לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-03-2008, 23:28
  koby33 koby33 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 23
החמקן (F-117)- התחיל את דרכו למגרש הגורטאות

בבסיס ח"א האמריקאי שבדייטון, אוהיו, יערך טכס האשכבה ל"חמקן", ה-F117 , שנכנס לשירו לפני 27 שנים, ועכשיו הקדימו את יציאתו משירות. (הטכס נאחרון, לאחרון החמקנים, יערך באפריל, בבסיס ח"א האמריקאי בנבדה)
במהלך השנים יוצרו 59 חמקנים, 7 התרסקו, אחד הופל בסרביה ב-1999 (יחס לא מי יודע מה מכובד...) , אבל יחסית למספר המטוסים, הם השתתפו בלא מעט משימות/מלחמות, שהראשונה בהם הייתה ב-1989, במהלך פלישת ארה"ב לפנמה, בניסיונם לתפוס את נויירגה.
ההחלטה של ח"א האמריקאי להיפטר מהמטוס היא ניסיון לחסוך קצת כסף, כאשר המחליף של החמקן - הF22, עומד להיכנס/נכנס לשירות.
אגב, החמקן היה היישום של טכנולוגיית החמקנות שפותחה בשנות ה-1970 והתבססה על חומרי מעטפת המטוס וצורתו המיוחדת כדי 'להוריד' חתימת מכ"ם.
סך הכל, במהלך שנות השירות של החמקנים, הוכשרו לטוס בהם 558 טייסים (אמריקאים, כמובן).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 12-03-2008, 11:19
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "[QUOTE=koby33]אגב, החמקן היה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי 2liviu
התצורה לפי תיאוריה רוסית (למיטב זכרוני). את כלי הייצור השמידו מיד עם תום ייצור הסידרה למען הסודיות, כך שאי אפשר היה להשלים אבדות.
ניתן להשוות ל "בליץ" הגרמני שבוסס על תיאוריה אנגלית...
הרשה לי להעמיד דברים על דיוקם, הסיפור לפיו מרגלים אימפריאליסטים גונבים את פרי עמלם של פועלי המולדת החרוצים ומפיצים סבוטז' ורק בצורה זו מצליחה חברה רקובה כמו ארה"ב להיות מתקדמת יותר כמעט בכל התחומים (בניגוד לכל התיאוריות של התיאורטיקנים המדיניים של הקרמלין) היא אחת הפרופגנדות הכי מעוותות שאי פעם הופצו.

עובדתית - חלק מהמתימטיקה של שיטת החמקנות אותה ישמו האמריקאים אכן עושה שימוש במשוואות אותן פיתח לפני חמישים שנה מדען רוסי. המשוואות שהוא פיתח הן משוואות התפשטות גלים כלליות שפותחו בעיקר לצורך תכנון אנטנות ומוכרות בקהילה המתימטית וההנדסית בכל העולם.
האמריקאים השקיעו המון כסף והמון מחקר מתימטי ומעשי במשך כמה עשורים כדי להגיע לכלים חמקניים. התצורה היא כולה מא' ועד ת' תכנון אמריקאי, כנ"ל החומרים והפתרונות הטכנולוגיים. שום דבר לא נגנב מהרוסים.
כל תחום החמקנות ברוסיה שונה לחלוטין, הרוסים עובדים כבר שנים על טכנולוגיית חמקנות מבוססת פלזמה שנשמעת מאוד מעניינת אבל איפה אנחנו ואיפה הישום שלה. העיקר שילדים שטופי פרופגנדה בכל מיני פורומים בחו"ל טוענים ויטענו שהיא טובה הרבה יותר מהטכנולוגיה האמריקאית הגנובה והפרימיטיבית. נחיה ונראה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 16-03-2008, 15:44
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "[QUOTE=2liviu][size=3]התצורה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
הרשה לי להעמיד דברים על דיוקם, הסיפור לפיו מרגלים אימפריאליסטים גונבים את פרי עמלם של פועלי המולדת החרוצים ומפיצים סבוטז' ורק בצורה זו מצליחה חברה רקובה כמו ארה"ב להיות מתקדמת יותר כמעט בכל התחומים (בניגוד לכל התיאוריות של התיאורטיקנים המדיניים של הקרמלין) היא אחת הפרופגנדות הכי מעוותות שאי פעם הופצו.
...
העיקר שילדים שטופי פרופגנדה בכל מיני פורומים בחו"ל טוענים ויטענו שהיא טובה הרבה יותר מהטכנולוגיה האמריקאית הגנובה והפרימיטיבית. נחיה ונראה.

תגיד, מה הם הפורומים האלה שאתה קורא?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 12-03-2008, 00:58
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי koby33 שמתחילה ב "החמקן (F-117)- התחיל את דרכו למגרש הגורטאות"

א. יום עצוב משהו (למרות שלמעשה ה"חמקנים" כבר לא פעילים מזה זמן).
ב. למיטב זכרוני היו גם טייסים בריטים שטסו על "החמקן".
ג. ראוי לציין שהחמקן הוא למעשה הכלי "השחור" המאוייש האחרון שנחשף. ואנו מדברים על פרוייקט שהחל בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת. מאז חשיפתו בשנות ה-80 לא נחשף שום מטוס מאוייש (נחשפו כמה לא מאויישים). נשאלת כמובן השאלה לאן נעלמו להם עשרות ואולי מאות מליארדי הדולרים שהושקעו בפיתוח פרויקטים שחורים בתחום התעופה בארה"ב מאז שנות ה-80 ועד היום...
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 12-03-2008, 18:34
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
הסיפור הרבה יותר משעשע
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "טקס גלילת המטוס B-2"

היו אנשי בטחון בכל מקום, כל הנוכחים הושבו רחוק מהמטוס ולצלמים הותר לצלם אותו רק מהחזית. הבעיה היא שכתב וצלם של אוויאיישן וויק שכרו מטוס קל והצליחו לטוס מעל הטקס ולצלם את המטוס ממבט על מושלם.
מקרה משעשע נוסף של מה שנראה כמו דליפה בטחונית חמורה היה כאשר התגלה כי משטח שנבנה ליד ההנגר של ה-B-2 בשדה הניסויים הדרומי של בסיס אדוארדס עוצב בצורה שדמתה במתיע לצורתו הייחודית של המפציץ מלמעלה.
יש לזכור כי צורתו הכללית של המטוס היתה ידועה עוד לפני טקס הגלילה משום שבאפריל 1988 משרד ההגנה שחרר לפרסום לראשונה ציור של ה-B-2. איכותו עלתה בהרבה על התצלום המטושטש והמטעה הראשון של ה-F-117 שה-DOD שחרר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 12-03-2008, 18:49
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "חיל-האוויר האמריקאי אגב הכחיש כי המשטח עוצב כך בכוונה"

נכון, ועד כמה שזכור לי הסתבר בחקירה שהעיצוב היה מקרי בלבד.

דרך אגב, למרות שקיומן של תוכניות ה-ATF ו-B-2 נחשף בשלב מוקדם יחסית של הפיתוח, הרי שמשך שנות פיתוחם הופצה כמות רבה של דיסאינפורמציה בנוגע לעיצובם ובנוגע לטכנולוגיות ששולבו בהם.

הייחוד של BoB ושל Tacit Blue הוא בכך שנודע על קיומם רק כאשר הוחלט לחשוף אותם. כמובן שהסיבה העיקרית לכך היתה היותם - כפי שכתבתם - מדגימי טכנולוגיות בלבד. על Senior Trend היו כמויות רבות של דיווחים עם תחילת תוכנית ניסויי הטיסה.
הסורק שלי במצב רוח טוב הערב, אז הנה התצלומים:

אחד התצלומים שצולמו מלמעלה בזמן טקס הגלילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המשטח השובב באדוארדס נראה בחלק העליון של התצלום מעל ההאנגר הגדול

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 12-03-2008 בשעה 19:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 12-03-2008, 18:03
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
כמה התייחסויות לנושא
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "ה-B-2 החל את דרכו כפרוייקט..."

צריך לזכור שגם בפרויקטים מסווגים יש רמות שונות של סודיות. למרות שאלמנטים רבים נחשבו מסווגים הרי שה-SENIOR C.J של ה-B-2 לא היה באותה רמה כמו ה-SENIOR TREND (למעשה, הרכיבים הכלליים המסווגים היו התכנוניים הראשונים - SENIOR ICE ו-SENIOR PEG). ביחס ל-F-22 או SENIOR SKY הרי שהוא היה עוד פחות מסווג. המייחד את ה-SENIOR TREND, בוודאי ביחס ל-B-2 ול-F-22 היה שמדובר היה בתכנון, פיתוח, ייצור, הכנסה לשירות מבצעי והשגת כשירות מבצעית - כל זאת בשעה שהפרויקט מוגדר כ-SAP והממשל לא מודה בקיומו. הן ה-B-2 והן ה-F-22 נחשפו עוד בשלב הפיתוח, והרחק מאוד לפני השלמת הייצור והכניסה לשירות מבצעי.
הייחוד הזה של ה-SENIOR TREND נשאר עד היום. ה-BOP וה-TACIT BLUE היו מדגימי טכנולוגיה או שלא הבשילו למערכת מבצעית. הדבר נכון גם לכלים לא מאויישים כמו ה-SENIOR PROM. השאלה המעניינת, והיא זו שעומדת מאחורי שאלתו של עידו, היא האם מאז שנות ה-80 יש מקרים נוספים של כלי-טיס שפותוחו ונכנסו לשירות מבצעי בעודם מוגדרם כ-SAP. התשובה היא שנכון להיום ארה"ב לא חשפה אף כלי כזה, למרות שיש ראיות - שעידו מכיר אותן - לכך שבמהלך שנות ה-80 וה-90 נוסו בין 7 ל-10 כלי-טיס מאויישים מסווגים, שמתוכם רק ה-BOP וה-TACIT BLUE נחשפו.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 15-03-2008, 21:34
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,901
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "הדמות המחזיקה מנור תדלוק בידה..."

הדמות הזו שימשה גם הדמות של מטוס הפאנטום, ובחלק מן המופעים, עם קילשון ביד.
הנה הדמות הבסיסית-
http://usafgermany.com/links/images/spook.gif
ועוד:
http://www.tracytrends.com/images/f4gmemory.jpg
וגם-
http://images.google.com/images?hl=...tom+spook&gbv=2
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 12-03-2008, 22:18
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
זה מסוג הדברים שאף פעם לא אבין
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תיקון קטן"

אם מערך מסוים יוצא כולו משירות, אז למה בדיוק לשמור אותו ב"כוננות" נמוכה ? כמה זמן אם בכלל יקח להחזיר אותו לכשירות מבצעית ?
יש לי דז'ה וו לדיון דומה שהיה פה בעבר, אודות קורנסים או אולי כפירים. גם אז וגם היום אני לא מבין - הרי אצ"א צריכים לטוס באופן תדיר על המטוס, בדר"כ טסים במילואים פעם בשבוע, לעתים קבוע וחצי שבועיים. גם נתיבי טיסה, נוהלים, מערכות, טקטיקות, נשק מונחה - כולם מתעדכנים, הרי העולם לא עוצר לחכות למטוס בהקפאה. אז נניח שבעוד שנה יחליטו בעקבות מצב חירום (אחרת אין סיבה עקרונית ...) להפשיר את המערך. מה יעשו עם הטייסים שעברו לטוס במערכים אחרים (במקרה הטוב) או קורקעו/עברו לתפקידי מטה (במקרה הרע) ? ישלפו אותם מכוננות ? יעבירו אותם מחדש הסבה מחודשת ? בקיצור, אשמח אם מישהו יסביר לי מה אני מפספס.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 13-03-2008, 07:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "זה מסוג הדברים שאף פעם לא אבין"

ראשית, שמתי לב שהקישורים בהודעה הקודמת שלי לא פעלו, אז הנה הקישורים:
- האשכול הקודם שעסק בפרישת הנייט הוק כאן
- ההודעה באתר CNN כאן


לגבי פרישת מטוסים מחהא"א, חהי"א והמארינס, רוב המטוסים האלה פורשים אל מתקן AMARC בבסיס Davis-Monthan אשר נימצא ליד טוסון, אריזונה.
המטוסים עוברים תהליך תחזוקה במהלכה מנקים אותם ומצפים אותם בחומר מיוחד ומשם להמתנה תחת השמש היוקדת של אריזונה (אזור מדברי יבש וללא לחות).
המטרה היא לרוב להחזיק אותם בתקופה ראשונית במצב כשרות מסויים במידה ויקראו לדגל, חלפים, מטרות אוויר וכד'

את הנייט הוק העבירו למתקן הייצור והאחסנה המיוחד שניבנה בשבילו בבסיס טונופה בגלל שרצו לשמור על כשרות מבצעית של המטוס הזה בבמתקן סגור ולא תחת השמש הלוהטת וגם רחוק מעיניהם של סקרנים (ב AMARC יש מסלול סיור תיירים, טונופה מתקן סודי לא נגיש). הסיבה לכך היא הייחודיות של המטוס והמערכות העדיין סודיות שלו.


ב AMARC מטוסים מתחילים כך..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

וכעבור כמה שנים ניראים כך...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 15-03-2008, 22:10
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
נחמיה, מה יהיה ?
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "יש תקופה מסויימת שבה אתה יכול..."

כרגיל יש לך תשובה על דבר, ולא תמיד לעניין ... האם אני שאלתי על כלים ? ברור שיש טעם לשמור כלים אם מתכוונים למכור אותם (ראה קורנסים/עיטים/כפירים בעובדה) או כחלפים למטוסים קיימים.
אני שאלתי מה קורה כאשר סוגרים, לחלוטין, מערך מסוים - האם מבחינת צ"א ניתן להשמישו. לעניות דעתי - לא. בטח לא בפרק זמן סביר. חלק מהטייסים יקורקעו (ואז להחזיר זה ירפ"א), חלק יעברו למטוסים מתקדמים (ואז זקוקים להם שם). כולם, המקורקעים והמוסבים, יאבדו כשירויות, וזה תהליך של כמה חודשים עד שנה, תלוי בכשירות ... [א', טייס אנפה שלמד אתי את התואר הראשון (13 פלוס שנה אחורה) השתחרר מהסדיר וטס לטיול ארוך במזרח. אחרי שחזר טס כשלושה חודשים במילואים בתנאי קבע. שאלתי "למה" והשיב לי "איבדתי כמה כשירויות"].
להבנתי המוגבלת, תוך חצי שנה מיום סגירת המערך, עוד אפשר לעשות משהו. מעבר לשנה - הלך קאפוט ...
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 15-03-2008, 22:25
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בוא נעשה חשבו פשוט יחד
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "במקרה של קטסטרופה (לא היה..."

נניח והגענו, חו"ח, למצב כמו ביוה"כ. מאבדים טייסות שלמות, טייסים רבים נופלים בשבי, נפצעים או נהרגים. האם בתוך הקטסטרופה הזו מישהו ישמיש, מאפס, טייסת קורנסים ? מי יכשיר את צוותי האוויר ? מי יבדוק שהם יודעים לטוס על כלים שלא טסו בהם ארבע שנים במקרה הטוב (ואני מדבר כיום ארבע שנים ....) ? ואולי כלים או מערכים טכניים שלמים לא בשירות ?

בוא נחשוב על מקרה הפוך, כמו ששת הימים. יש זמן, לא מעט. חודש למעשה. האם בחודש אתה יכול להחזיר כשירות ? בקושי. מאוד מאוד בקושי, ואני עוד עדין. אגב - כשירות רק לאצ"א, בהנחה שהמטוסים יוצאים מאחסנה יבשה ומוכנים מיידית לעלות לאויר (מי אמר צוותים טכניים מוכשרים לעבודה ?)

אנלוגיה אישית: המערך שאני משרת עליו, כאיש מילואים של חת"מ, הוא מערך שאינו קיים בסדיר. אחרוני המפקדים (והחיילים) שהוכשרו עליו בסדיר עשו זאת לפני עשור פלוס. מאז, מייצר המערך הסדיר חיילים שהוכשרו על שני דורות מתקדמים יותר של המערך שלי. לשם ההבנה, אני שייך לדור הנץ (F-16 A), אלו שהשתחררו בעשור האחרון לדור הברק (דגמי C/D) ואלו שישתחררו עכשיו - לסופה (I).
הכלים שלנו הרבה פחות מורכבים ממטוס, ואני רואה מה קורה לחבר'ה: באים, מוכשרים על הכלי הישן, משתפרים במהלך האימון - ושוכחים הכל עד השנה הבאה.
בשורה התחתונה - מה שלא מתרגלים באופן שוטף, לא זוכרים, ויש עקומת למידה. אצלנו יקח להם שלושה ימים. כמה זמן יקח לטייס ברק שטס בפעם האחרונה על קורנס לפני חמש שנים במקרה הטוב ?
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 15-03-2008, 23:01
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
תשובה לעניין
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "חיל הים האמריקאי החזיר ספינות..."

בשני המקרים אנחנו מדברים על מערכה שארכה שמונה שנים - המון זמן ... שני הבדלים מהותיים:
א. המערכה התחוללה בחזית רחוקה מהבית, חזית שלא אמצה את כל משאביה של ארה"ב. נשאר עורף לוגיסטי (לא מבחנת לוגיסטיקה אלא מבחינת משאבים) משמעותי שאפשר היה להשתמש בו לצורך "החייאת" המערכים אותם אתה מתאר.
ב. קטונתי מלהבין בספינות, אבל להחזיר מטוס בוכנה לשרות ... זה לא להחזיר קורנס. אין שום אפשרות להשוואה בין הדרישות שנדרשות מטייס סקייריידר לדרישות של טייס/נווט קורנס.

ההשוואה היחידה שאני יכול להעלות על הדעת, אם לקחת את המקבילה הישראלית לויטנאם, זה מלחמת התשה - חזית רחוקה יחסית, לא כל המשאבים מצויים במערכה. מצד שני, המערכת (לפחות בח"א) הייתה עסוקה בקליטה מסיבית של מערכות חדשות (קורנס, עייט, יסעור), לא בטוח שהיו לא המשאבים להכשיר פלטפורמות ישנות, אם היה צורך כזה.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 15-03-2008, 23:19
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
B-17 לדוגמא
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "תשובה לעניין"

ציטוט מויקיפדיה:

ציטוט:

מטוס הבואינג B-17 פליינג פורטרס היה המפציץ הכבד בעל ארבעה מנועים הראשון שיוצר בצורה המונית. זהו אחד המטוסים שנבנו בכמויות הגדולות ביותר מעולם. השימוש העיקרי של המפציץ היה בהפצצות אסטרטגיות לאור יום של מפעלים גרמניים במהלך מלחמת העולם השנייה כחלק מ"חיל האוויר השמיני" של חיל האוויר האמריקני.

בנוסף לבטן מלאה בפצצות, כלל ה B-17 גם מספר צריחי מקלעים על מנת להגן על המטוס מפני מטוסי יירוט.

המטוס שירת גם בחיל האוויר הישראלי, ממלחמת השחרור ועד סוף שנת 1954. ביולי 1948 בעת הבאת שלושה מטוסים מאירופה לישראל ביצע אחד ממטוסי ה-B-17 הפצצה על ארמון המלך פארוק בקהיר. הייתה זו ההפצצה ארוכת הטווח הראשונה שביצע חיל האוויר הישראלי. במלחמת השחרור השתתפו המטוסים במבצע יואב, מבצע חירם ובמבצע חורב. בנוסף, תקפו המטוסים מטרות בשטח האויב - עזה רפיח ועוד. במבצע קדש, כשנתיים לאחר שיצאו משירות, הושמשו צמד מטוסים לטיסה - והופעלו במהלכו. לאחר מכן, הוצאו המטוסים סופית מהשירות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 16-03-2008, 13:05
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "נהדר"

מספר המטוסים הוא פחות אישיו מהסיבוכיות של הסבה אז והיום.
לא קשה להעריך שבאותם ימים הסבה בין הטסת מטוס תובלה להטסת מפציץ הייתה פשוטה הרבה יותר מאשר הסבה ממטוס קרב אחד למשנהו בעידן המודרני שבו טייס צריך להשתלט על מערכת הרבה הרבה יותר מורכבת.
אני מאמין שבדור של מטוסי מלחה"ע הסבה הייתה יכולה להסתכם בהדרכה קצרה על השעונים האנלוגיים הסטנדרטיים, וטיסת היכרות ללימוד תגובות המטוס עם דגשים פה ושם על מהירות הזדקרות, גישה לנחיתה וכו'.
היום טייס צריך לשבת על ספריה שלמה ולעבור הדרכות ארוכות רק כדי ללמוד להפעיל מערכת כח"ן חדשה בודדת. חלק מזה בא מתוך הקפדה גדולה יותר על נהלים, אבל חלק גדול הוא פשוט בגלל שהמערכות היום הרבה יותר מסובכות ועומס המידע שיש על טייס בודד גדול הרבה יותר (להזכירכם במפציץ דוגמת הB-17 היו שני מטיסים, נווט, מטילן, מקלענים ואולי אפילו עוד).

נערך לאחרונה ע"י ISHPUZ בתאריך 16-03-2008 בשעה 13:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 04-03-2011, 15:48
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
האמריקנים דווקא כן החזירו מערך שלם שהושבת לשימוש ואפילו די לאחרונה
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "הוא שאמרתי"

מדובר כמובן ב SR-71 הציפור השחורה. כזכור המערך הודמם על ידי חהא"א בשלהי המלחמה הקרה ב 1989 כדי לחסוך בכספים אבל הוחזר לפעילות מבצעית כעבור 6 שנים. הקונגרס (ולא הפנטגון!) יזם את המהלך מחשש להיווצרות פער מודעיני-איסופי ארוך מדי עד לכניסתם לשימוש של הכתב"מים החדשים. כדוגמא לכך נטען (בין היתר) שבעת DESERT STORM היכולת לאתר בהצלחה משגרי הסקאד במערב עירק נפגעה בגלל העדר פלטפורמה מתאימה דוגמת ה SR-71, שיצא משימוש כשנה לפני המלחמה. לעומת זאת הפנטגון, ה NRO וחהא"א התנגדו בחריפות למהלך הנ"ל מראשיתו ועד סופו, זאת מחשש שהתקציבים הדרושים לריאקטיבציה (אותם העריכו כגבוהים בהרבה ממה שהקצה הקונגרס) יוסטו בהדרגה מתוכניות פיתוח והצטיידות חדשות בלווינים וכתב"מים (דוגמת דרק-סטאר, גלובל הוק וכו' שהיו בפיגור ניכר בזמן ובתקציב) ואולי אף יסכנו אותן לגמרי.

פלאשבק קונטקסטואלי - רוב רפובליקני עוין ולעומתי בקונגרס ובסנאט (בעיקר החל מסוף 1994) אל מול שלטון דמוקרטי וממסד צבאי אנמיים העסוקים בבושת סומליה, רואנדה ובוסניה. היריבות סביב מהלך הריאקטיבציה עברה חיש מהר לפסים פוליטיים, אישיים ואף משפטיים-חוקתיים, אם כי התמיכה וההתנגדות למהלך חצתה מפלגות בשני הכיוונים והיו לה גם תומכים (מעטים) בתוך הממסד הבטחוני האמריקני עצמו. בסופו של דבר אחרי שנה של דיונים אושרה בסוף 1994 הפעלתם מחדש של שלשה מטוסים, כולל אחד מדגם האימון הדו-מושבי. המטוסים נבחרו והושמשו מחדש עד אמצע 1995 והוכרזו מבצעיים בראשית 1996. בפועל מרגע זה והילך לא נעשה בהם שימוש משמעותי (למעט טיסות אימון) מאחר והפנטגון (או אולי ה GAO) קבע שהקצאת התקציבים הנדרשים להפעלת המערך לא עברה את האישורים המתאימים בקונגרס (בדומה להבדל בכנסת ישראל בין העברת חוק לתיקון התקנות הנדרשות להפעלתו, תהליך נלווה חיוני שיכול להמשך חודשים עד שנים). בשנה וחצי שלאחר מכן התנהלו בקונגרס ובפנטגון קרבות בירוקרטיים ופוליטיים סביב העניין שבסופם הטיל הנשיא קלינטון וטו (!) על הקצאת הכספים, דבר חסר תקדים שנעשה לבקשת שר ההגנה דאז ויליאם כהן. בתגובה פנתה ועדת הקצאת הכספים של הקונגרס אל בית המשפט העליון, שהכריע כנגד הנשיא וקבע שהחלטתו לא חוקתית ובטלה (!). אולם הזמן הרב שחלף (שנתיים) הפך את הנצחון לפירי, זאת מאחר וכל כשירויות המערך אבדו, הדממתו (מחדש) כבר החלה ולא היה ניתן עוד לעצרה. כדי למנוע אפילו בדל מחשבה על ריאקטיבציה נוספת (ביוזמת הקונגרס או נשיא רפובליקני חדש רחמנא ליצלן) מיהר חהא"א להיפטר סופית ממלאי המטוסים ופיזר אותם למוזיאונים ואוספים, למעט אזמפלרים בודדים שנותרו בידי NASA אבל גם הם הודממו במהרה.

אגב למרות התנגדות הפנטגון וברמות הבכירות של חהא"א, הרי שמרגע אישורו ותקצובו של מהלך הריאקטיבציה בשלהי 1994 הוא בוצע במקצועיות ובטוטליות האופיניות לאמריקנים - אותרו 4 מטוסים במצב הטוב ביותר (מתוך התריסר שהושבתו חמש שנים לפני כן), מהם הושמשו מחדש בסופו של דבר שניים בלבד אחרי תהליך ממושך שארך כחצי שנה. מומחים טכניים וציוד מתאים לוקטו מכל רחבי חהא"א ומ NASA תוך קשיים לוגיסטיים אדירים, במקביל חצי תריסר אצ"א (כולם אגב ותיקים בדרגת סא"ל) שטסו על ה SR-71 בשנותיו האחרונות "נקראו אל הדגל" מתפקידיהם השונים כדי להעבור הכשרה מחודשת. צמד המטוסים הפך כאמור לכאורה למבצעי במסגרת היחידה החדשה-ישנה (כנף סיור מספר 9) בראשית 1996 אולם בפועל מעבר לבעיות החוקתיות-משפטיות שהוזכרו לעיל, כל מערך התמך האדיר הנדרש לפריסתם והפעלתם מעבר לים, כולל יכולת התדלוק האווירי הייעודית הנדרשת ל SR-71, לא שוחזר במלואו או אפילו בחלקו. כמו כן הסקפטיות וחוסר הוודאות שאפפו את המהלך מיומו הראשון הקשו על מתכנני וצרכני המודיעין בפנטגון ומחוצה לו להסתמך "מחדש" על ה SR-71 לתוצרים הנדרשים להם.

אמנם באיחור של 3 שנים אבל לסיכומו של עניין - אם רוצים להפעיל מחדש מערך מבצעי שכזה שהודמם לפני שנים תיאורטית זה אפשרי אבל מדובר בתהליך ארוךךךךךךך, יקר, מורכב מאין כמוהו ולרוב גם מיותר.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 04-03-2011 בשעה 15:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 30-06-2012, 12:48
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
והנה הוכחה נוספת ששקלו דבר דומה גם קודם לכן
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "האמריקנים דווקא כן החזירו מערך שלם שהושבת לשימוש ואפילו די לאחרונה"

מסמך מעניין שנכתב במטה ה CIA לפני 40 שנים בדיוק ועוד באפשרות להחזיר לשירות פעיל את מטוסי ה OXCART שהודממו כזכור 4 שנים קודם לכן בעקבות כניסתו של ה SR-71A לשירות בחהא"א. שימו לב לאזכור המפורש של REGENERATION PACKAGE שנכללה בפרויקט ההדממה וכללה בין היתר נהלי הפעלה, שמות אנשי המפתח וחלקי חילוף וציוד הנדרשים לתמיכה בהפעלת 5 מטוסים למשך 90 יום, שלאחריהם ידרש ייצור חלקים נוסף. הפעלה מחדש בתוך 6-12 חודשים נחשבה לפשוטה יחסית אך לאורך זמן העסק הופך למסובך יותר ויותר ובכל מקרה מסתמכת על טייסי ותשתית ה SR-71A של חהא"א

http://www.foia.cia.gov%2Fdocs%2FDO...00 1472523.pdf
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:53

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר