לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #13  
ישן 07-01-2019, 17:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,238
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "ח"א הפסיק טיסות האימון בF-15 בעקבות הפלטת חופה במהלך טיסה"

כל הכבוד לצוות, נקווה שיתאוששו גם ברמה הרפואית ויחזרו לאוויר כמה שיותר מהר (חשיפה בבת אחת לתנאי קיצון כאלה ללא מיגון וביגוד מתאימים עלולה לגרום לפגיעות גוף).

קצת היסטוריה של טיסות קבריולט:

בשנת 1988 טורנדו בריטי ביצע טיסת ניסוי ללא חופה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בשנת 2002 טומקט של הצי הטיס קצין בכיר (לא איש צוות אוויר) שמשך את ידית ההפלטה בטעות תוך כדי גלגול, הטומקט נחת בשלום וגם הצנחן
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

SU-35 הפליט את החופה והנווט בצילומי סרט כלשהוא (?!)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

A-10 שעבר תקלת תותח באמצע אימון ירי שגרמה להעפת החופה ותקיעת כני הנסע
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

והיה גם הפוך (חופה תקועה), רפטור נחת והטייס לא הצליח לפתוח את החופה אז ניסרו אותה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 07-01-2019 בשעה 22:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 08-01-2019, 11:18
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "נשמע קצת מישמש"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
מה שאתה מתאר נשמע לא הגיוני, חניך בקורס טייס שטס בקורנס. אני לא זוכר דבר כזה, אולי יערי יאיר את עינינו.

החל משנה מסויימת (איזור 1990) חניכי מסלול נווטי קרב טסו בקורנס בשלב המתקדם בסיום ההסבה לקורנס (כמדומני טיסה אחת. ההסבה לקורנס בוצעה כבר שנים קודם לכן).
אני מניח ש סנייפר מתייחס לארוע שאכן קרה (ולא עם חניך מקורס טיס). מטוס קורנס עם תקלה רצינית חזר לנחיתת חרום (כמדומני בחצרים. אינני זוכר את הפרטים ואינני מוצא כרגע את המקרה). הנווט המליץ לנטוש. הטייס רצה לנחות. בסוף הנווט נטש לבד והטייס המשיך והנחית את המטוס. אף אחד לא בא בטענות לשיקולים של השניים.

ונחזור לנושא העפת החופה.
דברים כאלה קרו בעבר בחיל האוויר. בקבוצת הפייסבוק "אנחנו צוותי הקרקע" הזכירו מספר מקרים שקרו מסיבות שונות: נווט קורנס שבאמצע קרב אוויר, תוך הפניית הראש והגוף מצד לצד, היד פוגעת בטעות בידית פתיחת החופה (ציטוט: "נחת קבריולט..."). במקרה אחר הדבר קרה בגלל כשל בוויסות נועלי חופה.

ארוע (מתסכל) בעברי: הדבר קרה כמדומני ב 1978. לאחר שהקמתי בטייסת את גף הצילום וקלטנו את המערכת החדשה לצילום בזמן קרוב לאמיתי בכל מזג אוויר ("טרמין") קיבלנו משימה לצלם בלילה במדינת אוייב רחוקה (בקצה הרדיוס האפשרי ללא תדלוק). דואגים להיות מחוברים לרכב תידלוק עד לזמן של העלייה למסלול. מתחילים בהמראה. באמצע ההמראה, כשכבר לא ניתן להפסיק המראה, נדלקת נורית חופה אדומה ואני מבחין שהחופה התרוממה כשני סנטימטרים. נאלצים להישאר מעל השדה במהירות נמוכה (כדי שהחופה לא תעוף) ולבזבז את הדלק באיטיות (ללא פתיחת מבער כדי לא להגביר מהירות) עד להגעה למשקל מותר לנחיתה. כמובן שחיכה ליד עמדת ההמראה מטוס ספיר למקרה כזה והוא זכה בחוויה. לשמחתי התוצאות היו מוצלחות ולכן, כאחראי על המשימה, התיסכול היה קטן יחסית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 07-01-2019, 18:57
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,081
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כל הכבוד לצוות, נקווה..."

סוחוי זה סיפור מעניין
כן, המטוס שבתמונה שימש לצילומי סרט פעולה רוסי-אמריקאי כושל במיוחד. אבל! יש פה שני מטוסים.
המטוס שבתמונה הוא Su-35UB שהמריא ללא החופה (סימני החריכה נוספו בשביל אפקט הכאילו-פליטה)


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אבל הפליטה בוצעה על הקרקע מתוך מטוס אחר - Su-27UB, שנצבע כמו ה-801 המקורי (שים לב להגה כיוון)


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לאחר מכן, סרטון הפליטה נערך, כאילו כל זה מתרחש באויר (שים לב לדלת הפתוחה של כן הנסע האחורי-שמאלי)


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


בתור בונוס, בוידאו הבא, בדקה ה- 6:24 רואים את קטע הפליטה מתוך הסרט




לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 07-01-2019 בשעה 19:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 07-01-2019, 20:45
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 258
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כל הכבוד לצוות, נקווה..."

כדי לשים דברים בראייה יחסית שקולה, טייסים במלחמת העולם הראשונה טסו במשך זמן רב ולחמו
בגבהים סביב 20000 רגל, ללא חמצן ובתא פתוח כמובן. כל ההגנה על גופם הייתה מעילים עבים ומגפיים חמות. מקקודן, שעשה זאת, לעדותו כדרך טקטית לבד כל יום כמעט, סבל רק מכאבי ראש קשים אך חולפים שחזר לקרקע. לפי מקקודן ולפי ייטס (Winged Victory) הם טסו בגבהים אלה גם טיסות מבנה קרביות. ראו למטה קטע מתוך ספרו של מקקודן.

בספיטפייר לדוגמא טייסים הפעילו בדרך כלל את החמצן בגובה 10000 רגל. טסו בגבהים של 30000 רגל ללא דיחוס וביגוד מיוחד. דיחוס היה בדגם יחודי שנועד ליירוט בגובה רב, כ-40000 רגל, את מטוסי הצילום הגרמנים, שבו החופה הוברגה מבחוץ והטייס היה למעשה לכוד עד שיחזור לקרקע והברגים ישוחררו על ידי צוות הקרקע. חופה כזו לא תתנתק באוויר...

ומה קרה כאן, הטייסים נתקלו באובדן דיחוס פתאומי, אך נשארו עם חמצן ותפקוד כל מערכות המטוס, ובתוך מספר שניות יכלו לרדת לגובה שאינו דורש דיחוס. בשנות השבעים הנחית טייס אינטרודר ׁ
ׁ(A-6ׁׁׂׂׂ&#1473 על נושאת מטוסים את מטוסו כאשר מפעיל המערכות היה תקוע בחופה שנפרצה עקב תקלת הפלטה, כשחלק גופו העליון בחוץ. העריכו את מהירות הגישה שהיה צריך לבצע ונסיון גישה נוספת פירושו מוות לאיש הצוות בגלל האצה הנדרשת.

בחיל האוויר היו תקלות באוויר הרבה יותר מסובכות לנחיתה שהסתיימו בשלום.

ANOTHER GOOD DAY. On December 28th I left the ground about 10.15 a.m. in a strong north-easterly wind, which is always very favourable to my method of fighting. It was a beautiful morning, clear, frosty and intensely cold, for on the ground the glass was registering twenty degrees of frost. I liked nothing better than these mornings, when I could go up high, with my engine, guns, and machine going perfectly, and stalk the Hun two-seaters who came over to take photographs daily. I got up to 17,000 feet in half an hour, and very soon saw a Rumpler coming towards me, slightly lower, from the direction of Bourlon Wood. We were very close, and, getting into position quickly, I fired a short burst from both guns, and the Rumpler went into a right-hand spiral dive. Then his right-hand wings fell off at about 16,000 feet, and the wreckage fell in our lines north of Velu Wood. I watched the wreckage fluttering down like so much waste paper, and saw the fuselage and engine going down at a terrific speed, leaving a trail of blue smoke behind it. After a look round, I soon saw another Rumpler west of me towards Bapaume, slightly below me. I went over to him and, having got into position, fired a burst from both guns. Flames at once issued from his fuselage, and he went into a spin at 17,000 feet and took about two minutes to reach the ground, on which he crashed near Flers, which, at that time, was about twenty miles west of the lines. I saw the poor devil strike the ground in a smother of flame. Then I had a look round and at once saw a German being shelled by British A.A. guns over Havrincourt Wood. I flew all out, and soon overhauled the L.V.G., which at 16,000 feet was much slower than my machine. Whilst I was overtaking him I had to fly through our Archie bursts, as they had not yet seen me, and some of them were unpleasantly close. As soon as I got within range and opened fire the Hun at once dived for his lines. By the time he had got down to 9,000 feet, diving at 200 miles per hour, I opened fire a second time into him, whereupon he burst into flames, after which the whole machine fell to pieces owing to the speed at which it was going, for I had most likely shot some of his main flying wire, too. This L.V.G. went down
wreckage finally fell in our lines at Havrincourt village. I now started climbing again, and having got up to 18,000 feet, again saw an L.V.G. coming south over Lagnicourt. I dived down, but he saw me and ran for it. However, I was much faster, and having got into position, fired a burst from my Lewis, as the Vickers at once stopped. A small flicker of flame came from the L.V.G., but it went out immediately. By this time I was well over the Hun lines, so I had to return. I last saw the Hun gliding down over Marquion, under control, but certainly damaged, for steam was issuing from his radiator, and the pilot was very energetically kicking his rudder from side to side like wildfire. Whilst the Hun was going down fast I noticed the observer frantically shouting and waving to the pilot over the left-hand side of the fuselage. I expect he was annoyed, because he was having a hot shower-bath from the damaged radiator. Anyhow, I hope the water froze over him solid and gave him frost-bite. After that I pulled up away from him and returned to my aerodrome, for I had very little petrol left, and on my way back I felt very disappointed at having missed the last Hun, for if my Vickers had not stopped at the crucial moment, I think I should have dispatched him with much celerity. When I landed, the Major said that our Archie gunners had reported Huns falling out of the sky in pieces everywhere. The O.C. was very pleased, and so was I, for I had accounted for three two-seaters in thirty minutes. That afternoon the O.C and I went out to see the remains of the Rumpler who went down in flames at Flers, and when we arrived we saw nothing but a charred mass of wreckage. It was a nasty sight, and it brought home to me more than ever the sterner aspect of aerial fighting.

McCudden VC DSO & Ba, MC & Bar MM, James Thomas Byford. FLYING FURY: Five Years In The Royal Flying Corps [Illustrated Edition] (pp. 211-212). Verdun Press. Kindle Edition. in a shower of flaming pieces, and the
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 08-01-2019, 16:05
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
הפולנים יוצאים מכליהם אודות ההצלה של הטייסים של F-15
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "ח"א הפסיק טיסות האימון בF-15 בעקבות הפלטת חופה במהלך טיסה"

...וגם מזכירים מקרה אחר של F-15 אשר איבד כנף ונחת בשלום (בסוף הכתבה)


http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomo...tml#s=BoxOpImg2
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:05

הדף נוצר ב 5.29 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר