לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-07-2007, 22:33
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
אפגאניסטן קיץ 2006: מה גרם ל F-16 הולנדי להתרסק?

משרד ההגנה ההולנדי בהאג פירסם השבוע את תוצאות וועדת החקירה שבדקה את האירוע בו בתאריך 31.08.06 מטוס F-16 הולנדי התרסק בזמן טיסה.

וועדת החקירה מציינת שקיימת אפשרות סבירה מאד ששרץ (עכביש ארסי, עקרב או נחש קוברה) שהסתנן לקוקפיט בזמן החניה על המסלול בנמ"ת הבינלאומי של קאבול הכיש את הטייס קפטיין מיכאל דונקרוורט תוך כדי טיסה וגרם לניטרולו ומכאן לאיבוד שליטה על המטוס.

זוג מטוסי F-16 חמושים בפצצות לייזר ופודי לנטירן יצאו למשימת סיוע לכוחות הבריטיים, קפטיין מיכאל שהוביל את הזוג בשלב מסויים של הטיסה צעק קריאת מצוקה וכמה שניות לאחר מכן מטוסו החל בצלילה בזווית חדה מאד תוך כדי פניה ימינה עד שפגע בצלע הר והתרסק.

צוותי החילוץ שהגיעו למקום מצאו עכביש ארסי בתוך הקוקפיט, לא ידוע/לא פורסם אם העכביש הזדחל לקוקפיט אחרי ההתרסקות.
לא פורסם גם אם בתוצאות הבדיקה הפתולוגית נמצא כי הטייס הוקש ע"י שרץ ארסי.

מקור

F-16AM הולנדי בנמ"ת של קאבול
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-16AM הולנדי באפגאניסטן
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 12-07-2007, 23:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
לא חייב
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "[b]לא ידוע/לא פורסם אם העכביש..."

בקאבול כבר קרה שכמה שרצים נימצאו בתוך מטוסים עוד לפני התאונה הזו (אולי חיפשו צל מחום הקיץ האפגאני).
העכביש שייך למשפחת פרוקי הרגליים ולכן יש סיכוי קטן שהוא ישרוד גם אימפקט כמו שהיה בתאונה הזו - 1.2 מאך בצלילה חדה.
בכל מקרה זה מה שפורסם...

לנחמיה - ה F-16AM/BM אלה באמת ניצים שעברו השבחת MLU במהלך שנות ה 90.
התוכנית הקיפה מטוסים של חילות האוויר של: בלגיה, הולנד, דנמרק, נורווגיה, פורטוגל וארה"ב, פרטים כאן

חיל האוויר עם מספר תאונות ה F-16 הכי גבוה, אני מהמר על ארה"ב (יש להם הכי הרבה ) והסיבה הכי שכיחה אאל"ט היא פיצוץ גלגל


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 12-07-2007 בשעה 23:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 12-07-2007, 23:34
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "הולנד 56 בלגיה 55 ישראל..."

ישראל גם מחוץ לרשימה - אנחנו מפעילי החוץ הכי גדולים, לא?

שימו לב שזה ארצות צפוניות למדי.
בחיילות האוויר מהאזורים הקפואים יש צרה צרורה שנקראת קור. המטוס נמצא באזור קר מרבית הזמן - המתכת מתכווצת.
עולה לטיסה - המתכת מתרחבת מהחום.
חוזר לקרקע - המתכת מתכווצת במהירות גבוהה יחסית ממכת הקור למטה..

בקיצור, עייפות מתכת זה גורם תאונות ופגיעות חמורות מספר 1 בחילות האוויר האלה.
כמעט כל הוראת בדיקה חדשה במערך ה-F-16 בישראל היא בעקבות התרסקויות וממצאים חמורים בחילות האוויר הקפואים+ארה"ב. אצלנו, מיותר לציין (?), אין ממצאים כמעט בהקשרים האלה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 13-07-2007, 09:29
  bertold bertold אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.05
הודעות: 1,763
אני חולק על מה שאתה אומר
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "ישראל גם מחוץ לרשימה - אנחנו..."

הטמפרטורות בהולנד ובבלגיה הן נוחות יחסית, הנעות בחורף מסביב ל - 0, אבל רוב הזמן פלוס . זה לא כ"כ נורא ולא עושה הבדל גדול עם מדינות אחרות שמפעילות F-16 חוץ מזה שלא כל הזמן יש שם חורף. מה שכן אולי משנה זה תנאיי האקלים האחרים כמו רוחות, עננים, סופות וכו, התקציבים שמושקעים בתחזוקה והפקטור האנושי. לא נראה לי שחילות האוויר במדינות האלה עושות גיחות אימונים בקצב כמו שחיל האוויר שלנו עשה גיחות קרב לפני שנה. והתוצאות לדעתי מדברות בעד עצמן - קשה לא להאמין שבישראל הבלאי של מתכת הוא נמוך ממדינות אחרות. אם כבר מדברים על מתכות אז אולי הפרשי הלחץ ומספרי G בתמרונים הם הגורם העיקרי להזדקנות המתכת ולא הטמפרטורות. וגם תלוי כמה שעות אמונים\קרבות אתה מעמיס על המטוס.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 13-07-2007, 14:14
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "אני חולק על מה שאתה אומר"

אתה חולק על מדורים מקצועיים שעוסקים בזה. יש הבדל גדול בין טמפרטורה ממוצעת של 27 מעלות לבין כזאת של 3 מעלות. בנוסף, יש הבדל גדול עוד יותר בין מזג אוויר שנוטה להשתנות לעיתים קרובות לבין כזה יציב.
גם בישראל יש בלאי שונה של מטוסים בכל בסיס, שמשתנה עקב הלחות ומזג האוויר בסביבה, כאן כבר אסור לי לפרט יותר מדי, אבל בכלליות - יש בסיסים שעדיף שלא היו קיימים, וזה מקרין ישירות על המטוסים שבהם.

יש טענה שגורסת שבישראל מופעלים לחצים גבוהים יותר על המטוסים מאשר במקומות אחרים, אבל אני בספק לגבי זה.

אם מטוסי הנץ שטסים באינטנסיביות רבה במתארי קרבות אוויר לא סדוקים כמו מטוסים מהארצות האירופיות, משהו בטענה הזאת אומר דרשני.


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 13-07-2007 בשעה 14:24. סיבה: תוספת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 13-07-2007, 00:25
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "פיצוץ גלגל? לדעתי זה אחראי..."

כביית מנוע זה כללי מדי. בדרך ככל זה נובע מהתפרקות להב (המקרה הקלאסי) כתוצאה מכשל התעייפות, לאחרונה היו גם מקרים חריפים (אצל הנורווגים, אם אני זוכר נכון) של התפרקות חלקים פנימיים אחרים במנוע. אבל כן, זה מספר 1 ממה שאני מכיר.

CFIT זה אשמת טייס, בהגדרה. כלומר - ורטיגו, התעלמות מתוואי קרקע בולט.. (אגב, ידוע מה גרם להתרסקות בהר עיבל? אם זה היה שם.. מטוס נץ, למיטב זכרוני) אז בוא נוריד את זה מהרשימה.

פיצוץ גלגל - אמיל, אני בטוח שאתה מכיר את הנושא, וזה שמתפוצץ גלגל לא אומר בהכרח התרסקות. תאונה זה הגדרה יפה.

עוד צרה במטוסי F-16 - התקפלות כן נסע קדמי. גרם לכמה וכמה תאונות בישראל.
כני נסע ראשיים מהסוג הישן הם גם מוקד כאב ראש אצל הנורדיים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 13-07-2007, 07:43
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
התאונה בהר עיבל
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "כביית מנוע זה כללי מדי. בדרך..."

ע"פ הפירסומים הרשמיים, בז דו מושבי "קרן אור" שהיה באימון תקיפה בטיסה ממערב למזרח, בתוך ענן כבד ובמהירות גבוהה.
בשלב מסויים הנמיך מתחת לעננים לצורך התקיפה ופגע באנטנה (70 מ') בראש ההר.
בתאונה ניספו הטייס רס"ן אורי קולטון ז"ל והנווט סרן אורי מנור ז"ל.
הסיבה לתאונה לא פורסמה באופן רשמי, אך היא מוערכת בטעות אנוש.
כתבה על התאונה מתוך ביטאון חיל האוויר כאן

תאונות F-16 אחרונות בישראל:
- אוגוסט 06, סופה בעקבות פיצוץ גלגל בזמן המראה ברמון - אין נפגעים, המטוס אבד.
- מאי 05, ברק דו מושבי בעקבות פיצוץ גלגל/קריסת כן נסע בנחיתה ברמת דוד - אין נפגעים, המטוס ניזוק קשות ושוקם.
- דצמבר 04, נץ חד מושבי בעקבות תקלה במערכת ההדראולית בזמן נחיתה בנבטים - אין נפגעים והמטוס לא נפגע.
- נובמבר 04, ידו של מכונאי נשאבה לתוך כונס אוויר של ברק בחצור - המכונאי נפצע,אין נזק למטוס.
- פברואר 03, נץ חד מושבי מתרסק באזור שכם בעקבות תקלת מנוע - אין נפגעים, המטוס אבד.
- מרץ 00, ברק דו מושבי מתרסק לים בעקבות תקלת מנוע - הטייס רס"ן יונתן בגין ז"ל והנווט סרן ליאור הררי ז"ל נספים, המטוס אבד.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-07-2007 בשעה 07:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 17-07-2007, 06:20
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
התאונה של גיל עברי
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]הוח"ק קבעה..."

איני יודע על בסיס מה אתה מעריך שהתעלף...

הבחור בילה עם חברתו בלילה שקדם לטיסה, במקום ללכת לישון.

כאשר יצא לטיסה השלישית במסגרת התרגיל המסכם של בה"ד 1 - נכנס להר (במקום לעבור מעליו) במהלך הלג האחרון לתקיפה.

עפ"י מבק"א - ככל הנראה מתפעול בתא במקום להביט החוצה.

עדיין חקוקות באזני קריאותיו של מס' 4 במבנה "הפסק קרב - 3 נכנס בהר"... וב-VTR של 4 - גם רואים זאת היטב).

לפני הטיסה האחרונה פנה למפקדו וביקש שלא להשתתף בטיסה בגלל עייפות, מה שהניב את התשובה "עזוב אותך - טיסה אחרונה שלך". בעקבות זאת הודח מפיקוד.

גם הבחורה ניזוקה מהסיפור והועברה מבסיסה (אאל"ט - למכהנ"מ).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 17-07-2007 בשעה 06:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 15-07-2007, 20:35
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
תאונה מהיום
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אפגאניסטן קיץ 2006: מה גרם ל F-16 הולנדי להתרסק?"

רק דיברנו......
בבסיס באלד (מחנה אנקונדה - בסיס חיל האוויר האמריקאי הכי גדול בעיראק) התרסק היום (15.07.07) אחה"צ מטוס קרב אמריקאי מסוג F-16 בזמן המראה למשימת סיוע לכוחות קרקע.
הטייס הצליח להפליט את עצמו, צנח בשלום ונלקח לטיפול רפואי.
וועדת חקירה מונתה למציאת הגורם לתאונה.
מקור

תאונה אחרת הקשורה לבסיס הזה, ב 09.01.07 התרסק מטוס מסוג אנטונוב 26 בשירות של חברה קבלנית טורקית כ 2 ק"מ מהמסלול עת היה בגישה לנחיתה בבסיס, רק אדם אחד מתוך 35 נוסעים (עובדי קבלן טורקים, רוסים ואחרים) שהיו במטוס נותר בחיים.
וועדת החקירה מצאה שתנאי מזג אוויר קשים היו הגורם, אולם קיימת גם השערה שהמטוס הופל באמצעות טיל נ"מ ע"י כוחות הצבא האיסלאמי בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-07-2007 בשעה 20:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 15-07-2007, 22:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
תוספת
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונה מהיום"

זה ה F-16 השלישי שמתרסק תוך כחצי שנה בעיראק.
- תאונה מחודש שעבר (16.06.07) הקשורה לבסיס באלאד - מטוס F-16C ממריא למשימת סיוע לכוחות קרקע ומתרסק כ 8 ק"מ מהבסיס, הטייס נהרג, האירוע עדיין תחת חקירה. מקור
- אירוע מיום 27.11.06 - F-16CJ מתרסק תוך כדי טיסה נמוכה לצורך ירי על חמושים ליד פאלוג'ה כחלק מסיוע צמוד שמספק חהא"א לכוחות הקרקע, הטייס נהרג.

אבדות כלי טיס אחרים של האמריקאים בעיראק בשלושת החודשים האחרונים:
- 04.07.07 מסוק Kiowa OH-58 נתקל בקווי מתח גבוה במוסול, הטייס נהרג וטייס המשנה נפצע
- 02.07.07 מסוק Kiowa OH-58 מופל באמצעות נק"ל דרומית לבגדאד, שני הטייסים מחולצים ע"י מסק"ר אפאצ'י (ישובים על כנפוני הצד/מנשאי החימוש), לאחר מכן מטוס A-10 משמיד את שרידי המסוק באמצעות 2 פצצות
- 29.05.07 מסוק Kiowa OH-58 מופל באמצעות נק"ל ליד בעקובה, שני הטייסים נהרגים, כמו כן נהרגים 6 חיילים נוספים ו 3 נפצעים מתוך צוות חילוץ שחש למקום אחרי ש 2 נגמ"שי בראדלי שלהם עלו על מטעני צד.

לאמיל - כאמור פורסם שוועדת החקירה מצאה שהסיבה הייתה מזג אוויר גרוע (ערפל מאד סמיך), אבל עד ראיה טען שראה טיל פוגע במטוס ומייד אחרי זה הצבא האיסלאמי לקח אחריות על התקרית וטען שהם הפילו אותו....
אגב, נניח לצורך הטעון שהם צודקים, ל SA-14 תהיה בעיה לבצע נעילה על מטוס עם נתוני טיסה כאלה (כבד, נמוך, איטי, בגישה לנחיתה) גם במזג אוויר כל כך גרוע?


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-07-2007 בשעה 22:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 16-07-2007, 13:59
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "אבל מצד שני, המטוס נמצא במהירות יחסית נמוכה ובגובה נמוך יחסית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו403
זה לא מאזן מעט את החיסרון של חתימת חום נמוכה?

בוא נאמר שמהירות נמוכה וגובה נמוך הם בהחלט טובים לטיל הכתף...
אבל אין כאן עניין של איזון כי חייבים את כל התנאים בשביל שהטיל יפגע.
מהירות נמוכה וגובה נמוך אכן שמים את המטוס עמוק יחסית במעטפת הקינמטית של הטיל, אבל לא חשוב כמה טובה המעטפת הקינמטית, כל עוד לא נמצאים במעטפת הקליטה זה חסר משמעות.
גם אם ישגרו טיל כזה על 747 במהירות 5 קמ"ש ממרחק של 200 מטר אבל ללא קליטה הטיל לא יפגע במטרה...
בשורה התחתונה- ללא קליטה לא תהיה פגיעה ובגישה לנחיתה די קשה לטיל חום שנמצא על הקרקע בנקודה קבועה לקלוט מטוס כזה (למטוס קרב עם טיל חום יהיה יותר קל כי הוא הוא יכול להטיס את עצמו למרחק אופטימלי מאחורי המטרה ולהישאר שם ובכך לעזור מאוד לטיל לקלוט בצורה טובה את המטרה..כל זאת לעומת טיל כתף שנמצא בנקודה קבועה על הקרקע ויש לו אולי רגע קטן אחד של קליטה סבירה וגם זה לא בטוח..).
אמיל
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:06

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר