לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 24-01-2009, 09:32
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
לאחר שנה עדיין אין מסקנות סופיות לגורם התאונה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "התרסקות של CASA C-295 של ח"א הפולני..."

חלק מהוועדה החוקרת טוענים שהיתה כאן טעות אנוש, שהטיס ולא היה מאומן מספיק
ובמקום טיסת מכשירים במזג אויר קשה, חיפש ש"ת בקשר עין...

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomo..._C_A_S_A__.html

מה דעת המבינים בנושא, אשמח לקבל.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 25-01-2009, 20:52
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
תרגום חופשי של דברי שר ההגנה הפולני:
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "??"

לפי BOGDAN KLICH שר ההגנה הפולני שאמר כי לא היו כל בעיות טכניות במטוס שהתרסק.
א. תנאי מזג האויר הקשים ביותר.
ב. הטייס הראשי וטייס משנה לא היו מיומנים מספיק להטיס את CASA ולכן לא הפעילו את מערכת המתריאה על הורדה מסוכנת והתקרבות לקרקע.
ג. בנוסף לכך היה קשר לא תקין בין המטוס לבין מגדל הפיקוח.
ד. השר הוסיף כל זמן שהוא יהיה בתפקיד לא יפורסמו המסקנות הסופיות וזאת על מנת לשמור על כבוד הנופלים...
ה. השר הוסיף ואמר שאם קיים איום כנגד אחיו של טייס המשנה, שיחדל מלעסוק בנושא אמר:
"איני שוטר ואם יש למישהו חשדות שיתלונן אצל השילטונות המתאימים"...

=-=-=-=-=-=-=-=

כתבה אחרת אודות התאונה שהתפרסמה בתאריך 22.1.09 ע"י MARCIN GORKA.

וועדה חקירה מיוחדת שהוקמה לחקירת התאונה הצביעה על כמה בעיות של ח"א הפולני.
א. בחירת צוות המטוס וטייסים אשר לא היו מאומנים מספיק להטיס את המטוס בתנאי מזג אויר קשים.
ב. אחראי במגדל הפיקוח לא היה מנוסה מספיק.
ג. מערכת ILS לא פעלה.
לאחר פרסום המסקנות ח"א הפולני שינה במיידי את כל הנוהלים בצבא והתאים אותם לנוהל אזרחי.
השתלמות הטייסים תהיה בפולין ולא בספרד, תקון ותחזוקת המטוסים תהיה על אדמת פולין.
בש"ת MIROSLAWIEC התחילה לפעול המערכת ILS אשר הייתה מותקנת משנת 2001 אך לא הופעלה....
מערכת ILS לא הופעלה בש"ת מפני שאף אחד מהגורמים האחראיים לא הפעיל אותה, מפני שלא ראה צורך בכך...
באותו ש"ת נמצאים מטוסים SU-22 ולהם יש מערכת רוסית לנחיתה אוטומטית.
לאחר התאונה הועמדו לדין 19 אנשי ח"א. ומהם נמצאו אשמים 9. הודחו 5 קצינים האחראיים למחדל וקצין בדרגת אל"מ האחראי לכנף 13 עומד עדיין למשפט צבאי ועלול לקבל 8 שנים בבית הסוהר.
הודחו גם אחראי על פיקוח של מערכות מתוחכמות ואחראי על מגדל הפיקוח. מפקד הבסיס בMIROSLAWIEC וקצין תורן של מפקדת כוחות האוויריים בפולין.
......

נדמה לי שכל מילה מיותרת!
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו


נערך לאחרונה ע"י האזרח בתאריך 25-01-2009 בשעה 20:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 25-01-2009, 19:53
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
תקציר הדו"ח
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "לאחר שנה עדיין אין מסקנות סופיות לגורם התאונה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי האזרח
מה דעת המבינים בנושא, אשמח לקבל.


מעיון בקישור האחרון שצירף YHS, ובעיקר במקור הזה (שאינו הדו"ח הרשמי אך הוא אתר רציני למדי בנושאי תאונות טיסה), הנה הדברים בגדול (יצא מעט ארוך אבל מעניין מאוד):

על המטוס היו 4 אנשי צוות ו-16 נוסעים כאשר התרסק (כולם נהרגו). ההתרסקות אירעה במהלך ניסיון נחיתה (שני במספר) בבסיס צבאי, כחלק מטיסה רצופת נחיתות והמראות בכמה בסיסים. בעקבות מסקנות דו"ח החקירה הודחו כמה קצינים בחיל האוויר הפולני, ביניהם מפקד הבסיס בו ניסה המטוס לנחות ומפקד הטייסת (אליה היה שייך הצוות).

המטוס פגע בקרקע בצלילה של 21- מעלות, שיעור הנמכה 6000 רגל לדקה ובהטייה של 76 מעלות שמאלה בסופה של גישת מכ"מ (PAR=Precision Approach Radar) במזג-אוויר מגבלתי, כקילומטר-וחצי לפני המסלול. נתוני הטיסה הנ"ל כמובן חריגים ביותר למטוסי תובלה/נוסעים; ובמהלך גישה במזג-אוויר - הם חריגים לכל סוג כלי-טיס (דבר שבדרך-כלל מצביע על ורטיגו).

הגורם הראשי לתאונה:
אובדן התמצאות מרחבי ("ורטיגו") של הצוות במהלך 12 השניות שקדמו לפגיעת המטוס בקרקע, תוך כדי שהם ככל הנראה חיפשו את המסלול "בראייה".

בין שלל הגורמים התורמים (ויש הרבה מאוד כנראה):
  • הטסת "מכשירים" ועבודת צוות לקויות בגישה במזג אוויר מגבלתי.
  • צוות לא כשיר (קברניט שזו טיסתו הראשונה על גירסה חדשה של המכשור בקוקפיט; טייס משנה אינו כשיר לטיסות לילה ולטיסות במזג-אוויר מגבלתי על המטוס הנ"ל).
  • בשל הסיבה הקודמת (כנראה) הצוות לא ביצע את הבדיקה הנדרשת למערכת ההתראה בפני התנגשות בקרקע (EGPWS) - ולכן המערכת לא נתנה את ההתראות הקוליות שהיא אמורה לתת (הקראות גובה מעל הקרקע, התראה בפני הטייה חריפה, התראה בפני שיעור הנמכה קיצוני).
  • הקברניט לא ביצע מעולם גישת PAR אמיתית במזג-אוויר בעייתי כזה.
  • על כל המכשור החדש בקוקפיט - מחשבי ה-GPS היו תקולים והצוות טס עם מכשירי GPS ידניים...
  • הנחיות בקרה לא טובות מצד הבקר שניהל את הגישה של הצוות - הכניס את המטוס לגישה בגובה גבוה מידי, נתן להם גבהים במטרים במקום ברגליים (אופייני לגוש המזרחי לשעבר, דבר שגם גרם במסגרת עבודת הצוות הגרועה למצב שבו כל טייס כייל את מד הגובה שלו אחרת...), לא התחשב ברוח צד, ובאופן כללי הביא אותם לגישה לא-מיוצבת תוך כדי שהוא נותן להם תחושה שהם על קו הגישה. ועוד: בשלבי הגישה הסופיים הבקר שאל את הצוות אם הם רואים את המסלול, במצב שבו עליו להמשיך לתת להם הנחיות טיסה ולא לגרום להם "להוציא ראש" מוקדם מידי.
  • לאותו הבקר הניסיון היחיד בגישות כאלה היה למטוסי סוחוי שמוצבים באותו הבסיס, מעולם לא ביקר מטוס מהסוג שהתרסק לגישה במזג אוויר.
  • בשדה קיימת מערכת גישה מדוייקת ILS משנת 2001 אך לא תוחזקה כראוי מאז ולכן הייתה לא שמישה.
  • סטנדרטים לא מספקים של דפיות ונהלי הנמכה במזג-אוויר בחיל האוויר הפולני.
  • תנאי מזג האוויר כפי שדווחו לצוות מראש - היו שגויים.
דעתי האישית:
מעבר לרמה הנמוכה של צוות המטוס (באספקטים רבים בטיסה הזו), עושה רושם שנהלים לקויים (מאוד) וגורמי בקרה שעשו עבודה מתחת-לכל-ביקורת סייעו להכנסת הצוות לפינה שממנה לא היה ביכולתו (וברמתו המקצועית) להיחלץ.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:01

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר