13-07-2007, 05:29
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
|
|
1. הקשר הוא כזה; ככל שמתח הסוללה גבוה יותר, כך גם גוף הסוללה יהיה גדול יותר, אם מעוניינים שהיא תספק את אותו אמפר-שעות.
2. לא כל כך הבנתי, את המשפט "ממתח מסוים אסור להעמיס אותה" כי אם אתה לא יכול להעמיס סוללה, היא למעשה חסרת שימוש :\ אבל הדבר הכי קרוב לזה זו צריכת הזרם. לכל סוללה יש גבול לצריכת הזרם. גבול שאם תצרוך יותר ממנו, מתח הסוללה ירד אל מתחת לתחום המוצהר. ואם תעבור אותו בהרבה, הוא ילך ויקטן עד שיעלם לחלוטין.
3. כן, אתה צריך להעמיס אותה. אם תבדוק מתח סתם, בלי עומס, הסוללה לא תספק זרם כלל, וקריאת המתח לא תהייה אמיתית. גם בסוללות ריקות לחלוטין יש מתח במדידה כזאת. לגבי "מתח ההדקים הוא תלוי עומס" נכון, אבל מעוניינים דעת איזה מתח הסוללה מסוגל לספק בעבודה, לא בודקים מתח בשביל הכיף. ולכן שמים עומס, כדי לדמות מצב פעולה.
4. בהתנגדות הפנימית שלה. ככל שצורכים זרם גבוה יותר מסוללה, ההתנגדות הפנימית עולה, ומתח ההדקים יורד. ככל שהסוללה אידיאלית יותר, ההתנגדות הנוצרת נמוכה יותר, וניתן לצרוך זרם גבוה יותר.
5. בעיקרון כן, אם כי כא"מ והתנגדות פנימית הם מונחים חשמליים. מבחינה פיסיקלית יש פה סוללה אחת, והמתח שלה משתנה. אתה זה שמתייחס אליה כאל כא"מ והתנגדות... המונחים האלו באו רק לדמות את הסוללה בצורה חשמלית.
_____________________________________
..
|