19-09-2007, 05:16
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.05
הודעות: 613
|
|
כמה מילים על לוויינים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "שיבושים הערב בשידורי הלווין עמוס-אלון בן דוד"
בפרפרזה על משפט מפורסם, מעולם לא נאמרו שטויות רבות כל כך, ע"י מעטים כ"כ. לויין "תקוע בנקודה מסויימת"??? "הדלק אמור להיגמר ב 2008"? ומה זה, לכל הרוחות,"משיב"?
כל הלוויינים , כמו כל הגופים השמיימיים, נעים בחלל. ישנם סוגים רבים של לוויינים - לווייני צילום, לווייני תקשורת, לווייני מחקר (כמו טלסקופ החלל האבל).
לוייני צילום מתמקמים במסלול הנמצא בגובה של כ-300-500 ק"מ מעל פני כדוה"א, על-מנת שרזולוציית התמונות תהיה יעילה. לוויינים אלה "נעלמים" כל מספר שעות, שכן אין התאמה בין מהירות ההקפה שלהם את כדוה"א ובין מהירותו של כדוה"א עצמו. על-מנת לייצב אותם בנקודות מסויימות לאורך זמן יש להיעזר במנועים הפנימיים שלהם- דבר הצורך אנרגיה רבה ומזרז את סיום חייו של הלוויין.
לווייני תיקשורת אמורים, בהגדרתם, "להביט" על אותן נקודות כל הזמן, ללא הפסק, אחרת התקשורת תיפסק. חישבו ומצאו כי אם יציבו לוויינים כאלה בגובה מסויים מעל כדוה"א (כ-36,000 ק"מ) הם יהיו בנקודה המדוייקת בה יקיפו את כדוה"א כל 24 שעות ובעצם יראו לתחנות הממסר כאילו הם עומדים במקום.
כל המערכות בלוויין הן מערכות מתכלות (הלוויין חשוף לקרינה, ללחצים ולפיגעי אטמוספירה) וברגע קריסתה של מערכת יש אחרת המגבה אותה.
אז מה קרה ללוויין "עמוס"? אין לי מושג!!!
_____________________________________
"החשש מטעויות הוא אבי הביורוקרטיה ואויבה של החדשנות" (קאמפארד).
"שגיאה שמסרבים לתקן הופכת למחדל" (לינדון ג'ונסון).
"הפשרה של היום היא הנורמה של מחר".
נערך לאחרונה ע"י יובל. בתאריך 19-09-2007 בשעה 05:36.
|