לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-02-2007, 12:53
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
כתבה ארבע שנים לאסון הקולומביה

מאת בר בן-ארי ואתר חיל האוויר


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_Site/tans.gif]

מאז הפך אלוף-משנה אילן רמון לטייס החלל הישראלי הראשון, הצטרף מפקד טייסת ה-F-16 לשעבר לרשימה של אישים שבכל בית אב בישראל מכירים ומוקירים את שמם. בשליחות סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, שוגרה המעבורת "קולומביה" לשמי החלל כשהאסטרונאוט הישראלי משמש מומחה מטען בצוות. השיגור נעשה ממרכז החלל "קנדי" שבפלורידה, ארה"ב, ולאחר ביצוע של כ-80 ניסויים אשר הוכתרו כהצלחה גדולה ושידור קטעים מתוכם בתפוצה עולמית, בשידור חי מן האוויר, הגיע יום הנחיתה. היום לפני ארבע שנים אבד הקשר עם צוות ה"קולומביה". עם כניסתה של המעבורת לאטמוספרה התפרק גוף המעבורת - וזו התרסקה מעל שמי טקסס.

משהתגייס רמון לשירות בצה"ל, ב-1972, ביקש להתנדב לקורס-טיס. במהלך אחד משלביו המוקדמים של הקורס שבר רמון את ידו ונאלץ לקחת הפסקה מהלימודים המעשיים. "הוא עשה את כל מה שאנחנו עשינו, חוץ מלטוס", סיפר סא"ל (מיל') ד', חברו של רמון לקורס. "בגלל ידו, שעדיין לא החלימה לחלוטין, נבצר ממנו להצטרף אלינו לטיסות". "אילן התבלט בכישורי הטיסה שלו", סיפר סא"ל (מיל') ש'. "כשטסנו בפעם הראשונה במבנה ראינו איך אחרים מתנהגים באוויר. לפני כן שמענו על כך מסיפורים. אז הבנו איך אילן קיבל תמיד הערכות גבוהות כל-כך. הוא ללא ספק היה מהטובים ביותר בקורס". רמון נבחר לחניך המצטיין בקורס. בין התפקידים שמילא מאז הצטרף לשורות החיל נמנים הכתרתו לראש ענף במטה חיל האוויר, וכאמור, הפיקוד על טייסת F-16, בראשה עמד כשנתיים.

תא"ל (מיל') יעקב טרנר, שהיה מפקד בית הספר לטיסה עת הוכשר רמון בקורס הטיס, מעיד כי הכיר מקרוב את רמון החניך, ושופך מעט אור על הדמות הפחות גלויה לעיני הציבור: אילן רמון, האדם. "הוא בלט מאוד בשקט ובצניעות שלו", הוא אומר, וממשיך בעדותו: "מהרגע הראשון הוא היה חניך ללא דופי וכבר בהתחלה ידעתי שהוא יהיה החניך המצטיין של הקורס; ההצטיינות שלו לא הסתיימה יחד עם קורס הטיס. הוא המשיך להצטיין גם כשנבחר להימנות עם מקימי מערך ה-F-16, כשנבחר לתקוף את הכור בעיראק ולבסוף כשנבחר בטבעיות רבה להיות האסטרונאוט הישראלי הראשון".

בין הדברים שלקח איתו אל"מ אילן רמון לחלל היו תמונה עם סמל המדינה, דגל חיל האוויר, ודגלון עם סמל העיר באר שבע, העיר שבה גדל. ברשומה האחרונה שכתב לביטאון חיל האוויר, בחודש דצמבר 2002, ביטא את התרגשותו הפרטית מהאירוע שכה רבים ציפו לו וייחלו להצלחתו. "הפעם נראה כי הכול מתקדם היטב, וכולם מאד מתאמצים שהטיסה תמריא במועדה", כתב. "הפעם ההרגשה היא שאנחנו צועדים בנתיב הנכון. ההכנות, מבחינתנו כצוות ומבחינת כל שאר האנשים המעורבים בהוצאת הטיסה לחלל (ומדובר במאות אנשים), נכנסו להילוך גבוה". [...] "המנוסים שבין האסטרונאוטים, כאן בנאס"א, טוענים שההתרגשות האמיתית מתחילה רק כאשר יורדים לקייפ-קנברל לבידוד, כמה ימים לפני השיגור. אני יכול לספר לכם, שכולנו מצפים לרגעים הללו בכיליון עיניים. אז החזיקו לנו אצבעות!"

אל"מ אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. בחודש יולי 2003 הוענק לו אות הערכה מיוחד על ייצוגו את מדינת ישראל.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/SIP_STORAGE/DOVER/files///2//61392.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www1.idf.il/dover/site/Images_HE/pages/tans.gif]
אל"מ אילן רמון ז"ל. צילום: נאס"א

קישור

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



יהי זכרו ברוך!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 13-03-2008, 23:39
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
הקפצה קלילה אחרי שנה לטובת פרטים נוספים על הקריירה של אילן רמון ז"ל...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "ארבע שנים לאסון הקולומביה"

http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=516589

אירוני אבל דווקא דף היזכור של אילן ז"ל שנכתב כבר לפני 5 שנים מפרט יותר מאשר כל הכתבות בעיתונים, בטאון ח"א, במחנה וכו' שהתפרסמו מאז... שימו לב איך מצד אחד אפילו בשנת 2007 עדיין אוסרים על ספקטור יבדל"א לכתוב בספר האוטוביוגרפי שלו עצמו שהטייסת שאותה הקים ועליה פיקד במלחמת יום כיפור מספרה הוא 107 חס וחלילה בטחון המדינה הפקר הסורים בשערי דגניה ומצד שני כבר 5 שנים קודם לכן לאף אחד אין בעיה שבדף היזכור האינטרנטי של אילן ז"ל כתוב שפיקד על טייסת 117... אתם הבנתם את זה??? שימו לב לפרטים המעניינים על כך שנפל מקורס 73, שירת בל"א באום-חשיבה וחזר לקורס 75 אחרי מלחמת יום כיפור. יש בדף גם סלט שלם של תאריכים - כיצד נכנס לקבע באוגוסט 74 אם רק התגייס באוגוסט 72? כיצד סיים קורס טייס לאחר 3" שנים", אלא אם הכוונה ל 3 שנים מיום גיוסו לצה"ל?

בראשית חודש אוגוסט 1972 התגייס אילן לחיל האוויר והחל בקורס טיס מס' 73. לאחר שמונה חודשים בקורס נאלץ לעזוב עקב בעיה בריאותית. באותה עת התחוללה מלחמת יום כיפור ואילן שירת ביחידת לוחמה אלקטרונית ב"אום חשיבה" שבסיני. לאחר המלחמה הוא חזר לקורס טיס מס' 75. כבר אז סומן כמי שנועד לגדולות ולאחר שלוש שנים סיים את הקורס כטייס קרב וכחניך מצטיין. באוגוסט 1974 החל את שירות הקבע וצבר שעות טיסה רבות על מטוסי סקייהוק ומיראז' .

בינואר 1980 התחיל הסבה קרקעית למטוסי F-16 בארץ. באפריל נסע אילן ליוטה שבארצות-הברית להסבה בבסיס "היל" כחלק ממשלחת של 12 טייסים שהופקדו על הקמת מערך ה"נץ". באוגוסט 1980 אילן שירת בטייסת 117 כקצין נווט של הטייסת והוא בן 26.בשנת 1981 נבחר כאחד משמונת הטייסים שיצאו למשימת התקיפה הנועזת של הכור הגרעיני בבגדד, עיראק. אילן התנדב לטוס במטוס השמיני והאחרון למרות הסיכון הרב במיקום זה, משימה זו הוכתרה בהצלחה והאדירה את עוצמתה של מדינת ישראל ואת יכולת ההרתעה שלה.

בין השנים 1981-1983 היה בין מקימי טייסת 253 טייסת ה-F-16 הראשונה בבסיס רמון החדש. בשנת 1983 נטל אילן פסק זמן מתפקידיו הקרביים ופנה לארבע שנות לימודים באוניברסיטת תל-אביב שבסיומן קיבל תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים. בשנת 1988 עם חזרתו לחיל האוויר התמנה לסגן מפקד טייסת פאנטום, ובהמשך מונה למפקד טייסת 117 בבסיס רמת דוד. בתקופה זו התנהלה מלחמת המפרץ והטייסת היתה ערוכה ומוכנה להצטרף למלחמה. בשנת 1992 עבר לתפקיד מטה ושימש כראש מחלקת מטוסים באמל"ח (מחלקת אמצעי לחימה). בשנת 1994 קודם אילן לדרגת אלוף-משנה והתמנה לראש אמל"ח, תפקיד שבו כיהן כשלוש שנים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:40

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר