16-04-2008, 12:08
|
|
|
חבר מתאריך: 11.12.07
הודעות: 17
|
|
כן... אני יתן לך דוגמא..
חח לצערי הגעתי למצב שאני זוכר את המספרים בעל-פה..
תראה, ניקח לדוגמא את חברת ברייטיש אירוויז.. אומנם הם אינם מפעילים מטוסים 737NG אבל הם מפעלים ישנים יותר, המטוסים שלהם, שהוזמנו עבורת ישירות ולא לחברה אחרת ואחר כך הגיעו עליהם יהיה רשום (לדוגמא 737-400) יהיה 737-436
אל-על אותו סיפור, 737-858, אבל יש להם מטוסי 737-8Q8 שבמקור הוזמנו לחברת Polynesian Airlines. ולמטוס זה יש כנפונים, (רישום המטוס הוא 4X-EKP)
ואותו דבר עם מטוסים ה767-300/ER שלהם, הם בלייסינג ומספרם הוא 767-330 ברישום 4X-EAJ ומקורו בחברה הגרמנית קונדור, מטוס אחר שלהם 767-3Y0 רישומו 4X-EAP ומקורו בחברת אירמקסימו המקסיקנית והאחרון הוא 767-352 ברישום 4X-EAR ומקורו בחברה הספרדית אייר איורפ. אני רק רוצה להגדיש שהמטוסים הם ER אך לא הצלחתי לסדר את זה כאן שזה יראה ככה.. לא קריטי.
מטרת המיספור הזה היא כדי לדעת קצת על היסטורית המטוס.. כלומר, אם נניח היום חברת דלתא האמריקאית, מפעילה מטוסי 757-232 (ה-32 זה המספר של דלתא) אבל יש לה בצי מטוסי 757-231 שכל אלו עם ה31 עם כנפונים, ואם נבדוק הייטב את היסטורית המטוס נוכל ללמוד ולראות שמקורו בחברת TWA שפשטה רגל..
עוד דגש.. המיספור הזה מיוחס אך ורק למטוסי בואינג.. באירבוס המספרים הנוספים בכלל מסמלים את סוג המנוע.. אם לדוגמא לחברת אמרייקן איירלינס יש מטוסי איירובס A300B4-605, ה-05 מיחס שזהו מנוע של חברת GE.. לעומת זאת ניקח מטוס של חברת קוראין איירלינס מסוג איירבוס A300B4-622R ה-22 מיוחס למנועי P&W, כאשר נראה מספרים כמו 11,12,13,14,15,16 המספר מיוחד למנועי CFM (לדוגמא A340-211 למטוס הזה יש מנוע מסוג CFM) אם נראה מספר 31,32,33 זהו מנוע של חברת קטנה שהיא שיתוף של RR וP&W שנקראת IAE, במקרה ונראה מספר מספר 41,42,43 נדע שזו מספר המיוחס למנועי RR..
זהו מצטער על החפירה. מקווה שהבנת בנוסף אתה מוזמן להיכנס לאתר הזה וללמוד קצת על זה [זה אתר של ציים של חברות תעופה אבל אפשר ללמוד קצת את ההיסטוריה של המטוס (למי הוזמן וכו..)] http://www.ch-aviation.ch/aircraft.php
|