19-05-2008, 22:00
|
|
|
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 573
|
|
לק"י
אהלן ניר,
נחמד מאוד שבדקת את המאיה, אבל לא אני צריכה להיות הסיבה, אלא מה שלבסוף ברצונך להגיע,
ולהשיג בתחום התלת. מבחינת חבר'ה - כאן בפורום, יש יותר מקסיסטים מחבר'ה של מאיה.
לגבי המודל השני, אכן נראה יותר טוב, הטקסטורה הרבה יותר מתאימה.
לגבי שאלתך, ישנן שתי סוגי עקומות במאיה CV Curve ו EP Curve.
פירושו של CV הוא Control Vertices ואילו של EP הוא Edit Point.
את שתיהן ניתן למצוא תחת Create.
(ההבדל בין שתיהן, הוא אופן התגובה של כל עקומה. עקומת EP מכילה בתוכה 4 נקודות CV,
כך שלעקומות בעלות אופי יחסית ישר ופינתי רצוי להשתמש בעקומת CV, כי אז ביכולתך לשלוט
היטב ברמת הפינתיות של העקומה, בעוד שב- EP תיווצר לך לולאה מעודף דתא).
לענייננו, הטוטוריאל ניסה להראות לך איך ליצור ספל, על אף שישנן דרכים מהירות יותר.
אראה לך את הדרך בה אני הייתי עושה ספל.
1) עבור למבט צד, ותחת Create תבחר בעקומת CV.
2) צייר את חתך-צד הספל/גביע/כוס שברצונך ליצור, רק תוודא שאינך עובר את ציר האמצע (Y).
לאחר מכן הקש Enter.
3) לך לפקודת Revolve שנמצאת תחת Surfaces Menu> Surfaces. השאר את זה כמו שזה.
4) תשנה כאוות נפשך את העקומה לשיפוצים, בהנחה ויש צורך (זה מה שמייחד את ההיסטוריה של
מאיה)
5) תצייר עקומה נוספת דרך מבט הצד בצורת ידית.
6) תבחר עקומת עיגול ( Create> NURBS Primitives> Citcle).
7) לאחר מכן, בחר קודם את עקומת העיגול ואח"כ את עקומת הידית.
8) ולך לפקודת Surfaces> Extrude ותשנה את האופציות שלו (בריבוע הקטן) כמו
שבתמונה המצורפת.
9) אתה יכול לשנות את גודל הידית ע"י הקטנת/הגדלת עקומת העיגול שיצרת (R- קיצור ל- Scale).
10) תבחר עכשיו את הידית עצמה ואח"כ את גוף הספל.
11) לך לפקודת Edit NURBS> Surface Fillet> Circular Fillet, ולאופציות שלו.
12) ב- Radius ניתן לשלוט בגודל החיבור בין הידית לספל.
13) לך ל- HyperShade שנמצא תחת Window> Rendering Editor.
14) צור חומר Blinn מהאופציות שמשמאל ותן לו קובץ File ע"י לחיצה על ריבוע השח-מט ובחירה
ב- File.
15) תן לו איזה טקסטורה שתרצה, ותכוון אותה בעזרת ה- Place2DTexture.
תמשיך מכאן עפ"י הפרמטרים שבטוטוריאל, ואם תסתבך תשאל.
להלן קצת תמונות להסבר:
תהנה,
ערן.א
|