לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-12-2007, 22:05
  blancoynegro blancoynegro אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.10.07
הודעות: 821
F-16 יירט טיל בליסטי בארה"ב

מטוס F-16 יירט אתמול לראשונה טיל מטרה בליסטי בעזרת טיל אויר-אויר AIM-9X עם ראש ביות משופר ושלב האצה נוסף.
המטוס שיגר את טיל הירוט אל עבר טיל המטרה כאשר האחרון היה בשלב ההאצה.
בכתבה כתוב שהמטוס יעיל כאשר הוא נמצא בטווח של עד 100 מיל (160Km) מהמטרה.

לדעתי זה הופך אותו להיות יעיל בתור צייד טילים לטווח קצר\בינוני כמו סקאדים בדומה למה שהאמריקאים ניסו לעשות במלחמת המפרץ הראשונה, או לשמש נגד הטילים היותר כבדים שהחיזבאללה ניסה לשגר במלחמה האחרונה.

לפי C4ISRJournal

ציטוט:
Air-launched missile defense system passes test
December 04, 2007
A key component of an air-launched missile defense system demonstrated its ability to acquire and track a ballistic missile target in the boost phase,
according to Raytheon

The Dec. 3 intercept of a test ballistic missile at White Sands Missile Range, N.M., occurred during a flight test of the infrared seeker component of the network Centric Airborne Defense Element (NCADE

NCADE is an air-launched weapon designed to engage short- and medium-range ballistic missiles in the boost and ascent phase of flight.
A U.S. Air National Guard F-16 fighter from the Air National Guard-Air Force Reserve Command Test Center, Tucson, Ariz., launched the AIM-9X airframe that carried the NCADE seeker

The NCADE interceptor uses existing technologies, such as the design, aircraft interface and flight control system of Raytheon’s Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile, to provide a weapon that can be launched from a wide variety of aircraft, including smaller UAVs, the company said
מתוך דיפנסניוז

ציטוט:

Officials: U.S. F-16 Intercepts Ballistic Missile for First Time

AGENCE-FRANCE PRESSE, WASHINGTON

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://gcirm.mconetwork.gcion.com/RealMedia/ads/Creatives/default/empty.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://gcirm.mconetwork.gcion.com/RealMedia/.ads/adstream_lx.ads/www.defensenews.com/story.php/1525830646/300x250_1/default/empty.gif/64393834643235343437336237316230?_RM_EMPTY_]

A U.S. F-16 fighter used an air-to-air missile to destroy a sounding rocket in its boost phase for the first time this week in a test of a new missile defense concept, U.S. spokesmen said Dec. 4

The system, named the Net-Centric Airborne Defense Element (NCADE), breaks new ground in that it would arm fighter aircraft or drones with missiles fast enough to intercept a ballistic missile as it lifts into space.
The aircraft would have to get to within 100 miles of the launch site to catch the ascending missile in the first two to three minutes after launch.
But it could be very useful in a short-range combat situation against short- and medium-range missiles, said Rick Lehner, a spokesman for the U.S. Missile Defense Agency

The Pentagon has two other better known boost phase intercept systems under development — the Airborne Laser and the Kinetic Energy Interceptor — but those are still years away from being ready, he said.
"So it does give us an initial boost phase capability even though it is a much shorter-range missile, and you have to be in the area of the missile launch to be effective," Lehner said

The test Dec. 3 at White Sands Missile Range, N.M., involved an F-16 fighter that fired two modified AIM-9X missile at an Orion sounding or research rocke.
The first destroyed the rocket and the second recorded the interception, the Missile Defense Agency said

The missile seekers relayed images of the rocket at close range, demonstrating the capability to acquire and track the target, the Pentagon’s missile defense agency said

"Although not unexpected, the subsequent intercept destroyed the target," it said. "A second AIM-9X launched during the test observed through its seeker the intercept of the target by the first and was also on a trajectory to intercept the target

Besides special seekers, AIM-9X and AIM-20 AAMRAM are fitted with a new liquid propellant second stage to give it the burst of speed needed to catch a ballistic missile in its boost phase

Lehner said the missiles were heavily instrumented during the test, but otherwise conditions were "pretty realistic

Raytheon Missile Systems, which developed the NCADE, said it "provides a revolutionary, low-cost approach to interceptor development and acquisition."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 05-12-2007, 22:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,245
Facebook profile
ניסוי יירוט טילים בליסטיים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "F-16 יירט טיל בליסטי בארה"ב"

שלשום (03.12.07) חברת Raytheon השלימה בהצלחה ניסויי יירוט טילים בליסטיים בשלב ההאצה באמצעות מערכת NCADE.

המערכת כוללת אלמנטים של איתור ומעקב טילים בליסטיים בשלב ההאצה ואלמנטים של יירוט (מטוס קרב/כטב"מ וטיל מבוסס אמראאם).

הטיל מתוכנן להיות משוגר מגובה רב הינו בעל הנעה דו-שלבית (שלב ראשון: הנעת האמראאם, שלב שני: HAN) וראש ביות הדמאתי א"א של הסיידווינדר 9X.

הניסוי שלשום נערך במטווח הטילים White sands, מטוס F-16C שיגר טיל א"א 9X ופגע בהצלחה במטרה.

הניסוי נועד לבחון את יכולת הרכישה והעקיבה של ראש הביות המיועד.

9X
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 05-12-2007, 23:08
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "F-16 יירט טיל בליסטי בארה"ב"

היו לנו כבר מספר דיונים בפורום על יירוט טילים בשלב ההאצה (למרות שאני כרגע לא מוצא אף אחד מהם...) כולל על המואב. הניסוי האחרון מעניין אבל הייתי שמח לראות טיל יירוט עם טווח גדול אף יותר (למרות שלמתארים של לבנון ואפילו סוריה זה עשוי להספיק - אירן היא רחוקה ועצומה ומהווה אתגר משמעותי יותר).

אם היה אמצעי מדף מוכן כזה שניתן לרכוש בכספי סיוע בכמויות גדולות (אפילו נאמר קיט לAMRAM) זה היה יכול להיות נחמד מאד בעיקר אם היה ניתן להתאים אותו לנשיאה על מל"טים כבדים דוגמת האיתן.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 06-12-2007, 07:27
  שטורס שטורס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 1,048
יצטרכו לשגר יותר מטיל אחד להבטיח השמדה, אבל זה שווה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "איזה מוזר - חשבתי שעניתי לך..."

עוד איך. כל מערכת מלטים או מטוסי קרב מפטרלים בכל קונפיגורציה כמעט תהיה עדין יעילה וזולה יותר מאשר מערכת חץ מקבילה...

ועל הגנה רב שכבתית לא דיברנו עדיין.

אם את שכבת היירוט בשלב ההאצה יעברו נניח 50% הטילים המשוגרים - עדיין יחכה להם חץ, פטריוט ושאר ירקות בשכבות הבאות, שיכולים להבטיח תיאורטית זליגה מזערית, פרומיל או משהו כזה.

עצם היכולת ליירט ראשי קרב מעל שטחו של האויב ועל ראשו - היא גורם מרתיע ממדרגה ראשונה, כי הוא חושף את היאויב למכת תגמול הרסנית באמת, אחרי שהוא נכשל בעצם במכה הראשונה שלו, בהנחה שהיה מספיק זמן לפרוס את מערכת המלטים וכו'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 06-12-2007, 11:26
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "F-16 יירט טיל בליסטי בארה"ב"

כמה שאלות שמעניינות אותי:
1. 160 ק"מ זה המון. אני מניח בזמן שלוקח לטיל א"א לעשות טווח כזה, טיל בליסטי מגיע לגובה ומהירות לא קטנים. הטווח המוצהר הזה לא נראה מוגזם מדי?
2. טילים בעלי רב"ת טרמי נעים בדרך כלל במסלול רדיפה, לא? נראה לי שלמטרה לא מתמרנת כמו טיל בליסטי מסלול התנגשות יהיה יעיל הרבה יותר. לא עדיפה הנחיה מסוג אחר? נראה לי שמאחר וזמן קצר לאחר שיגור טיל בליסטי ניתן לחשב את מסלול ההאצה שלו די במדוייק עדיפה הנחייה משולבת, אולי בדומה לטילים ימיים - רכישת מטרה, שיוט "עיוור" לכיוונה ורכישה בשלב הסופי. מסלול רדיפה פשוט נראה לי כמו בזבוז די רציני.
3. אם הטווח הוא אכן כל כך מרשים, ומל"ט יכול לשאת רק חימוש מצומצם, מה לגבי האופציה של שיגור קרקעי באמצעות מנוע האצה נוסף? אם חוליה קרקעית יכולה לכסות רדיוס של אפילו 100 ק"מ (ומרחבי השיגור בדרך כלל ידועים), אז מבחינת יכולת נשיאת חימוש וזמ"מ היא עדיפה בהרבה על מל"ט או אפילו מטוס קרב (שלא לדבר על החתימה הנמוכה יותר שלה). במלחמת המפרץ זה היה יכול להיות די יעיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 06-12-2007, 14:07
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,812
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "כמה שאלות שמעניינות אותי: 1...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
2. טילים בעלי רב"ת טרמי נעים בדרך כלל במסלול רדיפה, לא? נראה לי שלמטרה לא מתמרנת כמו טיל בליסטי מסלול התנגשות יהיה יעיל הרבה יותר. לא עדיפה הנחיה מסוג אחר? נראה לי שמאחר וזמן קצר לאחר שיגור טיל בליסטי ניתן לחשב את מסלול ההאצה שלו די במדוייק עדיפה הנחייה משולבת, אולי בדומה לטילים ימיים - רכישת מטרה, שיוט "עיוור" לכיוונה ורכישה בשלב הסופי. מסלול רדיפה פשוט נראה לי כמו בזבוז די רציני.


שימוש במסלול רדיפה (רדיפת כלב) היה נפוץ בטילים מונחי חום בעלי רב"ת המסוגל להינעל רק מגזרה אחורית. כיום לטילים יש רב"ת המסוגל להינעל מבכל גיזרה והמסלול מחושב לפי נקודת פגיעה עתידית. טילים לטווח בינוני כמו האמראם והפיתון 5 משתמשים בשיטה דומה לזו שהבאת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 06-12-2007, 12:21
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "F-16 יירט טיל בליסטי בארה"ב"

מה שכתבת שטורס היה בהודעה שלי שנמחקה
אכן יש תועלת רבה בהשמדה מעל שטח האויב בעיקר כאשר מדובר בטק"ק בלתי קונבנציונאלי.

בקשר ליכולת נשיאה - הAMRAM המקורי שוקל כ-150 ק"ג - די זניח בשביל מל"ט כבד - אלא שהטיל המדובר כבד משמעותית לדעתי (כמה בדיוק אני לא יודע - אשמח לשמוע אם פורסם). גם ההצעה של ISHPUZ טובה - אין סיבה לרדוף ישירות אחרי הטיל אם ניתן לחשב בקירוב טוב את מסלולו בזמן קצר ולשגר טיל מיירט למקום ההימצאות המשוער בעוד 2 דקות.

אגב אני הייתי בונה על מערכת כפולה של שני מל"טים - אחד עם טילי אויר אויר ואחד עם טילי אויר קרקע שנועדו להשמיד את הרכב המשגר כדי שזה לא ישגר טיל נוסף.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 06-12-2007, 14:36
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "F-16 יירט טיל בליסטי בארה"ב"

מערך הנ"מ הסורי צפוף משמעותית מזה האירני - תזכור שאירן היא מדינה ענקית ויש להם הרבה מאד חורים במערך הנ"מ אותם ניתן לנצל. בגדול למיטב הבנתי הם עובדים יותר במתאר של הגנת נקודה מורחבת ובוודאי שאינם מסוגלים לכסות באופן אפקטיבי את כל המרחב האוירי העצום שלהם.

לעצם העניין כמו שכתבתי גם אם האיתן מסוגל לשאת טילי א"א הכמות תהיה נמוכה מאד (2-4 טילי AMRAM משופרי טווח לא יותר). בשביל לכסות את כל מרחב השיגור האירני יהיה צורך בכמות גדולה מאד של איתנים מוכנים לפעולה. זכור שהאיתן עצמו הוא כלי איטי ביותר - בניגוד למטוס קרב אשר מסוגל "לעזור" לטיל לסגור על המטרה. בכל מקרה הסתכלות קצרה בGE מלמדת שאת סוריה/לבנון ניתן לכסות עם מקסימום 10 איתנים הנושאים טילים עם טווח של 150+ ק"מ (אני מדבר פה על טווח ולא כמות אמל"ח אגב). את אירן לדעתי אין ממש אפשרות לכסות - המדינה פשוט עצומה - ואם הם מפתחים טילים אם טווח של 2000+ ק"מ הם מסוגלים לשגר כמעט מכל נקודה באירן לעבר ישראל מה שהופך את המשימה של איתור והשמדת הטיל/משגר לכמעט בלתי אפשרית (לפחות עבור חיל האויר שלנו).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-12-2007, 21:48
  Guy.P.A Guy.P.A אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.06
הודעות: 661
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי pptu1 שמתחילה ב "השאלה שצריכה להישאל היא - האם..."

זה גם בדיוק מה שאני חשבתי, והתשובה שלי לפחות היא ממש לא.
הזמן שלוקח לטיל בליסטי להגיע למהירות שבה טיל אוויר אוויר לא יוכל לפגוע בו נמדדת בשניות, ולא בעשרות שניות.
אם המטוס המיירט לא נמצא פחות או יותר באיזור, ומוכן לפעולה שכזאת, אני לא רואה שום סיכוי שבעולם שהוא יצליח ליירט טיל בליסטי.
הטווח מופרך לחלוטין, בין אם הטיל א"א מחשב את המיקום שבו יהיה עוד 2 דקות או לא, אחרי 2 דקות טיסה שום טיל אוויר אוויר לא ייפגע בטיל בליסטי, הוא לא יגיע בכלל לגבהים הללו..

תקנו אותי אם אני טועה, אבל מהסתכלות ריאליסטית על המצב, אם המטוס לא נמצא לפחות באיזור ( ורצוי שגם יהיה מופנה לכיוון הטיל כדי לחסוך הרבה כוח שיידרוש מהטיל להסתובב ) של המשגר, אין פה סיכוי אמתי.
ואם כן, הטיל הזה ייצטרך להיות ענקי, בגודל של טיל פטריוט לפחות, ואיך זה עובד אני כבר לא רואה.
מה נסגר בעבר עם הניסויים של הפטריוט המוטס?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 06-12-2007, 21:09
  blancoynegro blancoynegro אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.10.07
הודעות: 821
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי blancoynegro שמתחילה ב "F-16 יירט טיל בליסטי בארה"ב"

הנה הסבר על המערכת ועל הקונספט של יירוט טילים בליסטים בעזרת פלטפורמות אויריות.

מתוך DID.

ציטוט:
<H1 id=3305 style="MARGIN: 0pt" align=left>?NCADE - An ABM AMRAAM


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.defenseindustrydaily.com/images/ABM_Target_Viewed_From_SM-3_Seeker.jpg]

SM-3 seeker: target

A lot has been written in recent years about the improvements in air-air missiles. Short-range air-air missiles (SRAAMs) have received particular attention due to their vastly improved wide-angle seekers, computer processor improvements driven by Moore's Law, and g-tolerant maneuverability several times that of manned fighter aircraft. Some analysts now believe that close-in aerial combat may at last be threatening to fulfill missile engineers' old claims of "see, fire, and kill" – a development that would make cheap aircraft with new missiles a very significant threat, if true. Medium range AAM (MRAAM) designs have also made significant strides in performance.
How big are these strides? Normally, hitting a missile either in the atmosphere or in the lower echelons of space requires large mid-course interceptor rockets, theater defense missiles like IAI/Boeing's Arrow 2 or the USA's THAAD, or the naval SM-3. But what if all the energy required to get off the ground and moving at speed was already taken care of, line of sight expanded by being at altitude, and the defensive missile could be moved very close to the launcher? If that was true, could you take a shorter-range MRAAM, add enhancements to it and a complementary infared seeker from a SRAAM, and use it as a first line of defense to counter, say, a ballistic missile during its early launch phase?

Raytheon – and the US Missile Defense Agency – think the answer may be "yes." Hence the program called NCADE, the Network Centric Airborne Defense Element… and its potential may be even greater than its sponsors have considered. Now, it also has a successful test under its belt.

The NCADE Proto-Program, and How It Works

NCADE is an AIM-120 Advanced Medium Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) that adds the infrared seeker from Raytheon's AIM-9X air-to-air missile, and also adds a second-stage rocket motor from Aerojet [GY]. The rocket motor will use an advanced hydroxylammonium nitrate monopropellant thruster; its improved performance and high-density packaging should allow lighter, higher-velocity missiles. Hydroxylammonium nitrate is also less toxic and easier to handle than other propellants, and could eventually enable safe shipboard operation. Despite the addition of the second-stage propulsion, the NCADE missile is still the same size as an AMRAAM.
The goal is to fire NCADE from aerial platforms like fighters, UAVs, or even high altitude airships or aerostats, in order to hit ballistic missiles during their ascent while they are still boosting or immediately thereafter. In an April 2006 briefing, Raytheon vice president of Advanced Missile Defense and Directed Energy Weapons Michael Booen said that:

"What you do is you fly the AMRAAM essentially straight up and you drop the spent first-stage rocket motor… You acquire the boosting target or the ascent-stage target, either one of which has got a big-enough infrared signature in order to be able to see, and then you attack the target… before it separates and deploys countermeasures."

Raytheon and Aerojet are currently focused on maturing the second-stage propulsion rocketry and optimizing the AIM-9X seeker for the new role.

NCADE: Implications and Scenarios
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.defenseindustrydaily.com/images/ORD_ASAT_ASM-135_F-15_Separation.jpg]
Flashback: AS-135 ASAT

(Some of us remember a satellite killer missile concept from the 1980s that was designed to mount on an F-15; it used a very similar design approach to go after even higher-flying orbiting satellites with a larger missile, and succeeded in a 1985 test. While the comparatively small AMRAAM missile is inadequate for an anti-satellite role, the general engagement concept has been demonstrated. An F-15 would also be the designated initial test platform for NCADE, if the US Missile Defense Agency decides to continue to fund the concept program through to maturity.

True to its name, NCADE is most valuable when the missile and/or its launching platform can receive targeting data from a wide variety of sources: Naval vessels with Cooperative Engagement Capability. Large X-band ABM radars. Land-based air & missile defense systems. Aerial platforms like E-8 JSTARs aircraft or NATO's forthcoming AGS. JLENS aerostats, or powered HAA airships with ISIS radars. Etc.

If the missile concept works, an AMRRAM + NCADE equipped aircraft plugged into this network could be deployed in theater or within the United States, becoming a useful defensive player against either incoming cruise missiles or ballistic missiles.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.defenseindustrydaily.com/images/ORD_Iran-Hezbollah_Rockets.jpg]
Hezbollah/Iran's rockets

Scenarios for which NCADE is being considered includes the threat of "missiles from a barge off the coast"[1], protecting an ally like Japan from North Korean attack via fighters deployed near or in North Korean airspace, helping to address the threat of short-range missile attacks like Desert Storm (1991), or even attacks by large rockets as featured in the recent war where Israel faced Hezbollah, Iran, and Syria.

Or, NCADE could have far more prosaic uses on tomorrow's battlefields.

As DID's AMRAAM FOCUS Article notes, Russian (AA-10) and French (MBDA's MICA) missile manufacturers are already pairing medium-range, datalinked missiles with high-performance infared seekers as an option instead of conventional radar seekers. This allows for passive infared targeting using long-range IRST sensors that give off no tell-tale electro-magnetic emissions, and do not trigger their targets' radar warning receivers as the launched missile homes in.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.defenseindustrydaily.com/images/AIR_B-2_Close_View_IR.gif]
B-2 up close, in IR

Even "stealth" aircraft can be tracked this way – the F-35 Lightning II, for instance, has limited infared stealth owing to an 40,000 pound thrust, single-engine design that lacks the shielding/dispersal measures of the B-2 Spirit stealth bomber et. al. Speaking of which, see the above graphic of a B-2 Spirit stealth bomber at relatively close range, lifted from EADS Eurofighter's presentation to the Norwegian government as they touted their own aircraft's advanced IRST cueing sensor.

An AMRAAM with highly advanced infared tracking, exceptional speed, and possibly longer range would have a number of potential roles. It would be an excellent "AWACS killer" weapon, for instance, that might begin to parry or even counter Russian developments in this area. It could also be employed against stealthy cruise missiles by homing in on their jet engine exhaust, with cueing from advanced infared scanners mounted on high-altitude aerostats or airships. Finally, it could simply become an unpredictable factor in the US aerial arsenal, extending the combat lifespan and functionality of US "teen series" fighters in particular by offering them a medium range, non-emitting weapon option that could be used in conjunction with upgraded sensor fits or improved targeting pods.

NCADE: Contracts & Key Events

Dec 3/07: During a test at White Sands Missile Range, an Air National Guard F-16 test aircraft from the ANG-Air Force Reserve Command Test Center in Tucson, AZ launches an AIM-9X airframe with the NCADE seeker at a boosting Orion sounding rocket. The official test objective was to demonstrate successful imaging at close range, but the missile went on to destroy the target. A second AIM-9X launched from White Sands Missile Range observed the intercept through its seeker; the US Missile Defense Agency says that it was also on a trajectory to intercept the Orion rocket.

Future testing will involve the missile's divert and attitude control (DACS) system, intended to give it the maneuverability it requires against such fast-moving targets. MDA release [PDF] | Raytheon release.

Oct 12/07: Jane's International Defence Review reports that a September test was supposed to mark the first carriage and launch trials of the new NCADE boost and ascent-phase missile-defence system. But Mike Booen, vice-president of Raytheon's Directed Energy Weapons business, told Jane's the trial window closed when the host aircraft's radar lost lock on target at a critical stage.


May 14/07: Raytheon Company announces a successful demonstration of NCADE's advanced hydroxylammonium nitrate thruster.

It also says that it has fabricated 2 prototype NCADE seekers that have undergone characterization testing in a high-fidelity simulator, in order to check their ability to track a booster in the presence of a bright rocket plume. Raytheon release.

April 28/06: Raytheon Company announces a $7 million contract from the Missile Defense Agency (MDA) for a risk reduction demonstration associated with the evolving Network Centric Airborne Defense Element (NCADE) program. The 12-month Raytheon effort will focus on propulsion systems and seeker enhancements as part of the overall NCADE system capability.

Work on this contract will be performed at Raytheon's Missile Systems business in Tucson, Ariz. Aerojet will perform propulsion work at its Redmond, WA location. Raytheon release.

Footnotes

1 Though cruise missiles may be a higher probability threat in that scenario, ballistic missiles cannot be discounted as a possibility. Iran, for example, has recently tested ballistic missile launches from ships.

Additional Readings
</H1>
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:12

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר