29-10-2007, 22:03
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי צופה ורואה
אם בטייסות המסע"ר אין יותר נווטים, אני מניח שעקב הטמעת מערכות ניווט מתקדמות
|
ההנחה שגויה, חפש חומר קריאה בנושא באתר ח"א. בכל מקרה, אחדד את ההבדל בקצרה (ואגב, הסברתי את זה בעבר כאן בפורום ...): נווט במסוק אינו "מנווט" רוב זמנו. אלו שכונו נווטים היו למעשה טייסי משנה, והבדלי הכשירויות בינם לבין הטייסים לא היו גדולים. עובדתית, בעוד המיון לנווטי תובלה וקרב נעשה החל משלב הצ'קים ובהמשך בראשוני (כמובן שיש כאלה שגם במתקדם אבל בודדים), המיון לטייסי ונווטי מסוקים נעשה (בעבר) באמצע המתקדם.
לאחר אסון המסוקים נעשתה בח"א עבודת מטה שקבעה כי בהטסת מסוק צריך שני טייסים בעלי כשירויות בסיסיות זהות (ברור תמיד שיש בכיר יותר), כאשר הטייס בכסא ימין הוא מטיס המסוק ומפקדו, ואילו הטייס בכסא שמאל הוא ה(לרוב) בכיר יותר והוא מפקד המשימה ועוסק בניהולה ולא בהטסה נטו.
לגבי נווטי תובלה - הטסת בואינג או קרנף אינה מחייבת נווט, זאת עובדה. בואינג מטיסים באזרחות שני טייסים ומהנדס טיסה (=מכונן), והצוות המינימלי לקרנף הוא קברניט ומכונן. לעומת זאת, הטסת מטוסים אלו במשימה צבאית מחייבת במשימות רבות שיעסוק בניווט הטקטי ובמרחב בו המטוס טס.
נקודתית, אני מניח שטיסות תובלה בין הבסיסים אינן מחייבות נווט, אבל איני יכול לאשר זאת לבטח.
|