לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-02-2005, 20:54
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
עוד כתבה במסגרת המדור וואלה!trash

שימו לב לכותרת על הסרבנות בצד שמאל , בכוונה "צילמתי" אותה לפני שוואלה יערכו

IMG]https://2005-uploaded.fresh.co.il/2005/02/19/99305007.jpg[/IMG]

נו , מה יש לכם לומר על הסרבנים המייצגים אותכם ???

שימו לב לרשימה , כל הסרטים האלה , חלקם ממומנים מהכסף שלכם וחלק אחר מכסף אירופי עוין . הם התוצרת אותה בוחר הקולנוע הישראלי לשלוח לחו"ל , שוב ושוב אותה שבלונה מוכרת של ישראל האכזרית והערבים המסכנים , הצדקת הטרור . השמאל הקיצוני הוא האויב התעמולתי מספר אחת של מדינת ישראל .

אגב , היה עוד סרט שנשלח לפסטיבל ברלין , הקרינו אותו בהקרנה צדדית , שלא יכנס חלילה לתחרות . הסיבה : הסרט הציג את ישראל באור חיובי מדי משום שעסק בעלייה מאתיופיה .


והנה הכתבה הישר מוואלה trash

בזמן שצביקה ושות' מתקשקשים בניו יורק, סרטים ישראלים בפסטיבל ברלין מציגים מחבלים מתאבדים וסרבני שירות



"רציתי להיות גיבור", סרטה התיעודי של שירי צור העוסק בסרבני השירות בשטחים, הוקרן לראשונה בפסטיבל ירושלים האחרון, וקיבל ציון לשבח מטעם חבר השופטים. ואולם, כשצור פנתה לערוצי הטלוויזיה בארץ והציעה להם לשדר את הסרט, היא נתקלה בסדרת סירובים. בברלין, לעומת זאת, התקבל סרטה של צור בהתלהבות: הכרטיסים לכל ההקרנות נמכרו מראש, וצור מקבלת תגובות אוהדות ומתראיינת לכלי תקשורת רבים.

הסרט, שאף הוא משתתף בפורום הבינלאומי לקולנוע חדש, מתמקד בשישה חיילי מילואים של צה"ל, שהצטרפו לתנועת הסרבנים. הם מדברים על הסיבות וההתחבטויות שהובילו להחלטתם ועל המחיר ששילמו בעקבותיה.

"מה שחתרני ואולי מפחיד בסרט הוא העובדה שכל השישה, וכמוהם רוב הסרבנים, באים מהזרם המרכזי של החברה הישראלית - קצינים, טייסים וחיילי יחידות מובחרות, ומשום כך האמירה שלהם מערערת יותר את הקונסנזוס", אמרה צור. "לדעתי, זו הסיבה לדחיית הסרט על ידי ערוצי הטלוויזיה. לקהל הישראלי תינתן הזדמנות לצפות בסרט בחודש הבא ב"דוקו לב" בקולנוע לב בתל אביב.

בדיון שהתקיים בתום אחת ההקרנות של "רציתי להיות גיבור" בברלין פנה צופה ישראלי אל צור, והאשים אותה כי הסרט חד-צדדי ו"זה חוסר אחריות מצדך לייצג את המדינה בחו"ל עם סרט כזה". אחד הצופים הגרמנים השיב לו: "ישראל יכולה להיות גאה מאוד בסרט ובאנשים המופיעים בו".




להתאבד או לא להתאבד. זו השאלה


באחת הסצינות בסרט "גן עדן עכשיו" עורכים סעיד וחאלד, שני צעירים משכם, הכנות אחרונות לקראת יציאתם לבצע פיגוע התאבדות בתל אביב. הם מסתפרים, מתגלחים, לובשים חליפות מהודרות וחגורות נפץ, ומקליטים כמה פעמים את הודעת ההתאבדות, מפני שמצלמת הווידיאו התקלקלה. בהמשך, מפעיליהם מזמינים אותם לסעודת פרידה, ומסבירים להם כי הפעולה נועדה לנקום בישראל על אחת מהתקפותיה. הם נדרשים להתפוצץ בהפרש של רבע שעה זה מזה. רגע לפני שהם עוזבים את שכם, המפעיל מבקש שהמתאבד השני לא יסתכל על חברו כשזה מבצע את משימתו. אחר כך סעיד וחאלד מטילים מטבע כדי לקבוע מי יתפוצץ ראשון, ויוצאים לדרך.

הקרנת הבכורה של "גן עדן עכשיו", סרטו של הבמאי הפלשתינאי האני אבו אסעד, התקיימה ביום שני בפסטיבל הקולנוע בברלין; הוא מתמודד בתחרות הרשמית ומעורר עניין רב בפסטיבל. הסרט, שצולם בשכם ובתל אביב, הוא קו-פרודוקציה הולנדית-גרמנית-צרפתית, ואחד ממפיקיו הוא הישראלי אמיר הראל.

עלילת הסרט מלווה את שני הגיבורים - בגילומם של קאיס נאשף ועלי סולימאן - ביממה שלפני מועד הפיגוע, ומתארת את התלבטויותיהם לאחר שהתוכנית המקורית משתבשת. בתו של בכיר פלשתינאי שנהרג בהתקפת צה"ל מנסה לדבר על לבם. "יש דרכים אחרות להתנגד לכיבוש", היא אומרת. "אסור לקורבנות לאמץ את דרכי הפעולה של המדכאים. אתם נותנים לישראל סיבה להמשיך בהתקפות".

"ניסיתי לכתוב מחדש את הסיפור המיתי על גיבור המקריב את עצמו במלחמה נגד אויב, ולהאיר אותו מנקודת מבט אנושית ומציאותית", אמר אבו אסעד במסיבת עיתונאים בברלין. "הסרט שואל מה הכיבוש עושה לאנשים, כיצד הוא משנה אותם ומה הדרכים הראויות לדעתם להיאבק בו. אני מציג את הדיון בשאלות אלו, כפי שהוא מתקיים בחברה הפלשתינית כיום".

אבו אסעד, שנולד בנצרת לפני 41 שנה, היגר להולנד לפני כ-20 שנה. הוא למד הנדסת מטוסים, ולאחר כמה שנים החל לעסוק בקולנוע. עם סרטיו הקודמים נמנים "הפרגית ה-14", "נצרת 2000", "פורד טרנזיט", שזכה בפרס "רוח החופש" בפסטיבל ירושלים ב-2003, ו"החתונה של רנא".

לדברי אבו אסעד, חשוב לו ש"גן עדן עכשיו" יוקרן בשטחים, חרף המגבלות (רמאללה היא העיר הפלשתינית היחידה שבה פועל בית קולנוע באופן סדיר). "חשוב לי גם שישראלים יצפו בסרט, כי הפלשתינאים הם בלתי-נראים בשבילם. ניסיתי להפוך אותם לנראים, לתת להם פנים", הוא אמר.

מנהל קרן הקולנוע הישראלי, כתריאל שחורי, הודיע בברלין כי הקרן תעניק תמיכה כספית להפצת סרטו של אבו אסעד, אם יימצא לו מפיץ בארץ. אמיר הראל הביע חשש כי מפיצים ומנהלי בתי קולנוע בישראל יסרבו להקרין את הסרט.




הומואים שמאלנים


ניסיון לקשור בין הסכסוך הפוליטי לבין חייהם הפרטיים של ישראלים ופלשתינאים נעשה גם בסרט התיעודי "Zero Degrees of Separation", המוצג בפסטיבל בפורום הבינלאומי לקולנוע חדש. את הסרט ביימה אלה פלנדרס, ישראלית לשעבר החיה בקנדה. היא תיעדה שני זוגות ישראליים-פלשתיניים - זוג הומואים מירושלים וזוג לסביות תל-אביביות. שתי מערכות היחסים המתוארות בסרט באו לקצן מאז סיום הצילומים.

עזרא, אינסטלטור ופעיל בתנועת תאעיוש, חי בביתו בירושלים עם סלים, תושב רמאללה; סלים נחשב לשוהה בלתי חוקי ונמצא במעצר בית אצל עזרא. משום כך, "נוצרים לחצים ומתחים, אין חופש לו ולי", אומר עזרא בסרט. סלים מספר על מעצריו החוזרים ונשנים ועל ההתנכלויות וההשפלות שהוא סופג מחיילים ושוטרים, גם בגלל היותו הומוסקסואל. עזרא לוקח את הבמאית לסיורים בגדה המערבית, ומתעמת עם חיילים במחסומים. לשאלותיו על חלקם בהשפלת הפלשתינאים משיבים החיילים במשפטים כמו "אני רק עושה את התפקיד שלי", ו"אתה חושב שאני נהנה לעשות את זה?"

הזוג השני המוצג בסרט הוא אדית, עובדת סוציאלית, וסמירה, אחות בבית חולים. השתיים, שהכירו בהפגנה, המספרות כיצד הפוליטיקה חודרת לחייהן ומשפיעה על הקשר ביניהן.

סרטה של פלנדרס מתפקע מעיסוק בסוגיות של זהויות - זהות מינית, לאומית, פוליטית, דורית, תרבותית, מעמדית, עדתית, ועוד.




חומת ההפרדה בברלין


שני סרטים ישראליים קצרים המשתתפים בפסטיבל ברלין עוסקים אף הם בסכסוך הישראלי-פלשתיני: "כביש" של נדב לפיד ו"דון קישוט בירושלים" של דני רוזנברג, שניהם תלמידי בית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים.



סרטו של לפיד מתאר קבלן ישראלי (המגולם על ידי נתן נתנזון), הנחטף על ידי עובדיו הפלשתינאים. הם עורכים לו משפט שדה ומאשימים אותו באחריות לפשעי הכיבוש.

סרטו של רוזנברג מציג את הגעתם לישראל של דון קישוט וסנשו פנסה (שמואל וולף וגבי עמרני), ואת החלטתם להסתער על חומת ההפרדה בגדה המערבית. חלקו השני של הסרט תיעודי ומביא מראות מאזור החומה. גרסה מקוצרת של "דון קישוט בירושלים" הוקרנה בטקס פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע לפני חודשיים; סרט אחר של רוזנברג, "הטייפ האדום", זכה בפרס וולג'ין לסרט קצר בפסטיבל ירושלים האחרון.



[
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:16

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר