לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פעם הזמנים היו יותר טובים; כולם אומרים - ככה כולם חושבים... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם החורף היה די סביר... גלים של נוסטלגיה עפים באויר, כי פעם בקיץ היה די קריר... אני לא כל כך זוכרת; מתגעגעת רק בערך, כי העתיד נראה לי הרבה יותר מגניב: רוצה לנסוע ברכבת התחתית של תל אביב... והם יגידו: זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח, זהירות מהמרווח... חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > אמצע החיים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 29-11-2007, 06:02
  משתמש זכר juda juda אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 7,439
אין ספק בכלל שמבחינת חומר למודי- היום לומדים הרבה יותר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "מה לדעתכם מצב החינוך?"

רק לשם השוואה אני זוכר בכיתה ח' הלכנו למעבדת "חשמלטרוניקה" בחטיבה סמוכה,
ואילו ילדי למדנו את אותו החומר בכיתה ה'...

אבל מצד שני ברשימת הספרים של כיתה ב', של ילדי היה גם "מחשבון כיס",
והמורה "הסבירה" לי ש"התקדמנו" והיום לומדים "תהליכי חשיבה" ולא משננים...
ותוצאות "השיטה" משתקפות היטב בסקר האחרון...
מיותר לציין שלמרות "השיטה"- ילדי למדו את לוח הכפל באבו-אבוהה...

ואני כבר לא מדבר על "שיטת" הקריאה- "שפה כמכלול", שהחלה כרוח סערה ומהר מאוד
הוכחה ככושלת מיסודה, למרות שבמערכת החינוכית ידעו כי השיטה הזו נוסתה כבר בארה"ב,
והוצאה שם אל מחוץ לחוק...

אני לא איש חינוך, אבל נראה לי במבט של הדיוט, שחיפוש מתמיד אחר "שיטות חדשות",
ועריכת נסיונות בהן על ילדינו, במקום לשכלל ולעדכן את הישנות והטובות- הן בעוכרי המערכת.

ועוד לא אמרתי מילה אחת על רמת חלק (אני מדגיש "חלק" לא כולם) מהמורים...
_____________________________________
(טליה שפירא)
תפילת הטוקבקיסט הישראלי:
''אלוהים - אנא תן לי את הכוח לא לקשקש במקלדת כאשר אני לא מתמצא בנושא הכתבה''

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 29-11-2007, 08:45
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
יש לי מס' נקודות לציין בענין החינוך.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "מה לדעתכם מצב החינוך?"

1.תחילה עלי לציין למען הגילוי הנאות שאני מתעב את מערכת החינוך הישראלית מילדותי ,תוצאה של יחס גרוע שקיבלתי בכל המגעים שלי עמה מכתה א' ועד י"ב. גדלתי והצלחתי למרות המערכת הזאת ולא בגללה.
2.קראתי עכשיו מאמר של אבי רט בYNET ראוי לקראו, יש בו לא מעט אמת.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3476948,00.html
3.מערכת החינוך כמו כל המערכות האחרות במדינה היא סוג של מראה של החברה הישראלית. (משטרה, כנסת, ממשלה, צבא וכו'. כך שאי אפשר לבוא בטענות אל מערכת החינוך כשלעצמה אלא להבין את מעמדה של המערכת הזאת בהקשר הנכון. זאת מערכת בינונית ומטה שמספקת לכל היותר את צרכי השכבות החזקות באוכלוסיה (כמו כל שאר הגופים -תחשבו על כך ותראו שאני צודק) .
4.כאשר בוחנים את המערכת הזאת עפ"י חלקיה רואים ש:
א.המורים :
-תנאי קבלה -אין כמעט בכלל.
-התנהלות -בינונית מאד.
-אכפתיות -בהתאם לשכר המשולם ואף פחות.
ב.מתקנים -ירודים מאד.
ג.כמות שעות לימוד -קיצצו במערכת המון בעשור האחרון.
5.הורים ותלמידים -שם בעצם מתחיל הכל - על הפנים. יחס גרוע ,פטרונות ,התחסדות, צביעות, אלימות .
6.אז איך רוצים שהעסק יצליח בדיוק??

נ.ב היום אני ואשתי חוגגים 37 שנות נישואין. אחותי ומשפחתה יחד עם ילדינו ונכדנו יגיעו הערב לשמוח עמנו . הצלחתי כאמור למרות מערכת החינוך. (וכל האמור לעיל הוא למרות שיש לי שם נציגה בכירה - בתי סגנית מנהל בי"ס +נכד בכתה א ונכדה בגן חובה )
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 29-11-2007, 15:08
  פשוט פשוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 1,640
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי looopy שמתחילה ב "וואי, מזל טוב!"

אין מה להתבייש אא"כ אתה אשם.
ובקשר לאשתי ,אני מניח שלא כל אשה היתה מסוגלת לחיות איתי כ"כ הרבה שנים .כמו שאמרתי באשכול אחר -היא העוגן שלי בחיים. אני אוהב אותה אהבת נפש ,היא היחידה שיודעת איך להרגיע אותי כשאני עצבני, ואיך לשמח אותי ברגעי כאב ,היא המאזנת אותי ויש לה את מירב המניות בהצלחת המשפחה. (אני הייתי רוב ימי מחוץ לבית -צה"ל +מע' הבטחון- וכמעט שלא חוויתי מקרוב את גידול הילדים ).
באותה ההזדמנות צריך להודות לא פחות לחמי ז"ל וחמותי לימים ארוכים שקיבלו אותי מעל ומעבר ונתנו לאשתי ולי את האפשרות לחיות ולהתקדם כשהם מגבים אותי גם בעזרה בחינוך הילדים וגם כלכלית (לעתים קרובות בתחילת הדרך).
אני מרגיש ממש בר מזל בנושא.תמיד אני צוחק שאם חוקי ההטרדות המיניות הקיימים היום, היו קיימים גם אז בצה"ל יש סיכוי יותר מטוב שהיתי נכנס לבית הסוהר מאשר מתחתן עם אשתי הנפלאה.

ותודה לכם על הברכות.
איזה מזל שחוקקו את החוקים הללו אחרי
_____________________________________
אין לך אדם שאין לו שעה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 01-12-2007, 10:46
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
נשמה, אמונה, רוח גדולה וחזון - הם תוצרי החינוך ולא רק יוצריו.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי פשוט שמתחילה ב "יש לי מס' נקודות לציין בענין החינוך."

את יראת הכבוד איבדו המערכת ומורים רבים - לא בכדי.
ישנם לא מעט מורים בבית הספר של ילדי שאין לי ספק מה היו עושים אילו ניתנה להם ההזדמנות 'לתת על האצבעות מכות קטנות של אהבה בסרגל'.

הנשמה, האמונה, הרוח הגדולה והחזון יכולים לשוב אל מורים לא דרך 20% תוספת לוקשן או דרך 15% תוספת ארז. הם ישובו אליהם ואל הורים ואזרחים רבים רק דרך דוגמא אישית של מנהיגים שניחנו בתכונות הללו ואשר יצליחו לחצות את מבחן התקשורת הנוגת לבוז ולרמוס את התכונות האמורות.

רק אחרי שיצוצו להם 'שר צנוע' [שרנסקי ואלון כדגם] שישרוד יותר מקדנציה או רוה"מ ערכי שלא עושה למען כבודו או למען לביתו ובית חבריו - יגיע שר חינוך נטול פרובוקציות ועתיר מעשים וימנה מנכ"ל ששימש איש חינוך שנים רבות [זוכרים את נחמן רז יו"ר ועדת החינוך לשעבר?] שימנה למנהלי אגפים ומחלקות אנשים מוכשרים ולא מקושרים ומיוחצ"נים. רק אז - כאשר מנהל ביה"ס יהיה מורה ותיק מוצלח ומנוסה ולא מוצנח המכיר את נבכי המקומומונים - יהיה אופק חדש למורים הטובים ולתלמידים. אז אם מישהו רואה בסביבה חמור לבן - שיודיע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 29-11-2007, 10:33
צלמית המשתמש של שמוליק
  שמוליק שמוליק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.01
הודעות: 10,760
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "מה לדעתכם מצב החינוך?"

אני הייתי משנה את השם מ"מערכת החיוך" ל"מערכת הבייבי סיטר" או כדי לשהאקדמיה תהיה מרוצה "מערכת השמרטף"

הפוליטיקה נכנסה מאד חזק למערכת. מנהל במקום להיות מתוגמל על השגים, מתוגמל על ליקוקים.
אני מכיר מקרה בו ההורים התאגדו בבית ספר מסויים על מנת להעיף את המנהל, והתוצאה הייתה שהמנהל קיבל איזה פרס חינוך באותה שנה. וכמובן שהוא נשאר על מקומו.

מידי פעם כשמשעמם בתקשורת עושים כתבות מי הולך להיות מורה, וכל פעם מגלים מחדש שאלה האנשים הכי לא מתאימים, עם מנת משכל של ילד בכיתה ד'.
אני מדבר אמנם בהכללה מאד רחבה, אבל זה נכון באחוזים מאד גבוהים בקרב המורים.
שמעתי לא מזמן תלונה של מרכזת שכבה בבית ספר יסודי שחסרות להם מורות לכיתה ד' ויש להם עודף מורות לכיתה ג'. אבל המורות האלה לא מסוגלות להתמודד עם החומר של כתה ד'.

המדינה צריכה לשים את החינוך בראש מעייניה.
שר החינוך חייב להתחיל לעבוד ע"פ תוכנית רב שנתית, ולא להסתכל רק על הקדנציה של השנתיים (במקרה הטוב) שלו.
_____________________________________
שמוליק.................................................. ..............העוגות של שמוליק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 29-11-2007, 20:37
  Spinoza Spinoza אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.02
הודעות: 5,746
אני חושב ש...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "מה לדעתכם מצב החינוך?"

צריך להשקיע באלה שיש להם יכולת (אינטלקטואלית + כלכלית). אנחנו זקוקי לחוטבי עצים ולשואבי בארות, ואין שום סיבה שאלה לא יבואו מקרבנו ושנצטרך ליבא אותם ממקומות אחרים. הגיע הזמן לצאת מהאובססיה הזאת של האינטגרציה, ובמקום לעכב את המצטיינים ובעלי היכולת - לתת להם את כל הכלים כדי שיוכלו להצטיין, ולתגמל אותם בכל האמצעים כדי שלא יברחו אחר כך לחו"ל, בין אם לעשות דוקטורט או סתם להשתקע שם ולהרוויח הרבה יותר.
ישראל, כמו כל מדינה אחרת, זקוקה לאליטה שלה. במקום לטפח את בני האליטה שלנו, המדינה מזניחה אותם בבית הספר, ואחר כך מבריחים אותם במהלך הלימודים באוניברסיטה. רוצים להחליף אליטה? לשם מה?
אחוז ניכר מהתלמידים שניגשים לבגרות צריכים ללכת לבתי ספר מקצועיים ולא לעיוניים. במקום מתמטיקה וביולוגיה, שילמדו מקצועות וכן כלים מעשיים יותר לחיים. בכל מקרה, צריך לשפר אצל כולם את לימודי האזרחות וההיסטוריה.
(מובן לי שערבבתי כאן שני עניינים, אבל הם חופפים למדי)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Spinoza בתאריך 29-11-2007 בשעה 20:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 29-11-2007, 21:57
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,940
זה קצת מורכב יותר
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Spinoza שמתחילה ב "אני חושב ש..."

אם אתה לא רוצה לחזור למודל של החברה הפאודלית, אתה צריך לאפשר מידה של ניידות חברתית וכלכלית וזאת מושגת בעיקר על ידי חינוך. צריך בהחלט חוטבי עצים ושואבי מים, השאלה היא כמה כאלה צריך, והאם תגדיר מי הם מראש ותחרוץ את דינה ודין ילדיהם לבורות ונבערות. אם שליש או מחצית מהאוכלוסיה אינה מסוגלת לקרוא ולכתוב כראוי המצב קשה. לגבי בתי ספר מקצועיים אני מסכים איתך לחלוטין שיש צורך בהם, אבל בית ספר מקצועי יכול להיות גם בית ספר לתכנות, או עריכה גראפית, ואז שוב אתה נדרש לסטנדרטים גבוהים שדורשים השקעה.

לגבי בריחת המוחות - היא אינה קשורה לחינוך כהוא זה. המוחות בורחים ברובם אחרי שהתחנכו כבר. בריחת המוחות נובעת מטעמים כלכליים בעיקר וגם ממיעוט הזדמנויות (שגם הוא קשור למבנה כלכלי ובירוקרטיה, אבל גם לגודל השוק).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 29-11-2007, 23:10
  Spinoza Spinoza אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.02
הודעות: 5,746
אני לא מבקש ליצור דגם טהור
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "זה קצת מורכב יותר"

אני מסכים עם דבריך באשר לניידות חברתית, אבל כפי שכתבת - היא חייבת להיעשות במידה. צריך להיזהר מאוד שלא לזעזע את המערכת ולכפות צעדים דרסטיים (אני הייתי מכנה זאת צעדים מלאכותיים). אני לא צריך שכולם יידעו קרוא וכתוב ברמה גבוהה. הלוואי שהיו לי המשאבים לכך. אך בהיעדר משאבים כאלה, אני חושב שאסור לחלק את המעט שיש בין כולם שווה בשווה. יש להשקיע בחזקים ובאלה שיש להם סיכוי.

לגבי בתי ספר מקצועיים - יש לי בעיה עם הכשרת פועלי היי טק. ענף ההיי טק מהווה חלק חשוב במעמד הבינוני-גבוה. המעמד הזה, שעליו נשענת החברה, חייב להיות משכיל. הוא חייב להבין מהי דמוקרטיה, להכיר את תרבותו היהודית, את הרוח הדמוקרטית והציונית וכל קלישאה אחרת שבמכון לדמוקרטיה היו מוסיפים לרשימה.
ולגבי בריחת המוחות, אני לא מסכים איתך. כשאתה מקבל מלגות ומענקי מחקר שמנים, קשה לך לעמוד בפיתוי ולהסתפק בכוך טחוב וחשוך עם תקציב של עוזר מחקר בקולג' דרג ד' במיסיסיפי. לסטודנטים לתארים מתקדמים קשה מאוד למצוא היום מקום בישראל. לא בלתי אפשרי, אבל קשה מאוד.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 30-11-2007, 06:51
  Sam Weller Sam Weller אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.05
הודעות: 5,940
המשאבים לעולם לא יתחלקו באופן שווה
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Spinoza שמתחילה ב "אני לא מבקש ליצור דגם טהור"

אבל אי אפשר לקיים ניידות חברתית בלי השקעה רצינית בחינוך. הסיכוי שילד שהוריו, אחיו, שכניו וחבריו יודעים קרוא וכתוב ברמה בסיסית בלבד יצליח לפרוץ את מחסום הנחשלות הוא קטן מאד. בטווח הארוך העדר ניידות הוא מתכון לקריסה חברתית וכלכלית.

הדגם של ארה"ב דומה מאד למה שאתה מציע - המדינה משקיעה את המינימום ההכרחי בחינוך, פה ושם יש כיסים של חינוך ציבורי טוב באזורים מבוססים, ובדרך כלל בעלי האמצעים שולחים את ילדיהם לחינוך פרטי יקר מאד. התוצאה של זה היא שארה"ב מיבאת מוחות מחו"ל כדי לתמוך בתעשיה ובעסקים. במקום להשקיע באמריקאים, הדוד סם מממן לימודים לסינים, הודים וגם כמה ישראלים שחלקם נשארים ומזינים את חברות ההייטק, וול סטריט, והאוניברסיטאות. החינוך למדעים בארה"ב במשבר עמוק מאד, ומכיוון שהכלכלה העולמית משתנה, וחוקי ההגירה לא משתנים מהר מספיק ארה"ב תאבד את הבכורה הטכנולוגית והכלכלית אם היא לא תתעשת.

מספרים משחקים תפקיד חשוב בכל העסק הזה. אם מירב המאמץ מרוכז בילדים "המבטיחים", בסופו של דבר אין די בכך כדי לשמור על הפרופורציות המתאימות לשגשוג כלכלי. פרט לכך, מעמדות חברתיים ללא מראית עין של ניידות הם מתכון לאי יציבות חברתית ופוליטית. אפשר להשקיע במצויינות בלי להוריד את הרמה של האחרים לאשפתות.

אתה מתמקד בבריחת מוחות מהאקדמיה ומתאר תמונה נכונה, אבל התמונה הכללית יותר היא שהמעמד הבינוני בישראל חי הרבה יותר גרוע מהמעמד הבינוני בארה"ב ובאירופה. זה נכון שתקציבי המחקר בארץ נמוכים, ושהתשתית באוניברסיטאות עלובה בהרבה מקרים, אבל לו משכורת של מרצה בישראל היתה רוכשת לו איכות חיים דומה לזו של מרצה בארה"ב הוא היה חי עם הפלורסצנט המגמגם שתלוי לו מעל לראש. זה נכון שהאפשרויות העומדות בפני דוקטורנט בישראל מצומצמות יותר כי המדינה קטנה יותר ומפותחת פחות, אבל מה שאתה מציע רק יצמצם עוד את מרחב ההזדמנויות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 30-11-2007, 09:59
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
"המעמד הזה... חייב להבין מהי דמוקרטיה"? נו, לפי מה שכתבת פה, א-ת-ה לא מבין מהי דמו';)
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Spinoza שמתחילה ב "אני לא מבקש ליצור דגם טהור"

ושוב, אני לא חושד בך ולו לרגע שאתה מתכוון לדרוויניזם החברתי שאתה מטיף לו כאן. אם אתה
מתכוון לו, ודאי שמיותר להכניס מלים גסות כמו "דמוקרטיה" לעניין...
כל האוכלוסיה צריכה לדעת קרוא וכתוב, וככל שתינתן הזדמנות שווה יותר לאנשים מלמטה, ככה המדינה תהיה יציבה יותר. התפשרות בעניין הזה, תביא לחורבן מוחלט פה, משום שאם יש דבר
שמשותף לכווווווווווולם, זה חוסר הרצון הליות פראיירים, ומדיניות מכוונת של רמיסת הלא מיוחסים,
תביא :
א. שחיתות ללא הגבלה. בשיטה שלך א-ף עני מוכשר לא יגיע לשום מקום, כי תמיד יהיה עשיר מקורב
שיועדף על פניו (וזה יביא להתדרדרות שאתה רוצה למנוע...).
ב. מרד. לא ייקח הרבה זמן עד שהאנשים שהמדינה דופקת אותם, יגידו "סטופ". לא צריך יותר מדי
בכדי שזה יקרה, מכיוון שהמדיניות שאתה מציע, לבדה תביא המונים לסף - ואז מספיק דמגוג מוכשר
אחד, והופ, יש לך מדינה שהרוב בתוכה רוצה שתיחרב (כי, שוב, ת-מ-י-ד יהיה רוב לאלה שמציע
לרמוס...)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 29-11-2007, 22:47
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
אינטלקטואלית + כ-ל-כ-ל-י-ת? ילד אינטליגנטי מבית עני צריך להיות חוטב עצים?
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Spinoza שמתחילה ב "אני חושב ש..."

מובן מאליו שכתבת את הטקסט כדי לעורר ויכוח (לא דבר רע, כשלעצמו), אבל בתכלס, המערכת
היום יוצרת חוטבי עצים ושואבי מים, ועושה זאת בדבקות מעוררת התפעלות.
המערכת אכן צריכה לקדם מצויינות, אבל לא עפ"י קריטריונים כלכליים. ילד מאזור מבוסס שיש לו
פוטנציאל, סמוך על סביבתו שתאג שהוא לא יתבזבז. ילדי שכונות המצוקה, עיירות הפיתוח ומושבי
העולים, הם לא פחות מוכשרים מילדי שכונות הפאר ויישובי העילית. מושקע בהם הרבה פחות, ולכן
תפוקתם נמוכה יותר. ה"חזון" שכתבת כאן כפרובוקציה, הוא בדיוק מה שקורה בפועל, והתוצאות
אכן מחפירות, כי תמיד יהיו יותר עניים מעשירים...

אם רוצים לשפר את המצב, צריך ללכת על שיטה הפוכה בדיוק. לתמרץ את המוכשרים שבמוקדי
המצוקה, להזרים תקציבים, לתת משכורות גבוהות במיוחד למורים שהולכים לשם (ולמיין מורים
אלה), והתוצאות יבואו.

השיטה הקפיטליסטית בחינוך יוצרת מדינת עולם שלישי - על כל חולייה: מי שמודיע לאדם שמדינתו
סימנה אותו מראש כחוטב עצים ושואב מים, שלא יתפלא שאדם זה יתמרד נגד המדינה שבגדה
בו. הפריפריה כיום מחזיקה את המדינה הזו בחיים במובן הבסיסי ביותר (שירות בצבא), וליצור
אצלה תחושה טוטאלית של הזנחה, זו סכנה קיומית. יש לקוות שה"אינטלקטואלים" (אכן, תמיר
ועימחי הן מודל מצויין לכאלה שטופחו ללא הפסק - ואיזה יופי של תוצאות הן מפיקות...) יתחילו
לקלוט שהשיטה הנוכחית קרסה, וזה לא מהיום. אני סיימתי ללמוד ב1996, ואני לא יכול להזכר
המורה אחת שנראתה לי כבעלת יכולת הוראה מרשימה. השיטה מביאה לתחום אנשים מוכשרים
פחות, כיוון שאין תמריצים נורמליים עבור אנשים מוכשרים, ללכת להוראה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 29-11-2007, 23:00
  Spinoza Spinoza אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.02
הודעות: 5,746
לא רק למי שזה וזה, אלא גם לזה וגם לזה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "אינטלקטואלית + כ-ל-כ-ל-י-ת? ילד אינטליגנטי מבית עני צריך להיות חוטב עצים?"

1. אם אתה מוכשר, יש לתת לך העדפה ואין זה משנה אם אתה עשיר או עני. אין שום סיבה לחלק את המשאבים שווה בשווה בינך, המוכשר, לבין יתר הילדים בכיתה.
2. אם אתה עשיר (או יותר נכון, מעמד בינוני), אין סיבה לחלק את המשאבים שווה בשווה יחד עם העניים. אתה שייך למעמד הביניים-גבוה, והחברה חייבת את המעמד הגדול הזה וחייבת שהוא יהיה יציב. החברה גם זקוקה למעמד הנמוך שיעשה את העבודות השחורות. מי יהיה במעמד הנמוך? מי שהוריו היו (אלא אם כן הוא מוכשר) ומי שלחלוטין אינו מוכשר.
זה, בצורה מאוד סיסמתית, מי שהתכוונתי לומר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 30-11-2007, 10:52
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
מה זה בדיוק מעמד נמוך? איפה יש אצלנו מעמד גבוה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Sam Weller שמתחילה ב "מה לדעתכם מצב החינוך?"

שושלת האצולה היהודית נעלמה עם החורבן בשנת 70. המושג מעמד גבוה היום נדבק לאנשים עשירים ממוצא אשכנזי. לכל הכותבים כאן, הרשו לי לשאלכם: האם העבריין המיליונר שירזי הוא ממעמד גבוה או נמוך?
לדעתי, הבעייה עם מערכת החינוך בישראל היא שהיא מנסה לעשות את הבלתי אפשרי, יצור חברה אחידה. משקיעים בנסיון ליצור שוויון מלאכותי ונשארים בלי כסף. כל מי שמצוי במערכת החינוך יודע כמה משקיעים בכתות ותלמידים חלשים, רק כדי לקדמם למעמד של קצת פחות מהממוצע.
לדעתי, צודק מי שטוען שעל הממשלה לקדם מצויינות ולעזור כלכלית לתלמידים ממשפחות מצוקה. לא כל ילד צריך לסיים 12 שנות לימוד עם ידע של 8 כתות לכל היותר. לא היה קורה שום רע אם ילד שאינו מסוגל להמשיך ללמוד יגיע לשוק העבודה.
מי שמדבר על "חוסר שוויון במתן הזדמנויות" כנראה שלא מכיר את המצב בבתי הספר התיכוניים. שם, תלמידים טובים מופרדים בדרכים שונות בחלק מן המקצועות מהתלמידים הרעים, וזה לא נעשה בסוד. הרעים מבינים שהם תלמידים פחות טובים. גם מבחינה חברתית, תלמידים טובים ורעים כמעט ולא מתרועעים. השוויון היחיד המושג הוא סמל ביה"ס על החולצה והיציאה יחד לחופשות מביה"ס.
הבעייה האמיתית מתחילה לאחר גמר ביה"ס התיכון. אלו ש"בילו" בו ולא למדו אינם מוכנים לעבוד בעבודות כפיים משום שלטענתם הם "בוגרי תיכון". ללימודים גבוהים אינם יכולים להגיע ולאייש מקומות עבודה אינם רוצים.
אז יש הרבה בתי ספר, הרבה מורים שאינם צריכים להיות מורים, ומעט תוצאות אקדמיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:42

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר