29-08-2007, 09:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.08.07
הודעות: 314
|
|
כבר זמן רב שניתן לזהות עצמים הטסים בגובה נמוך
מכ"מ מוטס:
הבעיה של המכ"מ היתה ההחזר הגבוה שמגיע מהאדמה ומעלים כל אות של עצם קטן יחסית כמו מטוס.
במכ"ם ביצעו חסימה לאותות גבוהים מדי כדי לסנן גם את ההחזר הגבוה של האדמה,
וממילא של אותות מיותרים שאינם מטוסים. ( במצב אויר-קרקע אין חסימה דומה כי המטרה היא הקרקע ).
חסימה זו איננה יעילה מספיק להפרדת אות המטוס מהקרקע.
עם השתפרות השידור של המכ"מ ויכולת ניתוח המידע המוחזר, ניתן היה להפריד בין מטרות על פי תנועתן. (תופעת דופלר)
יכולת זו איפשרה להפריד בין האדמה שמהירותה היא אפס ומהירותה היחסית היא המהירות הקרקעית של המטוס,
לבין מטוס שמהירותו היחסית היא הפרש המהירויות בין מטוס המכ"מ למטוס המטרה.
וכך, גם אות קטן מאד המתגלה כנע במהירות יחסית שאיננה המהירות הקרקעית, יזוהה כמטוס.
בעיה דומה ואף מורכבת קצת יותר קיימת גם בים.
מכ"מ קרקעי:
ככל שהמטוס טס נמוך יותר הוא נחשף פחות זמן לאונה של שידור מכ"מ הקרקע.
לאונה של המכ"מ יש נתונים פיזיים של גובה ורוחב.
אנטנת המכ"מ המבצעת סריקה לצדדים ולעיתים גם לגובה, מרחיבה את שטח הסריקה.
אך תמיד תהיה למכ"מ בעיה במבט נמוך כי תואי שטח מפריעים,
לאונה יש זוית מסוימת כלפי מעלה המקטינה את טווח הגילוי למטוסים מנמיכי טוס.
בכל מקרה, לא צריכה להיות בעיה טכנית גדולה להתגבר על כך.
תחנות מכ"מ קרקעיות מתקינים במקום גבוה ובכך מגדילים את יכולת וטווח הגילוי.
מדינה שזה חשוב לה, תקים תחנות מכ"מ המיועדות למטרה זו בעיקר,
בעלי תכונות מתאימות שיתמקדו בגילוי מטוסים מנמיכי טוס.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|