12-05-2008, 00:30
|
|
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
המכונית החשמלית הראשונה של ישראל יוצאת לסיבוב
חברת בטר פלייס המקימה את התשתית לפרויקט המכוניות החשמליות בישראל ערכה נסיעת מבחן באבטיפוס של המכונית [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/daily/D110508/245gas_tank.jpg] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
שקע חשמלי במקום כניסה למכל הדלק [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif] תצלום: אי-פי [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
חברת בטר פלייס, המקימה את התשתית לפרויקט המכוניות החשמליות בישראל, ערכה אתמול (ראשון) מפגש עיתונאים עם בכירי החברה בישראל, שכלל נסיעה באבטיפוס ראשוני של המכונית החשמלית. מלבד החשיפה של המודל, הבשורה העיקרית שהוצגה באירוע היתה הקמתה של מערכת מידע מתוחכמת, שתקשר בין המכונית ובין רשת הטעינה ותוכל להמליץ לנהג מתי ואיפה לטעון את המצברים או להחליפם. עם זאת, כבר הושמעו הסתייגויות ממערכת זו, מאחר שבאמצעותה יוכלו בבטר פלייס לדעת היכן נמצאת כל מכונית שמנויה לשירותיהם.
במהלך האירוע הבטיח מנכ"ל החברה בישראל, משה קפלינסקי, כי הלקוח יזכה לשירות "ברמה אחרת". אחת האפשרויות שבוחנת החברה, היא הקמה של מערך ניידות ושירותי דרך. מאידך, מנהלת השיווק של החברה, דפנה אגסי, אומרת "אני מקווה שלא נזדקק לזה". כמו כן, לאחרונה מונתה זיווה פתיר לאחראית על התקינה של המכונית החשמלית. פתיר, ששימשה בעבר כמנכ"לית מכון התקנים ויו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תהיה אמונה על הצגת תקן אחיד להטענה חשמלית, כשם שכיום סוג הדלק ופתח המילוי הם בגודל דומה במכוניות שונות.
"למיזם תהיה השפעה ניכרת על הכלכלה בישראל"
על פי נתוני החברה, מכונית חשמלית תהיה משתלמת ביותר על פני רכב המונע על ידי בנזין. כנשאל בעל החברה, שי אגסי, מדוע אם כן, זקוק המיזם להטבות מיסוי - לפי המלצות הוועדה למיסוי ירוק, הוא ענה כי הטבות המיסוי יכולות להאיץ את חדירת המכוניות שתתרחש בכל מקרה. החברה גם הציגה סקר שוק לפיו ל-64% מהציבור יש דעה חיובית כלפי מכונית חשמליות. על פי סקר השוק, אחד משישה בתי אב מוכן לרכוש את המכונית המדוברת גם כרכב לנסיעות ארוכות.
אגסי הכריז בנוסף כי ישראל תהיה המדינה הראשונה לפרוש רשת טעינה. הוא הוסיף כי למיזם יכולה להיות השפעה ניכרת על הכלכלה הישראלית: "יש לנו יכולות פיתוח מרשימות בישראל. אפשר ליצור כאן תעשייה שתהיה גדולה יותר מתעשיית הטלפונים הסלולרים".
אגסי נראה כחדור אידיאולוגיה, והצהיר "אין עסק בעולם שהייתי עושה בכזה להט. ב-24 השעות אחרי שהגשתי את ההתפטרות שלי ל-SAP (בה כיהן כסמנכ"ל, ד.ש) קיבלתי מאה הצעות, ושום דבר לא משך אותי כמו זה". יחד עם זאת, אגסי הדגיש כי "אם היינו עושים את זה למען פילנטרופיה, לא היינו מצליחים להזיז את המשקיעים ולממש את הפרויקט".
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/daily/D110508/245car_2.jpg] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
שי אגסי, מציג את המכונית אתמול [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif] תצלום: אי-פי
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/982337.html
_____________________________________
|