לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-11-2007, 13:13
  שקדי 1 שקדי 1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.09.07
הודעות: 1,108
הלכות צבא ומלחמה

בצה''ל משרתים שומרי מסורת רבים לגווניהם השונים
רבים מהם מהטובים והמסורים שבלוחמים....בנוסף לאחרים כמובן
כמפקד צוות ביחמ''ם היו לי כמה חבר'ה דתיים מסורים ומעולים
אחד מהם אבא לששה ילדים שהתגורר בירושלים בעיר העתיקה
היה מורה במכללה דתית וכתב ספר בשם ''הלכות צבא ומלחמה''
בו הוא מסביר לחיל הדתי העומד בפני שרות צבאי
איך הוא יכול לשמור על מצוות הדת בלי לוותר על שום משימה או אימון צבאי
ואביא בהמשך כמה דוגמאות בנידון....בהמשך לשרשור אליו אני מקווה שתצטרפו

באחת העליות שלנו לקו לבנון הגיעה הוראה שמי שיש לו ששה ילדים ומעלה
נאסר עליו להיכנס ללבנון מחשש להיפגעות ואז פיצויים גדולים מעבר לשכול והטרגדיה של המשפחה
י.ג. (כך הוא יקרא כאן) סירב לקבל עליו את הגזרה והפך שמים וארץ כדי להיכנס
בסוף כשראה שכלו כל הקיצין ונגזר עליו לא להיכנס
הוא הסכים בתנאי שיאפשרו לו בתמורה לעשות בתקופה הנ''ל תצפיות במוצב תצפית ברמה''ג
ולא עזר כלום לשלטונות הצבא וכך היה................

במקרה אחר היינו אחרי של''ג בתצפיות בג'וחאדר
בשבת קיבלנו הוראה לדלג לתל פארס.....עד היום לא הצלחתי להבין למה אגב
הוא ניגש אלי ואמר לי: שקדי....אם תגיד לי שלא תוכלו להסתדר בלעדי בפארס יום אחד
אני אחלל שבת למען המולדת ואצטרף אליכם היום
אבל אם לדעתך לא יקרה כלום אם אצטרף אליכם מחר
תצאו לשלום לתל פארס ואני אצטרף אליכם בטרמפים ביום א' בבקר...וכך היה

יש עוד הרבה דוגמאות.....אם תרצו בהמשך..........................
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 01-11-2007, 16:49
  kick_the_reverb kick_the_reverb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.07
הודעות: 252
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי צ'ומפי שמתחילה ב "[QUOTE=שקדי 1]בו הוא מסביר..."

יש לי מלוא הערכה לכל שומרי המסורת שמבינים מתי יש להמנע מפעילות ומתי יש לבצע. לעומת זאת יש לי דוגמה לחייל מעצבן במיוחד, שלצערי נאלצתי להיות במחיצתו הרבה יותר ממה שרציתי.

לא משנה שבקורס הבסיסי שלו המדריך מצא אותו בכיתה בכפכפים יושב על ארגז פריסה (ובכך גורם לשאר החניכים להיות לא מרוכזים בשיעור) כי תשעה באב - לגיטימי, לא מבצעי.
בהיותו איש צוות בסוללה כשהגיע למשמרת בשבת נמנע מלפתוח את הדלת למרכז הבקרה והיה דופק עליה במרפק כדי שמי שבפנים יבוא ויפתח עבורו את הדלת (וכמובן יעזוב בכך את עמדתו). ביומן המבצעים היה רושם ביד שמאל, מה שהפך את הרישום לבלתי קריא לחלוטין. על הכפתורים היה לוחץ במרפק ובעזרת המפרקים (כמובן שנלחצו כפתורים לא נכונים). הכל לפי ההתייעצות עם הרב. לצערי קיבלתי אותו אח"כ בתור מדריך תחת פיקודי. מובן שהיו אחרים שלא היה להם בעיה להבין שמשמרת בהגנת שמי המדינה זה די מבצעי ולא צריך לתחמן כדי לגרום לממונים עליך לשחרר אותך מחובותיך.
רן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 02-11-2007, 05:21
  שקדי 1 שקדי 1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.09.07
הודעות: 1,108
חמין כשר לשבת....מקרה נוסף
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי שקדי 1 שמתחילה ב "מתחכמים ותחמנים בעה''ש תמיד היו ויהיו"

באחד החורפים לאחר של''ג היינו במוצב דור (עכ''פ נדמה לי שזה היה השם)
הוא היה על הר גבוה כ_1200 מ' נדמה לי במקום הכי צפון מזרחי שצה''ל הגיע
צפונה לכפר קוק מעל ינטא ומה שנקרא ''המעברים''...וכל המוצב היה מכוסה שלג
לרוב כשהיינו מגיעים למוצב ביום הראשון החבר'ה הדתיים היו הולכים למטבח
ובודקים את הכשרות האם היא מתאימה להם ולהלכותיהם
אם לא הם היו לוקחים כמה כלי מטבח קטנים מגעילים אותם ומבשלים כל התקופה לעצמם
עכ''פ במוצב הנ''ל שירתו דרוזים והם לא סמכו על כשרות השבת שלהם
בהגיע ערב ששי החבר'ה שמו על תנור הסולר שבער בקרוון
מילאו אותו מצרכים להכנת חמין לשבת והמתינו לשבת בצהרים
אני הייתי בתצפית באעמדה לעבר האויב הקפוא מקור
מתישהוא בערב החבר'ה הדתיים באו להחליף אותי וירדתי למגורים
בדרך הנעלים והגרבים שלי נרטבו לגמרי בשלג הכבד
חלצתי נעלים ...הורדתי מהתנור את סיר החמין ושמתי את גרבי כדי ליבשן
אחרי כמה זמן מישהו אמר לי: השתגעת....למה הורדת את הסיר מהתנור
השבתי: אני תיכף כשהגרבים מתיבשות מחזיר אותו
לא....פעם שהורדת התבשיל כבר אינו כשר לשבת.....אופסססססססס
תאמינו או לא....החבר'ה הדתיים אפילו לא כעסו עלי כשאכלו כל השבת אוכל לא מבושל
אחרי הכל מה מבין קיבוצניק אפיקורס גמור בהלכות צבא ומלחמה???
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 02-11-2007, 10:07
צלמית המשתמש של a_tell
  משתמש זכר a_tell a_tell אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.06
הודעות: 1,500
חמין בשבת בבוקר......אוי
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי שקדי 1 שמתחילה ב "חמין כשר לשבת....מקרה נוסף"

זה חזר על עצמו מידי שבת במשך ארבעה חודשים:

6:30 ביום שבת קפוא בחורף קפוא בהרבה בשנת 2000, מוצב טבק. סיימנו כוננות עם שחר. רוב החיילים חוזרים בעיניים אדומות לחדרים וקורסים על המיטות בחבטה שאפשר לשמוע עד נהריה (חוץ מאלה שנאלצים לטפס למיטות קומותיים). רק אני ועוד מניין וחצי של חבר'ה גוררים עצמנו כמעט מתוך שינה למכולה שהפכה לבית כנסת. במהלך התפילה אפשר לשמוע לא רק את שליח הציבור אלא גם ראשים נשמטים ונחירות. בטירונות ובשמירות ידעו איך לטפל בנרדמים. בבית הכנסת הסוללתי הפתרון פשוט: מי שמנקר מקבל עלייה לתורה, הוצאת ספר תורה, חזנות וכל דבר שישאיר אותו ער. אחרי שעה וחצי יוצאים לחדר האוכל בסגנון דובי (כלומר, חיילים בחרמוניות שספק הולכים ספק זוחלים) ושם על הגז עומד סיר ענק מלא ב"חמין?". עושים קידוש על יין "ענבר" ועל אלפחורס ואוכלים את ה"חמין?". רק אני מסתכל מהצד וחושב לעצמי "מילא שאני לא אוהב חמין, אבל לאכול אותו ב8:00 בבוקר???". ב12:30 כשכל המוצב היה מתעורר לארוחת צהריים, אף אחד מאיתנו לא יצא מהמיטה, למרות המחאות מצד שאר החיילים שלא הבינו לאן נעלמו הבני"שים האלה שלא מפספסים אף הזדמנות לדחוף קצת רוחניות בכל פעם שנפגשים בחדר האוכל.



ציטוט:
במקור נכתב על ידי שקדי 1
לא....פעם שהורדת התבשיל כבר אינו כשר לשבת.....אופסססססססס


למי שלא מבין, זה לא שהאוכל טריפה. אם רוצים לאכול בשבת אוכל חם צריך להניח את הסיר על האש לפני כניסת השבת ולהוריד אותו לפני האכילה. מרגע שמורידים את הסיר בשבת אסור לשים בחזרה על האש, גם אם זה אומר שהאוכל יתקרר.
_____________________________________
"היטלר מת, סטלין מת ועוד כמה ששכחתי את שמם

ובכל זאת עדיין נשפך כאן דם"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 02-11-2007, 10:47
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Bez שמתחילה ב "אבל אם אתה לא מכבה את האש?"

הבעיה עם הבישול, לא עם האש. ברגע שהורדת את הסיר מהאש הפסקת את הבישול של התבשיל והחזרתו לאש תגרום להמשך הבישול, שבתבשיל רטוב, כמו חמין, נחשב לבישול חדש לגמרי.
לדעת חלק מהמחמירים יש אפילו בעיה לסגור בחזרה מכסה של סיר שנשאר עומד על האש אם פתחת אותו ועל המכסה יש התעבות של אדים מן התבשיל.
להמשך דיון עדיף לעבור אל פורום יהדות והלכה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-11-2007, 12:46
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי שקדי 1 שמתחילה ב "עירפוד קופסאות שימורים לשבת"

זה לא שהקופסה לא הופכת עכשיו לכלי אלא שהיא כבר הפכה לכלי בפתיחה שלה לפני כניסת השבת.

לדעת הספרדים הקופסה היא ממילא כלי עם שני מכסים ולכן אין כאן ייצור כלי חדש אלא רק הפרדת אחד המכסים. האשכנזים סוברים שהקופסה היא כלי אחד סגור ופתיחתו יוצרת שני כלים נפרדים.
כל מי שהשתמש פעם במכסה של קופסאת שימורים כדי לחתוך לוף או לדלות תירס מתוך הקופסה. או שאיפר לתוך קופסה ריקה יכול להצדיק את האשכנזים.

פיתרונות נוספים חוץ מאשר לפתוח בטרם השבת
1. לתת לספרדי לפתוח
2. להשחית את ה''כוס'' שנוצרת כך שלא תחשב כלי, אם ע''י עיקום שלה ואם ע''י יצירת חור נוסף בתחתיתה כך שכל מה שימולא בתוכה יזל ממנה והיא לא תחשב כלי.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 02-11-2007, 08:12
  עבדול אלהזרד עבדול אלהזרד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שקדי 1 שמתחילה ב "הלכות צבא ומלחמה"

בקשר למקרה השני, אני מכיר גישה אחרת: אם ישנן סיבות מבצעיות לחילול שבת, אדם דתי אינו יכול להוציא עצמו מן הכלל ולשמור שבת כאשר יהודים אחרים (גם אם לא דתיים) נדרשים לחלל אותה. אם יעשה זאת, הרי הוא משול למי שהחטיא את הרבים.

אם אני זוכר נכון, זו טענה שמבוססת על דיון הלכתי בשאלת מזון במקרי חירום - רב שנשאל האם במקרה שבו יש מזון כשר ולא כשר, ואין מזון זמין אחר, מותר לחלק את המזון כך שהחילוניים יאכלו את המזון הלא כשר ואילו הדתיים את הכשר. תשובתו הייתה שחלוקה כזו היא פסולה, ושעל כולם לאכול שווה בשווה קודם כל מהמזון הכשר (למקרה שבינתיים ישתנה המצב) וכשזה יאזול ולא ימצא אחר - כולם יתחלקו במזון הלא כשר מטעמי פיקוח נפש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 02-11-2007, 08:31
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
השאלה אם זה היה נחשב סיבות מבצעיות.
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "בקשר למקרה השני, אני מכיר..."

(כמו, בשליפה, המקרה של אותו קצין ליצן שהחליט לדחות כל השבוע את הטיפולים בג'פ"ס, ובשבת אמר לחיילים שיטפלו בו כי הרי צריך לטפל ברכב כדי שהוא ייסע, וזה מבצעי. אז אמרו לו, ובצדק, שלדחות לשבת כדי שזה יהיה אז מבצעי - זה לא מבצעי, ואם הוא יכול לדחות את הכל עד שבת, שידחה עוד יום).

כמובן, לא כל חייל יכול להחליט לעצמו תמיד מה מבצעי ומה לא, אבל במקרה הזה נראה שהשאלה שהוא שאל את שקדי כן הייתה לגבי המבצעיות, אם אני מבין נכון, בייחוד לאור העובדה שאם זכרוני איננו מטעני אני מכיר את הספר הזה והוא כותב שם באמת את הגישה שהבאת.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי


נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 02-11-2007 בשעה 08:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:27

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר