לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 29-10-2007, 18:49
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
תמונה תבדיל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "שאלה בנושא תפקיד הנווטים בטייסות תובלה ומסוקים בעידן הניווט הדיגיטלי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צופה ורואה
שלום לכולם
האם בעידן הניווט הדיגיטלי (GPS ואמצעים נוספים) הנווט אכן עדיין מנווט בטייסות התובלה והמסוקים או שהתפקיד שונה והוא כולל תפקידים אחרים.
מעניין אם יש צורך בנווט בכל הרקולס בהתחשב בעובדה שבהרקולס J כבר אין נווט ומכונן, או בטייסות מסוקי הסער/תובלה?
תודה


בטייסות המסע"ר אין יותר נווטים. בטייסות המסק"ר יש נווטים מעטים שמתפקדים כמפקד משימה/מפעיל חימוש (טייס קדמי).
בבטאון כבר חזו שבעתיד יאוחד תפקיד המכונן והנווט ... אבל עוד מעט יענה פה YHS, הוא מומחה גדול ממני.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 29-10-2007, 20:30
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
אני אחדד את שאלתי
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "למיטב ידיעתי, בינתיים"

אם בטייסות המסע"ר אין יותר נווטים, אני מניח שעקב הטמעת מערכות ניווט מתקדמות כפי שנעשה בפרוייקט יסעור 2000 מדוע לא בוצע תהליך שכזה גם בטייסות התובלה? לא מדובר בהשבחה כוללת ל C130 אלא בהתקנת מערכת ניווט אשר רבות כמוה כבר נמצאות בשימוש ח"א.
יסלחו לי הנווטים, אבל נראה מיותר להמשיך להכשיר נווטים לטייסות התובלה במחזורים הקרובים של קורס הטייס ולהחתימם לשירות קבע כאשר ישנה מערכת אשר מבצעת את פעולת הניווט ללא מגבלת יום/ לילה/ מזג אוויר בטכנולוגיה שכל צבא בעולם משתמש בה.

האם בכל טיסה של הרקולס בשמי הארץ בין בסיס לבסיס יושב נווט במטוס ואכן קובע מסלול טיסה? אם כן מדוע יש צורך בנווט בהרקולס אבל לא במטוסים או מסוקים אחרים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 29-10-2007, 22:03
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "אני אחדד את שאלתי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צופה ורואה
אם בטייסות המסע"ר אין יותר נווטים, אני מניח שעקב הטמעת מערכות ניווט מתקדמות


ההנחה שגויה, חפש חומר קריאה בנושא באתר ח"א. בכל מקרה, אחדד את ההבדל בקצרה (ואגב, הסברתי את זה בעבר כאן בפורום ...): נווט במסוק אינו "מנווט" רוב זמנו. אלו שכונו נווטים היו למעשה טייסי משנה, והבדלי הכשירויות בינם לבין הטייסים לא היו גדולים. עובדתית, בעוד המיון לנווטי תובלה וקרב נעשה החל משלב הצ'קים ובהמשך בראשוני (כמובן שיש כאלה שגם במתקדם אבל בודדים), המיון לטייסי ונווטי מסוקים נעשה (בעבר) באמצע המתקדם.
לאחר אסון המסוקים נעשתה בח"א עבודת מטה שקבעה כי בהטסת מסוק צריך שני טייסים בעלי כשירויות בסיסיות זהות (ברור תמיד שיש בכיר יותר), כאשר הטייס בכסא ימין הוא מטיס המסוק ומפקדו, ואילו הטייס בכסא שמאל הוא ה(לרוב) בכיר יותר והוא מפקד המשימה ועוסק בניהולה ולא בהטסה נטו.

לגבי נווטי תובלה - הטסת בואינג או קרנף אינה מחייבת נווט, זאת עובדה. בואינג מטיסים באזרחות שני טייסים ומהנדס טיסה (=מכונן), והצוות המינימלי לקרנף הוא קברניט ומכונן. לעומת זאת, הטסת מטוסים אלו במשימה צבאית מחייבת במשימות רבות שיעסוק בניווט הטקטי ובמרחב בו המטוס טס.
נקודתית, אני מניח שטיסות תובלה בין הבסיסים אינן מחייבות נווט, אבל איני יכול לאשר זאת לבטח.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 30-10-2007, 05:43
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
דוגמה יפה. אבל לא נכונה.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "זה כמו שברכב רגיל אפשר לנסוע..."

ברכב צבאי לנוסע הנוסף אין כל תפקיד הקשור לעצם הנהיגה והא נמצא שם על בסיס החלטה מנהלתית לצורך שיפור הבטיחות.

אנשי צוות אוויר לא נמצאים במטוס בשל החלטות מנהלתיות אלא בשל תיפקודם במסגרת הצוות. אם אתייחס לשאלתו של אמיר - בטיסות תובלה שגרתיות, במה שקרוי "נתיבי תובלה" בין שדות תעופה שונים בארץ אין צורך בנווט ולכן גם אינו יושב במטוס. אולי ארחיב ואספר שבעבר, במטוסי קרב דו מושביים שביצעו טיסת העברה בין בסיסים בהן לא נדרש איש צוות שני היו מעלים מעת לעת לטיסה כצ'ופר איש גף טכני. אני משער שגם כיום זה קיים, אם כי בצמצום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 30-10-2007, 17:56
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
הנווט באווירובטיקה מקטין עילוי :-)
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "שאלה"

מדוע במטוסי קרב דו-מושביים המבצעים טיסות הדגמה במפגנים וכד' התא האחורי תמיד מאוייש למרות שבטיסה מסוג זה אין לכאורה שום צורך בכך?

בשאלה שלך מונחת הנחה מוטעית: שהמטוסים במפגנים חייבים להיות דו-מושביים. בעבר בוצעו מפגני אווירובטיקה במסדרי כנפיים חגיגיים ע"י מטוסי קרב חד-מושביים. נווט במושב האחורי (וגם במטוס המוביל בצוות האווירובטי) הוא לא החלטה ישנה כ"כ והוא הוכח כרעיון מצוין.

הנווט שותף מלא לתרגיל מיום אלף. הוא לוקח אחריות על כל הדברים "מסביב" למעט אחיזה בסטיק ובמצערות. הוא לומד בע"פ את "ספר התרגיל" ואחראי על הקשר עם המגדל באזור המפגן ובמעגל ההמתנה (המון "ברדק" בקשר). הוא משחרר את הטייס מכל פעילות זולתי הטסה כך שהטייס יכול להחזיק ראש בחוץ כל הזמן. הנווט שופט לנקודת כניסה נכונה ובזמן הנכון, מקריא ללא הרף נתוני גובה, מהירות, מנהל את הדלק ואפילו "יוצא מן המטוס" (לא במובן מילולי כמובן...) ומתקן פניות מעל נקודות חיוניות בבסיס מעליהן צריך לבצע משהו. הוא אפילו אחראי על שחרור נורים ברגעים הנכונים.

ולבסוף (כמו כל דבר טוב) - בטיחות. לפחות תאונה אחת במטוס קרב חד-מושבי, בחזרה למסדר כנפיים, הייתה נמנעת לו היה נווט בבק סיט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 30-10-2007, 19:34
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אתה מדבר על טייסים שלא עושים דבר חוץ מאווירובטיקה
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "מעניין אבל..."

רוב הצוותים או הדוגמאות שהבאת מדברות על אנשים שעושים מאות (!) גיחות אימון בשנה. אנחנו לא בתחרות עמם אבל עדיין צריך להוציא תצוגה סבירה. הרי לך דוגמה כדי שתבין את ההבדל המהותי בסדרי הגודל בין גיחות האימון של צוותים מקצועיים לבין ח"א. בימים שבהם "בז" היה מבצע אווירובטיקת-בודד, היו מקדישים 2 גיחות אימון מעל הבסיס (ותוך כך מנסים גם לחשוב "מה יפה" ומה לא), גיחה אחת מעל חצרים וזהו. וכשאני אומר "גיחה" זה משהו קצר מאד כי אין כמו אווירובטיקה לשרוף דלק בכמויות אסטרונומיות.
ל-"חיצים האדומים" הבריטי יש צלם וידאו שמצלם כל מפגן וכל חזרה והם מתחקרים כל גיחה. בח"א אתה צריך להתחנן שיתנו לך צלם לא מקצועי, חולה פרקינסון, וגם זה אולי לגיחת אימון אחת. בשנים האחרונות זה קצת השתפר אבל אפילו פיגמנטים לצביעת העשן מקבלים בטובה, פעם בחמישים שנה.

בנושא הזה הם הרבה יותר טובים מאיתנו, כך שנווט לאווירובטיקה זו הברקה טובה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-10-2007, 17:43
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "אני אחדד את שאלתי"

נראה מיותר להמשיך להכשיר נווטים לטייסות התובלה במחזורים הקרובים של קורס הטייס ולהחתימם לשירות קבע כאשר ישנה מערכת אשר מבצעת את פעולת הניווט ללא מגבלת יום/ לילה/ מזג אוויר בטכנולוגיה שכל צבא בעולם משתמש בה.

שידרוג מסוג זה יקר ולא נעשה ב-"קרנפים" שבח"א. "קרנף" טס לא מעט גם לחו"ל ונוחת, לפעמים, בבסיסים צבאיים נידחים. לטובת טיסות כאלה מתקינים מערכת GPS (מופעלת לאפ-טופ) והנווט חיוני מאין כמוהו לביצוע מוצלח של הטיסה.

האם בכל טיסה של הרקולס בשמי הארץ בין בסיס לבסיס יושב נווט במטוס ואכן קובע מסלול טיסה?

בהצנחות רגילות (למשל, חניכי קורס טייס) לא חיוני לקחת נווט ולא תמיד מאוישת העמדה שלו. כך גם בחלק מהתובלות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:05

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר