לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 16-04-2008, 03:03
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "עד כמה שזכור לי, כך הבן איש..."

אאורקה!
(כבר לא יכולתי לערוך את ההודעה הקודמת..)

צדקתי, זה אכן הבן איש חי אומר את הדברים
הלכות תפילין, מתוך "פרשת וירא", שנה ראשונה

אות טו
סדר הנחת תפילין, בתחלה יקשור תש"י בזרוע השמאלי על הקיבורת שהוא מקום בשר הגבוה התופח הנקרא קיבורת, ויכסה זרועו בטלית כדי שתהיה הנחת תש"י בהצנע, ויש סוד בדבר על כן אפילו יושב לבדו ואפילו בבית אפל ג"כ יכסה הזרוע בטלית, סימן לדבר כי יד על כס, ומהריק"ש ז"ל טעמא טעים והיה לך לאות על ידך לך לאות ולא לאחרים, ולא יעשה כריכה בקבורת, אלא אחר שיהדק היטב יקשור היו"ד ברצועה עם התפילין, ואע"פ שבלא"ה היו"ד קשורה בחוט של גיד עם הבית משום דאין להפריד התיתורא לעולם, כנז' בזוהר פינחס דף קל"ו, עכ"ז יש סוד בדבר לקשור היו"ד ברצועה לכוין להמשיך להיו"ד ש"ע נהורין כמנין רצועה שהיא מספר ש"ע עם הכולל, ומ"ש הרב ש"ץ ז"ל דף מ' הלכה י"א, כבר הבאתי דבריו בסה"ק מקבצאל והקשתי על דבריו יע"ש, ואחר שקשר היו"ד ימשוך הרצועה לזרוע ויכרוך אותה סביב הזרוע שבעה כריכות שלימות, ומה שנמשכת הרצועה בתחלת הזרוע מצד אחד של הזרוע אין זה נחשב כריכה ואין זה בכלל הכריכות, ודלא כמ"ש שם חדש דף קכ"ו לכך יכרוך ז' כריכות ממש שלימות, ואחר שיכרוך השבע כריכות, יעמוד ויניח תש"ר מעומד, דאין להניח תש"ר אלא רק אחר שבע הכריכות:


ועכשיו על תפילין של ראש:
אות יח
קודם הנחת תש"ר בראשו, יסתכל בשבעה זייני"ן שיש בשני שיני"ן דאית בהו רזין סתימין עמיקין כמ"ש בזוה"ק, והובא זה בדברי האחרונים ז"ל, ודע כי אע"ג דמרן ז"ל בס"ס כ"ז כתב תש"ר טוב להניחם גלויים, הנה המקובלים ז"ל ס"ל לכסות בטלית שיוריד הטלית עד סוף המצח. וטעמם ונימוקם עמם ע"פ הסוד וזה עיקר:

חזרה לפורום
  #19  
ישן 16-04-2008, 09:46
  hack2003 hack2003 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.06
הודעות: 873
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "ציצית, בפנים או בחוץ ?"

ציצית בפנים בחוץ? מהתורה אין חובה ללבוש ציצית.
אם אתה לובש ציצית אתה יכול לבחור אם לשים אותה בחוץ או בפנים איך שאתה רוצה.
ציצית היא בגם כמו חולצה ואמורה אפילו להיות חולצה. כשאתה לובש חולצה אתה שם אותה במכנסיים? אני אישית לא ומכיוון שציצית בתוך המכנסיים מציק לי אני שם אותה בחוץ מלבד שאני מבין שיש בזה ערך כל שהוא.

בכללי יש על זה דיונים בהלכה הרבה פוסקים אשכנזים אומרים בחוץ והרבה מהספרדים אומרים בפנים.

אגב לגבי הקטע של לא לבייש את המתים אני לא יודע בדיוק מתי זה התחיל אבל זה בטוח משהו מאד מוזר.
זה מזכיר לי את הקטע הזה שמכסים את החלות של שבת בכדי שלא יעלבו שקידשו על היין ולא עליהן.

כמוכן יש דיון אמוני בנושא של "מטרת הציצית לאדם או לסביבתו".(משהו כזה)
_____________________________________
פרטי המחשב שלי על ידי CPU-Z

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:14

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר