לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 04-03-2005, 17:32
  levtov levtov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.02
הודעות: 176
מעט פרטים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי I am me שמתחילה ב "אפשר בבקשה מידע על הטייס שנטש את המטוס עם רון ארד ?"

למרות שהסיפור כולו ידוע לי ואני מכיר מעט מהדמויות הרלוונטיות אשתדל לספר במגבלות בטחון שדה:
אז כן - תקלה במטוס הפנטום, וליתר דיוק, תקלה במרעום אחד הפצצות גרמו לנפילת המטוס (התקלה נחקרה ואומתה ובוצעו שינויים למניעת הישנות המקרה) .
מסוק קוברה הצליח לאתר את הטייס והצליח לחלצו תחת אש תופת של המחבלים שהיו בסמוך למקום הנפילה והיו ביתרון טופוגרפי (רון היה בוואדי והמחבלים בשיפולי הגבעות). הטייס נתלה על מגלשי הקוברה וחולץ - חילוץ ראשון מסוגו. הטייס שחילץ את רון א.מ קיבל צל"ש על התנהלותו בשדה הקרב, כיום הינו טייס אל על.
הטייס חזר לשטח יחד עם מסוקים נוספים אבל לא הצליחו ליצור קשר עם רון ארד (למרות שבתחילה היו קשר). המחבלים הגיעו אליו לפני המסוקים.
עד כאן הצד המותר בפרסום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 05-03-2005, 03:03
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,104
חילוץ ביום כיפור
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי SOF שמתחילה ב "חוששני שאתה טועה."

מערך המסוקים של ח"א (בעיקר בל-205 וסופר-פרלון) פרס במלחמה מספר גפים קדמיים (כמו רמת-דויד, אל-עריש, שארם א-שייח ורפידים), שתפקידם היה בין לא רק חילוץ טייסים נוטשים אלא כמובן גם פינוי פצועים בכלל. בהעדר גוף מטה ויחידה ייעודית לפיתוח תו"ל ובניין הכוח בתחום החילוץ האווירי, הוטלה משימה זו על גפי החילוץ האווירי בטייסות המסוקים ועל כן היו בהם גם רופאים וחובשים אולם לא לוחמים-מלווים, הם לא פעלו על פי משנה סדורה וגם לא בצוותים אורגניים. הלוחמים הושאלו על בסיס מזדמן מיחידות קרביות שונות, בסדיר ומילואים.
על פועלם של צוותי החילוץ האד-הוק הללו שפעלו במלחמה ההיא ניתן ללמוד מהסרט (והספר) "כיפור" של עמוס גיתאי, המגולל את סיפורם של שני לוחמי מילואים (אחד מהם גיתאי עצמו) ששרתו יחדיו בסדיר בסיירת אגוז, השתחררו מספר חודשים לפני המלחמה, ומאחר ועדיין לא הוצבו ביחידת מילואים כלשהי, ניסו לחבור אל היחידה בגולן. כאשר נמנע מהם הדבר (הסיירת ישבה מנותקת בקוניטרה), הלכו לחפש אחר המלחמה והתגלגלו בדרך לא דרך לבסיס רמת דויד, חברו לגף המסוקים והתלוו למספר חילוצים במהלך המלחמה עד שמסוק האנפה שלהם הופל ב 11 לאוקטובר.
במקרה רון ארד, התקבלה החלטה שלא לשלוח מסוק של 669 כדי לחלץ אותו מחשש שיופל אף הוא על ידי המחבלים, דבר שגרר הרבה כעס וביקורת, גם ביחידה, גם בחיל וגם בצה"ל בכלל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 07-03-2005, 14:54
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,897
עוד כמה פרטים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי I am me שמתחילה ב "אפשר בבקשה מידע על הטייס שנטש את המטוס עם רון ארד ?"

1. שני טייסי הקוברה, רס"ן א.מ. וסרן א.ח. קיבלו צל"שים על פעולתם.
2. טייס המטוס הוא סא"ל (מיל') ישי א. שם משפחתו הופיע בכתובים בעבר (אם איני טועה בחליפת לחץ) ושמו הפרטי ותמונתו בבטאון עת ביצע את טיסתו האחרונה. בנו, ע"פ הבטאון, משמש כטייס מסע"ר.
3. יחידה 669 הוקמה לאחר מלחמת יוה"כ, כחלק מלקחים (בין השאר) של תאונה של שני קורנסים לפני המלחמה (ארבעת אנשי הצוות, למיטב ידיעתי, ניצלו).
4. אנשי הצוות לא נטשו את המטוס, הוא התפוצץ באוויר כתוצאה מתקלה באחת הפצצות.

הנה הצל"ש של אחד מהשניים:
סרן ח. א.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aka.idf.il/SIP_STORAGE/files/0/26170.gif]
על גילוי תעוזה ודבקות במשימה.תיאור המעשה:בתאריך 16.10.1986 הוזנקו זוג מסוקי "צפע" כדי לחפות על מסוק "אנפה" שנשלח לחלץ צוות "קורנס" שנטש בשמי לבנון. מאחר ונסיבות שנוצרו בשטח מנעו מה"אנפה "לבצע את משימתה, הציע מוביל מסוקי ה"צפע" לנסות הוא ולחלץ את טייסי ה"קורנס". אולם, תקלה שהתגלתה במסוק במהלך ההתקרבות, חייבה את חזרתו לבסיס. צוות מספר שנים במבנה מסוקי ה"צפע", הטייסים רס"ן א.מ. וסרן א.ח. המשיכו בתהליך החילוץ, איתרו את מקומו של אחד משני אנשי צוות ה"קורנס" בתוך וואדי צר ומצוקי ובהנחייתו הצליחו לרחף מעליו בגובה נמוך ותוך סיכון רב, עד שהתאפשר לו ללפות בידיו את מגלשי המסוק. בהתרחקם מן המקום ומתוך דאגה לשלומו של הטייס הניצול, טסו השניים בגובה ובמהירות נמוכים, על אף היות השטח מאויים. שני נסיונות שעשו מאוחר יותר בנתיב טיסתם לאורך חוף הים, האחד לנחות כדי להושיב את הטייס הניצול על דלת תא התחמושת של המסוק והשני כדי להעבירו למסוק חילוץ שחבר בינתיים, לא צלחו מחמת אש אוייב שנורתה לעבר המסוק. רס"ן א.מ. וסרן א.ח. המשיכו בטיסתם, כאשר הטייס הניצול יושב על אחד ממגלשי המסוק וחובק בזרועותיו ברגל המגלש, עד להביאם אותו לאדמת מבטחים. במשימת חילוץ זאת, הפגינו השניים, תעוזה ודבקות במשימה, הראויים לציון לשבח.על מעשה זה הוענק לו : צל"ש הרמטכ"ל ניסן תשמ"ז אפריל 1987, משה לוי, רב אלוף, ראש המטה הכללי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 10-10-2017, 19:22
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,143
התאונה שהביאה להקמת 669
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "עוד כמה פרטים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
3. יחידה 669 הוקמה לאחר מלחמת יוה"כ, כחלק מלקחים (בין השאר) של תאונה של שני קורנסים לפני המלחמה (ארבעת אנשי הצוות, למיטב ידיעתי, ניצלו).

מדובר בתאונה בה נהרג הטייס נעם ארנון ז"ל. לאחר שהפליט את הנווט, ארנון נטש בעצמו ובמהלך הנטישה נפצע בזרועו במידה כזו שלא יכל לנפח את חגורת ההצלה או להשתחרר מרתמת המצנח כאשר נחת בים. הוא כן הצליח לטפס חלקית על סירת ההצלה ולהמתין לחילוץ. באותה תקופה משימות חיט"ן ימי בגבולות המדינה טופלו ע"י לוחמי יח' 707 (צוללים הגנתיים) של חה"י, ולמשימה הספציפית הזו הוקפצו מבסיס אשדוד הלוחמים הרצל אלוני ודוד נחמיאס. מסוק החילוץ המריא מתל נוף, אסף אותם מהבסיס, טס לאתר ההתרסקות והוריד אותם אל הים. הם הגיעו אל הטייס ארנון ז"ל ורתמו אותו לתוך לולאת כבל החילוץ של המסוק - כאשר המכונאי המוטס החל להרים אותו, מהר מאוד התגלה שהוא עדיין רתום למצנח שהתמלא מים והפך למשקולת עצומה. המכונאי ביצע שחרור חירום של הכבל וארנון יחד עם המחלץ נפלו למים. בשלב הזה הרוח מהרוטור העיפה את סירת ההצלה ומאחר וחגורת ההצלה לא נופחה לא היה מה שיחזיק אותו מעל פני הים (במיוחד לאור הרוח העזה ורסס המים שנוצר מהמסוק המרחף מעל). אלוני ונחמיאס - ללא מיכלי חמצן - צללו חלקית ובכוח רב ניסו לדחוף את ארנון לצוף מעל פני הים, וניסו לגשש ולמצוא את אבזמי ריתמת המצנח. הם לא מצאו מאחר ומעולם לא הוכשרו לכך, ולכן ניסו לחתוך עם סכין צוללן את מיתרי המצנח בזמן שהמסוק החל שוב להרים אותם. בפועל נחתכו רק מיתרים בודדים והסאגה האיומה חזרה על עצמה והמצנח שוב התמלא מים ואיים להפיל את המסוק לים. המכונאי שוב ביצע שחרור חירום, הפעם המחלצים כבר היו באפיסת כוחות מוחלטת והשילוב של אי-ציפה, רוח הרוטור וציוד הצלילה שנפל מהם בנפילה השניה עשו את שלהם והם כמעט טבעו בעצמם תוך אובדן אחיזה במחולץ. המסוק מדגם סופר פרלון שהיה בעל כושר ציפה נחת על המים והתקדם לעברם, הם נאספו בהכרה מעורפלת לתוך המסוק בלי הטייס שבאותו הזמן לא אותר וכבר חשבו שטבע. לאחר שהמסוק המריא, היסעורים שחילצו את הטייסים האחרים וטסו בקרבתו זיהוי שהמצנח עם גופת הטייס נתלו על גלגל המסוק, המסוק קיבל פקודה לחתוך אל החוף אך לאחר שתי דקות המצנח נשמט ונפל אל הים - גופתו של ארנון ז"ל לא אותרה למרות החיפושים, והוא הוכר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 10-10-2017 בשעה 19:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 16:24

הדף נוצר ב 0.22 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר