26-08-2007, 08:52
|
|
|
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
|
|
חוויות הטיסה במוסטאנג, באוש קוש
הנה התמונה וציטוט ממה שכתב PERE אוסף החוויות, ב 21.12.2005 כאן בפרש
על הכנף, PERE
..........וכך כל שנה עליתי למכה - אושקוש והרגשתי כמו פיטר פן למשך שבוע.
בשנת 2003החלטתי לשדרג את מעמדי ופניתי לאחראי על המתנדבים באגף מטוסי הקרבהוותיקים:
דקוטות הרווארד מוסטנג מוסקיטו ועוד הרבה שמות מן העבר המפואר שלהתעופה, ובקשתי להתנדב
לעבודה בליין - הכוונת מטוסים מסיעים לחנייה וממנהלמסלולים.
אחרי מספר שאלות עיניניות קבלתי ביגוד ותדריך ונשלחתי עם בן זוג מקומילעבודה.
קבלתי יחס מצויין והרגשתי בבית למרות הבדלי השפה והמנטליות וגם הגיל (רוב המתנדבים מבוגרים)
בצהריים הלכנו לאכול באוהל צבאי של הצוות - כמו בסרט MASH , בשולחן מולי מתיישבים שני גנרלים
בדימוס : צאק ייגר ובאד אנדרסון שטסומעל גרמניה במוסטנג במלחמה.
באמריקה הם גיבורים גדולים יותר מרוקי בלבואהושוורצנגר ובאמת הם ראויים.
התאפקתי לא לשפוך את המרק על אחד מהם כדי לזכותלתשומת לב - ואפילו הצלחתי.
ואז פניתי לבאד שנראה רגוע מתמיד ושאלתי אותו אם הואמתכוון לטוס היום או מחר.
הוא אישר שיטוס גם היום וגם מחר בבוקר , ואז העזתיןשאלתי מה אני צריך לעשות כדי לטוס איתו במוסטנג שלו - OLD CROW המפורסם.
מחרב-8 מול אוירון - השיב בלי להתבלבל.
השמים נהיו וורודים כל אותו אח"הצ ואנידימינתי לעצמי את הטיסה העתידה והמובטחת.
בשעה שבע למחרת לבשתי את הסרבל האישיעם הפטשים והדרגות צחצחתי נעליים כמו פעם,
התגלחתי מאך 3 ואפילו החלפתי תחתונים,כן כן.
התיצבתי לייד האוירון ומצאתי את באד משוחח עם טייס אחר מוכן לטיסה,האוירון עמד מצוחצח כמוני
ודמינתי שהוא מזמין אותי לקפוץ פנימה, כעבור מספר דקותניגש אלי אדם מכובד למראה ומוסר לי הודעה
שהטיסה הבאה היא טיסת מבנה ואיו ליביטוח לטיסה מסוג זה. נו טוב, מה עושים - כלום, מחכים.
באד ניגש אלי ואמר שברגעשהוא חוזר נצא לטיסה כפי שהבטיח , הצבע חזר לפנים.
עוברת שעה ואני שומע את צלילה- ROLLS ROYS מתקרב אלי, משמע הם נחתו ומסיעים לחנייה.
באד מדמים את המנועויוצא מהתא ונעמד על הכנף מזיע כולו, אני מסיק ממראהו שהטיסה בוטלה.
הוא עסוקבתא האחורי וכעבור שתי דקות מניף לעברי יד - בוא עלה.
אני קופץ לעבר המטוס ולאשוכח את המצלמה שתלוייה בהיכון על צווארי, נעמד על הכנף בתנוחת צילום
כאילויוצאים לתקוף את הכור ,ואז בתנועה מיומנת משתחל לתא האחורי למושב שלי לשעההקרובה.
באד עוזר לי עם החגורות - כמו בפוגה ומייד מתיישב בעצמו מקדימה עוד דקהסימון של בוהן שמאל
והמנוע הענק מתעורר לחיים.
סימון עם שני הגודלים כלפי חוץוהסדים מוצאים מתחת לגלגלים ומוצגים כעדות ניצחת ראשי להסיע.
בעודנו מסיעיםלעמדת המתנה שואל אותי הגנרל מה נסיוני התעופתי ואם אני כשיר לאירובטיקה.
השבתיבצניעות שאשמח לנסות כל מה שיחליט לבצע ושקית ההקאה ב-STAND BY .
כעבור רבע שעהשל המתנה מעצבנת אנחנו מקבלים רשות להתישר ולהמריא.
המצערת נפתחת בהדרגה קדימהוקצב איסוף המהירות טוב הרעש מאפיל על הקשר אנחנו באויר
המטוס מאיץ בקלות 300קשר ומטפסים לאזור מזרחה מעל 10000 רגל המנוע נשמע רגוע והיות והתא
מדוחס הרעשעכשיו חלש, אין רעידות אני רושם לפניי, מטפסים ל-20000 , באד מוודא שאני קשורומרגיש טוב ומתחילים לעבוד.
W/O שמאלה צלילה תלולה לאיסוף מהירות , מד מהירותמראה 350 קשר =450 TAS איבדנו 5000
רגל בצלילה ובאד מושך ל-LOOP בעדינות 3.5G לופ ענק ויפה ואני שוב מופתע מהתנהגות המטוס-
אין בכלל רעידות קצה כנף והמנוע לאמתאמץ בכלל - נהדר.הטייס בן 81 ,אמרתי כבר?
ממשיכים ל-HIMMELMAN ו- CLIMB ROLL תלול -לא באנך, SPLIT S ולקינוח שוב סידרת LOOPING בגבה נמוך אני מצלם בשלב זהלטובת הוכחה ונהנה מכל רגע.
עוזבים בטיסה נמוכה לפיינל ארוך ותוך כדי חולפים עלפני מספר "גרוטאות" C182 ופייפר נבאחו
כאילו שהם עומדים באויר, זה יתרוןהסוסים,ולנו יש מקדימה 1600 סוסים עם SUPERCHARGE .
כעת אני מבחין בשדה ישרמלפנים ותמונת המטוסים הפזורים באלפים על הדשא מתחדדת כל שניה.
מקבלים רשותלנחות ישר קדימה - מערבה ,סגירת מצערת וצקצוק קל ואחנו שוב בני תמותה רגילים
עלהקרקע.
אני צורב את הרגע וחושב - כל הכבוד OLD CROW להתראות בשנה הבאה...........
|