקים על ידי החברה האמריקנית.

מטוסים אחרים שבלטו על הרחבות הגדולות היו מטוסי הנוסעים לטווח קצר ובינוני, בהם הפכה חברת אמבראר הברזילאית למתחרה רצינית מאד מול בומברדייה הקנדית-אמריקנית, וחברות אירופיות אחרות בהן איירבוס.

מה קרה לראפטור?

משרד ההגנה האמריקני עשה חסד עם יצרניות המטוסים האמריקניות, והביא לתצוגה מספר מטוסי קרב הנמצאים בשרות חיל האוויר, המרינס והצי האמריקני. אולם אלה נותרו במתכונת "דז'ה וו" את הכל כבר ראינו בתצוגות הקודמות בלה בורז'ה, אולם מטוסי קרב תמיד מושכים ומלהיבים את הילדים, וזה חשוב.

רבים מבין אלה שהתכוונו לראות השנה את האף-22 ראפטור-מטוסי הקרב החמקן שללוקהיד מרטין התאכזבו. משרד ההגנה האמריקני החליט שהוא מעדיף להציב את הטייסות ולהקנות להן יכולת קרבית באלסקה או בבסיס ביפן, ולא להציג את המטוס, שהיה בהחלט יכול להיות מסמר התצוגה השנה.

החלק המלהיב ביותר את הציבור הרחב, הוא כמובן, ההופעות האווירית של מטוסים- וככל שהרעש יהיה גדל יותר, המבערים צורמים יותר ומשיכות הטייסים חדות יותר – כך ייטב. אםאמרו פםשמתכנני האף-16 הם גאונים ניתן היה להווכח בכך גם השנה.

למרות שהוא מוצג באוויר מזה עשרות שנים, המטוס הקטן של לוקהיד מרטינס (שפותח על ידי ג'נרל דיינמיקס) היה מסוגל למשוך את מבטי הצופים למרות שלפניו ואחריו הוצגו מטוסים מתקדמים אחרים- בהם הראפאל של דאסו, המתקשה להמריא בשוקי הייצוא, או ה"טייפון" האירופי, שגם הוא צובר הזמנות בקצב המתאים יותר לצב מאשר למטוס מאך 2 מתקדם.

והרוסים- השאלה הגדולה בפי כל הבאים היתה איפה הרוסים השנה? היו ימים בהם ציפינו להופעת מטוסי המיג והסוחוי הרעשניים בכליון עיניים. תרגילי ה"קוברה" והמשיכות האדירות של המטוסים היו אטרקציה מלהיבה. הפעם היה הד חיוור וקלוש בדמותו של מיג 29- דגם חדש מבית היוצר של "התעשייה האווירית הרוסית"- עשרות מעלים שהתאגדו תחת הנהלה אחת בימים בהם הכל מצטמק בתחום האווירי במדינה זו, בעבר מעצמה עולמית.

הצרפתים, השומרים בקפידה על ה"אגליטה" - השוויניות- נתנו לכך ביטוי במספר גדול במיוחד של כלי טייס ומעופפים אחרים. נדמה כי היעדרם של מטוסים אמריקניים או רוסיים גדולים, פינה את התצוגה בפני עשרות מטוסים קלים, מטוסי אולטראלייט וכלי טיס משונים אחרים, אשר מאפשרים לאזרח הפשוט לרכוש או לבנות אותם, ולחוות אישית את חויית הטיסה באוויר.

היו שם מכדורים פורחים אישיים ועד למצנחי רחיפה ממונעים אותם ניתן להשליך לאחור, לאחר נסיעה קצרה על טרקטורון ולזנק לפתע לשמיים. ססנה הביאה השנה לבד ממטוסי המנהלים שלה גם אתהמטוסים הקלאסיים המוכרים,שמחירם ממשיך לנסוק לשמיים למרות שהם מיוצרים כבר עשרות שנים בקו ייצור שכמעט אינו משנה את דמותו.

חברות אמריקניות, צרפתיות ושוויצרות הציגו מטוסי מנהלים אישיים, לאותם דירקטורים ומנהלי חברות קטנות, שזמנם יקר והם אינם מוכנים לוותר על הבעלות היוקרתית על מטוס מנהלים אישי.

התעשיות הישראליות- תשומת לב עולמית רבה

נדמה כי לא היה ועד הולם יותר לשיגורו של הלויין "אפק 7" מאשר ערב פתיחת התצוגה האווירית בפריז. ישראל ויכולתה הטכנולוגית בתחומי התעופה והחלל, היו זה מכבר מרכז לסקרנות בינלאומית של אוהדים ואויבים כאחת.

השנה משתרעים הביתנים של ישראל על כמעט 5000 מטרים רבועים. 11 חברות תעופה, אלקטרוניקה ואבטחה, מציגות בביתן של מכון היצוא, ובביתן "הצלחת החללית" המוקדש באופן מסורתי, לפכילות תעשייה האווירית לישראל. השנה הגיעו לסלון החברות אלביט, ראדא, רפאל, אורביט, ארונאוטיקס, תדיראן קשר, פלאסן סאסא, S.G.D; SDS ובנטל.

על הרחבות הוצגו המל"טים של התעשייה האווירית לישראל ומולם אלה של אלביט מערכות- ה"הרמס 1500" מול ה"הירון TP"; ה"הרמס 900" החדש מול ה"סרצ'ר" וגם בין המזל"טים הקטנים הייתה תחרות על תשומת הלב העולמית. יש הסוברים כי טוב עושים המפעלים המפזרים את היכולות שלהם במישורי פעולה דומים, אולם יש החושבים כי היה עדיף לאחד את הפעילויות ולא להתחרות זו בזו על נתחי ייצוא.

אולם אם לשפוט לפי התוצאות, מתברר כי לשתי החברות יש הצלחות. התעשייה האווירית מוכרת מל"טים לאוסטרליה להפעלה חפוזה בעיראק, בעוד אלביט מספקת מל"טים לצבא הבריטי אותם יפעיל באפגניסטן. זו מוכרת מערכות לסינגפור והשניה להודו או למדינות אחרות במזרח אסיה.

התעשייה האווירית, לאחר מאבק לא פשוט נגד אנשי הביטחון, חושפת היום לראשונה את מל"ט ה"הירון TP", גדול הממדים, שמוטת כנפיו היא 26 מטרים ולו יכולת שהייה באוויר של 36 שעות ברציפות. המל"ט מיועד לטיסה בגובה בינוני. מל"ט זה מונע במנוע טורבו-מדחף רב עוצמה (1200 כ"ס), המאפשר טיסה לגובה 45,000 רגל. משקל ההמראה של המל"ט – 4650 ק"ג, והוא מסוגל לשאת מטעדים במשקל אופייני של כ-1000 ק"ג.

מל"ט זה נמצא בניסויי טיסה של ידי חיל האוויר הישראלי ומיועדות לו משימות ארוכות טווח במיוחד.

בנוסף, תציג התעשייה האווירית דגמי לוויינים מסוג "אופק", "ארוס" ו"עמוס", שפותחו וכבר שוגרו לחלל, יחד עם דגמי הלוויינים העתידיים המיועדים לשיגור, בהם "טכסאר" (TecSAR) – לוויין תצפית מכ"מי המצויד במכ"מ SAR לכל מזג אוויר וליום ולילה, ו"אופטסאט 3000" (OptSAT 3000) – דור שלישי של לווייני תצפית אופטיים, המיועד לשייט בחלל כ-6 שנים.

וטילים. הטילים הישראלים ומערכות ההכוונה שלהם, קסדות ומערכות עיקוב, היו מאז ומתמיד נושא מועדף על טייסי קרב ותיקים כמו על חובבי תעופה זוטרים. רפאל ממשיכה לגרות את הדמיון בעזרת טילים היכולים לפגוע גם במטוסים הטסים בצד או מאחורי המטוס המשגר, בעוד אלביט משווקת את הקסדה הפועלת בשיטת "הבט והשמד".

אכן - זה לא דמיון: טייס הקרב אינו צריך להגיע לקונוס אחורי של 6 מעלות, כדי לשגר טיל אוויר-אוויר ולהפיל את מטוסי האויב. די אם יביט בו במבט שקול וקר, וילחץ על כפתור השיגור, כדי שהמערכות האלקטרוניות יתרגמו את הדברים לשחרור מהיר של טיל חום או מכ"ם, שיעקוב אחר מטוס וישמיד אותו במהירות מפתיעה.

כל מי שצפה בסרט על השמדת המזל"ט האירני "אבאביל" במלחמת לבנון השנייה היה יכול לעמוד על כך. והסרט הוצג גם בביתן הישראלי של הסלון.

קסדת "המבט הקטלני" הזו נמצאת כבר בשימוש מבצעי, וגם האמריקנים הבינו כי לישראל יש כאן מערכת מנצחת ואימצו אותה עבור מטוסי הקרב המתקדמים ביותר שלהם, כולל המטוסים החמקניים של הדור החמישי הנכנסים עתה לשרות או יעשו זאת בראשית העשור הבא.

טילים הוצגו על ידי רפאל גם למטרות תקיפה של מטרות נקודה, במרחק של עשרות ק"מ, וגם להגנה מפני מטוסים או מסוקים החודרים בגובה נמוך. בין אלה מוביל כצפוי, ה"פופאיי" מצד אחד וגם ה"ספיידר" מצד שני. אלביט אינה עוסקת כמובן רק בתחום המל"טים וידה רב לה גם בתחום הפיתוח של מערכות אלקטרוניות רבות,אותם הציגה מפיתוחים שלאלביט מערכות או חברת הבת אלישרא.

גם תחום מדמי הטיסה הוצג בהבלטה רבה על ידי חברות ישראליות, ותקצר היריעה מהצגת כל הפיתוחים שהובאו לפריז השנה.

מילארדים נגד הטרור המוסלמי

והיו עוד נושאים רבים בהם החלו תעשיות הביטחון לפעול. העיקרי ביניהם הוא תחום ההגנה והאבטחה. רק בעוד שנים רבות נתן יהיה לעמוד על ההשקעה האדירה שמשקיע העולם המערבי בתחום האבטחה, מול הטרוריסטים המוסלמים העושים שמות בביטחון של האזרח הפשוט במדינות המערב.

נושא "אבטחת המולדת" הפך לתחום פעילות בו מושקעים מיליארדי דולרים בפיתוח מערכות ההגנה- מגדרות פשוטות למניעת חדירות גבול, ועד למערכות זיהוי על ידי חתימת האצבע או האישונים. חברותישראליות השלבו במהרה בתחומים אלה ופיתחו מערכות רבות, שאומנם אינן עוזרות הרבה נגד רקטות הקסאם, אבל מכניסות מיליני דולרים לקופת המדינה והחברות.

מל"טים – יובילו את שדה הקרב העתידי

הוצגו גם על ידי מדינות אחרת. בולט בהם היה מל"ט ה"איאורון" האירופי שאת תכנונו מובילה חברת דאסו. המטוס העתידי הזה, הצבוע באפור-עכבר, הנראה כמעט כמו מטוס קרב אמיתי, השתלב יפה בין מטוסי הראפאל, אבל הפתעה: אין לו תא טייס.

רק כונסי האוויר המשוננים שלו ומערכותיו החפויות מתחת למבנה החלק, מסגירות כי זהו מטוס ללא טייס שנועד לבצע את המשימות המסוכנות ביותר בכל מלחמה: תקיפת סוללות טילים מאוישות ומערכות מכ"ם, סיור וביון מעל מטרות בעלות מקדם סיכון גבוה וגם תקיפה חמקנית של מטרות חיוניות עמוד בתוך ארצו של האויב.

אולם האירופים פועלים בקצב איטי ומיוחד להם: את דגם זה עצמו ראינו כבר בסלון הקודם ב-2005, ונראה כי אם הצרפתים יפתחו אותו בקצב בו פיתחו את הראפאל, הוא לא ייכנס לשרות לפני שנת 2020.

הפיתוח שלמטוסי קרב חמקניים ובלתי מאויישים ריחף מעל התצוגות השונות בצורה בולטת. הרבה מאד ספרות עוסקת בנושאים אלה וגם הרבה ברושורות צבעוניות, כל אלה באים להוכיח ולשכנע אתנו כי המלחמות הבאות לא תהיינה קלות ולא פשוטות.
החברות בואינג, לוקהיד מרטין, נורת'רופ גרומן ואחרות עוסקות גם הן בפיתוח של מל"ט חמקן המיועד לבצע משימות מגוונות בשדה הקרב העתידי.

כבר עתה רואים מפתחי התיאוריות הצבאיות את הפעולה בשדה הקרב העתידי כמחולקת לשלושה מישורים קבועי זמן: בראשון יצאו למשימותיהם המטוסים החמקניים ללא טייס, שיהיו החלוצים בשדה הקרב העתידי ויספגו את מכת האש הראשונה של מערכות הגנת נ"מ, הטילים, ומערכות אחרות המגנות על שטחי האויב מפני התקפה אווירית. אחריהם יבואו המטוסים החמקניים המאוישים, אשר יוכלו לפעול מרחוק עלידי שיגור פצצות מונחות, או לחדור לשטח האויב כדי השמיד מטרות חיוניות שעוד נותרו.

רק לאחר מכן יכנסו "הכותשים" - או מטוסי הקרב נושאי הפצצות אשר יתמודדו עם כוחות היבשה ויכתשו אותם עד דק.

הרבה מאד נושאים חדשים מוצגים בסלון האווירי השנה, חלקם הגדול היו מצגות, רעיונות ודגמים - המהווים אך מבוא לפרויקטים מוחשיים יותר אשר יבשילו לקראת השנים הבאות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 17-06-2007, 21:49
  y o g e v y o g e v אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.05.07
הודעות: 813
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "ממל"טים זעירים ועד מטוסי ענק- הסלון האוויר ה-47 בלה בורז'ה"

היו דיבורים שיחשפו את המל"ט איתן...
בסוף חשפו את המל"ט הרון TP...
או שבכלל איתן זה הרון TP...

ציטוט:
מל"ט ה"הרון TP" מונע על-ידי מנוע טורבו-פרופ רב עוצמה (1,200 כ"ס), המאפשר טיסה לגובה 45,000 רגל, מעל גובה הטיסה הנהוג בתעופה האזרחית.


מה האיומים העומדים בפני מל"ט בגובה הזה ?

ציטוט:
משקל ההמראה של המל"ט - 4,650 ק"ג. המל"ט שומר על "עיקרון הזנב הכפול", ומציע נפח פנימי גדול המיועד לנשיאת מטענים ייעודיים (מטע"דים - PAY LOAD) במשקל אופייני למטע"ד מבצעי - כ-1,000 ק"ג. המל"ט מאפשר למפעיליו גמישות בשינוי תכולת המטע"דים, בהתאם למשימות השונות.


אני בעד להקל קצת על טייסי המסק"רים והF16/F15
ולעשות את זה באופן רשמי...

האם המל"ט הרון TP בעל יתרון גבוה מהמל"ט/מזל"טים שבשירות מבצעי בצה"ל כיום?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 20-06-2007, 17:53
  y o g e v y o g e v אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.05.07
הודעות: 813
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "הרעיון מדהים! אבל בגלל..."

מידע על המזל"ט
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=17-41-20

ציטוט:
SkyLite B מיועד בעיקר לשימוש על-ידי כוחות רגליים עד לדרג הגדוד. הוא מסוגל לשהות באוויר למעלה משעה וחצי ולהתמודד היטב עם שינוי מזג אוויר.

חידוש מרכזי במיני מל"ט החדש הוא השימוש החוזר המיידי שמתאפשר בעזרת הנחתה של הכלי עם מצנח וכרית אוויר ושיגור אמין ביותר. כמו כן מתאפיין ה- SkyLite B בתפעול פשוט ואופני שליטה מתקדמים בתחנה הקרקעית.


http://www.aerospace.org.il/news/043.htm


לדעתי זה רעיון מעולה....ואפשר לקבל לדעתי יתרונות רבים בשדה הקרב:
מסוק צה"ל מתקדם לעומק שטח האוייב משגר את המזל"ט , המזל"ט בודק את השטח וצונח אל חיילי צה"ל....
תרחיש זה מציג כמה יתרונות.....
משך שהיה ארוך יותר....
חיסכון במשקל על החיילים....
הספקה מהירה של מזל"טים בשעת הצורך.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 21-06-2007, 22:13
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
המלצה רפא"ל חושפת: מסוק שמשגר מזל"טים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "ממל"טים זעירים ועד מטוסי ענק- הסלון האוויר ה-47 בלה בורז'ה"

רפא"ל חושפת: מסוק שמשגר מזל"טיםמערכת חדשה שפיתחה החברה תספק לטייסים מבט לעומק שדה הקרב ותפחית את הסיכון של המסוקים להיפגע מטילי אוייב. nrg מאפשר לכם הצצה ראשונה


אמיר בוחבוט
21/6/2007 21:53
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]



החלום הרטוב של טייסי חיל האוויר נחשף בסלון האוויר בפאריס: מטוס ללא טייס של חברת רפא"ל ישוגר ממסוק קרב, יפטרל בעומק שטח האויב ויאסוף מודיעין "און ליין" שיועבר לטייס המסוק ולכוחות בשטח. nrg מעריב מציג את פעולת המערכת במלחמת לבנון השנייה בצייד משגרי קטיושה.



אחד האיומים הגדולים על חיל האוויר במהלך מלחמת לבנון השנייה היו הטילים נגד מטוסים, שגורמי מודיעין חושדים שהחיזבאללה מחזיק. בעקבות החשש מפגיעה במסוק, נדרשו הטייסים, שנושאים חימוש מהמתקדמים בעולם, לשמור על טווחי בטיחות מחמירים כדי להתגונן מאיום טילי הנ"ט.

אנשי רפא"ל פיתחו מערכת שתסייע לטייסי הקרב בלחימה. על המסוקים הותקנו ארבעה משגרי טילים נגד טנקים מסוג "ספייק". אחד ממשגרי הטילים הפך למשגר מטוס זעיר ללא טייס מסוג "סקיילייט", פרי פיתוח החברה.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
המזל"ט יאסוף מידע מודיעיני עבור הטייס




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
"טייס המסוק ישגר את ה'סקיילייט' וישלוט בו מתא הטייס", סיפר ל-nrg מעריב גורם ביטחוני. "כך הוא יכול פשוט לאסוף עבור עצמו מודיעין "און ליין". הוא פשוט ישגר את המזל"ט, שיכול לפטרל עבורו בטווחים של 30-40 ק"מ, לאסוף עבורו מודיעין, לכוון אותו לעמוק השטח מבלי להיות חשוף לטילי נ"מ".

הוא מסביר כי באמצעות הפיתוח החדש תעלה שרידות המסוק בכמה דרגות. "דיוק טילי ה'ספייק' שישוגרו מהמסוק יעלה באופן משמעותי", הוא מציג את יתרונות המערכת. "כמו כן, הסקיילייט שיכול לטוס נמוך, יוכל לספק מודיעין בזמן אמת גם אם יש עננים וערפל".

מערכת שיגור המזל"ט ממסוק הקרב נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ומעוררת סקרנות רבה בקרב אורחי הסלון האווירי. המערכת אף זכתה לטבילת אש במלחמה והחברה חושפת פעולה מבצעית של המזל"ט שאיתר משגר קטיושות וסייע לטייסים לתקוף ולהשמיד אותו.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 21-06-2007, 23:23
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מהיכן הסקת זאת?
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי megashock שמתחילה ב "אם המזל"ט משוגר ממשגר של טילי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי megashock
אם המזל"ט משוגר ממשגר של טילי ספייק והוא שוגר במלחמה האחרונה, אז זה אומר שיש בחיל האוויר מסוקים שמצויידים בטילי ספייק.


אולי היה מסוק ניסיוני אחד עם מערכת הספייק? אתה לא יכול להשליך על מערך שלם בגלל מסוק אחד וניסוי אחד.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:07

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר