לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 26-12-2007, 18:29
צלמית המשתמש של ArnonG
  ArnonG ArnonG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.01.05
הודעות: 4,733
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי KnockAr0und.Guy שמתחילה ב "שש ימי בראשית"

מציע לך לקרוא ספר מאד מאד מענין שנקרא "בראשית ברא" מאת נתן אביעזר.
הוא מגשר על הפער שאתה מציין.
הוא מראה שאם מתנתקים מ-יום=24 שעות אלא מתיחסים לכל יום בפרק א' של ספר בראשית כאל תקופה כלשהי - ניתן לראות שסדר הבריאה ע"פ תיאורית המפץ הגדול נשמר בספר בראשית וסדר התפתחות החיות ע"פ האבולוציה מצוין בדיוק רב.

בסופו של יום - בריאתנות היא תיאוריה סגורה שמתבססת ברובה על אמונה והמפץ הגדול והאבולוציה הן תיאוריות עם המון חורים אבל עם חלקי הוכחות.
לדעתי - הצירוף של שתיהן נותן תשובה מלאה מספיק בשבילי...
_____________________________________
כל מי שמתיחס אלי ברצינות רבה מדי - עושה זאת על אחריותו האישית !
http://www.pbase.com/arnon_g

חזרה לפורום
  #13  
ישן 01-01-2008, 22:09
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "אין בעיה"

מה הקשר זה מדבר בפסוק מאוד מסוים והוא יוצא מן הכלל שהרי בכל כלל יש יוצא מן הכלל
די נו בחייך מה אתה עונה על שה' העביר לפני אדה"ר את כל הבהמות וכל החיות ושהעצים כבר היו מוכנים שהרי כתיב מכל עץ הגן אכול תוכל ע"כ שהיו עצים עם פירות מבושלים עליהם ועוף יעופף ודגים ושקצים ורמשים הכל היה מוכן ומושלם כמו שמובא במדרש " בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי"
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #24  
ישן 03-01-2008, 21:18
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אדם הראשון
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "לא הבנתי מה אתה רוצה לואמר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
לא הבנתי מה אתה רוצה לואמר שאדה"ר היה תינוק קטן

מה קורה לך תגיד לי אני מצפה ממך קצת ליותר מזה
אדם הראשון כשנברא היה בוגר וזה דבר שתינוקות של בית רבן יודעים אותו

לפני הגירוש מגן עדן לא היה אדם גשמי.
לכן גם גילו לא רלוונטי.
עכשיו בקשר לגיל אמרת שיש לך הוכחה לפי הפשט ואז מייד הבאת הוכחה שמתחילה במילים ועל דרך המדרש.
מה שאומר שעל דרך הפשט אין לך הוכחה לומר שאדם הראשון נברא בן 20.

עכשיו האם אדם הראשון הפיזי זה שהוליד את שת (יש מחלוקת האם קין והבל היו גם לפני הגירוש או רק אחריו) היה אדם אחד מבין מליונים שהיו באותו הדור?
התשובה היא בוודאי והתורה עצמה מספרת לנו שהיו עוד אנשים מלבדו (ואגב פותרת לנו את בעיית הנחש המדבר) היא קוראת להם נ ח ש י ם! ("והנחש היה ערום מכל חית השדה", אין פה גנאי ערום = חכם ומי לנו יותר חכם מכל חיית השדה יותר מהאדם בכבודו ובעצמו?).
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 03-01-2008 בשעה 21:21.
חזרה לפורום
  #26  
ישן 04-01-2008, 09:02
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
כל שאלותיך כבר נענו בתגובותיי הקודמות
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[font=Verdana]כבודו מערבב..."

ציטוט:
כבודו מערבב שמחה בשמחה

מי שעשה זאת היית אתה כאשר הבאת פירוש על דרך המדרש (וכאן המקום לעצור ולשאול האם כבוד הרב יודע את ההבדל בין "פשוטו" ל"מדרשו"?) ורק הוכחת שקשה מאד אם בכלל לומר שיש פשט בפרשה זו (כפי שכבר אמרתי חזור ואמור בתגובותיי הקודמות).

ציטוט:
מה שאמרתי ע"ד הפשט זה פשט הפסוקים היינו ההבנה הפשוטה

אין ולו רבע פסוק התומך במה שניסיתי לומר שהאדם נברא מבוגר (כמו שכבר אמרתי בתגובה קודמת והסברתי לך מדוע) זה שכתוב "ואת התנינים הגדולים" לא מרמז בכלום על כמה זמן לקח לקב"ה לברוא אותם. בדיוק כמו שכתוב שהאדם נברא מן העפר אבל לא כתוב כמה זמן זה לקח (יכול להיות מליוני שנים).

ציטוט:
ומה שכתבת שהאדם אחרי שגורש היה אחד מבין מיליונים זה החידוש מניין לכבודו ?

דווקא זה על פי הפשט כפי שכתבתי והסברתי בתגובתי הקודמת.

_____________________________________

חזרה לפורום
  #30  
ישן 05-01-2008, 18:46
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
שאלה 10
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי foob שמתחילה ב "שאלה קטנה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי foob
אולי לא הבנתי את זה נכון, אבל איך זה מסתדר עם - "כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה על גחונך תלך ועפר תאכל כל ימי חייך" (בראשית ד, יד) ?

אכן,
מה שאתה מקשה מוכיח את מה שאמרתי קודם והוא שאין פירוש של פשט לפרשה הזאת. כל ניסיון לפירוש כזה יתקל באלף קושיות שיעשו ממנו קציצות (כולל הפירוש שהבאתי ועל אחת כמה וכמה הפירוש על כך שהאדם נברא מבוגר והעולם נברא בן מליארדי שנים...).

אבל אם כבר שאלת (וכאן עזבנו את הפשט) - הנחש האדם והאשה הם חלקים בנפש של האדם.

נ.ב.
ואם תתפתה לפרש שמדובר בנחש אמיתי אז:
1. לא ראיתי אחד כזה מדבר.
2. נחש לא אוכל עפר.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 05-01-2008 בשעה 18:48.
חזרה לפורום
  #32  
ישן 05-01-2008, 22:31
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
הנה לך מאמר קצר המסביר מיהו האדם הנקרא נחש ומה משמעות העפר
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי foob שמתחילה ב "אוקיי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי foob
1. אני מסכים.
2. לפי איך שאני הבנתי - נכנס לו עפר לפה תוך כדי הזחילה, וזה דוקא הגיוני.


הרב אורי שרקי

בראשית - ויהי האדם לנפש חיה


סיכום השיעור - שוכתב ועדין לא עבר את הגהת הרב


בפרשת בראשית ישנו סיפור כפול על בריאת האדם, וברשותכם נתבונן במספר נקודות הקשורות לסיפור של התורה בנושא הזה.
נאמר בפרק א' פסוק 24 "ויאמר א-להים: תוצא הארץ: נפש חיה למינה, בהמה, ורמש, וחיתו ארץ למינה, ויהי כן". כלומר הייתה ציפייה שהעולם הטבעי המכונה פה בשם ארץ, יהיה מסוגל להוציא אל הפועל ארבעה דברים: הראשון 'נפש חיה', השני 'בהמה', השלישי 'רמש' והרביעי 'חיתו ארץ'. ארבעה דברים היו בתכנון לכאורה של הקב"ה, כשהוא ביקש מן הטבע להוציא את החיים אל הפועל. בפסוק 25 נאמר: "ויעש א-להים את חית הארץ למינה, ואת הבהמה למינה, ואת כל רמש האדמה למינהו, וירא א-להים כי טוב". אם כן בפועל יצאו רק שלושה דברים. אחד מארבעת הדברים שהיו בתכנון חסר, והוא "נפש חיה". מיהו ה"נפש חיה" שעליו מדובר? נאמר בפרק ב' פסוק 7 "ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה". אם כן אנחנו למדים שהנפש החיה שהקב"ה רצה שהארץ תוציא - זה האדם, אלא שלא היה ביכולתה של הארץ להוציא את האדם אל הפועל, מסיבה אחת, והיא ש"הנפש החיה" - זה היכולת של האדם לגבור על הטבע. ובוודאי שאין הטבע יכול לתת יותר ממה שיש בו. אין הטבע יכול להוליד כח יותר חזק ממנו, ולכן נכשל הטבע ביצירת האדם, על כל פנים ביצירת אותו מרכיב בנפש האדם המאפשר לו להשתלט על הטבע.

ובזה יש לנו רמז למשל לדרכי ההסברה של תורת האבולוציה. תורת האבולוציה מתארת לפנינו בצורה מדוקדקת ויפה כיצד מן החיים הדוממים הופיעו החיים הצמחיים, והחיים של בעלי החיים עד לגוף האדם, והייתי אומר גם, עד היכולת האינטלקטואלית של האדם, המכונה בתורה בשם "נחש". "והנחש היה ערום מכל חית השדה אשר עשה ה' א-להים" (שם ג 1). אם כן הנחש המופיע בספר בראשית, בוודאי שאיננו הנחש הזוחל שאנחנו רואים על פני האדמה, שכן אנחנו לא רואים בו שום חכמה מיוחדת. אם כן "הנחש" הערום הזה שמדובר עליו בפרק ג' בוודאי שהוא האדם עצמו. ואת זאת הייתה מסוגלת ההתפתחות הטבעית ליצור. כלומר במילים יותר פשוטות, תורת האבולוציה מתארת את כל ההתפתחות מן התא הראשון ועד האדם החכם, המכונה בתורה בשם "נחש". אך אותו צד שנותן לאדם יתרון על גבי הטבע, את היכולת להוסיף את הממד המוסרי לטבע, זה הטבע עצמו לא יכל ליצור, וכאן אנחנו זקוקים להתערבות ישירה של הקב"ה בהוספת המרכיב של חלק א-לוה ממעל בתוך נפש האדם. ואם כן האדם עשוי משני מרכיבים: מרכיב אחד שנוכל לומר עליו "עפר מן האדמה" כמו כל דבר בעולם הטבעי, שמקורו עפר מן האדמה. אבל יש גם יסוד שהוא חלק א-לוה ממעל הנותן לאדם את אותו יתרון מוסרי. וכאן מפתיעה אותנו התורה בפסוק 26 "ויאמר א-להים נעשה אדם" פרוש הדברים, אם ניקח את הדברים כפשוטם, מכיוון שהטבע נכשל ביצירת "נפש חיה" אם כן אומר הקב"ה אם כך אני אעשה אותו בעצמי. לכן נאמר: "נעשה אדם" אך למעשה לא נאמר לאחר מכן בביצוע ויעש א-להים את האדם כי אם "ויברא", כלומר הקב"ה רק ברא - התחיל את עשייתו של האדם ולא השלים אותה, הוא השאיר משהו שעדיין צריך לגמור, עדיין צריך לעשות, כפי שנאמר גם ביום השביעי "כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא א-להים לעשות". הקב"ה רק התחיל את העשייה, והשאיר משהו לעשות. מי יעשה את האדם? מי ישלים את מה שהקב"ה התחיל? האדם בעצמו, הוא זה שצריך להמשיך את בניית עצמו. כפי שנאמר "נעשה אדם" בלשון רבים, אני והאדם נעשה ביחד את האדם. כלומר על האדם מוטל להשלים את צורתו, להשלים את מה שהקב"ה החל. וזהו הסוד של כל ההתפתחות של התרבות האנושית, האדם הוא היחיד מבין כל בעלי החיים שעדיין משתנה בשינוי ובקצב מסחרר, משום שהוא צריך לקיים את מה שנאמר "אשר ברא א-להים, לעשות"
יהי רצון שנעמוד בכבוד במשימה הגדולה הזאת להיות שותפים במעשה בראשית.
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:02

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר