לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 16-03-2008, 20:28
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,158
+/-
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "מה היתרונות והחסרונות"

יתרונות:
  • היכולת להמריא הן כמטוס רגיל, ממסלול, במטען מלא, הן המראה קצרה ממסלול קצר ובמטען חלקי, והן אנכית, מכל משטח ישר - אך במטען קטן (=טווח קצר).
  • היכולת לנחות בשטח מצומצם - מה שמטוס רגיל לא יוכל לעשות, ויהיה בצרות כשיחזור לבסיס מופצץ כשהוא קצר בדלק.
  • האפשרות לנצל את המערכת להטיית זרם הסילון לצורך שיפור התמרון, וביצוע תמרונים "בלתי אפשריים" כגון ריחוף במקום. במלחמת פוקלנד זכו ההריארים להצלחות שונות בין היתר הודות לצורת תמרון זו.
  • הגמישות הטקטית שמאפשרת הפעלת מטוסים גם מחוץ לבסיסים תקניים.
חסרונות:
  • למרות הגמישות הנ"ל בתפעול - אינך פתור מזנב לוגיסטי גם אם אתה נוחת במגרש חנייה של סופר. פריסה רחבה = סיבוך וכאב ראש.
  • שיעור תאונות גבוה מהממוצע, על כל מה שמשתמע מכך.
  • למרות שניתן לחשוב שמטוס VTOL יכול לפעול מכל מקום, הוא עדיין רגיש מאד (ויותר ממטוס רגיל) לשאיבת גופים זרים מהקרקע, כך שיש להכין עבורו משטחי נחיתה נקיים.
  • לא רק זאת, אלא שבניסויים מבוקרים, נגרמו נזקים כבדים, ולפעמים מסוכנים (למטוס ולסביבתו) מפגיעת הגזים הלוהטים במסלול. ההמלצה (לפחות בח"א האמריקני) הוא לפעול רק ממשטחים שהוכנו במיוחד.
  • מגבלות מזג אוויר. מעטפת הטיסה במוד VTOL קטנה משמעותית מ- CTOL, בכל מה שנוגע לרוח, ולהתקרחות.
  • עלות גבוהה מאד לרכישה, לתחזוקה, להדרכת צוותים, ולהשלמת אבדנים מתאונות.
  • עקב היותו פשרה בין תכונות רבות - הביצועים ככלל לוקים בחסר מול מטוס קונבנציונאלי באותם מימדים.
  • הדבר נכון גם לגבי כמות ומגוון החימוש שאפשר לשאת עליו.
בסיכום: יש היגיון בדגם F-35 להמראה ונחיתה אנכיים אם הלקוח הוא הצי או המרינס. ישראל אמנם כונתה בעבר "נושאת מטוסים" בגלל גודלה, אך לעניות דעתי אין לה צורך בדגם זה, והדגם הרגיל בהחלט יספק את הסחורה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 16-03-2008, 20:50
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "דבקה ו-DefenceNews: ישראל שוקלת הצטיידות ב-STOVL F35"

יוספון הכל תקין? לקחת משהו שאנחנו צריכים לדעת עליו

DZZ אני חושב כיסה את מרבית הנקודות העיקריות. אני חושב שחלק מהנקודות השליליות נוגעות יותר להארייר ופחות (אולי) לF35B. כך למשל אין סיבה עקרונית לחשוב שיהיו סוגי נשק שימנעו מדגם הB (אלא אם מדובר כמובן בסוגיית משקל החימוש).
למרות שהביצועים של דגם הB יפלו אפשר לשער מזה של דגמי הA/C הוא עדיין צפוי להיות מטוס מרשים למדי (שוב הכל הערכות כי הכלי טרם טס באופן מלא - הייתה אגב תוכנית על הפיתוח המוקדם של הF35 ועל המכרז בין שתי היצרניות שבסופו זכתה לוקהיד - בסרט הראו את אבות הטיפוס של שתי החברות טסים - היה מאד מרשים לראות המראה אנכית של F35). בכל מקרה לא מדובר בעוד הארייר עם ביצועים נחותים אלא במטוס קרב מתקדם לכל דבר בעל יכולת טיסה על-קולית וחימוש מתקדם.

אני אישית חושב שראוי לחיל האויר לראות קודם כל כיצד מתקדם הפיתוח של הB ואפילו להמתין עוד כמה שנים עד שייכנס ממש לשירות ורק אז לרכוש אולי משהו בסדר גודל של טייסת אם אכן יגיעו למסקנה שהדבר נחוץ לנוכח האיומים.

בשורה התחתונה אני די בספק אם זה יקרה בסופו של דבר - אבל נראה.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 17-03-2008, 09:46
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,158
תמרונים
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "תודה חבר'ה ועוד שאלה"

ההריאר, מסוגל לרחף גם מחוץ לאפקט הקרקע. ראיתי אותו מרחף במקום אחד בגובה של כמה מאות רגל, במפגן. הקטע מן הסרט אינו בלתי אפשרי, אם כי ספק אם ניתן לשלוט במטוס בדיוק כזה בקרבת בניינים. תכונתו זו, להטות את פיות הפליטה לא רק שנותנת לו מידה של ניהוג וקטורי, אלא, היות והוא מסוגל לרחף, הוא יכול "לעצור" באוויר, מבלי להיות עבד למהירות ההזדקרות. כל מטוס אחר (לא VTOL), זקוק לתמרונים מתמרונים שונים, כאשר הוא רוצה "להעיף קדימה" מישהו שיושב לו על הזנב, ולעולם יהיה בסכנת התרסקות אם הטייס לא יהיה ער לירידה מסוכנת במהירות בעת הקרב. למעשה, המטוס הראשון שהתקרב ליכולת כזו, על בסיס אווירודינמי בלבד, וללא הנ"א היה הסוחוי 27 עם תרגיל הקוברה המפורסם שלו. עד היום יש ויכוחים אם זה יעיל. מכל מקום - כפי שכבר ציינתי, במלחמת פוקלנד (המקרה היחידי בו השתתפו מטוסי הנ"א בלחימת אוויר-אוויר) היה להריאר יתרון מובהק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 17-03-2008, 12:14
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "דבקה ו-DefenceNews: ישראל שוקלת הצטיידות ב-STOVL F35"

יש בפורום כמה אנשים שיכולים להעיד אני חושב טוב משנינו לגבי נושא הא"א בפועל יחד עם זאת אני מאמין שכבר היום ובוודאי שבעתיד החשיבות של קרבות אוויר אוויר מטווח קצר הולכת ופוחתת (אולי היא לא תעלם אבל היתרון של תמרון כזה או אחר הופכת הרבה פחות משמעותית בקרבות שהם מעבר לטווח הראיה). דווקא בתחום של סיוע צמוד לכוחות קרקע יש לVTOL כמה יתרונות (וכמובן גם חסרונות כגון פגיעות בדומה למסוק - אף על פי שהוא כמובן יכול די במהירות להסתלק מן האזור).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-03-2008, 14:05
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי odedy שמתחילה ב "נראה לי שכמאמר בילי ג'ואל"

המחלה הלאומית, לא להכריע מלחמות, היא עובדה מוגמרת.
אסד מרגיש בטוח לחלוטין מפנינו. מלחמה יכולה רק לחזק אותו.
סוריה יודעת שיש לנו את הטכנולוגיה להרוס את מרבית מערכי השיריון חיל האויר שלהם. לכן הם בהכרח יאמצו טקטיקה של מלחמת התשה, ללא ממאמץ מרכזי, מלבד רצח המספר הגדול ביותר של אזרחים באמצעות רקטות וארטילריה.
ביקצור, כל הצבא הסורי יערך למגננה נוסח חיזבללה בזמן שיתקוף אזרחים ברקטות.

טקטיקות שאנחנו מפתחים בעזה, נועדו לתת תשובה לחיזבאללה וסוריה בעולם שבו לישראל אסור להכריע מדינה ערבית.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 17-03-2008, 15:55
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "למרות השידרוגים זה מטוס קו..."

מצטער, איבדתי את הקו שלך.

F-35 נועד להחליף, כמובן בהכללה, את ה-F-16, כמטוס תקיפה רב משימתי. שגם מיירט וגם זורק פצצות.

סקייהוק, מטוס מסוף שנות ה-50, בן דורו של ה B-52 ושל ה Tu-16, הוא מטוס כמעט אידאלי לתפקיד הספציפי של ארטלריה מעופפת. הדרך הטובה והזולה ביותר לזרוק 2-3 טון חנ"ם לטווח של מאות ק"מ.

ברור שהוא יצטרך לפעול בסביבה שאמצעים אחרים טיהרו מנ"מ מתקדם, ומטוסים חדישים יותר מגינים על הסקייהוק מפני מטוסי אויב מתקדמים. אבל בסה"כ זהו מטוס שיכול גם להגן על עצמו בעזרת חימוש מספיק מתקדם.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 17-03-2008, 18:50
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "דבקה ו-DefenceNews: ישראל שוקלת הצטיידות ב-STOVL F35"

לטעמי אין לסקייהוק (על שידרוגיו) מקום בשדה הקרב המודרני (גם אחרי טיהור נ"מ כזה או אחר).
מערכותיו מיושנות (גם אחרי השדרוג), יש גבול לכמה ה"שלדה" יכולה לסחוב (כאמור מטוס משנות ה-50) גם אחרי שהוחלפו בה אי אלו חלקים. אתה אומר עלויות תפעול זולות - אני לא כל כך בטוח - האם לצה"ל מאגר בלתי נדלה של חלפים? (זה הרי מטוס שיצא משימוש מזמן ברוב צבאות העולם). מה לגבי צוותים המוכשרים עליו באופן קבוע? (טיסי בי"ס לטיסה?).

אבל עזוב את כל אלו הרי הדיון הוא על VTOL - סקייהוק הוא מטוס רגיל אז איך הוא בדיוק נכנס לעניין? ל-F35 יש לטעמי יכולות דמויות מסוק שאין לשום מטוס אחר (אולי לאוספרי אבל זאת קטגוריה אחרת לחלוטין). דגם הB אם יהיה מוצלח הוא ורסטיאלי ביותר - יש לו כאמור את המגבלות שלו (ואהן אינן פשוטות) אבל אם יוכיח עצמו לדעתי יש טעם בטייסת אחת של דגם הB בנוסף לכמה מהדגם הקונבנציונאלי (A).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 18-03-2008, 01:19
  Guy.P.A Guy.P.A אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.06
הודעות: 661
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי PERE1 שמתחילה ב "F35B"

אם היית קורא את האשכול היית מבין לבד למה כל מה שאמרת פה כרגע חסר כל תכלית.

1. הF-35 יעניק לצה"ל יכולת שלא קיימת כיום בארסנל, חמקנות. במתאר ההגנה האווירית של המדינות השכנות כיום, יכולת זו חיונית בהחלט. אני לא רואה שום סיבה למה ה F-35 על דגמיו לא יהיה מתאים לצה"ל, זהו מטוס רב משימתי.

2. ה F-35 אמור להכנס לשירות בסביבות ה2013-2014, הניסויים של דגם ה B עוד לא החלו אפילו.
להגיד יהיו " מל"טים טובים " זה טוב ויפה, המציאות כרגע אינה מאפשרת ואינה קרובה לאפשר למל"טים להחליף את מטוסי הקרב. בזמן שאתה מדבר עליו ( 2018 ), בהתחשב בזמן שייקח למטוס להקלט בצה"ל, הכשרת הטייסים צוותי הקרקע וכל מה שמטוס חדש דורש, תאריך הכניסה המלא לא יהיה קרוב הרבה יותר. בהתחשב בסדר הכוח המיושן יחסית של הרבה ממטוסי חיל האוויר, סביר בהחלט זמן הכניסה של מטוסי ה F-35 לסדר הכוח.

3. אף אחד לא דיבר על ייתרון ריחוף באמצע שדה קרב ( למרות שאפשר לדון על כך, יש מתארים רבים שנחיתה במקום יכולה להוות ייתרון אדיר ) , וגם לא בקרב אווירי.
הייתרון עליו מדובר הוא מקרה שמסלולי חיל האוויר יופצצו בדרך כזאת או אחרת ויהפכו לבלתי שמישים להמראה של מטוסים קונבנציונאליים, ומטוסים בהמראה אנכית \ קצרה יהיו הפתרון היחידי לשליחת מטוסים מבסיסים מסויימים. זה יתרון שאין עליו שום וויכוח, זהו סיכון קיים ומוחשי שדגם הB הוא פתרון מצויין, למרות חסרונותיו.

4. לא הבנתי איך האויבים הקרובים מתקשרים לנושא רכישת ה F-35. אם ערב הסעודית רוכשת יורופייטר טייפון, למצרים יש 200 F-16, ומדינות ערב יחדשו את סדר הכוח שלהם, ישראל תשאר מאחור. אם מסלולי ההמראה של הבסיסים יופצצו המטוסים יישארו על הקרקע, ובין אם האוייב במרחק 10 דקות או שעתיים טיסה לא יעזרו לך, המטוסים לא ימריאו.

יש צעצועים יקרים ששווה להוציא עליהם כסף. אני חושב שזה אחד מהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 18-03-2008, 09:46
  Guy.P.A Guy.P.A אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.06
הודעות: 661
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "רק דבר אחד הרשה לי לתקן - "3...."

הייתרון היחידי שאני רואה לאפשרות מלבד היציאה מהבסיס, היא למשל פעולה בתוך מדינה ופעילות של המטוסים מבסיס מאולתר, במידה ואתה פועל מרחוק.
אני לא רואה את צה"ל פועל בדרך שכזאת, ואני לא ממש מסכים שיכולת הריחוף יכולה לשמש לסיוע קרוב..

המטוס יהיה מסוגל לרחף לזמן קצר ביותר בגלל ענייני דלק, היציבות שלו מעורערת מאוד, הוא מטרה קלילה ביותר לכל טיל נ"מ מיושן, טיל כתף, נק"ל ואפילו נ"ט, העוצמה האדירה של המנוע בזמן הריחוף תבטל אני מאמין כמעט כל אפקט חמקנות.
אין זה הגיוני לסכן טייסים ומטוס כל כך יקר בפעולה שמסק"רים יעשו הרבה יותר טוב, עם הרבה יותר נשק ובפשטוט.
המטוס אומנם מסוגל לרחף אבל לא מגיב כמו מסוק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:49

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר