לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 10-09-2007, 10:03
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תוספת לדברים המדוייקים של דורון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Metaxa שמתחילה ב "למה מתכוונים ב"בלוק" בקשר למטוסי קרב?"

המונח "בלוק" נוצר במלה"ע השניה ע"י תעשיית המטוסים האמריקאית בעקבות הצורך לשלב באופן שוטף שינויים ושיפורים (שו"ש) שנדרשו ע"י הדרג המבצעי או שהתבקשו בגלל התקדמות טכנולוגית.
הבעיה הבסיסית היתה כיצד לשלב באופן שוטף שינויים בדגמים קיימים מבלי לגרום להפרעה בייצור הסדרתי.

כל מדינה פיתחה שיטה לפתרון בעיה זו.
באנגליה, לדוגמה, דנה וועדה מיוחדת של מיניסטריון האוויריה בכל דרישה לשו"ש. במידה והוחלט לאמץ את השינוי, הוועדה היתה אחראית על תיאומו עם היצרן הרלוונטי במטרה למצוא את הדרך היעילה ביותר לעשות זאת.

בארה"ב הציעו היצרנים הגדולים למשרד המלחמה שילוב של שו"ש בצורת "בלוקים". כלומר, לאחר שנאספו מספיק דרישות והצעות לשיפור, היצרן "ארז" אותן ב"בלוק" וערך את ההכנות הנדרשות לשילובן במטוס. יתרונות השיטה היו:
1) שיקול דעת רב הופעל לפני שהוחלט על שו"ש ולא כל גחמה הפכה מיד לשו"ש.
2) בצורה זו היה קל יותר להיערך תעשייתית לשינויים בפסי הייצור ההמוניים שאפיינו את תעשיית המטוסים של התקופה.
3) שו"ש הוכנסו במרווחי זמן גדולים יחסית וכתוצאה מכך ניתן היה לייצר סדרות גדולות ללא הפרעה.
4) חיסכון בתת-דגמים. פיתוחו של תת-דגם חדש לגמרי דרש בד"כ היערכות חדשה ומורכבת בדרגי הייצור, האימון והתחזוקה.

דוגמה טובה למטוס שיוצר בשיטה זו הוא דגם D של המוסטנג. נבנו שבעה בלוקים של דגם זה (1, 5, 10, 15, 20, 25 ו-30) - בסה"כ 8,102 מטוסים. ההבדלים בין הבלוקים היו קטנים יחסית, אבל הם הותירו את המטוס עדכני, התאימו אותו לתנאים משתנים (למשל שיפור יכולת הא/ק בבלוקים המתקדמים) ואפשרו את ייצורו ההמוני בצורה חלקה.

השיקול של אי-הפרעה לייצור הסדרתי כבר אינו רלוונטי כיום כי מטוסים אינם מיוצרים יותר בייצור המוני ועל פסי ייצור בנוסח הישן. בגלל השינוי בדפוס הייצור של מטוסים ומסיבות נוספות עלותו של כל שינוי גבוהה במיוחד. כתוצאה מכך היצרנים מעדיפים לצבור שינויים בבלוקים במטרה לחסוך את העלות הגבוהה של שינויים תדירים בפסי הייצור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:40

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר