לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-09-2007, 00:12
  צנחן לעולם צנחן לעולם אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.02.07
הודעות: 1,153
חח אהבתי :)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צנחן לעולם שמתחילה ב ""סוף עידן מטוס הקרב המאויש " מאת יואב לימור כתב בלייזר"

"בישראל מכירים את האיומים ולא ממש מתרגשים, בעיקר משום שלמעורבות ישראלית בפרויקט יש משמעות מיוחדת: חיל האוויר שלנו נחשב לטוב בעולם, ואם הוא קונה את ה־F-35, כנראה שבאמת מדובר במטוס הטוב בעולם. זאת תעודות כשרות שלוקהיד־מרטין מאוד מעוניינת בה כדי להציג אותה ללקוחות עתידיים; בביזנס של מטוסי הקרב, זה מקדם המכירות הכי טוב שאפשר למצוא."

"במגעים הראשונים בין ישראל ליצרנית, שאלו אצלנו אם יהיה אפשר להתקין ב־F-35 את המעפ"ש (מערכת עוקבת פני שטח) שכבר קיימת במטוסי הקרב שלנו ומאפשרת לטייסים לטוס נמוך מאוד. המחשב קורא את תוואי השטח, מטיס בעצמו את המטוס בלי מעורבות של הטייס, ועושה את זה נמוך מספיק כדי לא להתגלות על ידי מכ"מי אויב. האמריקאים - כך לפחות מספרים בברים של טקסס - חייכו במבוכה כששמעו את זה. למה לכם לטוס נמוך, הם שאלו בעדינות. תטוסו גבוה, זה מטוס חמקן. ממילא אף אחד לא יגלה אתכם."
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י צנחן לעולם בתאריך 17-09-2007 בשעה 00:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 17-09-2007, 06:37
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
יש לזה כמה תשובות:
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Lennon שמתחילה ב "הטייס מונע מהמטוס לנוע..."

Situational Awareness, למשל. כרגע אנחנו עוד רחוקים מזה, אם כי חלק מזה מן-הסתם זה עניין טכנולוגי שיכול להיפתר. יש גם את הסיבות שבן-אליהו מציין ולימור דוחה בלי נימוק של ממש חוץ מזה שהוא מרגיש אחרת,
ויש עוד כמה סיבות שאני לא לגמרי זוכר בשעה מוקדמת זו, בכל אופן יצויין שבספר של דיוויד לונסדייל
(http://www.amazon.com/Nature-War-In...n/dp/0714684295)
יש כמה טיעונים משכנעים למדי כנגד מטוסי-קרב אוטונומיים - טיעונים עקרוניים, לא טכנולוגיים - ועוד כמה נגד שליטה מרחוק, שמסתבר שסובלת מכמה מגבלות לא קטנות.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי


נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 17-09-2007 בשעה 06:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-09-2007, 07:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,238
Facebook profile
בגדול זה נכון
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Lennon שמתחילה ב "הטייס מונע מהמטוס לנוע..."

גוף האדם הוא החוליה החלשה בעידן מטוסי ההיי טק המאוישים - קיימנו דיונים על זה מספר פעמים.
יחד עם זאת יש כבר פיתוחים די מעניינים שעוזרים לאדם להתגבר על המגבלות שלו, לדוגמא:
- טייסי הלופטוופה (חיל האוויר הגרמני) משתמשים במטוסי הטייפון בחליפת תאוצה מיוחדת תוצרת גרמניה אשר עיקרון הפעולה שלה הוא נוזל על כל שטח החליפה ועל ידי כך מפזר את עומסי ה G על שטח גדול מאד - התוצאה יכולת טיסה בעומסי G גבוהים (9/10) מבלי להכנס למצב G-LOC ויכולת התאוששות מהירה מייד לאחר מכן גם בעומסי 4/5 ג'י.
עיקרון הפעולה הזה בא מעולם החרקים (שפירית) והחליפה אכן ניקראת כך בגרמנית Libelle
- במטוסי הדור החדש (F-35 לדוגמה) מערכות ניטור ביולוגיות (חיישנים בכפפות לדוגמה) הלוקחות את מצבו הפיזיולגי (דופק, ל"ד, הכרה וכד') של הטייס בחשבון בכל רגע ומשקללות את זה מול הפעולה הרצויה של המטוס על מנת לא לפגוע בטייס ובמקרים מסויימים המערכת יודעת לזהות איבוד הכרה, ורטיגו וכו' ואז מסוגלת לקחת שליטה על המטוס שזה ממש יותר טוב מסתם להתרסק....

העולם שממשיך לפתח אמצעים לטייס במטוס המאוייש עדיין לא ויתר על הטייס ובמקרים מסויימים בצדק כפי שנאמר בהודעות הקודמות.
יש לנו לפחות עוד דור אחד או שניים בהם המטוסים המאויישים יפעלו לצד הכטב"מים ובהדרגה משימות יעברו מהמאויישים לכטב"מים עד שהמקצוע טייס ייכנס למוזיאון.
אגב, חהא"א כבר התחיל להעביר מטלות מהמאויישים ללא מאויישים, בחודשים האחרונים מתבצעת פרישה היסטורית של כטב"מים בעיראק המחליפים מטוסים מאויישים במשימות שונות, דיון על כך כאן

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:10

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר