בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "גונג פו בזירה - מגע מלא (סרטונים)"
בסרטון הראשון זה באמת טיקוואנדו וביוטיוב כתוב קראטה ובסרטון השני כתוב טיקוואנדו וזה באמת קראטה...
בגל אופן, ניראה שמלבד בסרטון הראשון לגונג-פו לא הולך משהוא בזירה...
לשעבר מנהל פורום אומנויות לחימה | פורום גן חיות בלעז'
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 615
הבעיה שלי עם הסרטון,
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רועי*שחק שמתחילה ב "ביה"ס לאמנויות הלחימה הסיניות קונג פו דרקון"
היא שברוב הקרבות (לא בטכניקות), השימוש המעשי הוא כמעט אחד לאחד ב"סטייל" של קיק בוקס ולא בפורמות כלשהן של גונג פו, עוד בעיה גדולה שיש לי, היא מה קורה כשמגיעים לקרקע.
אמנות הקונג פו היא האם של כל אומניות הלחימה שקיימות! יש בה הכל מהכל!!!!!!
הכל מוסנף ממנה:-)
מתוך אתרי:
אמנות הלחימה המעולה מכולן .....רבים סבורים שהשאולין קונג-פו היא המעולה שבאמנויות הלחימה.סברה זו,שחסידי אמנויות לחימה אחרות עשויים למחות עליה נמרצות,כמובן אפשרלאשש אותה מזויות שונות. מבחינה היסטורית שאולין קונג –פו היא אמנות הלחימה הותיקה בעולם, ותולדותיה נמשכות ברציפות זה 1500 שנים , לעומת אמנויות לחימה אחרות, הקיימות רק 100 שנה. מנקודת המבט שאולין קונג -פו לשם טיפוח הזן... השאולין קונג-פו מקיף כמעט את כל הטכניקות הכלולות באמנויות הלחימה הראשיות שבעולם : כל החבטות שבקראטה, כל הבעיטות שבטקוונדו,כל ההטלות שבג'ודו, כל הנעילות שבאיקידו , כל הלפיתות שבהאבקות,'התקיעות' והעקיפות שבאגרוף המערבי, כל מהלומות המרפק והברך שבאגרוף התאילנדי , כל הסיבובים והפיתולים שבסילט המלאי . מגוון הכלים העומדים לרשות השאולין קונג-פו, מהם כאלה שאינם קיימים כלל באמניות לחימהמודרניות, הוא עצום!
העקרונות המנחים את יישום הכלים הללו בלחימה הם עמוקים ומקיפים כאחד. למשל: בעוד שיש אמניות לחימה הדוגלות בהצבת כוח מול כוח(עקרון שאינו מתאים , בדרך כלל, למקרים שבהם ניצבות נשים מול גבריםחסונים), או שואפות לפגוע ביריב במהירות מירבית (דבר שבנסיבות מסוימות עלול להיות לרועץ ללוחם), מונחים לוחמי השאולין על ידי העיקרון המעשי של הערכת כל התנאים הרלוונטים למצב שבו הם נתונים, ובחירת התנועות המתאימות יותר מכל להתמודד עם מצב זה. בעת ובעונה אחת הם מסוגלים לספק לעצמם את ההגנה הטובה ביותר למקרה שיריבים יפתח לפתע בהתקפה רבתי בלא לתת את דעתו על בטחונו-הוא, דבר העלול להביא לפגיעות הדדיות. בעוד שיש אומניות לחימה השואפות , באמצעות אימוני כח , להביא לידי שבירת לבנים ולוחות עץ, הישגיהם של אימוני הכח בשאולין הם מרשימים ביותר: ניתוץ גושי בזלת באמצעות הראש , עמידה בחבטות אגרוף ,בבעיטות ובתקיפות בכלי נשק מצד היריב מבלי להיפגע , וגרימת נזק פנימי ליריב באמצעות כף-היד או האצבע, מבלי להשאיר כל סימן חיצוני. מבחינה אסטתית תנועת השאולין קונג-פו היא חיזיון מרהיב.זוהי שירה של מפגן כוח,קלילות,חן ודפוסים אמנותיים בתנועה-שונה בתכלית "מופעים" של אמנויות לחימה אחרות.מנקודת הראות של בריאות המתרגל מהווה השאולין קונג-פו
אמצעי מעולה לטיפוח רווחתו הגופנית,הרגשית והנפשית,בעוד שבאמנויות לחימה אחרות תרגולן עלול להזיק לבריאות אם אין מטפלים בפציעות פנימיות הנגרמות בעת האימונים,אם המתרגל נעשה תוקפני עקב אופי התרגול,ואם הוא נפגע בראשו,דבר העלול לפגוע בכישוריו השיכליים.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי רועי*שחק שמתחילה ב "ביה"ס לאמנויות הלחימה הסיניות קונג פו דרקון"
ואמירה כמו "האומנות המעולה מכולן" נשמעת לי יותר מקצת יומרנית.
ולגבי קרבות זירה- מתוך ראיה חובבנית לחלוטין, נראה לי שאין לקונג פו כל כך סיכוי מול אומנויות זירה וקרב מלא רציניות.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי רועי*שחק שמתחילה ב "ביה"ס לאמנויות הלחימה הסיניות קונג פו דרקון"
בקרבות זירה ורחוב צריך אומנות מאוד מזוקקת ומצומצמת (יחסית). ככל שהקרב יותר קשה הסיכוי לבצע בהצלחה תרגילים רבים ומסובכים הולך וקטן.
וזה (לענ"ד) היתרון של אומנויות שפותחו לזירה ולקרבות ורחוב- הן לקחו מראש את התרגילים הפשוטים והפרקטיים ביותר.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי רועי*שחק שמתחילה ב "ביה"ס לאמנויות הלחימה הסיניות קונג פו דרקון"
שעד שאני יעשה את זה (ותיהיה בטוח שאני מתכנן לעשות את זה כבר הרבה זמן אבל צריך קודם לסיים בצפר) מה שאני רואה זה מה שרץ באינטרנט, ושם אין סירטונים רבים של קונגפו מול סיגנונות אחריםדבר שגם בסין אני לא בטוח שיש
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי רועי*שחק שמתחילה ב "ביה"ס לאמנויות הלחימה הסיניות קונג פו דרקון"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
בקרבות זירה ורחוב צריך אומנות מאוד מזוקקת ומצומצמת (יחסית). ככל שהקרב יותר קשה הסיכוי לבצע בהצלחה תרגילים רבים ומסובכים הולך וקטן.
וזה (לענ"ד) היתרון של אומנויות שפותחו לזירה ולקרבות ורחוב- הן לקחו מראש את התרגילים הפשוטים והפרקטיים ביותר.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי רועי*שחק שמתחילה ב "ביה"ס לאמנויות הלחימה הסיניות קונג פו דרקון"
תגידו לי השאולינים קצת קוקו על הראש או מה?!
מי ש"מתחשל" ככה הוא פשוט מפגר.
מה בן אדם צריך לדפוק ת'ראש בקיר או בכל דבר אחר כדי להתחזק?!
ובקשר לכל התגובות של רועי שחק- אין כזה דבר "מקור" של אומנות לחימה כי בדיוק כמו שאנשי הלכו מכות בסין אחרים הלכו מכות באפריקה. רק בגלל שמישהו אולי למד קצת מהאומנות לא אומר שהוא בנה אותה על הקונג פו...
וגם ככה לדעתי זה שטויות.
שנית- בקונג פו אין קרקע מלאה. יש את כל התרגילים, בריחים חניקות מה שבא... אבל את כל אומנות השליטה בקרקע אין. כל אחד יכול ללמוד לעשות ג'וגי גטמה וחדקה ג'ימי ועוד כמה תרגילי קרקע ולהגיד שהוא מומחה בקרקע. אם אין לו שליטה בקרקע זה לא שווה כלום!
MMA, ג'גיטסו(מסורתי), ג'ודו(מסורתי) הם לדעתי אומנויות של "הכל כלול" והן גם הכי יעילות. כמובן ניצחון הקרב תלוי באנשים ולא באומנות, אבל אם לוחם א' יודע יותר מלוחם ב' יש לו יתרון.
בגלל זה אין לקונג פו סיכוי בזירה או ברחוב נגד מישהו מיומן.
אתם יכולים לראות את כל מה שאמרתי מוכח בכל הקרבות החופשיים בזירה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "גונג פו בזירה - מגע מלא (סרטונים)"
בסרטון של דלוסיה נגד גרייסי אני חושב שדלוסיה שיש לו סיפור חיים מאוד מעניין נתן קרב מאוד יפה יחסית לעובדה שהוא שיחק בחוקים של גרייסי הוא בחור חזק ונראה כאילו הוא יודע מה הוא עושה, גרייסי עובד מצויין בקרב הזה, אכן אמן קרקע אמיתי.
הנה סרטון פחות מוכר של קונג פו נגד קראטה קיוקישנקאי במגע מלא ללא מגנים (דומה לקרבות שהשתתפתי בהם בעבר)
הקונג פו שרואים פה נקרא טאי קי קאן (לא בדיוק קונג פו אלא קמפו- קונג פו שעבר רוויזיה יפנית הסגנון הזה הוא בעצם סגנון שינג אי שעבר הסבה יפנית קלה,דומה מאוד למה שעבר סגנון הפנגיינון שלנו) לוחמי הקונג פו בסרטון חזקים מאוד ולדעתי האישית גם מרשימים יותר.
אני חושב שתהנו מהעבודה בסרטון לדעתי היא מאוד יפה וחזקה מצד שתי האומנויות.
תודה!
אתה אמרת "נתן קרב מאוד יפה יחסית לעובדה שהוא שיחק בחוקים של גרייסי" אבל בעיקרון בסרטון שהצגת ובסרטון ההמך שלו ביוטיוב אפשר לומר שהקיוקושין "משחקים בחוקים לא שלהם" כי יש שם תפיסות ומכות לפנים...
אני אשמח אם תתקן אותי...
מדובר בקבוצות לוחמים שונות.
מתוך חשש שזה הולך לשם ואתה לוחם קיוקושין שנפגע מהסרטון אני מאוד רוצה להדגיש כי לא פירסמתי את הסרטון בכדי להראות שקאראטה זה לא יעיל וקונג פו כן או לחילופין שקונג פו יותר יעיל מקראטה.
מטרת הסירטון היתה להראות שעל כל סרטון של קונגפואיסט מפסיד אפשר גם למצוא אחד שמנצח וזה נכון לכל שיטה ולכל לוחם.זהו מצב קיומי גלובלי, מעגל החיים אם תרצה..פעם מפסידים פעם מנצחים.
אין חוקים כתובים בקשר למי יותר טוב ואין דבר כזה שיטה יותר טובה. הלוחמים שהפסידו לאו דווקא היו נחותים מהקבוצה השניה אלא בהכרח שיחקו בחוקים שאינם מנוסים בהם.
ג. ליישם ולהכניס לשיטה עוד ועוד טכניקות ולא להשאיר אותה סגורה.
ד. וזו בדיוק הגדולה של שיטות MMA - וכן ישנם גם מקומות שמלמדים בסיס של גונג פו אך מיישמים בקרבות MMA.
*. כך, לא משנה איך ובאילו חוקים תיתפס, תמיד תוכל להתמודד. כמובן שלאו דווקא לנצח, משום שלפעמים זה באמת קשה מדי ולא מובן (מנסיון) או גורם לכך שיפסלו אותך (גם מנסיון) אך לפחות לא תצא פראייר.
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "מחזק, ובדיוק לכן אני תמיד טוען שצריך :"
בשביל מה אתה מתאמן?? אם אתה מתאמן בשביל הזירה אז מאוד חשוב שתלמד לעבוד בקרקע. אם אתה מתאמן לרחוב אני מאמין בכל לב שאין צורך להשקיע הערכה גסה יותר מכ 15% מהאימונים על עבודת קרקע וגם זה בכדי לדעת איך להיחלץ כמה שיותר מהר מהקרקע ולחזור לעמוד על הרגליים. כורח המציאות הוא שאם אתה יורד לקרקע ברחוב:
1.יש חברים ובגלל זה עליך להיות בתזוזה כל הזמן, אם תרד לקרקע יהיה קל מאוד לגמור אותך.
2.יש סכינים, גם לחברים וגם לאדם שאתה שוכב עליו פוסבלי סכין שאתה לא רואה וגם לא תראה עד שהוא ישלוף אותה מהמגף
3.אין חוקים שמונעים נשיכות,תלישות,ומיני מהלכים שקרבות ספורט מכנים מלוכלכים.
מספיק לראות את הפרק בעובדה עם אילנה דיין על הבחור שנרצח ליד המועדון בהרצליה ע"י 10 בחורים במכות רצח.
הוא התמודד איתם יפה ואפילו כמעט הבריח אותם כשעמד על הרגליים אבל מרגע שהוא מעד נדרשו בדיוק 10 שניות להרוג אותו בבעיטות לראש מכל הכיוונים.
אני לא טוען שזה מיותר לגמרי לדעת לעבוד על הקרקע ואם אפשר ללמוד זאת זה מצויין. לוחם שלם שואף לדעת הכל. אך אני מאמין שאם אתה מתאמן רק בזה אתה תהיה בלתי יעיל ברחוב במקרה של תקיפה. אם אתה מכוון רחוב יש דברים חיונים יותר לעבוד עליהם כמו טכניקת תקיפה מול כמה איובים,תזוזה,הפקת כוח מכל מקום שהגפיים נמצאים בו ומטווחים קצרים וכו'..
אני שוב אומר זוהי דעתי האישית שמתבססת על נסיוני בקרבות רחוב ועל המורים שעיצבו אותי להיות אני.היא אינה אומרת כלום על המציאות של רק אמת או של לוחמים אחרים פור דאט מאטר. אני אקח את ההזדמנות הזאת שוב בכדי להדגיש את היופי שבזכות לשתי דעות שונות.
81.
למצבי רחוב , העיסוק בקרקע צריך להיות איך לחזור על הרגליים יותר מהר ממי שמולך . רק במקרה ואתה מתמודד נגד מישהו לבד אפשר לקחת אותו לקרקע ולשחק איתו קצת (למרות שגם זה לא הכי מומלץ , אתה אף פעם לא יודע אם חבר שלו לא נמצא באיזה מקום חשוך שאתה לא רואה . והיום , הסיכוי שמישהו בא לבדו אליך ולא חמש הוא קטן) .
מצד שני , לאומת זאת , שכן שלי שהיו לו כמה פרסים גדולים בחדר בהאבקות (נראה לי גם קלאסית וגם יווני רומי) פעם הסתבך עם כמה חברה . הוא תפס את הבנאדם הראשון ועשה לו סופלקס (או איך שקוראים לזה) על האספלט . לא בדיוק הבנתי מה קרה לאותו בנאדם , אבל נראה לי זה היה כרוך בהרבה זמן בבית חולים , ושאר החברים שלו התפזרו . ככה שזאת גם דרך מכוונת להגיע לקרקע .
אם זה פועל אז זה טוב.
הוא אף פעם לא התייחס כל כך למיסטיקה באומנויות הלחימה חוץ משני נושאים שעליהם הקפיד.
הוא אמר שזה עניין מיסטי באומנויות הלחימה לסיים קאטה בדיוק באותה הנקודה שהתחלת אותה. לאחר התעמקות בנושא הזה הבנתי שמה שזה מלמד אותך זה להיות מודע לעצמך ולמיקומך בסביבה ולשלוט ביכולתך לזוז טוב.
הנושא השני הוא האינטואציה האישית של הלוחם שעליה דיבר גם יונג בתאוריה המיסטית שלו ושתאוריה זו הגיעה לידיי במקרה מוחלט כאשר מצאתי ספר על שפת המדרכה בניו המפשייר בדיוק כאשר התעמקתי בנושא זה גרמה לי להבין שהאמת היא אחת, מוחלטת וגלובלית.
יונג התייחס ל4 גורמים שמעצבים חוויה:
תחושה
רגש
מחשבה
אינטואיציה
אינטואציה היא התחושה שדבר מסויים קיים למרות שאין לנו סימוכין לכך.
יונג אמר כי כאשר אדם נתקל בבעיה שהוא לא יכול לפתור ע"י המחשבה הוא יפנה לאינטואיציה שלו.
לוחם טוב יודע לנתק את המחשבה שהיא איטית מאוד בקרב ולהתחבר לצד האינטואטיבי שבו.
ריצ'רד דיבר על מכות כמעט מיסטיות שתבועות באדם פנימה פנימה וכל אשר אימת יוצא אותם הוא יפגע והוא מודע לכך, אלו מכות שאדם מרגיש נוח איתם ומחובר אליהן. לדוגמא אדם שהבעיטה האחורית שלו נכנסת כל פעם כי הוא פשוט מרגיש מתי נכון להוציא אותה והיא יוצאת בדיוק ומהירות פנימיים שמתעלים על כל גורמי החשיבה הלוגיים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רק אמת שמתחילה ב "גונג פו בזירה - מגע מלא (סרטונים)"
היה קרב ראווה , ולא קרב זירה אמיתי . כך שאין מה להגיד גם על הסרטון בו כביכול גונג פו שולט .
סתם שאלה לי לרואי שחק . כנראה לפי מה שאתה אומר גונג פו הוא המקור לכל אומנויות הלחימה (ואם אתה אומר זה כנראה נכון...כי פשוט לא יכול להיות שמישהו בעל מוח בגולגולת משלו הצליח להמציא אומנות לחימה חוץ מסינים) . איך זה שיש בעולם יותר ממיליארד סינים (וזה אחוז מאוד נחמד מאוכלוסיית העולם) ,והיחיד שהוא הצליח בזירה בינלאומית הוא ליו האילונג שגם ככה לוחם בסאנדה (כן , אני יודע ... סאנדה כביכול נגזרת של טאי צי או מה שזה לא יהיה ...רק משום מה זה נורא דומה לאגרוף תאילנדי. אה , שכחתי !! הרי גם אגרוף תאילנדי בא מקונג פו) .
אני ממליץ לך לקרוא את הספר של ברוס לי. הוא אומר בפשטות : "לכולם שני ידיים ושני רגליים" (בהתייחס לאיזה חכם בלילה שאמר שלא יכול להיות שמישהו אחר יצליח להמציא אומנות לחימה חוץ מסינים) .
נערך לאחרונה ע"י JAVEHN בתאריך 30-07-2007 בשעה 23:32.