לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 05-04-2006, 00:16
  חן אברהם חן אברהם אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.06
הודעות: 403
אני נדהם מהשאלה... מה ז"א?? הפצוע יכול למות בכל שניה שעוברת
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "התשובה בגוף השאלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ohadbx
כשמדובר בפינוי פצועים כל דקה יכולה להבדיל בין חיים ומוות. אם המסוק נשאר מונע הוא יכול להמריא ברגע שהועמסו כל הפצועים. לעומת זאת להניע מחדש לוקח דקות ארוכות ויקרות.

יש גם את עניין ה "ומה אם..." אולי איזור הנחיתה יותקף פתאום באופן בלתי צפוי? אולי המסוק יצטרך לשנות את מיקומו לבקשת כוחות החילוץ?
אולי יזניקו אותו לזירה אחרת?



נכון מאוד... בעיקר החלק הראשון שמתאים יותר לשאלה שלך "לא תחת אש"..
אחרי תאונות ומקרים בהם יש לנפגעים סכנת חיים ממשית כל שניה קובעת וכל שניה זה הבדל של חיים ומוות. אתה לא יכול להרשות לעצמך לכבות רוטורים ואז להפעיל אותם מחדש כי התהליך לוקח המון זמן יקר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 05-04-2006, 07:22
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
פינוי מוסק
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "במקרים שהם אינם תחת אש או מקרים שבהם אין סכנת חיים לצוותים"

א. פצוע שאינו יציב - לא עולה על מסוק מאחר שקל לטפל בו יותר בסביבה שאינה רוטטת. מעבר לכך - היא עלולה להזיק לו בנסיבות מסוימות

ב. ככל שמצבו של הפצוע חמור יותר - כך יועדף מסוק גדול יותר. בפצוע קשה קל לטפל יותר במסוק גדול

ג. מסוק מונע מספק שרותים נוספים (למשל חשמל) למערכות המסוק.
כמו בכל כלי טייס - גם במסוקים ישנן מערכות הדורשות זמן ריצה מסויים לפני המראה. אם מכבים את המסוק ומתניעים מחדש - יהיה צורך לכייל הכל מחדש בזמן יקר שאינו תמיד מצוי.
(התנעת כלי טייס היא לא בדיוק: סובב מתג ההתנעה, שלב הילוך ושחרר בלמים...)

ד. אני מניח שנוהל הוא נוהל הוא נוהל - ובאזרחי כמו בקרב...

ה. ושאלה נוספת שאולי ראוי היה להציב כבר בהתחלה - האם הצוות יודע תמיד כמה זמן מתוכנן על הקרקע?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 05-04-2006 בשעה 07:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 05-04-2006, 07:58
צלמית המשתמש של u-367
  u-367 u-367 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.04
הודעות: 7,801
..
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "פינוי מוסק"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
א. פצוע שאינו יציב - לא עולה על מסוק מאחר שקל לטפל בו יותר בסביבה שאינה רוטטת

ב. ככל שמצבו של הפצוע חמור יותר - כך יועדף מסוק גדול יותר. בפצוע קשה קל לטפל יותר במסוק גדול

ג. מסוק מונע מספק שרותים נוספים (למשל חשמל) למערכות המסוק.
כמו בכל כלי טייס - גם במסוקים ישנן מערכות הדורשות זמן ריצה מסויים לפני המראה. אם מכבים את המסוק ומתניעים מחדש - יהיה צורך לכייל הכל מחדש בזמן יקר שאינו תמיד מצוי.
(התנעת כלי טייס היא לא בדיוק: סובב מתג ההתנעה, שלב הילוך ושחרר בלמים...)

ד. אני מניח שנוהל הוא נוהל הוא נוהל - ובאזרחי כמו בקרב...

ה. ושאלה נוספת שאולי ראוי היה להציב כבר בהתחלה - האם הצוות יודע תמיד כמה זמן מתוכנן על הקרקע?



א , לא חושב שיש כאן עניין של רעש \ רטט בידי צוות המוסק גם ההכשרה וגם המיכשור לטפל בכול מצב .. בזמן הטיסה הפצוע מקובע באופן חזק מאוד בבטן המסוק והחברה שם בפנים נעזרים באיזה שהם אוזניות שאין לי מושג בדיוק מה תפקידם ..אני מניח שתפקידם גם להפחית טיפה את הרעש
השיח בין הצוות החובר { הבכיר שבניהם } לאחר הנחיתה על הקרקע לבין להצוות המוטס משמע הרופא { הבכיר שבניהם}
הוא בגדול .. מצב הנפגע ,אופי הפגיעות , איך בדיוק טופל { מבחינת תרופות , פעולות פולשניות אחרות} , מתבצעת במקום הערכת מצב מהירה חוזרת ואז מחליטים , ההליך הזה שציינתי לפניך אמור לקחת דקות ספורות ..וזה בהנחה שאנחנו מדברים על נפגע אחד בלבד


ב , בוודאות לא , היו מקרים שהועמסו נפגעים קשים מאוד על מסוקים קטנים יותר מיסעור.. גודלו של המסוק על צוותו נקבע בהתאם לצפי הנפגעים שהוא יצטרך או יהיה אמור לפנות

ג-ד .. לא מכיר, לא יודע ..

ה, על זה אפשר לענות ..הצוות מקבל כשהוא עדיין באוויר עידכון שוטף בנוגע למס נפגעים ומצבם ועל כול שינוי שמתרחש במהלך האירוע עד הגעתם .. שום איש צוות שנמצא על הקרקע אינו יכול לנקוב בזמן מדוייק ביחס לכמה זמן הם הולכים להשאר על הקרקע . הם פשוט נוחתים חוברים לצוותי קרקע שנמצאים במקום ומתחילים לעבוד איתם { ברוב המקרים הם מקבלים את הנפגעים שמוגדרים יציבים מוכנים להיטס} ומזה בעצם נבעה שאלתי לאמיל אחרי הנחיתה שהם כבר על הקרקע ולא קיימת סכנה לשום גורם ..וכאשר כול הציוד הרלוונטי לטיפול בקרקע נמצא . מה הסיבה שהטייס עומד דקות ארוכות עם מנועים עובדים וגומר לנו על הבריאות { שלא נדבר על זה שזה מאוד מפריע לעבוד ולעיתים בדקות קריטיות מאוד} ?

ישנם מקרים שבהם "מכדרים" את הצוותים המוסקים {מכמה וכמה שיקולי שטח רלוונטים }
במקרים כגון פיגועים ואירועים קשים אחרים ..לעיתים מווסתים אותם למנחת של מרכז רפואי קרוב ולא לנקודת האירוע , צוותי הקרקע מפנים ראשית לאותו מרכז רפואי קרוב את הנפגע שבו נוחת המסוק בכדי לייצבו בזמן זה המסוק ממתין במנחת בי"ח ולאחר מכן עולה הנפגע על המסוק כדי להביאו למרכז טראומה גדול יותר
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י u-367 בתאריך 05-04-2006 בשעה 08:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 05-04-2006, 08:29
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
....
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב ".."

ציטוט:

א , לא חושב שיש כאן עניין של רעש \ רטט בידי צוות המוסק גם ההכשרה וגם המיכשור לטפל בכול מצב .. בזמן הטיסה הפצוע מקובע באופן חזק מאוד בבטן המסוק והחברה שם בפנים נעזרים באיזה שהם אוזניות שאין לי מושג בדיוק מה תפקידם ..אני מניח שתפקידם גם להפחית טיפה את הרעש
השיח בין הצוות החובר { הבכיר שבניהם } לאחר הנחיתה על הקרקע לבין להצוות המוטס משמע הרופא { הבכיר שבניהם}
הוא בגדול .. מצב הנפגע ,אופי הפגיעות , איך בדיוק טופל { מבחינת תרופות , פעולות פולשניות אחרות} , מתבצעת במקום הערכת מצב מהירה חוזרת ואז מחליטים , ההליך הזה שציינתי לפניך אמור לקחת דקות ספורות ..וזה בהנחה שאנחנו מדברים על נפגע אחד בלבד


שכחת דבר אחד - מה משמעות הרעידות שיוצר המסוק על מצבו של הפצוע. כאשר יש רטט - הפגיעה עשויה אף להחמיר.
כבר יצא לי לשוחח בנושא עם פרמדיק ממד"א שסיפר כיצד פינו נפגע דקירה שהסכין עודה נעוצה בו מארמון הנציב אל הדסה עין כרם במשך כ....שעה! רק כדי שלא יגרם נזק כתוצאה מנסיעה מהירה מעט יותר (בד"כ פינוי כזה אמור להימשך כ-10 דקות בלבד).

ציטוט:
ב , בוודאות לא , היו מקרים שהועמסו נפגעים קשים מאוד על מסוקים קטנים יותר מיסעור.. גודלו של המסוק על צוותו נקבע בהתאם לצפי הנפגעים שהוא יצטרך או יהיה אמור לפנות


בוודאות כן! (אולי מאז הגעת הינשופים הנהלים שונו - אבל יצא לי לסקר לא מעט פינויים כאלה בימים שעוד עבדתי כצלם עיתונות, ויותר מזה - אחד הצלמים שלנו היה איש 669 שעידכן אותנו בנהלי הפינוי המוסק. נכון - אנחנו מדברים על שנות ה-90, אבל מלבד קליטת הינשופים - הרבה לא השתנה) יש להבדיל בין הנסיבות שנוצרות בשטח לבין ידיעה מוקדמת. כאשר ידוע מראש על פצוע קשה - יפנו ביסעור - פשוט כי אפשר לטפל בו טוב יותר.
שיקול נוסף - תנאי החילוץ. יסעור מרחף יציב יותר בגלל משקלו.

ציטוט:

ה, על זה אפשר לענות ..הצוות מקבל כשהוא עדיין באוויר עידכון שוטף בנוגע למס נפגעים ומצבם ועל כול שינוי שמתרחש במהלך האירוע עד הגעתם .. שום איש צוות שנמצא על הקרקע אינו יכול לנקוב בזמן מדוייק ביחס לכמה זמן הם הולכים להשאר על הקרקע . הם פשוט נוחתים חוברים לצוותי קרקע שנמצאים במקום ומתחילים לעבוד איתם { ברוב המקרים הם מקבלים את הנפגעים שמוגדרים יציבים מוכנים להיטס} ומזה בעצם נבעה שאלתי לאמיל אחרי הנחיתה שהם כבר על הקרקע ולא קיימת סכנה לשום גורם ..וכאשר כול הציוד הרלוונטי לטיפול בקרקע נמצא . מה הסיבה שהטייס עומד דקות ארוכות עם מנועים עובדים וגומר לנו על הבריאות { שלא נדבר על זה שזה מאוד מפריע לעבוד ולעיתים בדקות קריטיות מאוד} ?

ישנם מקרים שבהם "מכדרים" את הצוותים המוסקים {מכמה וכמה שיקולי שטח רלוונטים }
במקרים כגון פיגועים ואירועים קשים אחרים ..לעיתים מווסתים אותם למנחת של מרכז רפואי קרוב ולא לנקודת האירוע , צוותי הקרקע מפנים ראשית לאותו מרכז רפואי קרוב את הנפגע שבו נוחת המסוק בכדי לייצבו בזמן זה המסוק ממתין במנחת בי"ח ולאחר מכן עולה הנפגע על המסוק כדי להביאו למרכז טראומה גדול יותר


אם המסוק מדיע ומתוכנן להמראה מיידית - הרי שהשארת המסוק מונע - היא חשובה.

לפי המצב שאתה מתאר - מדוע הפצוע אינ מוכן להעברה כאשר המסוק נמצא בשטח...

ואם המצב דינאמי - הרי שוב אנחנו חוזרים אל השאלה - מדוע המסוק צריך לדומם מנוע?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 05-04-2006, 09:13
צלמית המשתמש של u-367
  u-367 u-367 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.04
הודעות: 7,801
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
שכחת דבר אחד - מה משמעות הרעידות שיוצר המסוק על מצבו של הפצוע. כאשר יש רטט - הפגיעה עשויה אף להחמיר.
כבר יצא לי לשוחח בנושא עם פרמדיק ממד"א שסיפר כיצד פינו נפגע דקירה שהסכין עודה נעוצה בו מארמון הנציב אל הדסה עין כרם במשך כ....שעה! רק כדי שלא יגרם נזק כתוצאה מנסיעה מהירה מעט יותר (בד"כ פינוי כזה אמור להימשך כ-10 דקות בלבד). ?


אז מה תעשה .. תפנה ברכב חירום למרכז רפואי שאינו יעודי את הנפגע במשך שעות .. ?שמע ,לנפגעים שמקובעים רפואית ומייד לאח"כ מקובעים מכנית למסוק עצמו זה נכון יהיה לומר שהם אינם רוטטים בכלל ..אבל לא יהיה נבון בגלל אותה בעיה שהצגת לנסוע איתם מאות ק"מ ברכב חירום במהירות איטית { ובא תוריד כאן את ערים ופריפריות .. אני מדבר על מקומות מועדים לפורענות כגון צפון הארץ ,רמה ,בקעה , גלבוע , יזרעאל וכ"ו } שלרשותם עומד בי"ח שאינו מרכז טראומה
במקרה הספצפי שתארת של טראומה מסוג זה זו כבר תורה אחרת לגמרי שקשורה ספצפית לפגיעה
בגוף האדם וזה נכון !

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
בוודאות כן! (אולי מאז הגעת הינשופים הנהלים שונו - אבל יצא לי לסקר לא מעט פינויים כאלה בימים שעוד עבדתי כצלם עיתונות, ויותר מזה - אחד הצלמים שלנו היה איש 669 שעידכן אותנו בנהלי הפינוי המוסק. נכון - אנחנו מדברים על שנות ה-90, אבל מלבד קליטת הינשופים - הרבה לא השתנה) יש להבדיל בין הנסיבות שנוצרות בשטח לבין ידיעה מוקדמת. כאשר ידוע מראש על פצוע קשה - יפנו ביסעור - פשוט כי אפשר לטפל בו טוב יותר.
שיקול נוסף - תנאי החילוץ. יסעור מרחף יציב יותר בגלל משקלו.?


תראה , לפני יומיים בדיוק הסבו את תשומת ליבי לאתר הזה שממנו לקחתי את התמונות על התאונה בכביש הבקעה באתר הזה ישנם צילומים של עוד אירוע שגם הוא היה לא רחוק מאיתנו הפציעה שם הייתה קשה מאוד והמסוק שהגיע היה בלאק הוק ..
ישנו עוד אירוע שבוע - שבועיים לאחור גם הוא היה באזורנו שבו הייתה נחוצה התערבות ח"א לילדה בת 4 שנפצעה אנושות בשטחים החקלאים של המושב שרונה ליד כפר תבור..לאירוע הזה אין תמונות באתר ..אבל מה שנחת שם גם היה בלאק הוק
באשר לידיעה מוקדמת
ברגע שמתקבלת הקריאה ועפ"י שיקול דעת של מקבלה ..
מסוק מוכנס לכוננות בטרם מתקבל דיווח ראשוני על מה בדיוק קורה במקום ..
הצוותים שבדרכם לאירוע מעודכנים בזה שמסוק הוכנס לכוננות ומתבקשים להעביר מיידית עם הגעתם מה בדיוק קורה ..
ואז מעודכן שנית המשל"ט של ח"א על מה שנעשה ..מכאן ואילך איך מחליטים לשלוח ומה בדיוק קשורה הסיבה הנ"ל
וזאת לאור העובדה שברוב החבירות באזורי הארץ שציינתי הועמסו פצועים קשים מאוד { אנושים \ מונשמים עם פגיעות רב מערכתיות } על בלאק הוק יותר מאשר יסעורים


ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
לפי המצב שאתה מתאר - מדוע הפצוע אינ מוכן להעברה כאשר המסוק נמצא בשטח...


על זה אני בטוח שתצליח להגיע לבד .. בגדול התשובה , לא תמיד הכול הולך בקלות ..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 05-04-2006, 09:31
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ישנם אילוצים נוספים
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]שכחת דבר אחד..."

בוא נתחיל שוב במה שאמרתי קודם - המידע שלי מעודכן ללפני הגעת הינשוף, וזאת באשר לבחירת הכלי המפנה, אבל אני מזכיר לך שהדיון הוא בכלל שונה - כיבוי המנוע.

באשר לטענות שהעלית כאן:
א. האם בכל המקרים בהם הוזעק חילוץ - אפשר השטח נחיתה של יסעור?
ב. האם מצב הנפגע החמיר לאחר המראת המסוק (שיקול החלפת המסוק עשוי להרע את המצב)
ג. אני מניח שיש קצר בתקשורת בינינו בנוגע לרטט המסוק. מסוק הינו כלי רוטט מטבעו. טייסי מסוקים סובלים יותר מבעיות גב מאשר טייסים אחרים. זה נתון שאינו בר ויכוח. אתה יכול לקבע רוכב אל גבו של סוס - אבל בכך אינך מרסן את תנועת הרוכב ביחס למרחב. האם עד כאן?
ד. השיקול בין פינוי מהיר ורוטט במסוק או פינוי יציב וממושך במכונית - הוא שיקול רפואי טהור. כבר היו מקרים בהם הגיע מסוק לחילוץ והוחלט על פינוי קרקעי בשל מצב הפצוע. אני מכיר פיגוע אחד בגוש עציון בשנות ה-90 בו הגיעו יותר ממסוק אחד לשטח - וחזרו ריקים בגלל שהוחלט לפנות באמבולנס.
ה. כפי שתארת - פינוי מוסק נובע גם משיקול זמינות הטיפול במרכז הרפואי הקרוב - למשל העדפת פינוי לרמב"ם, תה"ש או הדסה עין כרם - למשל בפיגועים המוניים או בפגיעות חמורות מרובות בהם נלקח למשל השיקול שבהדסה ע"כ יש מערך חדרי ניתוח חירום ויכולת התמודדות עם פגיעות ראש.
ו. שיקול נוסף - זמינות החילוץ. להזכירך - שרון פונה באמבולנס במקום במסוק - ולירושלים במקום לב"ש. גם בשל שיקול זמינות החילוץ (אמבולנס בחצר או המתנה למסוק שימריא יגיע ויחלץ). היה על זה דיון ארוך בתקשורת וגם בנושא קבלת ההחלטות בשטח.

ציטוט:

על זה אני בטוח שתצליח להגיע לבד .. בגדול התשובה , לא תמיד הכול הולך בקלות ..


כן. הבנתי, ובדיוק לכך כיוונתי. האם כאשר מייצבים פצוע לקראת פינוי יכולים לתכנן את ההנעה וההמראה מראש? האם לא כדאי שהמסוק ישאר מונע וזמין להמראה מיידית כאשר הדבר יתאפשר?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 05-04-2006, 10:20
צלמית המשתמש של u-367
  u-367 u-367 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.04
הודעות: 7,801
באשר לנושא המקורי -קיבלנו כבר תשובה מסיבות טכניות לעניין :-)
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ישנם אילוצים נוספים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
בוא נתחיל שוב במה שאמרתי קודם - המידע שלי מעודכן ללפני הגעת הינשוף, וזאת באשר לבחירת הכלי המפנה, אבל אני מזכיר לך שהדיון הוא בכלל שונה - כיבוי המנוע.

באשר לטענות שהעלית כאן:
א. האם בכל המקרים בהם הוזעק חילוץ - אפשר השטח נחיתה של יסעור?
ב. האם מצב הנפגע החמיר לאחר המראת המסוק (שיקול החלפת המסוק עשוי להרע את המצב)
ג. אני מניח שיש קצר בתקשורת בינינו בנוגע לרטט המסוק. מסוק הינו כלי רוטט מטבעו. טייסי מסוקים סובלים יותר מבעיות גב מאשר טייסים אחרים. זה נתון שאינו בר ויכוח. אתה יכול לקבע רוכב אל גבו של סוס - אבל בכך אינך מרסן את תנועת הרוכב ביחס למרחב. האם עד כאן?
ד. השיקול בין פינוי מהיר ורוטט במסוק או פינוי יציב וממושך במכונית - הוא שיקול רפואי טהור. כבר היו מקרים בהם הגיע מסוק לחילוץ והוחלט על פינוי קרקעי בשל מצב הפצוע. אני מכיר פיגוע אחד בגוש עציון בשנות ה-90 בו הגיעו יותר ממסוק אחד לשטח - וחזרו ריקים בגלל שהוחלט לפנות באמבולנס.
ה. כפי שתארת - פינוי מוסק נובע גם משיקול זמינות הטיפול במרכז הרפואי הקרוב - למשל העדפת פינוי לרמב"ם, תה"ש או הדסה עין כרם - למשל בפיגועים המוניים או בפגיעות חמורות מרובות בהם נלקח למשל השיקול שבהדסה ע"כ יש מערך חדרי ניתוח חירום ויכולת התמודדות עם פגיעות ראש.
ו. שיקול נוסף - זמינות החילוץ. להזכירך - שרון פונה באמבולנס במקום במסוק - ולירושלים במקום לב"ש. גם בשל שיקול זמינות החילוץ (אמבולנס בחצר או המתנה למסוק שימריא יגיע ויחלץ). היה על זה דיון ארוך בתקשורת וגם בנושא קבלת ההחלטות בשטח.?


א, האם זה לא שיקול שמחושב טרם הזנקת ההיטס עם קבלת ההודעה על האירוע ?
ב, או לחילופין ניתן יהיה להחליפו ליסעור בהנחה שנמסר על שינויים כול שהם מהשטח .. לא נשרוף זמן יקר?
ג,אין שאלה \ויכוח , לא מכיר את המשמעות הנ"ל מבחינה רפואית
ד,אל לך ללכת רחוק .. בגל הפיגועים האחרון .. מטה הבחירות בבית שאן הגיעו לנקודה יסעור וינשוף
היסעור חזר ריקם ,הינשוף פינה אחד בלבד
ה, סגור
ו, שרון הגיע לבי"ח אחרי שעה וכמה דקות ע"י נט"ן שעמד באופן קבוע בחווה .. האם לדעתך מסוק היה עושה את זה בפחות ..? { קח נא בחשבון את ההמראה מהבסיס- נחיתה בחווה -העיכוב במקום- המראה נוספת - נחיתה בעין כרם }
לגבי שיקול הדעת לאיזה בי"ח היה צריך להביאו .. לדעתי ורק לדעתי השיקול היה נבון להביאו להדסה


ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
האם כאשר מייצבים פצוע לקראת פינוי יכולים לתכנן את ההנעה וההמראה מראש? האם לא כדאי שהמסוק ישאר מונע וזמין להמראה מיידית כאשר הדבר יתאפשר?


אם לוקח עד 15 דקות להניעו בחזרה,אז שמע,נחה דעתי
אין ברירה זה מה יש ועם זה ננצח
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י u-367 בתאריך 05-04-2006 בשעה 10:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 05-04-2006, 12:29
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני חושב שהגענו להבנה.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "באשר לנושא המקורי -קיבלנו כבר תשובה מסיבות טכניות לעניין :-)"

אם יודעים שהאזור יכול להכיל מסוק X ולא Y - אין שיקול דעת.

אם יצא כבר מסוק, והזעקת מסוק גדול יותר היתה מועילה בנסיבות שהתפתחו - כנראה שיפנו בתנאים טובים פחות - מאחר שהזנקת מסוק אחר עשויה להימשך זמן מיותר.

אם נקח בחשבון שמסוקים אינם עומדים ב"הנע והמתן" כשהם בכוננות חילוץ - יש לקחת בחשבון גם 15 דקות להמראה (זה אומר התנעת המסוק, המתנה להגעת צוות רפואי כונן אל המסוק וצוות חילוץ עפ"י הנסיבות). כך בחשבון זמן טיסה, זמן נחיתה ופריק אל חדר מיון (מנחת המסוקים בד"כ אינו ליד הדלת). את הסה"כ תשווה לאלטרנטיבה של פינוי באמבולנס כמו גם תנאי ההעברה והשפעתם על נוסע במצב ספציפי - ותקבל נוסחה לשיקול דעתו של הרפא בשטח.

תתחשב בזה שהנסיבות להמראה מן השטח עשויות להיות דינמיות כפונקציה של מצבו של הפצוע - ותגיע למסקנה שלא תמיד כיבוי המסוק היא האופציה המועדפת.

אופציה אחרת עשויה להיות ניתוק הלהבים ועצירתם - אבל להבים שסובבים "סתם" ללא יצירת עילוי - אינם אמורים להוות גורם מפריע...

בקיצור - לא נראה לי שזה שווה את המאמץ, ומלבד חיסכון בדלק ושעות מנוע - אין לכך חשיבות מיוחדת.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 05-04-2006, 12:02
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
תפקיד המכונאים מוטסים
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "האם תפקידם של המכונאים המוטסים לא מקביל לתפקיד המכונן?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אבי ירדן
מבחינה עקרונית (ברור שיש מערכות שונות) הם ממלאים אותו סוג של תפקיד בצוות ההטסה, נכון? והמכונאים גם נכנסים להגדרה של צוות אוויר ולא צוות עזר, נכון? ונדמה לי שבאנגלית שני התפקידים מוגדרים כ -flight engineer - אז השאלה היא עקרונית הרבה יותר. אגב - אם משהו מהנתונים שהבאתי פה (ביחס לתפקוד ולהגדרות) אינו נכון - אשמח מאוד אם יתקנו אותי מביני העניין בפורום. תודה.


ראשית הנושא נידון פה בעבר

תפקידו של המכונאי מוטס יתחלק לצורך העניין לשלושה מישורים

1 היבט ההטסה

מכונאי מוטס יושב בין הקברניט לט"מ ומשמש כמפעיל ומסייע בתפעול מערכות קשר וניווט,דלק, תאורות וכד'.
כמו כן מהווה "טייס ביטחון" בבקרה על המכשירים והחיוואים השונים.
ומסייע בנחיתות באבק ובלילות חשוכים בהקראת נתוני גובה, מהירות, שיעורי הנמכה , מצב אף וכד'..
הוא מהווה עוד זוג עיניים להתראה מפני מיכשולים בנתיב הטיסה.
פעיל ושותף לשלבי ההמראה והנחיתה בביצוע הבד"ח.
פעיל עפ"י בד"ח בתפעול החירומים השונים העלולים להתרחש במטוס

2 היבט המשימה

מכונאי מוטס בהגדרה הוא מפקד תא מטען ובמסגרת הזו הוא אחראי ומחוייב להיות בקיא בכל נושאי ההטענה של כוחות רגליים או כוחות רכובים במגוון הוורסיות הקיימות וציוד. גם בהיבטי הקשירה ומרכז כובד.
הוא נדרש למיומנות ומהירות לפריקה וטעינה של כוחות כאלה ואחרים בשטח אויב בתנאים סביבתיים שונים.
הוא אחראי על ביצוע משימות מתלה מטען וחילוץ מנוף במתארים השונים קרי מנוף יבשה, ים, חילוץ מכלי שייט ועוד....

3 היבט המכונאות
כשמו כן הוא גם מכונאי
מהווה יועץ טכני בכיר לתקלות שונות המתרחשות באוויר.
יתן פיתרון לתקלה באוויר במידת היכולת ייעץ באם ניתן להמשיך לטוס כאשר המסוק אינו בשטחנו.
יתקן את התקלה במידה והמסוק נאלץ לנחות בשטח זאת באמצעות האמצעים המגוונים העומדים לרשותו.

כל מה שציינתי הינו תמצית בלבד משלל הפעולות והאחריות המוטלת על כתפי המכונאים המוטסים במערך המסע"ר.

מכונאי מוטס עובר הכשרה בבית הספר לטיסה אולם הוא לא מוגדר בוגר ביס"ט ולכן הוא לא מוגדר איש צוות אוויר אלא צוות עזר אווירי מה שלדעתי הינו טעות מעיקרה.
שכן המהות צריכה להיות בעשייה ולא בהכשרה.

אם ננסה להשוות את תפקידו של המכונאי מוטס לשאר המגזרים הרי שהוא בקונסטלציה מסויימת מכונן בקוקפיט , פקח העמסה בתא המטען , מחלץ בדלת המנוף , לוחם על המא"ג ומחוץ לרמפה, ומכונאי לעת מצוא....

נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 05-04-2006 בשעה 12:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 05-04-2006, 15:08
  אבי ירדן אבי ירדן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.01.06
הודעות: 284
נראה לי שאנחנו מסכימים בעיקרון
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "תפקיד המכונאים מוטסים"

לפי מה שאני מבין ממך, מדובר באיש צוות אוויר למעשה, שממלא גם תפקידים נוספים, כמו המכונן (הרי המכונן גם אחראי על עבודתם של פקחי ההעמסה בהרקולס). לבד מזאת, אם הוא אחראי על הפעלת המא"ג (לא ידעתי שיש כזה במסוקי תובלה) אז הוא ממש לוחם לכל דבר ועניין, בלי שום ויכוח, ולוא רק בשל העובדה הזו.

האם ידוע לך/לכם אם אכן הגדרת התפקיד באנגלית היא flight engineer? שמעתי את זה ממהנדס אוירונאוטיקה בתעשיה האווירית, ששירת כמכונאי מוטס.

אגב, שאלה מעניינת היא, אם טייסי המסוקים בחיל האוויר התגייסו לסייע לקולגות שלהם מהתא האחורי במאבק, או שמילאו פיהם מים ושתקו, כאילו הם מהאו"ם או משהו (אני לא מעלה על דעתי שהביעו התנגדות).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 05-04-2006, 15:30
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
תגובה
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "נראה לי שאנחנו מסכימים בעיקרון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אבי ירדן
לפי מה שאני מבין ממך, מדובר באיש צוות אוויר למעשה, שממלא גם תפקידים נוספים, כמו המכונן (הרי המכונן גם אחראי על עבודתם של פקחי ההעמסה בהרקולס). לבד מזאת, אם הוא אחראי על הפעלת המא"ג (לא ידעתי שיש כזה במסוקי תובלה) אז הוא ממש לוחם לכל דבר ועניין, בלי שום ויכוח, ולוא רק בשל העובדה הזו.

האם ידוע לך/לכם אם אכן הגדרת התפקיד באנגלית היא flight engineer? שמעתי את זה ממהנדס אוירונאוטיקה בתעשיה האווירית, ששירת כמכונאי מוטס.

אגב, שאלה מעניינת היא, אם טייסי המסוקים בחיל האוויר התגייסו לסייע לקולגות שלהם מהתא האחורי במאבק, או שמילאו פיהם מים ושתקו, כאילו הם מהאו"ם או משהו (אני לא מעלה על דעתי שהביעו התנגדות).


דווקא נושא המא"ג לא מבטא בעיניי את עניין ה"לוחמנות" של מכונאי מוטס.
ישנם לוחמים רבים בצה"ל שלא נקלעו לקרב מימיהם אולם ההכשרה והמוכנות להיקלע לכל התרחישים עושה אותם לכאלה.

ממה שהבנתי שם התואר באנגלית הוא אכן flight engineer אבל אני לא משוכנע לחלוטין.

לגבי התגייסות הטייסים לא ידוע לי ואכן התא האחורי לפעמים מלא אבק....

תתפלא אבל ההסטוריה של ח"א מלאה במאבקי יוקרה ומלחמה על סמלי סטטוס.

לדוגמה כנפי הפח של המכונאי מוטס שהיו פעם כנפי בד....
ועוד שטויות שלא העלה אותם על מנת לא לפגוע בשמו הטוב של החיל.

נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 05-04-2006 בשעה 15:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 05-04-2006, 15:40
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא...
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "אתה מתכוון לכנפי הפח?"

כנפי טייסי הטייסת הקלה היו כנפי בד שעליהם הופיע האות "ק" במקום מגן דוד כחול כמו לשאר הטייסים.

לכנפיים האלו הודבק גם הכינוי - כנפי קלון....

נדמה לי שבני פלד או דוד עברי - החליפו להם את הכנפיים כתוצאה מהתמרמרות הטייסים.

לאחרונה גם אוחדו כנפי הנווטים, הטייסים והמכוננים ולכולם יש כנפי בד אחידות עם מגן דוד.

כנפי הפח הוכנסו לשימוש בשנות ה-90 וכללו מהנדסים מוטסים (ממנ"ט) - כנף עם X, אלחוטנים מוטסים ובקרים - למרות שלגבי האחרונים איני בטוח - יכוללהיות שהמערך הזה נסגר עוד קודם לכן.

איני יודע מה באשר לחובשים מוטסים ופקחי העמסה שהיו להם "חצי" כנפיים מבד.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 05-04-2006, 17:52
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "לדעתי עם כל הכבוד זה לא המקום להציף דברים כאלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יסעור
כנפי הפח ושאר שטויות אלו דברים שעם הגיל אתה מייחס להם חשיבות משנית.

אז היה פעם טמבל שלקח החלטה ומאז אין כנפי בד למכונאים מוטסים.
מבחינתי לא ביג דיל .....

מה שעושה אותך זה לא החומר ממנו עשויות הכנפיים שלך אלא הדברים שעשית בפועל לאורך השנים.
אם אתה מסתכל לעצמך בראי ואתה שלם עם עצמך לא תהיה לך בעיה ללכת גם בלי כנפיים כלל.

אני מסכים עם כל מילה של יסעור.
ברמה המהותית חייב להיות שיוויון בין כל הלוחמים, וכפי שכתבתי- התנאים של המכונאים המוטסים צריכים להיות שווים לתנאים של שאר הלוחמים!
היבטי הסמלים הם משניים וחסרי חשיבות, מה גם שאין הגיון שלכולם יהיו את אותם הסמלים, אין שום בעיה עם כנפי בד לכאלה וכנפי כסף לכאלה וכו' (וכך מקובל בכל העולם).
זה גם מזכיר לי את מה שקרה בפועל כאשר החליפו לנווטים את הכנפיים לכנפי "טייסים", הדבר נעשה מסיבות "שיוויוניות" (כפי שאחדים כאן בפורום מבקשים)... מה יצא מזה?- מח"א אישית היה צריך לרדוף אחרי נווטים מסוימים על מנת שהם יסכימו להחזיר את כנפי הנווטים שהם היו כל כך גאים בהם! הם בשום פנים ואופן לא רצו כנפי טייסים...
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 05-04-2006, 19:48
  אבי ירדן אבי ירדן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.01.06
הודעות: 284
סמלים הם שטויות ברמה העקרונית
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי emile_a שמתחילה ב "[QUOTE=יסעור]כנפי הפח ושאר..."

אבל מי כמו כולכם יודעים עד כמה הם חשובים ברמה האישית. עבור החייל הם מבטאים את ההערכה כלפיו, מעבר לשאלה "כמה בנות יסובבו אחרי את הראש היום". עובדה היא - בהמשך לדברי אמיל - שרבים מאנשי מקצועות העזר האחרים, מהנדסים מוטסים, מפעילי ל"א וכו', שהיו אמורים להחליף את כנפי המתכת הגדולות שלהם לוורסיה החדשה והקטנה (כמו הכנפיים החדשות של המכונאים), לא עשו זאת ועדיין מסתובבים עם הכנפיים המקוריות. להבנתי גם הרבה מאנשי ירפ"א סירבו להחליף את כנף הבד הבודדת לכנפי המתכת החדשות.

הדוגמא שאמיל הביא מהנווטים לא מוצלחת כל כך לדעתי, כיוון שכאן מדובר במקרה בו רצו "לשדרג" אותם, אבל הם היו מספיק גאים במקצוע שלהם וסירבו. במקרה שלנו מדובר על נסיון (לפחות כפי שהם תופסים את זה, גם אם זו לא היתה הכוונה של חיל האוויר, ובינינו - זו כן היתה הכוונה) "להוריד" אותם ולא לשדרג, ולכן זה פוגע.

עדיין לא עניתם לי על השאלה (אולי לא הבהרתי מספיק שזו שאלה) מה בעצם ההבדל המהותי בין מכונן בהרקולס למכונאי ביסעור ואם יש הבדל, "לטובת" מי הוא אמור לשחק, בעצם.

תודה מראש למשיבים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 06-04-2006, 11:23
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
לי זה מזכיר את העלייה של שנות ה 50
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "נצל"ש החלפת סמלים"

אנשים עלו לארץ עם מכולות בהן ריהוט עתיק מעץ מלא.
הם מכרו אותו בגרושים לסוחרים ערביים וקנו את ריהוט הפורמייקה המודרני.
היום אנשים משלמים הון על הריהוט העתיק מהעץ המלא.

ועכשיו ברצינות.
המטרה בהחלפת כנפי הבד לפח מאוד ברורה והיא ליצור בידול.
היו עוד כמה "מכות" שחטפו עצ"א (עזר צוות אוויר) לטובת יצירת הבדלי המעמדות הללו.
ברמת פרטי לבוש ושאר מלפפונים ועגבניות

אני מרחם על מי שטרח והתעסק בשטויות האלה והוכיח כמה הוא קטן.

ובסופו של דבר זהו גול עצמי לחיל כולו.
מתוך היכרות אישית בשנות ה 90 אנשים מצוינים ויתרו על הקריירה הצבאית בגלל הגחמות הללו ופרשו - חלקם גם הפסיקו לטוס.

נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 06-04-2006 בשעה 11:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:44

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר