לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 14-12-2007, 17:18
  freedom_fighter freedom_fighter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
שתי הערות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי LION1 שמתחילה ב "עדיף במקום שהמפקד יכוון את..."

א. הכוונת הכלי היא חלק אינטגרלי מהפעלת הטנק. מובן שככל שיש לך נהג מקצועי יותר, זה דורש מהמפעיל פחות אנרגיה ומשאבים, אבל בסופו של דבר להיות מט"ק זה לא יותר מדי מסובך, יש לך שני תפקידים- 1. איתור והשמדת מטרות. 2. בחירת נתיב ההתקדמות ביחס למטרה ולאיומים אפשריים.
ב. לא לכל מפקד כלי בצה"ל יש אמר"ל. לפני שמשקיעים במצלמות וקשקושי הייטק בסימן 4, צריך לדאוג קודם ללחם ולמים, לציוד הלחימה הבסיסי של הטנקיסטים ולוחמי החי"ר בגדודים.
ג. במסגרת תוכניתנו "שמיכה קצרה", אני לא בטוח בכלל שההשקעה המטורפת במרכבה 4 היתה ועודנה נדרשת. זה סקסי להציג כל הזמן פרויקטים חדשים וחדשניים, זה מצטלם טוב, משתווק טוב, קל יותר למכור את זה לאוצר, למשהב"ט, הנוצות יפות יותר... בקיצור, טווסות לשמה.
אבל פק"לים תקניים ללוחמי החי"ר, נעלי הליכה נוחות, אמצעי תצפית ברמה גבוהה, עזרי ניווט מעודכנים ומודרניים, לוגיסטיקה אפורה שעובדת... אלה הדברים שמכריעים עימותים ומביאים בטחון לאזרחים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 14-12-2007, 21:14
  LION1 LION1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.03.07
הודעות: 7
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי freedom_fighter שמתחילה ב "שתי הערות"

אתה ממעיט בתפקידו של המטק, בתור נהג טנק (מרכבה2) עד כה כל מפקדי העדיפו ומעדיפים פשוט להגיד לי שם של יעד ושאני יקח את הטנק לשם. אמת, למרכבה 4 יש המון ואפילו יותר מידי מותרות, אבל לסימן 2 לא ניתן להגיד את אותם דברים. אני נקלע כמעט מידי יום בראות אפסית עקב ערפל כבד, סינוור, ליל חסר כוכבים, ועוד בעיות נוספות שיוצרות ראות אפסית מלבד החסרונות הקבועות שיש בוילון.

כמו כן, במקום בו אני משרת עכשיו ניתן לנוע רק על צירים מוגדרים ואין לטנק חופש תנועה ומקום לטעויות. ואם אירוע יתרחש יהיה למטק המון על ראשו (קשר עם החמל\טנקים נוספים\תצפיות, ירי במאג ודברים נוספים...), ואם נחמיר ונגיד שהמטק נפצע אז האחריות תהיה בלעדית על הנהג.

בנוגע לסעיף ב, התייחסותי היא רק לטנקים.

ואמת ציוד תקין, נוח, ויעיל באמת מכריע, אך אני חושב שגם החלפת הוילון תעזור להכריע, לפחות בסימני 2 - כי בוא נהיה ריאליסטים, יש עוד מספיק זמן עד שחטיבה 7 תהיה עם סימן 4...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 15-12-2007, 01:05
  freedom_fighter freedom_fighter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
אני לא ממעיט מחשיבות התפקיד... פשוט לא נראה לי שצריך להיות גאון הדור כדי לבצע אותו
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי LION1 שמתחילה ב "אתה ממעיט בתפקידו של המטק,..."

מניסיוני הדל, צריך להיות קשוב לקשר, לנסות לזהות אויב ואיומים, ולשאוף להשמיד אותם בנחישות. נהג מחורבן יעשה לך חיים קשים, אין ספק, נהג מעולה יעשה לך חיים קלים מאוד, אבל מט"ק, בסופו של דבר הוא כו-לה מט"ק, לא מח"ט אירופה. הוא לא מ"פ\מג"ד שכל העולם ואחותו טוחנים להם תשכל בקשר...
אגב, לא בטוח שאמצעי טרמי יעזור לך בזמן ערפל מאסיבי או גשם עז.
מעבר לכך, אין לי אלא להצר על כך שמבצעים תנועה על בסיס צירים, זה חינוך רע מאוד לטנקיסטים ומתכון "מנצח" למטענים (ברור לי שיש צירים הרריים שאין בהם ברירה, אבל חוץ מזה... ברוב השטחים כולל רוב רמה"ג פרט למכשולים ונחלים ניתן ליסוע עם מרכבה 2 חופשי בשטח).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:01

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר