לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-02-2008, 11:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
לראשונה B-2 Spirit התרסק

היום (23.02.08) בשעה 10:20 (שעון מקומי) המטוס התרסק מייד לאחר ההמראה מבסיס אנדרסון באי גואם, צוות המטוס הצליח לפלוט את עצמו והועבר לטיפול רפואי.

זו פעם ראשונה שמטוס מהסוג הזה אובד, הידיעה עשתה כותרות בגלל מחירו הגבוה של המטוס (כ 1.2 מיליארד דולר).

בחהא"א משרתים 21 מטוסים מהסוג הזה בבסיס וויטמן במיסורי, אולם חהא"א שולח ברוטציה לאי גואם מספר מטוסים יחד עם מטוסי B-1 ו B-52 על מנת להראות נוכחות גם בצד הזה של העולם.

4 מטוסי B-2 הועברו לאי גואם לפריסה והיו אמורים לחזור לבסיסם במיסורי לאחר שמחליפיהם (6 מפציצי B-52 הגיעו כבר לגואם), כאמור היום אחד אבד.
חהא"א פתח בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

ביום רביעי האחרון 2 מטוסי F-15C של חהא"א התנגשו באוויר תוך כדי אימון מעל מפרץ מקסיקו, טייס אחד נהרג במקום.
בשבוע שעבר מטוס לוחמה אלקטרונית של חהי"א מסוג EA-6B Prowler התרסק לים כ 20 מייל צפונית מזרחית לאי גואם, כל 4 אנשי הצוות הצליחו לפלוט את עצמם וצנחו לים, מסוק חילוץ אסף אותם לטיפול רפואי.


B-2
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 23-02-2008, 19:03
  yoavtheking2 yoavtheking2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.06.07
הודעות: 73
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "מעניין האם יש ביטוח לכזה..."

פחחחח איך יבטחו מפציצים ??
זה כמו לבקש מחברת ביטוח לבטח מרגל מבוקש במדינת אוייב במיליארד דולר ..
זה כלל לא משתלם ..
למרות שאם הייתי חברת ביטוח .. הייתי מבטח את הצבא השוויצרי ..
והייתי מוסיף סעיף שבו החברה לא תשלם על תאונות אימונים .. אלא רק על כאלה שנפגעו במהלך מלחמה או מבצע פטריוטי ... החברה הזו תרוויח מיליארדים ...ותשלם לצבא השוויצרי כמות כסף זניחה lolz //של 1 $
ואם הצבא הזה אכן יותקף ויושמד בכירי החברה יוכלו לקחת אם הכסף מהחברה ולטעון שאין להם מספיק כסף לשלם .. וחוץ מזה .. במקרה כזה הצבא השוויצרי יושמד והחברה תוכל לטעון כי משלם הביטוח נעלם מפני האדמה lolz //..תרגום :לשום צבא בעולם אין ביטוח ... כי במלחמה אין שום הבטחות .. לא לניצחון ולא להפסד ...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 06-06-2008, 19:38
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
סירטון מדהים של ההתרסקות ומסקנות ועדת החקירה בנוגע לגורמים לתאונה
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "כל סדרת התמונות שהועלתה לפורום זר על-ידי גולש אנונימי"

אתמול הועלה במפתיע לרשת סרטון חובבים של ההתרסקות. הסירטון אינו באיכות טובה, אך ההתרסקות מתועדת בצורה מדהימה. כדאי להמתין בסבלנות, שכן מדובר בהמראה של שני מטוסים. המטוס השני הוא זה שהתרסק (לקראת הדקה השנייה בסרטון).



וזוהי הסיבה לתאונה:

HICKAM AIR FORCE BASE, Hawaii (AP) — The Air Force on Thursday said the first crash of a B-2 stealth bomber was caused by moisture in sensors and estimated the loss of the aircraft at $1.4 billion.
The crash probably could have been avoided if knowledge of a technique to evaporate the moisture had been disseminated throughout the B-2 program, said Maj. Gen. Floyd L. Carpenter, who headed an accident investigation board.
The "Spirit of Kansas" abruptly pitched up, rolled and yawed to the left Feb. 23 before plunging to the ground at Andersen Air Force Base on the island of Guam. Both pilots ejected safely just after the left wing made contact with the ground in the first crash since the maiden B-2 flights nearly 20 years ago.
"It was just by the grace of God that they were safe, and the good (ejection) system," Carpenter said.
Water distorted preflight readings in three of the plane's 24 sensors, making the aircraft's control computer force the B-2 to pitch up on takeoff, resulting in a stall and subsequent crash.
Carpenter said the pilots and crew followed procedures and "the aircraft actually performed as it was designed. In other words, all the systems were functioning normally."
However, a technique learned by some two years ago that had gone widely unknown and unadopted probably would have prevented the crash, Carpenter said. The technique essentially heats the sensors and evaporates any moisture before data calibrations.
"This technique was never formalized in a technical order change or captured in 'lessons learned' reports. Hence, only some pilots and some maintenance technicians knew of the suggestion," according to Carpenter's executive summary of the accident.
The report said, "The human factor of communicating critical information was a contributing factor to this mishap."
The general said his responsibility was solely for the investigation of the crash and added that the report was forwarded to commanding officers to determine if any disciplinary measures are required.
The sensors measure air pressure to help calculate everything from airspeed to altitude. Because of the bad data, flight computers had inaccurate airspeed and wrongly indicated a downward angle, which contributed to an early rotation and uncontrolled 30-degree pitch up.
Carpenter said the lack of altitude and airspeed prevented the pilots from correcting the aircraft.
Guam, 3,700 miles southwest of Hawaii, is known for its humidity. But the Air Force said water in the sensors never caused any problems.
The Spirit was delivered in February 1995 and expected to be in service for another 50 years.
The bomber had been returning to Whiteman Air Force Base in Missouri, where the 21-plane fleet is based. The Air Force grounded the B-2s and resumed flying them in late April.
Carpenter said procedures and policies are now in place to guard against similar crashes.
"It's fortunate the crew was able to safely eject. It's unfortunate, however, that we lost one of our nation's penetrating bombers," said Gen. Carrol H. Chandler, commander of Pacific Air Forces.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 06-06-2008 בשעה 19:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 06-06-2008, 21:07
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "סירטון מדהים של ההתרסקות ומסקנות ועדת החקירה בנוגע לגורמים לתאונה"

לא נראה לי שזהו סרטון חובבים. יותר כמו סרטון המראה ממגדל הפיקוח. תנועת המצלמה לא מלווה ברעידות האופייניות לצילום ללא חצובה. איכות תנועת המצלמה אופייני למצלמות הנשלטות ע"י ג'ויסטיק וישנו כיתוב בחלק העליון של המסך המראה את הסקטור אליו מופנית המצלמה. גם ההגבהה של המצלמה ביחס למסלול מתאימה למיקום של מצלמת מעקב כזאת.
עריכה: פספסתי את התגובה שלך בכמה דקות. זה מה שקורה כשהולכים להכין קפה באמצע תגובה. קבל את התנצלותי.
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')


נערך לאחרונה ע"י Golden Paths בתאריך 06-06-2008 בשעה 21:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-06-2008, 21:14
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
אני מסכים עם הניתוח שלך, לכן חיפשתי את המקור לסרט
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "לא נראה לי שזהו סרטון חובבים...."

הסרט הועלה בו-זמנית במספר רב של פורומים, בלוגים ואתרים ותואר כסררטון חובבים ש"צץ" פתאום. הסיפור נראה לי "חשוד" מדי ולכן ניסיתי לברר מה המקור שלו. התברר כי הוא נלקח מהודעה רשמית של חיל-האוויר האמריקאי. לכן, ההערה שלך על הידיעה המקורית שהעלתי עם הוידאו היא בהחלט נכונה.

סירטון שחזור של חיל-האוויר האמריקאי עם נתוני טיסה (גרסה ערוכה):



שחזור להורדה:
http://www.acc.af.mil/shared/media/...-080605-050.wmv

http://www.acc.af.mil/shared/media/...-080605-051.wmv

דו"ח ועדת החקירה ונתונים נוספים
http://www.acc.af.mil/accspecialrep...gationboard.asp
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 06-06-2008 בשעה 21:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 06-06-2008, 21:58
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "אני מסכים עם הניתוח שלך, לכן חיפשתי את המקור לסרט"

ניתוח קצרצר ולא מקצועי של סרטון ההמראה. אשמח לחוות דעת מקרב בעלי ניסיון טיסה או ידע מקצועי.

המפציץ הראשון ממריא כשהמצלמה מציינת את סוף סקטור 5 ומטפס באיטיות תוך כדי מעבר לסקטורים הבאים במצלמה. שני מדפי התמרון של המפציץ פתוחים למחצה (מדובר על המדפים בקצוות הכנף המיועדים להגדיל גרר ועל ידי כך ליצור הפרשים ליצירת תמרון, ככל שאני מבין) לאורך כל תהליך הטיפוס עד שהמצלמה עוברת לצילום של המפציץ השני.
ההמראה השנייה מתבצעת בסוף סקטור 4 / תחילת סקטור 5. זווית הטיפוס של המפציץ השני גבוהה בצורה הנראית לעין מהמפציץ הראשון. עם המעבר לסקטור 6, ניתן להבחין כי המטוס מאבד מגובהו. לא ניתן לדעת, לדעתי, האם מדובר על תיקון של הטייס שהבין כי הוא מתקרב למצב של Stall או האם זהו האות הראשוני לבעיית מנועים. כיוון שהמצלמה מתקשה לעקוב בצורה מלאה אחר המפציץ, אני מתקשה להבחין במצב המדפים במהלך סקטור 6-7. במהלך סקטור 7 שמתי לב כי ישנו שינוי חריף במצב המדפים הקרובים למרכז גוף המפציץ. ניתן לראות במהלך המעבר בסקטורים 6-8 כי ישנם שינויים מסויימים במהלך אובדן הגובה של מדפי התמרון בקצוות הכנף. איני יודע האם מדובר על ניסיונות תיקון של הטייס או באובדן שליטה ומתן פקודות שגויות ע"י המחשב. בשניות שלפני המגע עם הקרקע, ניתן לראות כי ישנו ניסיון תיקון של הטייס ע"י פתיחת המדף תמרון הימני במטרה להמנע ממגע עם הקרקע. בהמשך הסרטון ניתן לראות כי 1.4 מיליארד דולר מכספי משלם המיסים האמריקאי עושים אחלה של מדורה
עריכה: כרגיל, אני מפספס את התוספות החשובות שלך ומשקיע זמן במשהו שכבר נעשה. האם המשיכות סטיק שמוצגות בסרטון הדמייה הובאו מנתוני הטיסה או שהן נעשו רק כדי לשחזר את הטיסה בסימולטור?
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')


נערך לאחרונה ע"י Golden Paths בתאריך 06-06-2008 בשעה 22:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 06-06-2008, 22:22
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,908
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "ניתוח קצרצר ולא מקצועי של..."

אני חושב שב 1:58 לשתי שניות ניתן לראות פופים לבנים מאזור אחורי המנועים.
בתחילה חשבתי שמדובר בחלקים מן המטוס או שברים אך מבחינה של הסרט והרבה שימוש בהקפאה אפשר לזהות את הפופים האלה.
בהמראת מספר אחד הם לא היו, ולכל אורך הטיסה של שתיים שהתרסק למעט שתי שניות אלה גם כן הם לא הופיעו.
האם יש לכך משמעות?
האם יתכן שמדובר בסימני הזדקרות מדחס באחד או יותר מן המנועים?
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 24-02-2008, 06:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
תאונות אוויריות כאן ושם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לראשונה B-2 Spirit התרסק"

כשדיפדפתי בין העיתונים בארה"ב וחיפשתי את רמת החשיפה שעשתה הידיעה הזו די הופתעתי (או שלא הופתעתי) לגלות שהיא זכתה לכותרת אחת וממשיכים הלאה.
אירוע כמו "בריטני ספירס ביקרה את ילדיה בפעם הראשונה אחרי חודשיים..." הוא הרבה יותר מסעיר ובעל משקל תקשורתי רב יותר.

הדבר נכון גם במקרים של תאונות קטלניות, אצלנו אירוע כזה עלול לעצור את המדינה לפחות ליום אחד הרגשה של אבל לאומי וסקירה נירחבת בכל אמצעי תקשורת אפשרי.
שם לרוב זה יהיה מקומי (מקום מגוריו של ההרוג) וגם זה לא בהרחבה.
הסיבות הם מגוונות וכוללות:
- מספר התושבים בקטן בישראל לעומת מספר התושבים בארה"ב
- גודלה של ארה"ב לעומת גודלה של ישראל
- אחדות גורל שלנו לעומת גורל אינדבדואלי יותר אצלם
- העובדה שזרועות הביטחון האמריקאיים הם גופים מקצועיים לעומת צה"ל שהוא צבא העם
- התדמית של הטייס הישראלי בעיני הציבור הישראלי לעומת תדמית הטייס האמריקאי בעיני הציבור האמריקאי שלא עושה מזה עניין כמו אצלנו (לעיתים אילו נהפוך הוא, המלחמת וייטנאם טייסים נחשבו ל Baby killers לאחר שהציבור נחשף לתמונות נזקי הפצצות אזרחים).

דוגמאות שלהם:
- מספר הנפגעים המזעזע מאז הפלישה לעיראק שהותיר בעיקר משפחות אבלות וסיקור נקודתי, אבל ממש לא יותר מזה (אולי כיום במירוץ הנשיאות זה קרש קפיצה טוב לנגח את ממשל בוש)

דוגמאות שלנו:
- תאונה אווירית קטלנית כמו זו שהתרחשה בשבוע שעבר בארה"ב בה שני מטוסי F-15 התנגשו באוויר קרתה גם בארץ ב 15.08.88 אז נהרגו שני טייסים מצטיינים סא"ל רם קולר ז"ל ורס"ן אהוד פאלק ז"ל, אני עדיין זוכר את הכותרות בעיתונים, הסקירה התקשורתית ואת תחושת האבל הלאומי
- ב 01.03.98 בתאונה בה בז התנגש באנטנה שעל הר עיבל (הר הקללה) נהרגו הטייס רס"ן אוריאל קולטון ז"ל והנווט סרן אורי מנור ז"ל, גם כאן החשיפה התקשורתית הייתה מקיפה ביותר (אגב, בשבת הקרובה יהיה יום הזיכרון 10 שנים לאירוע הזה וכולם מוזמנים להדליק נר זיכרון באתר הזה)
- אלה רק שתי דוגמאות ולצערינו דוגמאות לא חסרות

סיקור התאונה של קולטון/מנורבעיתונות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 24-02-2008, 10:33
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
תגובה
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות אוויריות כאן ושם"

עלית על נושא מעניין שהפעם מעניין אף יותר בגלל ייחודה של הפלטפורמה שהתרסקה. אובדן B-2 שקול מבחינת מחיר ויוקרה לטביעת כלי שיט צבאי גדול, ובכל זאת, כפי שציינת, הנושא קיבל טיפול שטחי בתקושרת האמריקאית.
הרשה לי להוסיף עוד מספר נקודות למה שכתבת:
1) ההתרסקות אירעה רחוק מארה"ב ובתוך שטח צבאי סגור. כמו כן, והצוות שרד. כתוצאה מכך קל היה לחא"א ולמשרד ההגנה לצמצם את החשיפה התקשורתית לסיפור. בסה"כ נמסרו פרטים מעטים מאוד על האירוע . על בסיס כזה קשה מאוד ליצור סיפור ודומני שזו הסיבה העיקרית לסיקור הדל.

2) כפי שרמזת, המבנה הפדראלי של ארה"ב משפיע מאוד על מבנה התקשורת. אם המטוס היה נופל למשל במיזורי, התקשורת המקומית היתה מפרסמת את הסיפור בהבלטה רבה - גם בגלל שכלכלת מיזורי קשורה במטוס. התקשורת הכלל ארצית היתה אולי מפרסמת את הסיפור בצורה בולטת יותר (ראה גם סעיף 1) תוך הסתמכות על הסיקור המקיף בתקשורת המקומית. המטוס נפל בגואם, אשר למרות היותו טריטוריה אמריקאית, אינו נחשב למדינה והתקשורת המצומצמת שלו אינה מהווה חלק מהמארג העצום של התקשורת האמריקאית.

3) בשנים האחרונות חלה זילות מסויימת ביוקרתו של המטוס. החשיפה הרבה שלו לציבור בצורות שונות גרעה מן האקזוטיות ממנה נהנה המטוס בעבר. כנראה שאת רבים כבר לא כ"כ מעניין מה מחירו של מטוס בודד וכמה מטוסים כאלה נמצאים במערך.

4) בארה"ב הופכים לעיתים אירועים חדשותיים לסיפורים גדולים על ידי spin doctors מקצועיים. בד"כ עומד מאחורי ספין אינטרס של קבוצה זו או אחרת (למשל הכיסוי המאסיבי של שלושה לווייתנים שנכלדו בקרח בתחילת שנות ה-90 בעקבות העניין שגילו בכך קבוצות שוחרי איכות הסביבה). בשלב זה אף אחד לא מנסה כנראה למנף את הסיפור.

5) לנושא הנפגעים באפגניסטן ובעיראק, גם כאן בולט התוכן הדל של הדיווחים הכמעט יומיים. מבנה הדיווח על כך בארה"ב שונה לחלוטין מהמבנה בארץ בעיקר בגלל סיבות 1 ו-2, אבל בייחוד בגלל הריחוק הגאוגראפי של זירות הלחימה והגישה המוגבלת שיש שם לתקשורת האמריקאית. כמו כן, מספר הנפגעים הרב הפך את הידיעות על כך לשגרתיות ולכן לפחות מעניינות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 07-06-2008, 11:21
צלמית המשתמש של PERE1
  PERE1 PERE1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 285
מידע התרסקות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לראשונה B-2 Spirit התרסק"

היות והמטוס התרסק בשטח הבסיס לא הייתה תגובה המונית בתקשורת
השנה יש בחירות באופק
מחירי הדלק בשמיים
יש עדיין מלחמה בעירק
ועוד,,,,
כל הנ"ל משפיעים על תודעת הציבור ואפקט איבוד מטוס קרב כזה.

המטוס אינו מבוטח והנזק הוא טוטלי - מושמד למרות הצילומים היפים.
לגבי מסקנות ראשוניות של וועדת החקירה:
צפיתי בסרטים וקראתי את הדו"ח ואני לא שקט,
אני אשתף אתכם במסקנות האישיות שלי כלדהלן:
המטוס המריא וכבר אחרי ניתוק נראה מתנדנד - לא יציב, כמו כן ביצע הרמת אף ומייד הזדקר על כנף
שמאל ואיבד גבה תוך כדי פנייה קלה שמאלה עד לפגיעה בקרקע,
בכל המראה בכל מטוס מאוייש בעולם הטייס מטיס את המטוס ולא הטייס האוטומטי ולכן גם אם הייתה
תקלה המחשב נתוניי מהירות אוירית עדיין הטייס מטיס בראייה - אור יום, את המטוס עד לגבה בטוח
להצמדת טייס אוטומטי.
בהמראה על נושאת מטוסים בליילה יש לטייסים בעייה פיזיולוגית כתוצאה של שינויי תאוצה גדולים,
אבל בהמראה סטנדרטית כפי שבוצעה לפני ההתרסקות אין סיבה נראית לעיין לביצוע הזדקרות.
כל מטוס בעל 4 מנועים יכול להמשיך טיפוס גם אם 2 מנועים באותו צד הפסיקו לפעול. כפי שהייה
בתאונה של אל על באמשטרדם - המטוס (גמבו) איבד מנוע מייד בהמראה ומנוע שני באותה כנף מייד
אחר כך, המטוס המשיך לטפס עם שני מנועים בלבד.(מטוס מטען כבד) ההתרסקות לא קשורה לעיניין
יכולת הטיפוס הראשונית של המטוס אלא לנזקים המצטברים כולם ולטעות מובנת של הצוות בעת ניסיון
להנחית אותו מייד אחרי ההמראה.
בכל אופן כל המטוסים הגדולים לפי FAR-135 חייבים להיות מסוגלים לטפס גם אחרי אובדן מנוע או
יותר לפי כמות המנועים במטוס.
כל טייס מסחרי בעולם -(200000 בערך) מתאמן בסימולטור לתרחיש כנ"ל ונבחן על ביצועיו.

מעניין מאוד מה גרם לטייסי הB2 לאבד שליטה מייד בניתוק.
מישהוא יודע אם מערכת הניהוג דומה לאיירבאס - FLY BY WIRE

בהצלחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:34

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר