09-11-2007, 16:03
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
|
|
מצלמות וחישנים...
המצלמות והחישנים עצמם בצילום אווירי טאקטי ואסטראטגי וכן בצילום חללי שונות בתכלית מאלה המצוייות בשוק האזרחי.
המקום קצר ומי שמעונין ימצא גם ספרות לועזית לא מעטה ב- AMAZON למשל.
קיימות כמה שיטות צילום במערכות מסוג זה לכל אחת יתרונות וחסרונות. אאיר (מלשון "אור"... למי שמתעניין בהיגוי) כמה נקודות:- מזה שנים קיימת תפיסת עבודה אצל מפענחי צילום אוירי צבאיים כי עדיף שימוש בשחור-לבן על פני שימוש בצבע. זו איננה תפיסה שהושפעה ע"י הטכנולוגיה הזמינה שכן עד לפני שנים מעטות (וכן - עדיין כיום) נעשה שימוש בתשלילים ("פילם" בלשון הציבור), ואלה היו ועדיין ניתנים לרכישה בצבע.
- למרות האמור לעיל, שום צבא, לבד מהצבא ה...יפני, לא רכש תשלילי צבע למטוסי הביון שברשותו (הנושא בדוק מול יצרני התשלילים - אגב). חיל האויר היפני רוכש עדיין תשלילי צבע בפורמט של 5 אינטש עבור מצלמות ה- KS-87 הישנות התותקנות במטוסי הפאנטום F-4Eשברשותו.
- לאחרונה הודיעה החברה שמייצרת את התשלילים הללו שבתוכניתה להפסיק את הייצור של התשליל הזה בשל מיעוט המכירות שלו. מחיר כל תשליל כזה כ- $1,000 אגב.
- היפנים משתמשים בצילום צבע אוירי, במטוסי פאנטום, ל... צילום מפגעי טבע, רעידות אדמה ושיטפונות בשטחם.
- צילום אוירי מלפטפורמות הנעות במהירויות גדולות ובגבהים שונים, דרך שכבות אטמוספריות איננו זהה לצילום הילדים בגן או הזריחה מהמצדה...
- בעיקרון עושים שימוש בטכניקות "מטריצות סורקות קו" Line Array או בטכניקות Frame Array. המטריצה אותה העלה טל עינבר כאן הינה ממשפחת "סורקי הקו". דרושה תנועה המצלמה או המרקע כדי "לבנות תמונה" ברזולוציה גבוהה.
- המעוניינים גם יוכלו לחפש בגוגל את המונח TDI הקשור לנושא הגברת הרגישות של מטריצות כאלה.
- רזולוציה "כושר הפרדה" של המצלמות האויריות הנ"ל הינה גבוהה בהרבה מונים מזו הקיימת כיות במצלמות מסחריות רגילות. כך למשל ניתן לרכוש (לאחר קבלת היתרי ייצוא מתאימים כמובן !!) מטריצות FRAME בסידרי גודל של 25 מגה-פיקסל וכן .... 82 מגה-פיקסלים !!!! האחרונה אגב יקרה מאד !!!!! - מדובר במאות אלפי דולרים ליחידה אך ורק למטריצה עצמה רבותי.
- לא רק מפסר הפיקסלים קובע את טיב התמונה המתקבלת אלא גם פרמטרים אחרים כגון גודל כל פיקסל (וכאן העסק מסבך...), וכן רגישותו, תחומו הדינאמי ומהירות שליפת האינפורמציה ועןד ועוד...
- על כך יש להוסיף ערשות טלסקופיות מתאימות, פילטרים מתאימים ומערכת אלקטרונית השולטות בכל זה.
- מי שמביא לדוגמא מצלמות ידניות ואפילו הטובות יותר מה שעמך קורא "מקצועיות" סביר שאיננו בקיא שנושאי חישה אופטית ואינפרא אדומה לצרכי צילום חללי ואוירי.
- צילום בצבע כיום, בכל שיטה מוכרת, מפחית את ביצועי המערכת האווירית הרצויים באופן משמעותי.
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 09-11-2007 בשעה 16:08.
|