לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום לימודים. אנו מאחלים לכל הגולשים שנת לימודים מוצלחת חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > לימודים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 15-04-2008, 15:13
צלמית המשתמש של PL@yB0y
  משתמש זכר PL@yB0y PL@yB0y אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.06.05
הודעות: 3,429
שלח הודעה דרך ICQ אל PL@yB0y
אז ככה:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי --qwerty-- שמתחילה ב "בעיות הספק."

אני אנסה להסביר לך את כל הקטע בבעיות הספק ואת הנתון האחרון ואתן לך לנסות לפתור לבד את הבעיה.. כי הדרך להצלחה במתמטיקה זה תרגול ועבודה
אז בעיות הספק....
בבעיות הספק אנחנו עוסקים בשלושה קריטריונים:
זמן- כמה זמן העצם (ברז, אדם, מכונית או כל דבר אחר שמבצע פעולות או עבודות) עבד/עשה פעולה.
הספק- כמה עבודה העצם עושה ליחידת זמן.
סה"כ- סך כל העבודה שעצם עשה.

המשוואה הכללית של בעיות הספק היא:
זמן/הספק = סך הכל (הזמן שהעצם פעל/עבד לחלק להספקו שווה לכל העבודה שהוא עשה)

זה היה שיעור בעיות הספק בכמה שורות. מקווה שהבנת

הנתון השני שנותנים לך (האחרון) הוא בעצם כמה מהעבודה עשה כל אחד מהברזים. כלומר ההספק יש לך (זה בעצם המשתנה) וכמה בסה"כ הוא גם עשה יש לך.. אז אתה יכול למצוא את הזמנים של כח אחד מהברזים ולהרכיב עוד משוואה....

****שים לה שכשמדובר בברז מרוקן יבוא לפניו מינוס במשוואות שבם אתה משווה את סך העבודה****

מקווה שההסבר מיצה ושתצליח לפתור...
אם לא אני אתן לך פתרון מפורט עם הסברים והכל


בהצלחה,
איציק
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #4  
ישן 15-04-2008, 17:11
צלמית המשתמש של PL@yB0y
  משתמש זכר PL@yB0y PL@yB0y אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.06.05
הודעות: 3,429
שלח הודעה דרך ICQ אל PL@yB0y
אממ...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי --qwerty-- שמתחילה ב "קודם כל תודה :)"

אממ אולי ההגדרות שלי לא היו מדוייקות
אני אנסה לחדד...
בשאלות מסוג זה לא מתכוונים לכל העבודה שהעצם עזה (באמת אתה צודק ויש בבעיות הספק פעמים שבהם אתה צריך להכפיל)... אלא מתכוונים לחלק מהעבודה... אל תשכח שהברזים עשו חלק מהעבודה- חלק מהשלם (כל הבריכה)...
אל תשכח שהברזים עובדים יחד.. לכן כל חלק מהעבודה שכל אחד עושה זה זמן חלק ההספק שלו.. אם עדיין לא הבנת בבקשה תגיד אני אסביר יותר לעומק... יש הסבר יותר חופר שהמורה שלי הסבירה לי פעם אבל אני קודם מנסה הסבר יותר פשוט כי לא בא לי לחפור בנושא (עד שסיימתי את 006 )

בקשר לנתון האחרון...
אמרנו שיש לך שלושה קריטריונים... הנתון האחרון בעצם אומר לך כה כל ברז עשה.. כלומר הכמות..
אז אתה יכול להציב בנוסחא שנתתי לך.. אתה מציב את הנתון... ההספק הוא משתנה ואתה מחלץ את הזמן... יש לך את הזמנים של עבודתם עד שהרבריכה התמלאה (לא לשכוח שברז אחד פעל יותר מהשני)
אתה יכול להרכיב משוואה

ואם עדיין לא הבנת אחי תגיד..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י PL@yB0y בתאריך 15-04-2008 בשעה 17:19.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 15-04-2008, 20:23
צלמית המשתמש של PL@yB0y
  משתמש זכר PL@yB0y PL@yB0y אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.06.05
הודעות: 3,429
שלח הודעה דרך ICQ אל PL@yB0y
פתרון מלא + הסבר:
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי --qwerty-- שמתחילה ב "חח מכל הבעיות רק הספק נשאר בקיץ :("

אז ככה:
*** מה שבצבע כחול זה מה שקיבלנו לאחר הצבת שני הנתונים השניים בנוסחא***
טבלה ומשוואה ראשונות:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הברז הממלא עבד 4 שעות לפני שהברז המרוקן התחיל לפעול. אחר כך הם פעלו יחד עוד שעתיים. כלומר הברז הראשון פעל 6 שעות ביוד שהברז השני פעל שעתיים. מציבים בנוסחא ומקבלים את חלק מהעבודה שכל אחד מהם עשה. בעוד שהראשון מילא, השני רוקן, לכן מחסרים את סך כל העבודה שכל אחד מהם עשה ומשווים לסה"כ כמות הבריכה שהם מילאו.

טבלה ומשוואה שניות:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

**** יש טעות בטבלה זה אמור להיות y ולא 1.5y*****
הברז הראשון מילא מים בכמות של אחד וחצי בריכות- כלומר סך כל העבודה שלו היא 1.5
הברז השני רוקן מים בכמות של בריכה אחת- כלומר סך כל העבודה שלו היא 1

על ידי הצבה בנוסחא קיבלנו את הזמנים שבהם שניהם מילאו את הבריכה (הזמן הזה מכיל גם את הזמן שלקח להם להשלים את המילוי של הבריכה לכם אתה לא צריך פה עוד משתנה t)
אבל לא לשכוח שהברז הראשון עבד ב-4 שעות יותר מהברז השני לכן על מנת להשוות את זמן העבודה של כל אחד מהם יש להוסיף 4 לזמן העבודה של הברז השני.




עוד קצת על בעיות הספק:
יש שתי סוגים של בעיות הספק.האחת מדברת על מציאת הכמות הכללית של העבודה והשניה מדברת על מציאת חלק מהכמות הכללית של העבודה.
אם נרצה למצוא את כל העבודה נשתמש בנוסחא: סכ"ה = זמן * קצב
אם נרצה למצוא כמה כל עצם עשה מהעבודה נשתמש בנוסחא: (זמן/קצב(1) + זמן/קצב(2) = 1
ש-(1) ו-(2) הם העצמים ואחד מייצא בעצם את כל העבודה (100%)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:07

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר