לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-11-2007, 11:41
צלמית המשתמש של ctua
  ctua ctua אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.09.07
הודעות: 1,722
בריחה מהשבי והשרדות מעבר לקווי האויב

ראתי אתמול את הסרט "לשרוד עד החופש"(rescue dawn) על הבריחה של הטייס האמריקאי דיטר דנגלר מהשבי בוייטנאם וחילוצו לבסוף ויש לי כמה שאלות שאולי מישהו יוכל לענות לי עליהן.

1. האם זה המקרה היחיד של בריחה של חייל אמריקאי כלשהו מהשבי הוייטנאמי?(אני לא שמעתי על עוד מקרים)...
2. האם היו עוד מקרים של בריחות או השרדות מעבר לקווי האויב שהסתיימו בחילוץ? אני מכיר כמה: יש שני סיפורי השרדות של האס איי אס אחד בעירק במלחמת המפרץ והשני בלוב במלחמת העולם השניה.יש את הסיפור של הטייס סקוט אוגריידי שהופל בבוסניה והצליח להתחמק מנפילה בשבי.ויש סיפור על קבוצת טייסים שהצליחה לברוח מכלא קולדיץ הגרמני במלחמת העולם השניה.אם מישהו מכיר עוד ויוכל להוסיף לי אז תודה.
3 שאלה אחרונה: יש מקרה דומה שקרה אצלנו בצה"ל באחת המלחמות?

והערה לסיום - אני מאוד ממליץ על הסרט למרות שהוא ממש לא סרט מלחמה עם המון אקשן והוא גם לא יקח אוסקר אבל זה סרט מרתק שמראה סיפור השרדות יוצא דופן .
_____________________________________
NZSAS

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 27-11-2007, 14:15
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
הצילום שאתה מכיר היה שחזור
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי op9090 שמתחילה ב "את אחד מהם צלמו ,איזה מהם?"

חילוץ על מגלש הקוברה
ב-16 באוקטובר 1986, יום חמישי, במהלך תקיפה שיגרתית בלבנון נפגע מטוס פאנטום, כתוצאה מתקלה טכנית, ושני אנשי הצוות נאלצו לנטוש. הטייס נחבט אל תוך מדרון של ואדי, זחל אל סבך שיחי פטל, והצליח להסוות את עצמו עד החילוץ. הנווט, רס"ן רון ארד, נפל בשבי. המחבלים הרבים ששהו באיזור התקיפה, ניסו להגיע גם לטייס, וירו לעבר מסוקי חיל-האוויר שניסו לחלצו.

זוג מסוקי קוברה שהוזנק לאיזור, הצליח ליצור קשר עם הטייס. הקוברות הנמיכו לכיוון טייס הפאנטום, תוך שהטייסים מדריכים אותו בקשר לטפס בוואדי, גבוה ככל שיוכל. לבסוף, הצליח המסוק להתקרב במידה מספקת אל טייס הפאנטום. הטייס, לא המתין עד שיפתחו את דלת תוף-החימוש - כדי שיוכל לשבת עליה - נתלה על מגלש המסוק ביד אחת, וביד השנייה אחז במכשיר הקשר וצעק "סע!". וכך, כשהוא שעון על המגלש תחת בית שחיו, ומרבית גופו תלויה באוויר, הוטס עד לשטח ישראל.

בדצמבר 1988 חילצו מסוקי קוברה בצורה דומה ארבעה חיילי גולני, שהושארו בשטח המחבלים בסיום מבצע "כחול וחום", שמטרתו פגיעה במפקדה השייכת לארגון החזית העממית בנעיימה שבלבנון. החיילים נקשרו למגלשי מסוקי הקוברה שהוזנקו לחלצם, ופונו לספינות חיל-הים הסמוכות.
לקוח מאתר חיל האוויר:
http://www.iaf.org.il/Templates/Air...entPageNumber=3

הצילום שראית היה שחזור של המקרה השני.
החילוץ הראשון קרה בלילה (http://www.notes.co.il/ben-hateva/33938.asp) ובעקבותיו הוכן סרט הדרכה כיצד להיחלץ באופן דומה ואילו השני התרחש באור יום כך שלא היתה בעיה גם בשחזור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 27-11-2007, 14:26
  double_o double_o מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,808
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "בריחה מהשבי והשרדות מעבר לקווי האויב"

אירוע נוסף היה במבצע קדש שבעקבותיו הוכנס שבוע המילוט לקורס טיס:

31 באוקטובר 1956
אלדד פז מבצע נחיתת אונס וצועד לבדו 37 שעות במדבר סיני, עד שהוא חובר לכוחות צה"ל
תושיה רבה ויכולת אילתור הפגין סגן אלדד פז, שמטוס המוסטנג אותו הטיס נפגע מאש נ"מ, והוא נאלץ לנחות נחיתת אונס בין ביר-גפגפה לביר-חמה. המקרה אירע כאשר מבנה של שלושה מטוסי מוסטנג מרמת-דוד תקף את צח"ם 1 (צוות חטיבתי משוריין). "עברנו את ג'בל-ליבני ואת ביר-חמה", סיפר פז, "ואז ראיתי על הכביש רכב מצרי וירדתי להתקפה. הנחתי פצצת נפל"ם על טנק מצרי, שעלה בלהבות. לא רחוק מהטנק היה למצרים תותח נ"מ על גורר. הרגשתי שהמטוס מזדעזע, ותא הטייס התמלא עשן לבן".

בשעה 14:00 ביצע פז נחיתת אונס מוצלחת, ונחלץ מהמטוס. לפני שיצא לדרך הספיק לחבל בגבישי מכשיר הקשר של המטוס, וכן להצטייד באקדח, שקית סוכריות, פחית מים, מצפן (שהיה מקולקל, כפי שהתברר לו מאוחר יותר) ובמפה. למזלו הרב, היו המצרים עסוקים מכדי לחפשו, כך שיכול היה לנוע בחופשיות יחסית בשעות החשיכה.

37 שעות רצופות שהה פז לבדו במדבר וצעד במהלכן 60 קילומטרים. ב-2 בנובמבר בשעה 03:00, הגיע לכוחות חטיבה 7 בג'בל-לבני ומשם הוחזר, בריא ושלם, לעקרון.


http://www.iaf.org.il/Shared/Librar...9&docType=EVENT
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 27-11-2007, 23:15
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
אין שום דימיון
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "את זה הזכרתי קודם"

הסי-הארייר של ניק ריצ'רדסון הופל מעל גורז'דה, בוסניה ב-16 באפריל 1994 מפגיעת טק"א בעודו עסוק בסיוע קרוב לכוחות נאט"ו. סיפור המילוט שלו לא מאוד דרמטי. הוא נאסף על-ידי מיליציה מקומית והוברח לבית שבו שהו, במקרה, אנשי SAS שביצעו משימות תיאום ואיסוף מודיעין. הצוות המיוחד מילט את ריצ'רדסון מהאזור עד לאיסופו על-ידי מסוק של נאט"ו.
למי שהפרשה הזו מעניינת אותו אני יכול להמליץ על שני ספרים שעוסקים בה:
ניק ריצ'רדסון עצמו כתב ספר המתאר את סיפור הנטישה והמילוט שלו. הספר נקרא: No Escape Zone: One Man's True Story of a Journey to Hell והוא התפרסם ב-2001. הספר עצמו כתוב לא רע. הנקודה המשעשעת ביותר, לטעמי, זה שמספר פעמים בספר הוא מציין כי המחשבות על אשתו גרמו לו להחזיק מעמד ברגעים קשים אבל הספר מוקדש לאישה אחרת...
הספר השני שמתייחס לנושא מתאר, בין השאר, את הפרשה מהזווית של אנשי ה-SAS. הספר מ-1999 נקרא All Necessary Measures והוא נכתב על-ידי Cameron Spence (כבר הזכרתי את הספר הזה בעבר). פרשת הסי-הארייר תופסת, למיטב זכרוני, פרק שלם בספר.
לדעתי שני הספרים אינם זמינים לרכישה בארץ.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 27-11-2007, 23:48
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
ולמתעניינים בנושא
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "אין שום דימיון"

יש עוד שלושה סיפורי חיט"ן פחות מוכרים שהתרחשו גם כן ביוגוסלביה.

המעניין ביותר הוא דווקא חילוץ שלא צלח והוא סדרת מבצעי החילוץ של Ebro 33, מיראז-2000NK2 דו-מושבי שהופל בבוסניה ב-30 באוגוסט 1995 מפגיעת SA-7 בעת השתתפותו במבצע Deliberate Forge. מדובר בסיפור מרתק של שלושה ניסיונות חילוץ די הירואיים, מאמצי איסוף מודיעין לא פשוטים ועוד בהשתתפות מגוון רחב מאוד של כוחות ואמצעים. בפועל שני אנשי צוות-האוויר (קפטן פרדריק שיפו ולוטננט גוז'ה סובינה) נשבו על-ידי הסרבים שחשפו עובדה זו רק חודש מאוחר יותר (שוחררו אחרי 104 ימים בשבי). כמדומני יש תמונות לא רעות של המטוס צולל כשמאחוריו שובל אש.
שני חילוצים אחרים מעניינים - ומוצלחים - הם של Vega 31 (לוטננט-קולונל דרל זלקו) שהיה מטוס F-117A שהופל ב-27 במארס 1999 מפגיעת SA-3 בעת מבצע Allied Force (שהה יותר משש שעות בשטח) ו-Hammer 34 שהיה מטוס F-16CG שהופל מפגיעת SA-6 ב-2 במאי 1999 (חולץ אחרי שעתיים בשטח).

הצוות של Ebro 33

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כמה פיסות מ-Ebro 33:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 28-11-2007 בשעה 00:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 29-11-2007, 03:22
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
הכרות אישית...
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי op9090 שמתחילה ב "טוב פתחת את האשכול בסרט"

לפני כמה שנים פגשתי את הטייס הזה Scott O'Grady כמה פעמים והוא אף נתן לי במתנה את סיפרו עם הקדשה קטנה.... (מחקתי כאן את שמי בכוונה). אח"כ התכתבנו עוד והוא ירד מבימת הידידים שלי.

בין היתר הבחור סיפר לי על נפילתו וחילוצו. הספר מעניין. הבחור עצמו יהיר מאד למרות שהוא קורקטי בהתנהגותו.

אינני מכיר את הסרט אולם שם מדובר בטייס צי והוא - סקוט היה טייס מילואים של חיל האויר האמריקאי USAF . המריא בזוג לגיחת פיטרול בבוסניה מבסיס Aviano מצפון מזרח לעיר וונציה שבאיטליה.

לאחר שחזר הבחור לארה"ב קמו לו אויבים רבים ב- Air Force ואם זכרוני איננו מטעה אותי הוא שוחרר משרות בעיקבות הטענות נגדו ולאחר שקיבל אות הצטיינות על נפילתו והשרדותו. רוב הטענות הזכורות לי היו סביב אופן הטיסה שלו וסביב נושא אי הפעלת מערכות הל"א כיאות ותגובות לא נכונות להתרעות מערכותיו. רעיו לשרות גם לא אהבו את רדיפת הפרסום שלו לאחר המקרה ואת הרעיונות שהעניק בתקשורת....

סיפור שהייתו ושרידותו בשטח האויב וכן סיפור החילוץ מעניינים לכשעצמם.

הרי סריקת כמה מעמודי הספר. המפה מראה את מקום היפגעותו -סימנתי באדום את מקום נחיתתו - סימנתי בכחול, ואת מקום חילוצו - סימנתי בירוק.

ספר מומלץ - אבל לא ממש "מדהים" בלשון העם...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 30-11-2007, 00:12
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
אוגריידי פרסם ספר נוסף
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "גם את זה חיפשתי תודה"

לא ברור לי מדוע ובמה הוא נבדל מהספר שהוזכר פה. הספר נקרא "Return with Honor" וגם הוא מספר את כל סיפור הנטישה, המילוט והחילוץ. קראתי אותו מזמן אך למיטב זכרוני הוא שופע מוטיבים דתיים נוצריים.
הספר הטוב והיסודי ביותר על הפרשה הוא, ככל הנראה, "Good to Go" של Mary Pat Kelly שהתפרסם בהוצאת ה-Naval Institute Press ב-1996. הספר מתבסס על כמות מרשימה של ראיונות - החל מדרגי הפיקוד הבכירים ביותר ועד לחיילים ולצוותי האוויר שהשתתפו במבצע החילוץ. הספר כתוב כריאיון אחד ארוך, והעובדה שהוא נכתב על-ידי אשת קולנוע המתמחה בכתיבת תסריטים הופכת אותו למסמך מרתק ונוח לקריאה.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 30-11-2007, 11:35
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
עוד קצת
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי op9090 שמתחילה ב "טוב פתחת את האשכול בסרט"

הספר "הגשרים בטוקו-רי" מאת ג'ימס מיצ'נר והסרט. לא סיפור רק על נטישה והיחלצות אך מוקדש להם מקום בסוף (העצוב).

הספר Escape or die מאת Paul Brickhill. צרור סיפורים על אנשי צ"א מהר.א.פ שנמלטו מהשבי. הספר מונח לפני ואני לא זוכר ממנו דבר למרות שקראתי אותו בעבר...

לא הצלחתי להשיג את ספרו של פאט ריד, קצין הבריחה של קולדיץ שעוטר אחרי המלחמה בעיטור מהמלכה (או המלך). על פי ספרו הכין הבי.בי.סי סידרה דרמטית הנקראת "קולדיץ" שיצא לי לצפות ברובה. הסדרה עוסקת אכן בבריחות מקולדיץ, כולל בניית הדאון שרפליקה שלו הוצגה בזמנו במוזיאון הר.א.פ בהנדון. הסידרה טובה מאד.

ולבסוף, הסרט "הבריחה הגדולה" המבוסס על אירוע אמיתי. לא מזמן סיפר לי מישהו שבעצם הסרט הוסרט פעמיים ויש גירסה בריטית ישנה שלו שאינני ידוע את שמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 30-11-2007, 12:08
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "חס וחלילה!"

אה!
סיפורים על בריחות ממחנה שבוןיים ולא חיט"ן יש הרבה.
אני לא זוכר את שם הספר שעוסק בבריחות של אנשי האצל והלח"י מהמעצר בלטרון וברודזיה, אבל אני זוכר שקראתי אותו בנשימה עצורה ובטוח שהמחבלים הפלסטינים יכולים לשאוב ממנו כמה רעיונות.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 27-11-2007, 22:07
  אמנון שגיא אמנון שגיא אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.06
הודעות: 38
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "בריחה מהשבי והשרדות מעבר לקווי האויב"

לוחם ה-sas -הוא רב"ט בשם sillito שהיה בפעילות נגד קווי רכבת גרמניים ליד עלמיין. משימתו, ביחד עם סגן נוסף היתה לטפל בשומרים גרמניים שיגיעו.תוך כדי לחימה נתקע הנשק של הסגן והוא נהרג מירי הגרמנים. סיליטו הצליח לברוח כשהוא נרדף. הוא ברח מעל 100 מייל ללא אוכל ומים במשך מעט יותר מיומיים.כאשר מצאו אותו הוא לא היה מסוגל לעמוד מרוב תשישות. (מתוך sas illustrated history). אם אני זוכר נכון, גם דיויד סטרלינג עצמו חמק משבי (נדמה לי שבתוך אחד מכפתורי המעיל שלו היה מוסווה מצפן שהגרמנים לא מצאו), וגם צ'אק יגר נטש את מטוסו וברח משבי במלחה"ע השניה. כאמור, זה מה שדליתי מזכרוני ואשמח אם מישהו יאשש/יפריך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 28-11-2007, 10:50
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
באותו הקשר
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי אמנון שגיא שמתחילה ב "לוחם ה-sas -הוא רב"ט בשם..."

שני מקרי הימלטות ידועים של חיילי הכוחות המיוחדים הבריטיים במהלך המערכה הצפון אפריקאית:
1) מבצע "פליפר" - פשיטה כושלת שנערכה ב-17 בנובמבר 1941 על מקום שזוהה כמפקדה של רומל בלוב. שני הניצולים היחידים שהצליחו לחבור לכוחות הבריטיים היו מפקד הכוח קולונל לייקוק וסמל ג'ק טרי. הם צעדו במדבר במשך 37 ימים עד לחבירה.
2) מבצע "דפודיל" - מבצע משולב כושל שאמור היה להשמיד את נמל טוברוק ב-13 בספטמבר 1942. שרידי הכוחות הפושטים - כולל חיילים יהודים מיחידת SIG - ניסו לחזור לקווים הבריטיים או לחבור עם כוח LRDG. רק שישה חיילים וקצינים הצליחו להמלט לאחר צעדות ארוכות במדבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 28-11-2007, 02:30
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
מלחמת המפרץ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "בריחה מהשבי והשרדות מעבר לקווי האויב"

1991: הטייס דבון ג'ונס מחולץ ע"י מסוק Pave Low של חא"א לאחר שמטוס F-14 אותו הטיס הופל במדבר ב21 לינואר 91, היום החמישי של מלחמת המפרץ, בחילוץ דרמטי במיוחד: לאחר שהמטוס נפגע בשעה 6:05 ג'ונס והנווט שלו לארי סלייד נטשו וצנחו בשטח שורץ חיילים עירקיים, 55 ק"מ דרומית לבגדד. כל אחד מהם פנה לכיוון אחר, ג'ונס הסתתר בתוך בור שחפר בחול בעוד סלייד רץ בכיוון ההפוך מהכוחות העירקיים. בשעה 8:00 - שעתיים לאחר הפלת המטוס - הוקפץ מסוק חילוץ MH-53 מבסיס ח"א הסעודי אר-אר אל עבר מקום הנפילה המשוער, תוך שהוא ממריא בערפל כבד במיוחד. בשעה 8:15 המסוק חוצה את קו הגבול, צולל וממשיך לטוס בגובה 3 מטרים בלבד כדי להתחמק מהמכ"מ העירקי. בשעה 8:50 מטוס קרב עירקי מתקרב לאזור הנטישה אך מגורש ע"י מצד מטוסי F-15. בשעה 10:30 סלייד נשבה ע"י העירקים, הוא ישוחרר מהשבי רק ב-4 במרץ. מסוק החילוץ לא מצליח לאתר את אתר הנפילה, חוזר לתדלק באר-אר, וממריא חזרה לאיזור הנפילה. בשעה 13:55 צוות המסוק מצליח לאתר את משואת החילוץ של ג'ונס וליצור איתו קשר. תוך-כדי טיסה לכיוונו של ג'ונס מאתר מקלען הדלת שתי משאיות עירקיות בנסיעה מהירה לכיוונו של ג'ונס, הוא מזעיק שני מטוסי A-10 מכוח החילוץ שמשמידים את המשאיות למרות ששניהם במצב דלק קריטי (מפקד המשימה זכה על כך בעיטור צלב חה"א). מעט לאחר מכן, בשעה 14:15 נוחת המסוק, במרחק 100 מטר מהמשאיות הבוערות - מקלען הזנב בן פנינגטון רץ החוצה ותומך בג'ונס מותש אל תוך המסוק שממריא מייד. כשעה לאחר מכן הם נוחתים בביטחה חזרה באר-אר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לאחר המלחמה פורסם בארה"ב על המריבה הגדולה שפרצה בין טייסי ח"א לאנשי יחידות החילוץ לאחר שהאחרונים העדיפו לעסוק במשימות "מגניבות" יותר כמו סיוע ליחידות מיוחדות מאשר להמתין להקפצה עבור חילוץ טייסים שנטשו.

2003: למרות שתמונות אלה פורסמו ללא פרטים, נראה בהן טייס F-16 שנטש את מטוסו ליד בגדד וחולץ ע"י מסוק Pave hawk - בתמונות נראה הטייס עם אנשי צוות החילוץ (PJ) לאחר הנחיתה בסעודיה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 28-11-2007 בשעה 02:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 28-11-2007, 06:41
  analmongus analmongus אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.10.06
הודעות: 408
ישנו ספר מעולה שמתאר מקרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "בריחה מהשבי והשרדות מעבר לקווי האויב"

של ניסיונות חילוץ (מוצלחים ולא מוצלחים) של טייסים שהופלו במלחמת וויאטנם - שמו של הספר THUD RIDGE (רכס ת'אד) - נכתב על ידי אל"מ ג'ק ברוטון - שהיה מפקד טייסת או סגן מפקד כנף של מפציצי F-105 בתקופת המלחמה.
הוא מתאר נפילות של טייסיו בידי אש הנ"מ הצפון וייטנאמית, ואת אופן הניהול של מבצעי חילוץ מהאוויר תחת פיקודו: תיאור של המתרחש ברשת הקשר, למה מטוסי התדלוק לא במקום שהם צריכים להיות, הבקרה האווירית לא מתפקדת, הטייס/נווט מודיע שיש סביבו חיילי אוייב....בקיצור - תיאור מפורט ומאוד מתסכל של מערכת שלא עובדת....

תורגם לעברית על ידי יפתח ספקטור (אני חושב). מעניין לקרוא את ההקדמה שלו (או של מי שתרגם את הספר).

http://en.wikipedia.org/wiki/Thud_Ridge

נערך לאחרונה ע"י analmongus בתאריך 28-11-2007 בשעה 06:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 30-11-2007, 13:10
  Elad E Elad E אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.05
הודעות: 2,074
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי מיכאל123 שמתחילה ב "אולי מישהו יוכל להוסיף מידע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיכאל123
אולי מישהו יוכל להוסיף מידע על מקרה של טייס רוסי שבוי במלחמת העולם השנייה.

הטייס נמלט מהשבי הגרמני עם קבוצה נוספת של שבויים במטוס שהם חטפן - מטוס תובלה יונקרס עד כמה שאני זוכר.

כל השבויים הגיעו לשטח הרוסי ונכלאו על סמך זה שהם בכלל נפלו בשבי (נחשב לבגידה) ולא נלחמו עד הכדור האחרון.

את הסיפור קראתי או בספר המטוסים של יהודה עופר או באחד הבטאונים הישנים.
נסיתי לחפש בגוגל ולא מצאתי.

הכדור במגרש של המומחים.


אני חושב שהסיפור מובא בספר 'סטלינגרד' של אנטוני ביוור ולפי מה שאני זכור הסיפור אפילו מופרך יותר - אותו טייס רוסי (שהיה מעוטר בהפלות רבות של מטוסים גרמניים ונחשב לגיבור לאומי בזמן המלחמה) מצא בזמן הבריחה ממחנה השבויים שדה תעופה ארעי, חיכה לחשיכה ופשוט נכנס לאחד ממטוסי ה-He111H6, המריא ונחת חזרה בבסיסו.
למרות שהצליח לברוח ולמרות שהביא עימו דגם של ההיינקל 111 שלא היה מוכר למודיעין הרוסי עדיין הוא נשפט על פחדנות ובגידה כי נפל בשבי והעביר כמה חודשים סמליים בגולאג.

איך המריא ללא צוות קרקע והטיס מטוס שמעולם לא הכיר לפני כן? איך לא נתפס בשדה התעופה? איך לא הופל ע"י הרוסים עצמם כשהטיס את המטוס? אין לי מושג, כנראה סיפור מונפץ שנתן תירוץ למשטר הבולשביקי להחזיר את הבחור לטיסה בזכות כישוריו והישגיו הקודמים בזמן שחבר'ה אחרים שברחו ושבו מן השבי נמקו בגולאגים עד יומם האחרון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 30-11-2007, 13:07
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
במלחמת השחרור היה אחד יחיד שהצליח להמלט מהטבח שנערך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "בריחה מהשבי והשרדות מעבר לקווי האויב"

במגיני כפר עציון (שהועמדו בשורה, כביכול לצורך צילום כניעה, ואז נורו). לא זכורים לי הפרטים המדוייקים, אבל אני יודע שהוא הגיע לאחד מיישובי הגוש האחרים ודיווח על גורל המגינים "בזמן אמת". שלושה מגינים אחרים, שוב למיטב זכרוני בפרטים המדוייקים, התפזרו תוך כדי מעשה הרצח, ולבסוף מצאו חסות תחת קצין לגיון ששמר עליהם ממהמון.

במלחמת לבנון היו לפחות שני מקרים של לוחמים שהיו בשבי ויצאו לחופשי עוד תוך כדי הלחימה. אחד היה איש צוות טנק שנפל בשבי אש"פ בעין אל חילווה (אם אני לא טועה, אחרי שהטנק שלו מושבת עקב קריסת מבנה עליו?) ושוחרר על ידיהם כחלק מהסדר כניעה של אנשי אש"פ אחרי מצור עליהם. היה עוד מקרה של לוחם שנמלט משבי המחבלים: ייתכן ומדובר על אחד החיילים שנפל בשבי יחד עם מג"ד צנחנים (שנרצח לבסוף) והצליח להמלט. שאלה למומחים...

הבריחה החשובה ביותר, אולי, היא של גיבור "עזית הכלבה הצנחנית", ששוחרר ממש לפני שהגיע לבית הכלא של דמשק "משם עוד ברח אפילו zbub"...
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 03-12-2007, 06:16
  קגנס קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
על סיפורו של אפי טלבי שנפל בשבי עם המג"ד התבססה עלילת הסרט "גמר גביע"
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "במלחמת השחרור היה אחד יחיד שהצליח להמלט מהטבח שנערך"

הנגמ"ש שלהם נפגע בכניסה למחנה פליטים באיזור צור והשניים נמלטו בטעות לכיוון המחבלים. הקצין (שמו כמדומני היה אורי גייגר) נהרג כעבור זמן קצר והחייל (אפי טלבי) שרד עד שחוליית המחבלים שהחזיקה בו נתקלה בכח צה"לי. זכור לי תיעוד וידאו של פגישת החייל עם מפקד חוליית המחבלים ששהה בשבי הישראלי. החייל הישראלי זכר אותו לטובה כמי שהגן עליו והעניק לו יחס טוב.
את עדותו של טלבי ניתן למצוא בקישור הבא-http://www.erim-pow.co.il/article.php?id=72
מאת: אפי טלבי
שרתתי בבית הספר למ"כים בגדוד 450 של הצנחנים, 6 ליוני 1982 התחלת מלחמת שלום הגליל, תיפקדתי כקשר מג"ד בנגמ"ש הפיקוד, נכנסנו ללבנון מהגזרה המערבית, מעט התקלויות עם מחבלים במבואות העיר צור, קיבלנו הודעה בקשר שצריך לפנות נגמ"שים מהפלוגה שלנו שנפגעו לא רחוק מאיתנו, המג"ד סא"ל אורי גייגר ז"ל החליט לצאת מהטור שנסענו בו ודהרנו לכיוון המקום שבו היינו אמורים לחלץ את חברינו לפלוגה, אך כנראה ובדיעבד טעינו בניווט והגענו למעשה לבד לתוך מארב מחבלים, פגז R,P,G, פגע בנגמ"ש, הנגמ"ש החל להתלקח ועמד להתפוצץ, אני זוכר שכולם צעקו לקפוץ מהר ולהתרחק מהנגמ"ש בו בזמן שמחבלים יורים עלינו ללא הפסקה, בזוית העין ראיתי שבצד השני של הכביש הייתה תעלת מים צרה וחשבתי לתומי שזה המקום הכי נכון להסתתר בו, למעשה באותו רגע שקפצתי לתעלה איבדתי קשר עין עם שאר הצוות, כל אחד היה לעצמו, לא קיבלנו שום פקודה או הוראה מהמג"ד. תוך כדי שכיבה בתוך התעלה ניסיתי להשיב אש אך הירי לכיוון שלי כל הזמן נמשך, אז גם התפוצץ הנגמ"ש מטרים ספורים ממני ואני זוכר איך ניערתי מעלי מתכות לוהטות של הנגמ"ש וחזרתי לשכב על הבטן בתוך התעלה. כל אותה עת המחבלים ירו לכיווני ירו והתקדמו עד ששמעתי אותם ממש מעליי יורים לכל הכיוונים עם צעקות שמחה ואקסטזה שפגעו בנגמ"ש וחייל ישראלי לידם שוכב, תחילה עשיתי עצמי מת אך הם הבחינו שאני עדיין נושם וחי- רכנו מעליי והרימו אותי על הרגליים וברגע זה ראיתי שמקיפים אותי כ-30 מחבלים מכוונים את הנשק אליי ותוך כדי גררו אותי על אותו כביש לכיוון צפון. לאחר הליכה של 50 מטר, לפתע נפתחה עלינו אש מכיוון דרום, אני חטפתי כדור שנכנס ויצא בזרוע ימין ומייד נשכבתי על הכביש כדי להיות פחות חשוף ממכות האש שהחליפו עם המחבלים, אמרתי לעצמי שאם חיפו עליי אז בטח יבואו לאסוף אותי, התבדיתי, המחבלים חזרו אליי שוב הרימו אותי והמשיכו לגרור אותי צפונה.

הכניסו אותי לתוך הכפר בורג" א-שמאלי והגענו למפקדה שלהם, השמועה שיש להם חייל ישראלי שבוי פשטה בכל הכפר, קרוב ל-300 מחבלים הקיפו אותי וזרקו אותי מאחד לשני כאילו הייתי כדור , ירקו עליי קיללו ודרכו את הנשק, עשיתי מעין שריר בבטן כדי לא להרגיש איך הכדור נכנס,לאחר שעה של פחד מוות, נכנס למעגל המפקד שלהם , תפס אותי ביד הבריאה והוציא אותי מתוך המעגל והוביל אותי לתוך בונקר שהיה בקרבת המקום, הבונקר היה חפור מתחת לאדמה 7 מטר, ירדנו לתוכו והגענו לחדר קטן בו היו מחבלים ושולחן עם מכשירי קשר, אותי זרקו בפינת החדר ללא שום טיפול רפואי, לא היה אכפת להם שכולי מכוסה בדם עקב ריסוק הזרוע מהכדור שקיבלתי למעשה מכוחותינו,
עוד באותו ערב היתה הפגזה של מטוסי חיל האוויר שלנו ממש קרוב לבונקר שהיינו, פשוט רעידת אדמה,
כולנו היינו בטוחים שתכף ניקבר מתחת לאדמה,
בשעות הערב המאוחרות, הוציאו אותי מהבונקר, ולנגד עיני היו כל אותם 300 מחבלים מסודרים בטור עורפי, אותי שמו בראש הטור עם שומר ראש צמוד שהצמיד את האקדח לראשי כל הזמן ואיים שבמידה ואעשה דבר לא נכון הוא יירה בי,
במבנה הזה התחלנו ללכת, לאן?, כמה? לא ידעתי כלום, התחושה היתה של חוסר אונים, פחד אין קץ, מעין חלום בלהות שמנסים להתעורר ממנו ולא מצליחים, וזו למעשה המציאות.
הלכנו כל הלילה, דרך ההרים, ואדיות ופרדסים. נפלתי המון על היד הפצועה, כאבי תופת אחזו בי, והם מייד סתמו את פי שלא אצעק,בשעות הבוקר המוקדמות הגענו לפרדס תפוזים , המחבלים התפרסו על כל הפרדס , כל 5-6 מחבלים מתחת לעץ, וכך העבירו את כל היום בחיפוש אחר תפוזים, לימונים ומלפפונים- זה מה שאכלנו כל הימים.
בשיגרה זו עברנו 10 ימים, מתחילים ללכת כאשר מחשיך , הולכים כל הלילה עד שעולה השמש , מגיעים לפרדס או לואדי ומעבירים שם את כל היום...
מידי פעם היו מגיעים אליי מחבלים חמומי מוח, דורכים את הנשק ועומדים לירות, ראיתי את הרצח בעיניים שלהם שאילולי שומר הראש שלי, היו יורים בי, בבית הודיעו שאני נעדר, לא מוצאים אותי, ושיתפללו לנס...

לא רציתי להאמין שכך יגמרו חיי, מצד אחד לא ידעתי לאן אני הולך עם המחבלים, ומצד שני פחדתי שתהיה התקלות עם כח צה"ל, הייתי השבוי היחידי בין 300 מחבלים ואם צה"ל מזהה אותם הוא יהרוג גם אותי...
ביום העשירי הגענו כבר דיי קרוב לצידון, וכרגיל אחרי המסע הלילי הגענו לפרדס שהיה ממוקם בתוך ואדי, בסביבות השעה 10:00 בבוקר שמענו רעש של נגמש"ים, תמיד היינו שומעים את הטנקים והמסוקים של צה"ל אך הם נשמעו למרחוק, באותו בוקר הם היו ממש קרובים לפרדס, כל אותם 300 מחבלים התחילו להתרוצץ בתוך הפרדס והקימו מהומה , כח צה"ל זיהה שיש תנועה בתוך הפרדס, ובלי התרעה מוקדמת פתחו עלינו באש, זו היתה מכת אש חזקה מאד, כדורים תפרו ממש לידי, אני עדיין שעון על עץ בישיבה וצועק בכל הכוח שעדיין נותר לי- "אל תירו אני חייל ישראלי, אני שבוי פה" אבל ממש בצרחות, מכת האש היתה כל כך חזקה שלא יכולתי לשמוע את עצמי, חיכית לרגיעה כלשהיא, אמרתי לעצמי – אולי יחליפו מחסניות ואז אצעק שוב...
ובאיזו שהוא זמן השתרר מעין שקט יחסי, ואז צרחתי שוב, ומאיזה שהוא כיוון שמעתי חייל שלנו צועק- "תפסיקו לירות – אני שומע צעקות בעברית" , באותו רגע ששמעתי אותו, פשוט קמתי על הרגליים והתחלתי לרוץ לכיוון ששמעתי אותו, זו היתה ריצה מטורפת, כמו שרצים מהמוות לחיים, ריצת אמוק, לא היה אכפת לי מהיד, שכן לא קיבלתי שום טיפול במשך כל עשרת הימים, היא היתה נפוחה בגודל של בלון גדול, לא יכולתי כלל לראות את האצבעות...
תוך כדי הריצה , המחבלים ניסו לעצור אותי, לירות עליי, אך הנס קרה שפשוט לא פגעו בי, הגעתי לסוף הפרדס ולא יכולתי לטפס למעלה, מבין השיחים והסלעים ראיתי חייל שלנו וצעקתי אליו שיזרוק לי חבל, וכך היה, תפסתי את החבל ביד הבריאה והם משכו אותי למעלה...
משם פינו אותי בנגמ"ש לאוגדה שהקימו בצידון, איציק מרדכי קיבל אותי מייד איך שכבש הנגמ"ש נפתח, הוא קישר אותי מיידית אל הבית מטלפון שדה, זה הוקרן במבט באותו ערב ומדינה שלמה התרגשה משיחת הטלפון עם אימי שלא האמינה לי שזה אני מדבר אליה מהקו השני...

כל צוות הנגמ"ש שלי נהרגו ונרצחו בשבי, כל אחד מהם נשבה ע"י קבוצה אחרת של מחבלים.

לאחר החלמה של חצי שנה בבית החולים, חזרתי לשרת, יצאתי לקורס קצינים וסיימתי את שירותי באופן מלא... הסיוטים נמשכים עד היום.

נערך לאחרונה ע"י קגנס בתאריך 03-12-2007 בשעה 06:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 22-09-2019, 18:30
צלמית המשתמש של SpeedTriple
  SpeedTriple SpeedTriple אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.08.09
הודעות: 6
בוב הובר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "בריחה מהשבי והשרדות מעבר לקווי האויב"

טייס מוסטאנג, לרבות הימים טייס ניסוי ושותפו של צ'אק ייגר לטיסות הX1 נמלט ממחנה שבויים בצפון גרמניה תוך ביום מריבה בין האסירים, ארב להזדמנות ליד שד"ת גרמני והצליח להסתנן ולהניע FW-190 בסיוע תוך איומים על מכונאי מקומי.
שמעתי את הסיפור מפיו בתערוכה האוירית אושקוש בארה"ב מס שנים לפני שנפטר בגיל 94

https://frontlinevideos.com/blogs/v...scape-pow-camp/


סיפורו של ייגר מרתק גם הוא
אף הוא טייס מוסטאנג הופל מעל צרפת וחבר למחתרת ה"מאקי" שסייעו לו לעבור את הפירנאים לספרד, הותקף תוך מעבר הגבול
ע"י כוח גרמני שפצעו את שותפו לבריחה שרגלו נקטעה, לאחר שחבש אותו -דחף את השותף לכיוון ששיער שבו יש סיכוי שיאותר והמשיך לספרד , נכלא שם ושוחרר תמורת כמות בנזין שסוכמה עם האמריקאים.
התעקש להמשיך את שירותו לאחר מכן באירופה ןההמשך די ידוע לכולם.
(השותף שרד וחזר לארה"ב לאחר המלחמה)

https://www.booksefer.co.il/index.p...e=heb&category=

קריאה מומלצת - ישנו גם פרק מוקדש לשותפו בוב הובר

נערך לאחרונה ע"י SpeedTriple בתאריך 22-09-2019 בשעה 18:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:48

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר