לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-01-2008, 20:19
  blancoynegro blancoynegro אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.10.07
הודעות: 821
הרכבת: 50% הנחה לחיילים - בתנאי ששעת ההתייצבות בבסיסים בימי ראשון תידחה

מתוך הארץ
(http://www.haaretz.co.il/hasite/pag...SubContrassID=0)

אני מברך על היוזמה.
כל מי שניסה לנסוע ברכבת בימי ראשון בוודאי היה עד לטירוף ולצפיפות הבלתי נסבלים, בעיקר בקו מנהריה לב"ש.
ומאחר ואחוז מאוד גבוה מהנוסעים ביום זה הם חיילים אם ימצאו דרך לפזר אותם לא בשעות העומס, גם הם ירוויחו כי הם לא יצטרכו להצטופף כמו סרדינים בקרונות וגם הנוסעים האזרחיים לא ישברו כל הנסיעה צלעות בגלל כתות של רובים.

כפי שניתן לראות בגרף בסוף ההודעה רוב החיילים נוסעים ברכבת ביום ראשון בין השעות 6 ל10, אז אם ימצאו דרך להסיע אותם לא בשעות העומס, אז לא רק ברכבת אלא גם באגד ירוויחו מכך.
ובנוסף אם זה יצא לפועל, אז הרבה חיילים עומדים להיות אסירי תודה לרכבת על שהקלה על השביזות יום א' המפורסמת, כי אין דבר יותר מבאס מאשר לקום לצבא ביום א' ב5 בבוקר.


ציטוט:
החיילים מהווים 25% מנוסעי הרכבת וגורמים לזינוק במספר הנוסעים ביום ראשון בבוקר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
>> רכבת ישראל מציעה למשרד הביטחון הנחה של 50% בסבסוד כרטיסי הנסיעה של החיילים, בתנאי ששעת ההתייצבות שלהם בבסיסים ביום ראשון תידחה. זאת, כדי להפחית את עומס הנוסעים בין 6 ל-10 בבוקר ביום ראשון, אז עולה הצפיפות ב-142% בהשוואה לשאר ימי השבוע.

מנכ"ל רכבת ישראל, האלוף (במיל.) יצחק (חקי) הראל, הציע את ההסדר החדש בפגישה עם נציגי משרד הביטחון בהתדיינות המתמשכת בין הצדדים. כיום מעניקה הרכבת הנחה של 22% לכרטיסי חייל, המסובסדים על ידי משרד הביטחון.

שיעור החיילים בקרב נוסעי הרכבת הוא כ-25%. בימי ראשון וחמישי, שבהם הם נוסעים אל הבסיס או שבים ממנו, מזנק מספרם ב-222% - ולכן נוצר עומס כבד ביחס לימים אחרים.

עיקר העומס בימי ראשון נרשם בקו היוצא מנהריה וחיפה לכיוון תל אביב ובאר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
שבע. כתוצאה מהעומס נרשמת באופן קבוע ירידה של כ-10% ברמת הדיוק בהגעת הרכבות בשעות אלה.

בעבר ביקשה הרכבת מצה"ל לנסות ולגבש תוכנית התייצבות שונה לבסיסים בדרום, שתעביר את שעות העומס של החיילים לשעה 11 ואילך.

בין השאר, הוזכר גם רעיון "רכבות החיילים", שמשמעו העמדת קרונות לרשות חיילים בלבד בשעות אלה. במשרד הביטחון ובצה"ל התמהמהו במתן תשובה, אף שההצעה כללה הגדלה של ההנחה שלה יזכו החיילים בסבסוד משרד הביטחון. לפי הערכות, נסיעות חיילים מכניסות לרכבת בכל שנה 130 מיליון שקל.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/printed/P140108/c.0.1401.40.2.9.jpg]

נערך לאחרונה ע"י blancoynegro בתאריך 14-01-2008 בשעה 20:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 14-01-2008, 20:42
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי McKaby שמתחילה ב "ברכבת ישראל היו שמחים להוסיף..."

שלא לדבר על עומס כבד על המסילה שכבר קיימת...
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 15-01-2008, 07:14
  aviv5 aviv5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.07
הודעות: 96
חופשות זה דבר חשוב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "הרכבת: 50% הנחה לחיילים - בתנאי ששעת ההתייצבות בבסיסים בימי ראשון תידחה"

אי אפשר להמעיט בערך החופשות, חופשה לחייל היא חובה, יש צורך לשבור את השיגרה המתח והלחץ של החיילים כל אחד בתפקידו, החופשה נועדה גם לסדר צרכים אישיים.

מאז קום המדינה החיילים חוזרים ביום ראשון וגורמים לעומס רב על שירותי התחבורה הבין עירונית כמו אוטובוסים ורכבות.
לדעתי יש אפשרות לדחות את שעת ההתייצבות לשעה 13.00 ולצאת מהבית בשעה 10.00 ומעלה.

שעת הבוקר הוא זמן יקר שאזרחים רבים צריכים להגיע למקומות עבודה וטוב יעשה צהל אם יתחשב באלפי אזרחים אלו.

מנסיוני לא יקרה כלום אם החיילים יגיעו בשעה 13.00 לבסיס כך גם יהיה להם אפשרות לנצל את שעות הבוקר לסדר דברים בבנק,במוסדות לימוד וכו'
ובנוסף החופשה תהיה לחיילים יותר נעימה בלי קימה מוקדמת בבוקר בלי ריצה לאוטובוס וגם יספיקו לאכול בבית ארוחת בוקר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-01-2008, 10:06
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי op9090 שמתחילה ב "ביום שישי יש עומס על הרכבות..."

נו אז מה אתם מציעים ?

הרי יש תכנון של הורדת עיר הבה"דים לנגב, ומה אז .... טורי אוטובוסים שיעמיסו חיילים לתחנת באר שבע ?

אני לא חושב שהסדר של יציאה הביתה בשעת הצהרים תעזור, ומצד שני הרי ממילא החיילים מגיעים היום ביום ראשון לבסיסים בשעות אחה"צ, אז האם הכוונה שהם יגיעו בערב/לילה ? ואז יצאו בטענות שמסוכן לנסוע בלילה וממילא יום ראשון הלך, ויגיעו לנסיעה ביום שני בבוקר. וכמו שנכתב כבר מעלי, מדובר למעשה על מעבר לשבוע עבודה של 4 ימים, אז היכן ה"חיסכון" ?

אם יש צורך בתכנון תשתיות והוספת רכבות אז בבקשה (כאילו דההה), ואולי כדאי גם לסיים את הרכבת מירושלים לת"א שהושקעו בה רק 2 מיליארד ש"ח עד כה, ועדיין לא נראית באופק, ואולי יצומצמו קצת הפקקים במקום לנסות ולתכנן מחדש את כביש 1.

בקיצור, מערך התעבורה בארץ הוא במצב כל-כך קטסטרופלי עד שאני לא מבין מהיכן שואב השר, רא"ל במיל., הרמטכ"ל לשעבר, שר הביטחון לשעבר, המפקד, שאול מופז את החוצפה לעסוק בדברים אחרים במקום בתשתיות התעבורה.
_____________________________________
! This is Sparta

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 15-01-2008, 12:15
צלמית המשתמש של levikon
  levikon levikon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.06
הודעות: 1,038
שלח הודעה דרך ICQ אל levikon שלח הודעה דרך MSN אל levikon
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "אל תשכח גם את ....[size=3][b]..."

לא יקרה. לא כדאי כלכלית. הקו לא כדאי אפילו לרכבת משא, אז על אחת כמה וכמה לרכבות נוסעים.

בנוגע לנסיעות החיילים, זאת בעייה כואבת של כל מערך התחבורה הציבורית. במהלך שנות ה-90 צה"ל צימצם בצורה מאוד חריפה את הנסיעה בהסעות הפרטיות, והעדיף להסתמך על חברות התח"צ הציבוריות. זה יצא לצבא הרבה יותר משתלם, אבל העמיס על מערכת התח"צ כמות נוסעים אדירה שלאו דווקא משתלמת. אתה לא יכול לקנות אוטובוס או רכבת שיעבדו במהלך השבוע שלוש שעות ביום ראשון ושלוש שעות ביום חמישי. זה לא משתלם מבחינה כלכלית. מהסיבה הזאת יש עומסים כאלה אדירים על האוטובוסים והרכבות בימי ראשון וכן חמישי\שישי.

בכל מה שנוגע לרכבת, הבעיה היא עוד יותר חמורה. במקרה הזה דרושים לא רק קרונות וקטרים, אלה גם תשתית מסילתית. הרכבת, שסבלה מהזנחה של 40 שנה ויותר בתקציבים, התחילה להתפתח ולצאת מהקיפאון שאחז בה רק בתחילת שנות ה-90. אך אף על פי שתנועת הנוסעים גדלה פי 12 ויותר (מ-2.5 מיליון בשנת 1990 ל-30 מיליון בשנת 2007), התשתית הפיזית לא התפתחה במהירות מספיקה. הא עדיין חד מסילתית במקומות קריטיים (מתחנת לוד עד נען ומשם הלאה עד באר שבע, קטעים נרחבים בין פלשת לרחובות, חלקים ממסילת תל אביב כפר סבא, נהריה עד מוצקין).

אם היינו מדינה מתוקנת, אולי היו מארגנים רכבות חיילים. הרי יש תחנת רכבת בסרפנד (ועד תחילת שנות ה-2000 אפילו הייתה אליה מסילה, ובכל מקרה זכויות הדרך שיכות לרכבת ישראל). ניתן לארגן רכבת שתצא מתחנת תל אביב מרכז ושתגיע ישירות לצריפין. אתם יודעים כמה עומס זה יחסוך מאוטובוסים הנוסעים לצריפין? אותו הדבר ניתן לעשות עם רכבת ישירה לחיילים שתצא מתל אביב ותסע לבאר שבע ע"י נסיעה דרך מסילת חלץ (ועקיפת נען)? זה יחסוך הרבה מאוד זמן וכן עומסים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 17-01-2008, 11:37
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
רכבת אינה עסק רווחי ברוב המדינות בעולם
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "[QUOTE=levikon]לא יקרה. לא..."

ולכן מבחינה כלכלית (כל שכן במדינת ישראל שבה ניהול כלכלי יעיל ממילא הוא חלום) לא יהיה משתלם לסלול את המסילה. באירופה נסיעה בת שעתיים וחצי ברכבת מהירה (ז"א כמעט ללא תחנות ביניים) על גבי מסילות שנסללו לפני למעלה ממאה שנה (ז"א מלבד עבודות הסלילה, גם ענייני רישוי ורכישת האדמות שהוסדרו ממזמן) תעלה לפחות 65$ לאדם (חזרתי עכשיו מנסיעה מרובת רכבות...).

תוסיף לזה את הקשיים שבסלילת מסילה לאילת מבחינה טכנית (רק הסקר המורפולוגי יעלה הון) וקבל שלממשלה יהיה הרבה יותר משלם לסבסד כל טיסה ב-30$, בוא נגיד...

בארה"ב אחד ממקורות ההכנסה שהצילו כמה קווי רבכת היו העובדה שחברות תקשורת יכלו להשתמש בשטח שלייד המסילה להטמנת כבלי תקשורת ללא הסתבכות בעשרות אלפי עסקאות נדל"ן קטנטנות לצורך זה...
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 17-01-2008, 11:53
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "רכבת אינה עסק רווחי ברוב המדינות בעולם"

מכיוון שרכבת לאילת תחסוך בראש ובראשונה את חייהם של לפחות 3 אנשים מדי שנה שנהרגים מתאונות בכביש הערבה (שלא להזכיר את כמות הפצועים), אז ההיבט הכלכלי בוודאי ניתן לכימות בצורות אחרות.

אני עבדתי שנים בחו"ל, ולא היה לי צורך בהחזקת רכב מכיוון שבכל מקום היו רכבות, בהיבט הזה אנחנו ממש מדינת עולם שני (במקרה הטוב ...). בשהותי ביפן זה בא לידי קיצוניות, לנסוע ברכבת ביפן עדיף על טיסה לאותו מרחק .

אין לי שאיפות שנהפוך לפתע ליפן או צרפת .... אבל אנחנו לא ברמה של הודו ותיאלנד, מדינות שבהן רשת הרכבות מוכרת לכל טייל ישראלי.

הגיעה הזמן להפוך את פרוייקט הרכבת לפרוייקט לאומי, מצידי שיקימו משרד ממשלתי לטובת העניין עם שר שלם - זה בוודאי פחות מופרך מ"השר לפיתוח הגליל והנגב" או "השר לאיומים אסטרטגיים", לפחות לא יהיו ספקות לגבי מה תפקידו.

ולגבי רכבת לחיילים בלבד, זה נראה לא ישים, אלא אם כן יוציאו קווים מיוחדים בשעות הלילה של יום חמישי, ומוצ"ש.
_____________________________________
! This is Sparta

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 17-01-2008, 13:09
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "על כל יפאן אחת, יש כמה וכמה בריטניה, גרמניה, איטליה וארה"ב"

עובדתית, כביש הערבה עמוס אוטובוסים, משאיות ומכוניות פרטיות, למרות "האופציה האווירית", והאמת היא שאני לא מכיר נמל בעולם שלא מגיעה איליו מסילת רכבת.

אני לא "מבקש להעתיק כל מה שנוצץ בחו"ל לארץ", עברתי את הגיל, אני רק מנסה להכניס אמצעי תחבורה פשוט זול ונוח, שנחיצותו בארצנו חנוקת הפקקים היא מובנת ומוחלטת. מספיק להסתכל על התנועה בכביש 6 בכל יום, אותו כביש שכל נסיעה בו עולה עשרות שקלים, כדי להבין את נחיצותה של אלטרנטיבה לפקקים.

אין חולק על חשיבותה של הרכבת, ואין בארץ קו שמפסיד כסף, רק ההתנהלות .... ההתנהלות המקוממת של הרשויות .... זה מרתיח ומייאש בו זמנית.
_____________________________________
! This is Sparta

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 16-01-2008, 23:53
  alomm alomm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.10.03
הודעות: 71
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "נו אז מה אתם מציעים ? הרי..."

קודם כל בקשר למה שכתבו למעלה, משפט שמפקד אמר לי ותמיד זכרתי בשרות "בית זה קודש"
ולא צריך לחסוך ביציאו ושחיילים יצאו שבת לשלוש וכל מיני וריאציות שכאלה בשביל לחסוך בתחבורה, הבעיה היא התשתית במדינה.

צריך להסתכל קדימה לעוד שלוש ארבע שנים לקראת עיר הבהדי"ם. להבין שאי אפשר להמשיך עם מסילה בודדת לב"ש, ושכחלק מהתמונה הכוללת ופיתוח הנגב והערבה רכבת לאילת היא חובה.
הערת אגב, רכבת לאילת כדאית מבחינת הובלת סחורה מנמל אילת לנמל אשדוד כלומר מים סוף לים התיכון ולפעמים תשתית שכזאת מחזירה עלות אחרי מספר רב של שנים אך ההשקעה בה משתלמת.

וכחייל משוחרר טרי אני חייב להגיד שהתחבורה מהצבא הביתה וחזרה לא מתפקדת.
אני יודע שיש תוכנית ליצור חוגר חדש לכל החיילים וכך לווסת את התמחור וההוצאה של קווי אוטובוס שונים לחיילים. אין ספק שמעבר לביזיון לרכבת ביום ראשון כל חייל שנוסע לצפון מכיר את הבאלגן בתחנה מרכזית בתא. וכל חייל שגר ברמת השרון והסביבה יודע שאין לו מה לחכות בתחנה בכביש החוף כי לא יעצרו לו בכלל בקיצור זה ענף מוזנח מבחינת תשתית הצבא ובכלל מעניין כמה שעות אימון הצבא מפסיד מכך בשנה.

ולסיום אני חייב לציין שכחלק מהתכנון של משרד התחבורה השנה יש רעיון להקמת ועדה לבחינת התחבורה הציבורית בישראל, שבכל מיקרה על הפנים. כך שזו לא רק בעית הצבא זאת בעיה של כולנו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:51

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר