לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #20  
ישן 13-06-2007, 18:13
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,156
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי F-105 שמתחילה ב "בעבר, האמריקאים ניסו במספר..."

כיסאות מפלט הנפלטים כלפי מטה, היו לא רק ניסיוניים אלא מבצעיים במטוסים רבים, בעיקר מפציצים גדולים. ההיגיון בהפלטה כלפי מטה היא שכך נמנע מן הטייס הנפלט לעבור דרך כל מערבולות האוויר שמעל למטוס, ואם המטוס גדול (למשל - וולקן), יש סיכוי גדול שהאיש יפגע בגוף או בזנב המטוס. סיבוך זה נמנע בפליטה כלפי מטה. הסיבות שהביאו להפסקת השימוש בשיטה זו הן: ראשית, גוף האדם יכול לעמוד הרבה יותר טוב בעומסי g כשהוא נפלט כלפי מעלה (ויש לזכור שאפשר להגיע, ולו באופן רגעי, ליותר מארבעים g בפליטה). העומס הנסבל בפליטה כלפי מטה אינו עולה על כחמישה g, וזה מאד מגביל את ביצועי כיסא המפלט. שנית - המעבר מכיסא הנפלט ע"י כדור פירוטכני, לכיסא הנפלט ע"י רקטה, איפשר פליטה לגובה רב יותר, ובצורה נשלטת יותר. שלישית - הרקטה מאפשרת גם פליטה בתנאי 0:0 (אפס גובה ואפס מהירות), בעוד הפליטה כלפי מטה מוגבלת ע"י גובה מינימאלי של כארבע-חמש מאות רגל. אגב - כיסאות מפלט מודרניים מסוגלים גם להתיישר בפליטה ממטוס שאינו טס ישר, אך אין עדיין מערכת אמינה לפליטה ממטוס הטס הפוך בגובה נמוך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 13-06-2007, 21:04
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
בשאלתך אתה מתאר צירוף גורמי נטישה נדיר מאד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי max-l שמתחילה ב "כסא מפלט"

אם מטוס טס בבז הפוך ונמוך וצצה בעייה במטוס והטייס פולט את עצמו מהמטוס,הטייס יכנס באדמה או שיש איזה מנגנון משוכלל והטיס יפלט כלפי מעלה?

לא הצלחתי להבין למה התכוונת במילים "בבז הפוך". אני מניח שאתה מתכוון לטיסה אופקית וישרה.
אם זהו המצב, אזי כפי שתיארו לך פה מספיק אנשים מומחים כתלות בסוג המטוס, מהירותו, סוג כיסא המפלט, מהירות המטוס, גובהו ומצב אף - הטייס יכול להינצל או לא. אין כיסא מפלט שמזהה את מצבו יחסית לקרקע, ומרוויח גובה.

אך כדי להגיע למצב נטישה כמו שתיארת, צריכים להצטבר גורמים רבים שכולם ילכו לכיוון הגרוע. כדי לנטוש במצב כזה צריכה להיות התפוצצות גדולה בחלקו האחורי של המטוס. בד"כ הדברים מתפתחים קצת יותר לאט. צריך ללכת מנוע כסיבה עיקרית (ובבז - צריכים ללכת שני המנועים). אחרי זה צריכות 2 המערכות ההידראוליות להפסיק לייצר לחץ. אחרי זה צריך להעלם הלחץ במצברים ההידראולים. כל זה אינו קורה באפס זמן. עדיין יש מספיק לחץ לגלגל פשוט את המטוס, או אפילו לדחוף סטיק (במצב הפוך) ולהרוויח את הרגליים האחרונות לנטישה בטוחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:28

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר