02-02-2008, 15:22
|
|
|
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
|
|
ספינות בנויות מעץ, מספנת Lurssen והקשר לישראל
ספינות בנויות עץ עדיין פעילות. המספנה בגרמניה שבנתה את הסטי"לים הגרמנים שבסרטון ההתנגשות ייצרה (מיצרת?) את ספינות הטורפדו (סט"ר) מדגם יגואר. למטה תצלום של סט"ר יווני מדגם יגואר.
ו"הקשר הישראלי" למספנות Lurssen: בשנת 1963 אושרה במטכ''ל תכנית חיל הים לבנין סדר כוחות המבוסס על ספינות טילים ,אשר יחליפו את המשחתות ואת ספינות הטורפדו . התכנית הייתה לפתח את הספינות במספנה זרה, לבנות סדרת ספינות ראשונה ועם רכישת הידע והניסיון להמשיך את הבניה בארץ . הספינות תחומשנה, על פי תכנית זו, בטיל הים-ים הישראלי 'גבריאל', שפותח בארץ באותן שנים, ובמערכת נשק מתקדמת להפעלת הטילים והתותחים שפותחה אף היא בארץ . תחילה דובר על ספינת היגואר של מספנת 'לורסן' הגרמנית, ספינה זו הייתה בנוייה עץ אך נראה הייה שתתאים, אחרי מסםפר שינויים, לצרכיו של חיל הים. עובדת העיסקה המתרקמת נודעה למדינות ערב ובלחצן עצרה ממשלת גרמניה את ההתקשרות. עירנותם של מספר קצינים בחיל הים איפשרה את הפיתרון -התברר עפ''י פרסומים גלויים כי מספנה קטנה בשרבורג עובדת בשיתוף פעולה עם מספנת 'לורסן'. בשנת 1965 נחתם חוזה עם מספנות 'שרבורג' בצרפת, לבניית שש ובהמשך הורחב החוזה לשתיים עשרה ספינות מהירות שנקראו ספינות 'סער'.
מקור: אתר מורשת חיל הים
|