לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שנה טובה וגמר חתימה טובה לכל החברים ובני משפחותיהם !!! :-) חג שמח !!! חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבלב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 17-11-2007, 15:48
  מריאל מריאל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.06
הודעות: 1,390
גרפיקה אני חושבת שהגישה הזו של ניהול זמן וניצול זמן לא מנוצל
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי dudi.vaknin שמתחילה ב "זמן לכתוב בפורום יש לך? אני..."

היא לא כל כך נכונה. אדם הוא לא מכונה, וכדי לנהל מערכת כזו הנקרא "אדם+חובותיו", חשוב לבדוק גם היבטים נוספים שלו ולהבין איך הוא מתנהל. אם הוא לא מסוגל למשל לעמוד במשמעת עצמית (לא אתה ואדים, סתם אדם X) או במערכת זמנים, צריך לעקוף את זה בדרכים אחרות ולא לנסות שוב ושוב ניסיונות כושלים. אדם הוא כמו עסק כלכלי. מה שעובד - נשאר. מה שלא - רואים איפה בדיוק הבעייה ומנסים לפתור אותה. מנסים להשיג את אותן תוצאות בדרכים אחרות, לא קונבנציונליות. עיניין של שרידות של המערכת, ולא כניסה לתוך נורמות קיימות.
הנקודה שלי היא שהגישה הזו לוקחת בחשבון אך ורק פרמטר אחד: זמן. היא לא לוקחת בחשבון אלמנטים קריטיים נוספים כמו כמות האנרגיה הזמינה בגוף/במוח כמות הריכוז, הקצב הטבעי של הגוף, הלחצים החברתיים והמצב המשפחתי והחברתי שמשפיעים באופן ישיר וחזק ביותר על כל ההספק, התפוקה, הציונים, ההבנה של החומר. לא מספיק להקדיש זמן למנוחה ולהקציב שעות פנאי. חשוב מאוד לדעת גם איפה בכלל מכניסים אותן לתוך היום ובאיזה ימים ומצבים להוציא אותן, או להאריך אותן.
_____________________________________
gvip
玛丽尔
כל מקרה הוא נס אלוהי
אני לא מבולגנת, אני פשוט חושבת שכאוס זה הסדר של היקום...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 16-11-2007, 22:19
  מריאל מריאל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.06
הודעות: 1,390
גרפיקה קודם כל שיהיה לך יום הולדת שמח ביום ראשון!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי V.G שמתחילה ב "לחחחחץץץץ!!!"

דבר שני: תהיה בריא

לגבי העבודה - כפי שקודמי אמר, אם זה כבר כתוב ורק צריך להקליד, אז תן את זה לאח/ות חבר/ה או לחלק את החומר לכמה אנשים שמוכנים לעזור. (אולי גם ההורים? שווה לשאול. ייתכן שהם דווקא ישמחו להשתתף איתך בעבודה, כי הם ירגישו שאתה משתף אותם בחיים שלך).
אני לא יודעת איך בדיוק אתה עושה את העבודה - אם אתה כותב ואוסף חומר בכתב יד ורק אח"כ מקליד, העצה הכי טובה שלי: להשאיר דווקא את זה כדבר בעל סדר עדיפות נמוך יותר. למה? אתה מקליד, מנסה להשלים את ההקלדה בכל דרך שאתה יכול. לא יכולת להקליד עד הסוף - אז את הסוף תגיש בדפים בכתב יד. תסביר למנחה שלא הספקת להקליד הכל. אם היא תוריד לך נקודות על העבודה רק בגלל זה או שלא תסכים לקבל אותה, אפשר להגיש עליה תלונה, כי הדבר החשוב ביותר כאן שאתה עשית את העבודה והתאמצת. צורת הגשת העבודה, כפי שאני מבינה היא משנית ולא אמורה לפגוע בציון. ואולי אם היא תיראה בכל זאת שסיימת את העבודה וכל מה שנשאר לך זה להדפיס מספר עמודים (אולי 20?) היא תתחשב ותסכים לתת לך הארכה של אולי שבוע להקליד הכל יפה ולהגיש. כי הכי חשוב שעשית את העבודה.
דרך אגב, יש אפשרות לוותר על שלב ההגהה ב-4.12 - דבר שייתן לך עוד טיפה זמן?

ברגע שתצטרך ללכת למיונים בצבא - כל מה שקשור לצבא קשור גם ללחכות הרבה זמן עד שמגיעים לת'כלס. אז אולי תביא איתך איזה חומר קריאה של לימודים או דברים שקל לסחוב כדי ללמוד? אולי לנצל את הזמן באוטובוס? לקרוא מאמרים? אני אישית לא סובלת את זה אבל חברה שלי ועמית שלי לעבודה עושים את זה כל הזמן. הוא עם מאמרים באוטובוס, היא עם המחשב הנייד שלה. בכל זאת זה זמן שאתה יכול לנצל וממילא אי אפשר לעשות בו שום דבר אחר.

הסתכלתי קצת באתר ש-MAX-MAX הביא ומצאתי משהו שניראה לי שיכול להתאים:
בלימוד למבחנים חשוב לעבור את השלב הבא:
לעיין בביצועי העבר שלך במבחנים וללמוד מהנסיון
לפי דעת זה הדבר הראשון שצריך לעשות עוד לפני שמתחילים ללמוד. לעבור על הבחנים והמבחנים במשך השנה, לראות את הערות המורה, לנסות להיזכר. הדבר הזה לדעתי קצת מוריד מהלחץ של "לא זוכרים כלום ויש עוד מלא חומר ללמוד", כי בכל זאת דברים חוזרים לזיכרון, וכאשר תעבור עליהם שוב במהלך הלימוד למבחן, יהיה לך הרבה יותר קל, כי הזיכרון שלך כבר עורר (שורוק באות ו"ו; לשון עוררות). הייתרון השני הוא: אם בכל זאת לא מספיקים ללמוד הכל, כל מה שקראת מהמבחנים הקודמים שלך, יתרום במידת מה לביטחון העצמי שלך, להרגשה שאתה קצת מגובה, אפילו אם לא הספקת לעבור על החומר הזה.

אני חושבת שממש כדאי להשתמש בהצעה של dudi.vaknin שכל 45 דקות תנוח רבע שעה. זה כלל ברזל שחשוב מאוד להקפיד עליו. האפקטיביות של המוח שלך יורדת כשמשתמשים בו רצוף. אני השתמשתי בשיטה הזו עבור קורס אחד שלמדתי באוניברסיטה, וזה מאוד עזר לי, כי מאוד מאוד היה קשה לי להתיישב וללמוד למבחן. הדבר השני שעזר לי הכי הרבה (לא פשוט להודות, אבל זה עבד) זה להמשיך ללמוד עד 4 בבוקר ביום המבחן עצמו. איכשהו דווקא בשעות הקטנות של הלילה משעה מסויימת החומר מתחיל להיקלט בצורה טובה, ישנתי איזה שעתיים או משהו, ותמיד אחרי חוסר שינה יש רוממות רוח שנשארת למשך איזה חצי יום (זה גם הוכיחו מדענים), וזה אחד הדברים שעזרו לי לעבור את המבחנים. רוחי היתה מרוממת, ולכן זה שיפר את היכולת שלי והייתי יותר רגועה ולא לחוצה, למרות שגם בדרך זו לא גמרתי ללמוד את החומר וגם ההבנה שלי את החומר באופן כללי לא היתה הכי טובה, אבל זה עזר. אחרי המבחן הייתי תשושה ואז הייתי מגיעה הביתה רק לישון. אתה מכיר את עצמך. אם השיטה הזו עובדת עבורך (צריך לבחון ע"פ ניסיון העבר), אז הכר בזאת ועשה זאת. אני יודעת שעל פניו זו ניראית עצה גרועה מאוד, כי חשוב לישון לפני מבחן, אבל כמו שיש כאלה שיכולים לעבוד כמו שצריך אך ורק אם לוחצים עליהם מספיק חזק, יש גם כאלה שמצליחים במבחן רק אם הם לא יושנים. אתה צריך לראות מה נכון לך. לגוף שעון משלו. עדיף לפעול בהתאמה עם המיקצב האישי.

עוד משהו שמצאתי באתר של MAX-MAX:
תחליף את נושא הלימוד כל שעה או שעתיים כדי לגוון

זה יעזור להתקדם בכל החזיתות. זה אותו דבר כאילו התקדמת רק באחת החזיתות ולא בכל השאר.

סוד קטן מאצלי: גם אני לימדתי בעברי וראיתי שהדרך הכי טובה ללמוד ולהבין חומר שאין לך מושג מאיפה הוא נחת עליך זה לשאול את השאלות. למה הכוונה? הכוונה היא שתבנה שאלות כאילו היית אתה המורה/הבוחן. אתה לא חייב לדעת לענות עליהן, אלא אתה חייב לעשותן מורכבות ככל האפשר. כדי לבנות שאלות על חומר אתה חייב קודם כל לדעת ולעשות איבחון איפה הנקודה הבעייתית, וזה ממש עוזר להבין את החומר. כמו שאמרתי - אין שום צורך לדעת לענות על השאלות שלך, רק לאבחן איפה הנקודה הבעייתית. אומרים שאתה לא לומד חומר על בורייה אלא עד שאתה מלמד אותו, וזה באמת נכון. רק כשהייתי צריכה ללמד את התלמידים שלי מושגים שאני בעצמי לא הבנתי כשלמדתי אותם, רק בשיטה זו הצלחתי להבין ולהעביר להם את מה שהבנתי ככל יכולתי. אז תנסה לעמוד במקומו של המורה. או אולי כדאי לראות זאת בצורה הרבה יותר משעשעת: אתה זה שצריך להרכיב למורה שאלון בחינה וניראה אם הוא בכלל יוכל לענות עליו (סביר שלא). (נקמה מתוקה... ). שעשוע כזה עוזר מאוד לזכור את החומר עוד יותר טוב ובטח ובטח להבין אותו יותר טוב. אולי תעשה את זה עם כמה חברים. יהיה לכם כיף. תצחקו הרבה.

אני מקווה שלפחות עם כל הלחץ תהיה לך סבלנות לקרוא את כל התשובה הארוכה שלי, ואני מקווה שאולי תיעזר במשהו מכאן.
_____________________________________
gvip
玛丽尔
כל מקרה הוא נס אלוהי
אני לא מבולגנת, אני פשוט חושבת שכאוס זה הסדר של היקום...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 17-11-2007, 00:03
  V.G V.G אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.08.06
הודעות: 808
שלח הודעה דרך ICQ אל V.G
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי מריאל שמתחילה ב "קודם כל שיהיה לך יום הולדת שמח ביום ראשון!"

קודם כל אני מעריך מאוד את המאמץ שהשקעת בלכתוב את התשובה הזו.
אני באמת מתחיל רק עכשיו להבין מה זה "ללמוד"... תמד הייתי מוגדר כילד עם בעיות ריכוז וקשב אבל זה אף פעם לא הפריע לי כי אני גם מוגדר כ"מחונן" וזה כאילו מפצה... כשאני מוצא את עצמי בלחץ אמיתי לפעמים אני נופל למצוקה מסויימת.... מצד אחד אני יודע שה20 הדקות שאני מרוכז אני אקלוט את כל השיעור אבל מצד שני יש לי רק 20 דקות לקלוט הכל... אח"כ זה אבוד... בד"כ תמצאי אותי יושב עם הראש למעטה בכיתה או סתם מתכתב עם כל מי שאפשר.... על לכתוב בשיעור אין מה לדבר בכלל... אני לא זוכר מתי הפעם האחרונה שכתבתי בשיעור... כדי שאני אכתוב משהו זה חייב להיות או משהו שאני יוצר בשבילי ואני נהנה מזה או שזה מבחן וצריך לענות עליו(המורים התרגלו לזה בסוף)... עם חומר של הבצ'פר אני מצליח להתמודד גם ככה בקלות... אבל אני מאוד מפחד מהפסיכומטרי למשל, יש לי נטייה ליפול על קטנות וכל הפסיכומטרי זה "קטנה" אחת גדולה, שפשוט צריך לשבת וללמוד לזה... בגלל זה אני מתכנן על אפיק מעבר בפתוחה, לסיים אותו במהלך השירות הצבאי...
ועם כל זה קשה לי להאמין שאני אצליח ללמוד באוטובוס... כי זה די משהו שאף פעם לא עשיתי, בחיים שלי לא למדתי שום דבר בע"פ גם כן, אפילו הסטוריה אני מסדר לעצמי בנוסחאות של כלל שמתפרק להרבה פרטים... כשאני חושב על זה הרבה מאוד פעמים "למדתי" דרך זה שלימדתי את החבר'ה החלשים בכיתה... תמיד היו פונים אליי והייתי מלמד אותם הכל (את הברדקיסטים שלא יודעים שום דבר עד ליום לפני המבחן)... עד שגם מזה נמאס לי בכיתה יא' אחרי שהם עשו לי קטע מגעיל בגדנ"ע... בכל אפן אני באמת אתחיל ללמוד לעבוד מסודר... אני אתחיל עם זה שאני אפתח לכל מקצוע מחברת....( כן אין אצלי כזה דבר.... יש לי מחברת אחת להכל שמלאה בקישקושים והערות פה ושם...) ואני אסיים עם זה שאני פשוט אתחיל ללמוד... אחרת אני אהיה בבעיה רצינית.
אבא שלי לא פעם אמר לי שאם אני אפול זה רק בגלל הסדר, את שאר בנתונים להצלחה יש לי... ורק עכשיו אני מבין עד כמה שזה נכון... לגבי קשב וריכוז אין יותר מדי מה לעשות עם זה.... רטלין לא בא בחשבון, אני לא אקח שום חומר כימי בשביל זה... אני מאמין שמשמעת עצמית יכולה לפתור את הבעיה...
כי סך הכל זאת בעייה פסיכולוגית שנובעת משעמום שהיה בכיתות הנמוכות בזמן השיעורים...
אני רואה את זה לא רק על עצמי אלא גם על עוד חבר'ה שהם בדיוק במצב שלי, מחוננים שפשוט שיעמם להם והם לא יודעים מה זה "ללמוד"... ובגלל כל הרשימה של הדברים האילה עכשיו מצאתי את עצמי בלחץ שאני לא יודע איך להתמודד איתו.... חוץ מלשבת כל היום ולעשות את העבודה הזו... הבנתי שדברים לא נעשים מעצמם....
מצטער על החפירה... חחחח אולי קצת הגזמתי הפעם.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-11-2007, 09:31
  מריאל מריאל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.06
הודעות: 1,390
גרפיקה תודה
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי V.G שמתחילה ב "קודם כל אני מעריך מאוד את..."

וזו ממש לא חפירה.
אני שמחה שסיפרת עכשיו את מה שסיפרת.
קודם כל אני אנסה לחפש באינטרנט אם יש אופציות אחרות לעשות פסיכומטרי עבור אנשים עם בעיות קשב וריכוז. אולי יש להם הקלות. בכלל, אם יש לך פתק מרופא זה מאוד יכול לעזור. אני לא אוכל לחפש עכשיו, ואיני יודעת אם יהיה לי זמן לעשות זאת אחה"צ. מקווה שאוכל למצוא משהו, אבל לא מבטיחה. אולי אתה תוכל גם כן לברר בדרכים שלך.
לגבי מבחנים באוניברסיטה אני יודעת שיש אנשים - למשל עולים חדשים (וסביר שגם אנשים עם בעיות קשב ורכוז, ובטח עם בעיות אחרות שלא עולות על דעתי כרגע) שיכולים לקבל הארכה של חצי שעה לכל מבחן. אז אולי זה קיים גם פה.
לפי דעתי (וזו דעתי בלבד, אין לזה שום סימוכין) ברגע שמנסים להתקבל לאוניברסיטה - לכל אחת, לפסיכומטרי יש פחות משקל, או משקל יחסי. אם יש לך ציונים מעולים (ואני מאמינה שכן), אז אפילו אם יש לך פסיכומטרי לא מי יודע מה, יש עדיין סיכוי שתתקבל. כי הם מחפשים אנשים שיש להם הסיכוי הגבוה ביותר לספק להם תוצאות. ומה התוצאות שהם מחפשים? קודם כל שיעברו את כל הקורסים, אם אפשר בהצלחה יתירה, כי הם מקבלים סיפסוד מהממשלה על כל סטודנט שעבר את התואר שלו ב-3 שנים, אבל מי שעבר ביותר - לא מקבלים עליו כסף. הם מפסידים כסף. אם יש להם מצטיינים אז זה עוד כסף, ולא רק כסף, אלא יוקרה. אם הסטודנט מצטיין וממשיך למחקר - מחקר אומר עוד הכנסות, דוקטורים, פרופסורים, התחרותיות הסמויה של "אנחנו עומדים בחזית המחקר", כלומר, בעיקר הגדלת המוניטין והיוקרה. אחד הדברים הכי חשובים שמעניינים אוניברסיטאות זה היוקרה שלהם, שזה גם דבר שמכניס הרבה כסף. זה לא רק עיניין ביוקרטי ממשלתי, אלא זה מתבטא בהרבה תרומות למחקרים, לבניית מבנים וביניינים, וכשיש לאוניברסיטה מיוסיימת יוקרה, קל יותר להוציא מתורמים פוטנציאליים כסף, שלא לדבר על קבלת תארי כבוד (האוניברסיטה מעניקה את זה תמורה תרומה מאוד מאוד נכבדה של כסף).
הצורה שבה אתה תיארת את הצורה בה אתה לומד - אני ממש מסירה בפניך את הכובע. אתה יותר ממחונן. אם אני הייתי בעלת עסק הייתי חוטפת אותך מיד (אתה טוב, אתה יכול לספק לי מקסימום תוצאות במינימום זמן, הכל מתומצת - אתה יודע מה אני רוצה בתור מעסיק: יעילות, כסף, יוקרה, תחרותיות... ), אבל כמובן לא לעבודה אירגונית שדורשת תיעוד ואירגון מתועד וביוקרטי של דברים. לזה נחוצים אנשים שיודעים ואוהבים להיכנס לפרטי פרטים. זה צריך להיות בדם שלהם (אתה יכול לזהות אנשים כאלה בקלות - אלו הם אותם אנשים מעצבנים ששואלים כל הזמן שאלות קידבג שלאף אחד אין כוח או מושג איך לענות עליהן ).

בקשר לאוניברסיטה פתוחה - דווקא הצעת הצעה שטובה לדעתי לכל חייל שיכול לעשות את זה: לגמור תואר במהלך שירותו הצבאי, בלי קשר לפסיכומטרי. תהיה לך התחלה ממש מצויינת לחיים שאחרי הצבא, יהיה לך קל יותר למצוא עבודה, אפילו עבודה לפי שעות במידה ותירצה לממן לעצמך לימודים נוספים - תואר ראשון במשהו אחר או תואר שני באותו מקצוע. שווה לך גם בלי קשר לפסיכומטרי.

בקשר לעבודת המחקר שלך - כדאי לשקול להקליט את החומר שלא הספקת להקליד, בצירוף דפים שיימצאו בהם הגרפים. בכל מקום שצריך לשים גרף אמור בקלטת (או בקובץ MP3) "ראי גרף מספר כך וכך". זה כמובן ידרוש פתיחות יתר מהמנחה שלך, ואם היא לא מסכימה, אז שתצדיק עצמה בפני המנהלת, שאיה אפשר לפנות במידה והמנחה לא מסכימה לקבל את החומר שלך בצורה זו (כמובן עם פתק מהרופא בדבר בעיות קשב וריכוז).
_____________________________________
gvip
玛丽尔
כל מקרה הוא נס אלוהי
אני לא מבולגנת, אני פשוט חושבת שכאוס זה הסדר של היקום...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 17-11-2007, 16:24
צלמית המשתמש של תותית
  משתמשת נקבה תותית תותית אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.08.03
הודעות: 4,642
Facebook profile Follow me...
אוקיי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי V.G שמתחילה ב "לחחחחץץץץ!!!"

עשיתי שני קורסי חובשים, למה ? אני אומר לך למה. כי פחדתי, הייתי בלחץ, לא ניצלתי את הזמן שלי כראוי.
בקורס הראשון פחדתי כל כך שאני לא הצליח, שלא חשבתי לרגע כמה זה שטויות מה שיש לי לעשות.
ושלא תחשוב שהיה לי לוז קל,
אני הייתי קמה ב5 וחצי לפנות בוקר, ב6 בא"ג בוקר,
6 ורבע עד 7 מסדר במגורים,
7 עד 8 ארוחת בוקר והפסקה.
8 - לימודים עד 10 - הפסקה של 20 דקות ושוב לימודים עד 1
1-2 הפסקת צהריים.
2 עד 4 לימודים, 4 עשרים דקות מנוחה, 4 ועשרים לימודים עד 7 בערב רצוף.
ב7 ארוחת ערב +הפסקה עד 8 - שים לב, 8 - חוזרים ללמוד ! עד 10.
10- מסדר במגורים, 10 ועשרים יוצאת מלו"ז, מתקלחת - ושים לב,
יושבת ללמוד למבחן שיש ביום למחרת!
מסיימת ללמוד ב2 בלילה, והולכת לישון, ושוב קמה ב5 וחצי, כן, ישנתי 3 וחצי שעות בלילה.

ואתה אומר איזה זמן כבר לא מנוצל פה יכולת ללמוד?
אז אני אגיד לך ככה
20 דקות למידה מהלילה להוריד ולנצל בשינה - וללמוד אותם ב10 בבוקר בהפסקה.
ב4 להתחיל ללמוד למבחן של יום למחרת 20 דקות למידה, וככה לדעת כמה נשאר לי ללמוד בלילה.
מקלחת לעשות יותר קצרה ולהרוויח זמן שינה\לימודים.
ובעיקר - לא להילחץ.
בקורס הראשון העדפתי לצאת לסיגריה ב20 דקות הפסקה. בקורס השני החלטתי להפסיק לעשן והייתי יושבת ועוברת על החומר.
בהפסקות צהריים במקום לנוח ולשבת עם חברות, לאכול מהר וללכת לחדר ללמוד, זה יוצא לך עוד 40 דקות של למידה טהורה במקום למידה בלילה. יצא לי שבקורס השני ישנתי 4 וחצי שעות, כשבקורס הראשון ישנתי 3 וחצי שעות בלילה.
וזה ידידי, כל ההבדל.

כרגע, יש לך מספיק זמן פנוי, אחרי בית ספר, בין 7 וחצי ל8 בבוקר, בערב ובלילה, ואתה כל כך לחוץ לא להספיק, שאת לא רואה כמה זמן פנוי עומד לרשותך. אם היית באמת יושב בזמן הפנוי הזה ללמוד, לא היית כל כך לחוץ על מה שיש לך להספיק, כי פתאום זה היה נראה שזה כל כך קל, וכל כך שטותי.

ואגב, להקליד זה לא קשה, אם יש לך רק להקליד ולא לעשות את העבודה עצמה, אתה תמיד יכול לשבת לעשות שיעורים ולבקש מאחד ההורים\האחים\חברים להקליד לך כמה עמודים.. זה גם יקל עליך מבחינת זמן וגם מבחינת לחץ נפשי.
כשבטוחים שלא נספיק, אנחנו כל כך לחוצים שלא רואים כלום מעבר לכך. תאמין לי - אין דבר שעומד בפני הרצון. אפשר הכל.

מקווה שהבנת את כוונתי.בהצלחה!
תות
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:02

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר