16-02-2008, 15:50
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
|
|
אדרבה, הבא אתה את שיטתך הסטטיסטית
סלח לי אבל הנתון הזה א. אינו מדויק, ב. אינו בר-השוואה
אדרבה, הבא את שיטתך הסטטיסטית שתצדיק את קביעתך ש-היו יותר תאונות מבצעיות במלחמת לבנון השניה מאשר במלחמת יוה"כ. אתה העלית את הטיעון הזה ונטל ההוכחה – עליך.
על השיטה לא לכלול נפילת מטוס כתוצאה מאש אויב וגם לא היפגעות. אם תבחר כן לכלול אותן, אגיש תביעה ייצוגית נגד המורה שלי לעברית שלימדה אותי מושגים מוטעים בשפתנו הדלה. אני מבדיל בין תאונת טיסה לבין היפגעות מאש אויב. איך אצלך?
בשיטה שתציע עליך לכלול שקלול מתאים להבדלים בין משקל "סופה" בתצורה מלאה ולחץ האוויר בצמיגים שלה, כגורם מקל על בטיחות טיסה בהשוואה ללחץ האוויר בצמיגי "ספיטפייר" (לא מעבר לדגם 9, בבקשה).
אני בטוח שבשיטה הסטטיסטית שלך יהיה מקום להשוות את יחס שעות תחזוקה לשעת טיסה ואת יחס הטכנאים למטוס בין "הרעמים" של מלחמת לבנון ל-"ספיטפיירים" של כיס פלוג'ה כך שיצא שהמספר המוחלט של חלקים במטוס "הרעם", המאמץ העובר עליהם בשעת טיסה אחת וה- MTBF הפנטסטי שלהם, משמעותם מטוס חסר תחזוקה ובעל בטיחות טכנית עילאית (אפס תקלות).
יתכן שתשכנע אותי שרלצ"ד הוא אדם מושח(ט) תאב כוח שמכשיר אלפי טכנאים רק כדי לחזק את מעמדו.
יתכן שתשכנע אותי שלזהות מטרה נקודתית במענ"ש המשוכלל של ימינו פוטר את צוות הטיסה מתדריך ממושך (לטובת שריצה בבאר) ומקל על חייהם יותר מאשר על טייס "הספיטפייר" המסכן שהיה צריך להנמיך כדי לצלוף עליה ולהסתכן באש נ"מ. לא היו כמובן "זרתות" במלחמת לבנון השנייה, והמטוסים שפעלו בשולי האמ"ט ובתוכו, סתם אוהבים את החבר'ה מטייסות "הבז" שיגהצו את השמיים לידם, ישרפו שעות טיסה ובכך יצדיקו את הסטטיסטיקה שלי, שנשענת על מספר גיחות.
בין היתר, צריך לנרמל את מספר וסוג כלי הטיס (למשל האם מזל"טים נחשבים במניין?), פרופילי המשימות, סוגי הנשק בהם נעשה שימוש, היקף האיום שמנגד, מזג האוויר אופייני, שעות הפעילות וכו' ורק אז ניתן להשוות תפוחים לתפוחים.
אדרבה, הבא את שיטתך הסטטיסטית שתוכיח לנו שאתה גם קורא את מה שנכתב (ציטוט מעצמי: "יחסית לכמות הגיחות המאוישות שביצע ח"א במלחמת לבנון השנייה", הדגשתי מספיק כדי שלא תתעלם?) ומבין שכמות הגיחות אליהן התייחסתי אינה מביאה בחשבון כטב"מים.
אל תשכח לציין איך אתה משקלל תעבורה אווירית צפופה מאד בתא שטח לא גדול כמו המרחב האווירי של לבנון ואת העובדה שכטב"מ אינו נענה לקריאת טייס קרב לשבור כשהוא יורד על מטרה.
אסור לך לכלול בשקלול שלך שעות מסק"ר. לא היו מסק"רים במלחמת יום הכיפורים ולכן אני מסלק את תאונות התנגשות "הפתנים" ושבירת ציר רוטור "השרף" מסטטיסטיקת מלחמת לבנון השנייה. אם כך אנו מדברים על תאונת טיסה אחת ויחידה במלחמה הזאת. אתה מבין? דמגוגיה אינה נחלתך הבלעדית.
אסור לך לכלול בסטטיסטיקה של מלחמת יום הכיפורים תאונות של מטוסי קרב חד-מושביים ("נשר", "שחק", "עייט") משום ש-"סופה" הוא מטוס דו-מושבי, אלא אם כן תצליח להסביר מדוע כיסא אחורי תורם לבטיחות טיסה.
נשאר "הקורנס". מאחר ול-"קורנס" לא היה מכ"ם פולס-דופלר ול-"סופה" יש, ויש לה גם יותר נקודות תלייה ומנוע אחד, הרי אי אפשר לכלול את ה-"סופה" בסטטיסטיקת מלחמת לבנון השנייה. לפיכך, בהגיון סטטיסטי "עמוק" אני יכול לקבוע "בפסקנות" שמלחמת לבנון השנייה הסתיימה ללא תאונה אחת!. הבנת? כשאג'נדה מכתיבה תגובה בפורום, ניתן לעוות כל נתון שולי ולהפוך אותו לעקרי.
הכתבה על מחדל היסעור שציינתי לא דנה בסטטיסטיקות לתאונות ולכן אין קשר לראש מבק"א. היא דנה במחדלים שהובילו להפלת היסעור שרובם ככולם נופלים במגרש של מטה ח"א, וזאת מבלי לפרט יתר על המידה את המחלקות הספציפיות.
אם כך, למה הבאת אותה בהקשר לתאונות במלחמה?
ג. מריח בעיקר כפרופגנדה פנים-חילית למטרות גלוריקה וכסת"ח.
כמובן. נחושתן יודע מי אני והוא מגדיל את הפנסיה שלי כל פעם שאני מתעמלן את ח"א. כמה חבל שאני שייך למחנה שהיה רוצה לראות את אמיר אשל בכיסא מח"א.
|