לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-06-2007, 12:30
  Uri Leizin Uri Leizin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.03
הודעות: 392
מסוקי נ"ט במלחמת יום כיפור

במקורות רוסיים ניתן למצוא הרבה אזכורים בנושא. הנה שני טענות הכי נפוצות:
שימוש במסוקי נ"ט ע"י מצרים -" 2 טייסות של מסוקי MI-4, חמושים בטילי נ"ט, ביצעו ב8 ו9 לאוקטובר כ-30 גיחות והשמידו כמחצית הטנקים של אחת החטיבות באוגדה 162".
שימוש במסוקי נ"ט ע"י צה"ל - "התקפה מצרית ב14 לאוקטובר נבלמה בהשתתפות מסוקי נ"ט החמושים בטילי טאו - 18 מסוקים השמידו כחצי מהחטיבה המצרית שהתקדמה באיזור מעברי מיתלה".
לפיכך - שאלות:
בקשר לראשון - האם מצרים באמת השתמשו במסוקי נ"ט (נעזוב לרגע את התוצאות)?
בקשר לשני - כידוע, טילי טאו ראשונים הגיעו לצה"ל ממש בסוף המלחמה, ומסוקי נ"ט (קוברות) - מספר שנים אחרי. אבל זכור לי, שפעם אחד ראיתי באיזה גליון של "מערכות" (מוקדש ל25 שנה למלחמת יום כיפור, אם אינני טועה) שתי שורות על כך שעוד במהלך המלחמה נעשה נסיון לחמש מסוקי בל בטילי טאו. האם היה, ואם כן מי יכול להוסיף פרטים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 10-06-2007, 12:54
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Uri Leizin שמתחילה ב "מסוקי נ"ט במלחמת יום כיפור"

לא - מסוקים חמושים בטילים הגיעו הרבה יותר מאוחר. ממה שאני קראתי, גם המצרים השתמשו במסוקי Mi-8 למשימות "נפלם" וריקוט (כולל התקפה על יחידת הבקרה האוירית בסיני)
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 12-06-2007, 13:16
  offerd offerd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.05
הודעות: 3,119
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "עדות נוספת"

ראשית שמת לב לשעת התגובה שלך ? בדיוק שעת ההפצצה

יש עוד הסבר למה שהשכן שלך ראה
התקיפה היתה של 2 זוגות כאשר כל זוג תוקף מקצה אחר של המסלול, מהצד זה נראה כמו מפגן אירובטי, היתה נקודה "שחששנו" ששני הזוגות יתנגשו היות והם התרוממו מיעף ההפצצה במקביל וחלפו אחד מול השני די קרוב (קרוב לעיניים של חירניק מהקרקע).
כך שבפועל בעת שזוג אחד הפציץ נגיד מימין לשמאל, הזוג השני הפציץ משמאל לימין והיתה בהחלט יכולה להתקבל תחושה של הפצצה מגב המטוס
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי...
_____________________________________
קישורים:
לעפר דרורי / לאתר הגבורה
לפלוגה י'/79 / לגדוד 79

להצטרפות לרשימת התפוצה של עפר דרורי, שלח דוא"ל ל:
drori-post+subscribe@googlegroups.com

להצטרפות לרשימת התפוצה של אתר הגבורה, שלח דוא"ל:
gvura+subscribe@googlegroups.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 12-06-2007, 13:11
  offerd offerd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.05
הודעות: 3,119
צ'יטה ומידע נוסף
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "ע"פ מפקד השדה צ'יטה כהן ועדים..."

מקובל לחלוטין, כל שציינתי הוא שבתקיפה הראשונה היו 4 מטוסים.

לגבי צ'יטה סיפור קטן המדגים את אומץ רוחו (הכנסתי אותו לספר "פלוגה י' בסוםה" כעדות של אחד מחברי לפלוגה שהיה ביחידת חילוץ טייסים בשדה). כאשר המטוסים המצריים תקפו את השדה, היתה בהלה לא קטנה וכל מי שיכול רץ לבונקר, חפירה וכו'. צ'יטה רץ במקום זה למסלול, נעמד עליו , שלף את אקדחו וירה לעבר המטוסים, לא משום שהיתה לו כוונה להפיל סוחוי עם אקדח אלא לייצר מצב שונה ממה שהיה. התגובה שלו הכניסה רוח קרב בלב האנשים והתגובות היו שונות.
אגב, בשבוע שעבר שמעתי את קהלני מראיין את צ'יטה על מלחמת ששת הימים ומשם למדתי שצ'יטה כהן הוא אחיו של נחמיה כהן ז"ל בעל 4 צלשים ועוד עיטור המופת. פרטים על נחמיה כהן באתר הגבורה
http://www.gvura.org

לגבי חוויות מלחמה, כבתתי כאן בכמה הזדמנויות
יש אשכול שפתחתי על סיפור הפלוגה שלי
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...4339#post694199

על ליל הפריצה כתבתי בזמנו לעיתון שריון
http://www.global-report.net/a.php?...i&a=90&rc=drori

יומן אישי יצא כספרון
http://www.global-report.net/a.php?...i&a=13&rc=drori

וסיפור הפלוגה המפורט יצא כספר
http://www.global-report.net/a.php?...i&a=12&rc=drori
_____________________________________
קישורים:
לעפר דרורי / לאתר הגבורה
לפלוגה י'/79 / לגדוד 79

להצטרפות לרשימת התפוצה של עפר דרורי, שלח דוא"ל ל:
drori-post+subscribe@googlegroups.com

להצטרפות לרשימת התפוצה של אתר הגבורה, שלח דוא"ל:
gvura+subscribe@googlegroups.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 12-06-2007, 15:16
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי offerd שמתחילה ב "צ'יטה ומידע נוסף"

בבקשה לסיפור האישי התכוונתי ליערי. את סיפורך המרתק קראתי במספר מקומות.
מתסכל שעד היום המידע על הנסיבות בהן קיבל נחמיה כהן ז"ל את עיטוריו מסווג. ב-1988, עם יציאת ספרו "השמים הם הגבול" התארח צ'יטה באיזו תוכנית לילה בגל"צ. הוא סיפר שם מעט על אחיו והסתבר שהם השתתפו ביחד בחלק מאותם מבצעים עלומים - צ'יטה כקברניט מסוק ומ"ט 124 ונחמיה כמפקד צוות בסיירת.
ממה שאתה מספר על תקיפת רפידים אני מבין שראית את שני המבנים הראשונים שתקפו את המסלולים. המבנים הבאים תקפו מבנים שונים, כולל את מגדל הפיקוח. חוץ ממה שיערי סיפר כאן על הכשלון ביירוט התוקפים ע"י מטוס הכוננות, גם תותחי ה-40 מ"מ שהגנו על הבסיס לא הצליחו לפגוע במטוסים שטסו - כפי שאתה כותב - כמו במפגן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 13-06-2007, 14:19
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
תודה על ההתעניינות אבל יש לי בעיה...
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "[font=Verdana]בבקשה לסיפור..."

קשה להעלות סיפור (כמעט סיפור חיים), שנמשך שנים רבות וכלל גיחות מעניינות ומרתקות במהלך אירועים היסטוריים, בפורמט של אשכול בפורום.
לפני כשנה עניתי כאן באשכול שנפתח על נושא של שימוש בסירת הצלה לאחר נטישה
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=180893
ובעקבות כך קיבלתי בקשות אישיות להעלות את קורותי. המבקשים היו ברובם "משוגעים לדבר" של חיל האוויר (מקימי וכותבי האתרים "מרחב אוירי" ו"מרחב אוירי 2006" /idfaf.110mb.com ועוד מספר חברים שהבנתי שהעניין בעצמותיהם.
מאחר ואני מאוד מעריך את השקעתם, וכיוון שגם חשבתי שזו הזדמנות לכתוב לפני שתאי הזיכרון מתחילים לאבד מחיוניותם, ישבתי וכתבתי מידי יום פרק נוסף ושלחתי להם בדואר האלקטרוני (הרבה כתיבה וצילומים רבים).
באותה תקופה גם הגיע אלי שלמה אלוני saloni@bezeqint.net אשר מוציא לאור את סיפורי הטייסות והמלחמות במסגרת הוצאה בינלאומית (כיום החוברות הן באנגלית וגרמנית) אשר באותה תקופה ריכז חומרים עבור טייסת 107 מהקמתה.
מאחר וכל הדברים היוצאים ממנו עוברים את אישור הצנזורה היה לי קל לכתוב את מה שכתבתי (יעברו עוד שנים עד שנוכל להעלות דברים נוספים).
כך שלדעתי מי שמעוניין בתמונה הכוללת יכול לפנות אליו ולהתעניין כיצד רוכשים את החוברת הזו ועוד חוברות על טייסות אחרות (בשבוע שעבר יצאה החוברת על טייסת 101).
אבל אני מרגיש שפטור בלא כלום עלול לאכזב אז הנה אני מבצע "העתק" הדבק" לגיחה המדוברת.

מלחמת יום הכיפורים:



היום הראשון היה הכי מיוחד. בניגוד לטיסות אימונים וטיסות תקיפה או יירוט מבצעיים בימי "שלום", שהיו מתוכננים כראוי מראש, פתאום שום דבר לא היה כמו בתכנון. אמרו לנו לצפות לכך שבמלחמה שום דבר לא יהיה דומה ושניערך לכך נפשית אבל הדברים התנהלו מעבר לכל דמיון.

בערב יום הכיפורים קיבלנו עידכונים שתיתכן בעיה ביטחונית ושנהיה מוכנים לקריאה לטייסת.

לי לא היה טלפון בבית (משפחה קשת יום... וחיל האויר לא חשב לספק לי מיוזמתו לטובת כוננויות) והשארתי בטייסת את מספר הטלפון של חבר. הוא אכן הגיע ביום כיפור בבוקר ואמר שהורו לי להתייצב מיידית בטייסת. בערד לא היו בעיות אך חששתי מידוי אבנים וחסימות בבאר שבע אז לקחתי את אקדחי הפרטי למקרה שאצטרך לאיים על מישהו (ידעתי שאם כבר קוראים לנו ביום הקדוש אז החשיבות היא משמעותית מכדי שאיזה פרחח ינסה לעצור בעדי).

בטייסת מעדכנים אותנו שהמלחמה אמורה להתחיל בשש בערב ואנחנו נערכים לביצוע תקיפה מקדימה של שדות תעופה. מתכוננים בכל המובנים (מפות, תדריכים, חימוש המטוסים וכו') ומחכים לאישור הדרג המדיני.

האישור לא מגיע ובסביבות 14:00 נשמעת סירנה וההנחיה היא שצריך לעבור להגנת שמי המדינה כי הם כבר תוקפים.

אגוזי, שהיה סמ"ט א', מארגן את הטייסת בצורה מדהימה, בלי פאניקה, מנחה להחליף חימוש (להוריד את הפצצות מהמטוסים. בטייסות אחרות המריאו עם הפצצות והשליכו אותן לים אחרי ההמראה) ומזניקים בכל פעם זוג של מטוסים שהסתיימה הכנתם.

אותי מצוותים עם גורן ומספר 2 שלנו הוא דובי יפה. מזניקים אותנו לאיזור תעלת סואץ כנגד תקיפות המטוסים המצריים.

בגזרה מריצים אותנו צפונה ודרומה אך ברור שהבקר לא בעניינים. התקיפות שאנו רואים אלו פצצות ארטילריה ואיננו רואים אף מטוס בעין או במכ"ם.

המטוס שלנו מגיע למגבלת דלק ונאלץ לנחות ברפידים שהותקפה מספר שעות קודם. המסלול הראשי מלא מכתשי הפצצה ואנו נוחתים על מסלול ההסעה הצר. מסיעים למילוי דלק ומתדלקים ואז גם מגלים שהטילים על המטוס נפגעו בעת השלכת מיכלי הדלק הנתיקים שבוצעה בהגעה לאיזור.

מסיעים לתחילת מסלול ההסעה ומתחילים בהמראה. המסלול היה מלא באבנים קטנות וגדולות, כתוצאה מההפצצות מסביב, ואנו חוטפים תקר רציני כאשר אנו כבר במהירות גבוהה ובעייתית. גורן בקושי הצליח לעצור את המטוס בצד המסלול מבלי להתרסק.

מפקד הבסיס (אליעזר כהן המכונה "ציטה", שהיה ח"כ מטעם "ישראל ביתינו" , טייס מסוקים מהולל) מגיע אלינו עם הג'יפ ואוסף אותנו לכוון דת"ק היירוט. בדרך אנו רואים מקרוב מה שעבר על הבסיס ובמיוחד בדת"ק שהופצץ. אנו מוצאים בדיר מטוס פאנטום אחד השייך לטייסת 119 שביצעה שם כוננות ובעמדה ישנו טייס מיראז' (צעיר) המספר לנו שהוא היה בזמן התקיפות וכל פעם שזוג מטוסי אוייב נכנס לתקיפה, והוא נכנס אחריהם להפיל אותם, הוא גילה שיש אחריו עוד זוג ואז הוא עבר לזוג האחורי וכך הוא החליף 7 זוגות ולא הפיל אף אחד (התרגש הצעיר...) ונחת , כמונו , מחוסר דלק. גורן מחליט מיד להיכנס לכוננות על המטוס של 119 ומודיע לטייס המיראז' שהוא יהיה מספר 2 שלנו (מעולם לא היה דבר כזה באימונים, זוג מעורב). הוא מודיע לבקר וזה אומר לו שאין צורך (הבקרים היו ממש מבולבלים באותו יום) אבל גורן מתעקש. אנחנו מנקים את האבנים שנותרו מההפצצה ליד המטוס, את האבק בתוך המטוס , מנתקים את צינורות לחץ האויר המיועדים להתנעת המנועים ומנקים גם אותם על ידי דחיפת אוויר בסרק (כדי שלא יכנסו אבנים למנוע בזמן ההתנעה) ושוב מחברים אותם למנועים.

לאחר שנקשרנו במטוס גורן מודיע לבקר שאנחנו מוכנים להזנקה ומתחיל ללמוד את המפסקים השונים במטוס (כי הוא היה שונה לעומת המטוסים אצלנו בטייסת). למזלנו גורן טס בעבר על מטוסים כאלו כך שהוא ניזכר מהר. תוך כמה דקות (פחות מחמש) מרגע שהתיישבנו במטוס הבקר מודיע לנו לזנק. השעה היא כבר לקראת דמדומים והבקר מודיע שמדובר במסוקי אוייב באיזור.

קשה לראות כלפי מטה. השמש כבר שקעה והאדמה כהה.

אני מודיע לגורן לטוס הכי נמוך שהוא יכול כדי שאנסה לראות צלליות על רקע השמיים שעוד נותרו מעט בהירים באיזור האופק.

אחרי שני סיבובים מסביב לרפידים אני רואה את הראשון, אח"כ עוד שניים (טסים בשלישיה). אני מעדכן את גורן ומכוון אותו להגעה מאחוריהם. אני נאלץ לכוון אותו את כל הדרך כי ברגע שהוא טיפס מעט לתמרן, הם שוב על רקע החושך ורק אני, שלא מוריד מהם את עיני, מצליח לא לאבד אותם. במהלך ההכוונה אני מצליח לראות עוד חמישה, והכי חשוב, אני מצליח לזהות אותם כמסוקי מי 8 לפי צללית החלק האחורי התחתון שלהם (שהוא מעוגל, לעומת הישר של מסוקי היסעור שלנו) ונרגע מאוד מכך שלא מדובר בכוחותינו שאנו עלולים להפיל.

כאשר ההכוונה שלי מביאה אותם לאיזור הכוונת, גורן רואה ומתארגן ליעף תותחים. בזמן שהוא יורה אני רואה את הנותבים ורואה שאף אחד מהם לא פוגע. באותו שלב, כאשר הנותבים מסביבם, גם טייס המיראז' מצליח סוף סוף לראות אותם אך מיד מאבד אותם (הוא צריך להמשיך להטיס בגובה נמוך ולהסתכל קדימה ולכן הוא לא מצליח גם לשמור קשר עין. גם בהמשך הוא הצליח לראות רק כשירינו).

כיוון שאני לא מטיס, כל תשומת הלב שלי מתרכזת בשמירת קשר עין והמשך הכוונת גורן ליעף הבא.

ביעף השלישי מצליחים להפיל את המוביל (בדיעבד אני יודע, מתחקור שבויים, שגם פגענו באחד נוסף, כנראה ביעף השני, אך הוא הצליח לחזור פגוע לצד המערבי של תעלת סואץ אך לא טס יותר ).

המסוק נמרח לחלוטין, שובל ארוך של אש ובסופו מדורה ענקית. כבר חשוך לחלוטין ולא ניתן לראות יותר מסוקים. אז אני מבחין במסוק שהתקרב למדורה ונעצר לידה, ואני מודיע לגורן שכדאי להפיל אותו עם המבערים של המנועים (כי באותו רגע נזכרתי בטיסות האימון שהיו לנו נגד מסוקים. תמיד הזהירו אותנו לא להכניס את המסוקים לסליפסטרים, אלו מערבולות האוויר החזקות שמאחורי המנועים שלנו, כי הדבר עלול לנתק להם את זרימת האוויר מהרוטור והם עלולים ליפול).



צילום מאימון נגד מסוקים:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

. בדיעבד, אחרי הטיסה, כאשר תיחקרתי עם גורן את מהלכה, הסתבר שהוא לא שמע את ההנחיה הזו שלי. טיסה בגובה נמוך הינה טיסה מאוד רועשת ובנוסף גם הבקר שצועק, המיראז' שמוסיף את המילים שלו ועוד הפרעות שעלולות לגרום לכך. חבל. צוות אחר של הטייסת (אגוזי עם מנוף באיזור ראס סודאר) הצליח להפיל כך את האחרון מבין 5 המסוקים שהם הפילו.

והנה מפת האיזור:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


והצילומים שצילמתי את המסוק כשהגעתי לשם בהמשך הלחימה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

את רוטור הזנב הביא החבר שלי אלי הביתה לערד

אני מתנצל על כך שהצילומים נראים כמו אחרי ספארי באפריקה. אבל מה לא עושים בשביל המזכרת (הייתי צעיר ושובב).



העובדה היא שהצלחנו לסכל הנחתת עשרות רבות של לוחמי קומנדו (קרוב ל200 ) שהיו מיועדים לכבוש את רפידים ואת יחידת הבקרה שלידה. אם הם היו מצליחים כנראה שהמלחמה היתה נראית שונה לחלוטין כי ברפידים גם היו מרוכזים רוב כוחות השריון שהמתינו להגעת המילואים.

גם ברור לחלוטין שהדבר התאפשר בזכות מטוס עם שני אנשי צוות שיכלו להשלים זה את זה לביצוע המשימה (שני מיראז'ים לא היו מצליחים אפילו לגלות אותם).

כיוון שלא היה ניתן להנחית את המטוס בתנאים אלה ברפידים גורן מחליט להחזיר את המטוס לתל נוף לטייסת האם.

אחרי נחיתה וכיבוי אנו תופסים טרמפ על מטוס תובלה (נורד) שהביא מנוע פאנטום מתל נוף לחצרים.

אחרי הנחיתה לוקחים אותנו ברכב לטייסת ובדרך אנו רואים פאנטום נוטש לפני נחיתה. מדובר במטוס מטייסת אחרת שנאלץ לנחות בחירום עקב תקלה רצינית והצוות נאלץ לנטוש כאשר היה ברור שהם לא מגיעים למסלול. למרבה הצער הצוות נחת לתוך הפצצות של המטוס והם נהרגו במקום.

אנחנו מגיעים לאמצע התחקיר הטייסתי ומוסיפים גם את הארוע שלנו.




נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 14-06-2007 בשעה 10:15. סיבה: שיפוץ תמונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 15-09-2011, 09:58
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "בחזרה לסיני - כתבה מידיעות אחרונות על הפלת המסוקים"

תודה strong1 על העלאת הכתבה

בעקבות הראיון התכתבתי עם הנווט רועי מנוף (הגר כעת בקנדה. יש לו יקב והוא מייצר יין) כיוון שרציתי לברר איתו מי העלה אצלם את הרעיון של להפיל עם מבער.
כזכור כתבתי כאן:
"המסוק נמרח לחלוטין, שובל ארוך של אש ובסופו מדורה ענקית. כבר חשוך לחלוטין ולא ניתן לראות יותר מסוקים. אז אני מבחין במסוק שהתקרב למדורה ונעצר לידה, ואני מודיע לגורן שכדאי להפיל אותו עם המבערים של המנועים כי באותו רגע נזכרתי בטיסות האימון שהיו לנו נגד מסוקים. תמיד הזהירו אותנו לא להכניס את המסוקים לסליפסטרים, אלו מערבולות האוויר החזקות שמאחורי המנועים שלנו, כי הדבר עלול לנתק להם את זרימת האוויר מהרוטור והם עלולים ליפול.
בדיעבד, אחרי הטיסה, כאשר תיחקרתי עם גורן את מהלכה, הסתבר שהוא לא שמע את ההנחיה הזו שלי. טיסה בגובה נמוך הינה טיסה מאוד רועשת ובנוסף גם הבקר שצועק, המיראז' שמוסיף את המילים שלו ועוד הפרעות שעלולות לגרום לכך. חבל. צוות אחר של הטייסת (אגוזי עם מנוף באיזור ראס סודאר) הצליח להפיל כך את האחרון מבין 5 המסוקים שהם הפילו"

כך הוא כתב לי:
"מה שזכור לי בבהירות הוא שלאחר שני יעפים לא מוצלחים עם כוונת באוויר/אוויר. הצעתי לאגוזי לנסות כוונת באוויר/קרקע – שיפור משמעותי. מייד היו הפלות (שתיים או שלוש).
מאחר וניגמרה התחמושת - הצעתי לנסות עם הסליפ-סטרים - זכרתי את התחקיר עם טייסת 118 ותלונתם על טלטלה עזה ברוטור בחליפות קרובות (מתחת לטווח המינימום).
ביצענו 3 או 4 יעפים כאלה – לפחות שניים היו מוצלחים וגרמו לכל הארמדה לסוב על עקבותיה."

מסתבר שכאשר הטייסים נלחצים, כאשר משהו לא הולך להם (ועדיין צריכים להשקיע רבות בהטסת המטוס), טוב שיש במטוס מי שחלק ניכר מעבודתו הינה מחשבה ויכול להנחות אותם.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 15-09-2011 בשעה 10:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 15-09-2011, 16:44
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "60 מסוקים? המספר נשמע לי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shlomz
60 מסוקים?
המספר נשמע לי מוגזם - כמה באמת היו שם?

המספר אכן מוגזם, אם כי זה המספר המופיע בעיתונות המצרית (כך עדכן אותי עורך בעיתון שהסביר לי את המקור למספר טעויות שבכתבה. טעויות שאינן באשמת העיתונאית).
בהמשך הכתבה מופיע המספר הנכון. 16 מסוקים הופלו ביום הראשון למלחמה.
פירוט די מרשים ניתן לראות בתמונת המסך שהכנתי מהאתר הבא (הנווט של דובי יפה היה משה פרג ולא עודד פולג, כפי שמופיע ברשימה):
http://aces.safarikovi.org/victorie...ies-israel.html


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואם כבר ציינתי את עודד פלג, הנה קוריוז. מדובר בטייס שהיה בקורס הסבה בטייסת בעת שפרצה המלחמה (לא היה מיועד להישאר בטייסת אחרי ההסבה וגם לא נשאר). טייסי ההסבה שכנעו את מפקד הטייסת להשתתף בה כנווטים (כבר היה להם ניסיון בתא האחורי) ואכן הם טסו כך בהמשך. לזכותו נזקפת הפלה של מיג 21 (יחד עם הטייס מימון נפתלי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:37

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר