לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 09-03-2005, 12:16
צלמית המשתמש של תוהו ובוהו
  תוהו ובוהו תוהו ובוהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 1,718
שאלה דעת תורה: עזה היא חלק מארץ ישראל

דעת תורה: עזה היא חלק מארץ ישראל


בתגובה לנסיונות לייחס לעקירת ישובי חבל קטיף הצדקה תורנית, זאת תוך קביעה שעזה אינה חלק מארץ ישראל, מפרסם בימים אלה הרב גדליהו אקסלרוד, לשעבר אב בית הדין בחיפה גילוי דעת תורה הפורך את הטיעונים.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.a7.org./data/images/2005/03/08/katif4-s.jpg]


"הנני בא בדברים הבאים: פסק ההלכה הוא ברור ומוסכם לדעת כל הפוסקים שיש קדושת ארץ ישראל על יישובי גוש קטיף, ומכיוון שיש המעלים טענות שגוש קטיף אינו נכלל בגבולות ארץ ישראל הריני בזה לעלות על הכתב דעת ההלכה שאין שום ספק בדבר שגוש קטיף הוא בתוך גבולות ארץ הקדש וירושה היא לעם ישראל מאבותינו, אשר קבלו את הארץ מבורא עולם", כותב הרב אקסלרוד.

הרב מצטט בדבריו את פסוקי הבטחת הארץ לאבות האומה, אברהם יצחק ויעקוב וקובע ש"קדושה זו של הארץ היא משעת נתינתה אל האבות קדושה זו כשם שהייתה קיימת לפני הכיבוש כך אינה מתבטלת עם ביטול הכיבוש בחורבן הבית וגלות ישראל קדושת הארץ כולה לגבולותיה שבתורה וטהרתה ומעלתה לחיים ולמתים והיותה נחלת השם לא נגרע ממנה דבר לא בזמן גלות בבל ולא בזמן גלותנו היום וקדושת עולמים היא עד סוף כל ימות עולם לא נשתנה ולא ישתנה (לשון החתם סופר בשו"ת יו"ד רל"ד)"

באשר לגבולות הארץ מבהיר הרב אקסלרוד "הגבול הדרומי מתחיל מהקצה הדרומי מזרחי של ים המלח (יהושוע ט"ו ב') וממשיך לדרום עד נחל מצרים משם פונה מערבה עד הים התיכון (במדבר ל"ד). לדעת תרגום יונתן בן עוזיאל תרגום ירושלמי מזרחי (במדבר שם) רש"י רד"ק הגר"א (יהושוע י"ג ג') התוס' (ערכין ט"ו) הר"ש סירליאו (שביעית פרק ו' א') נחל מצרים הוא הנילוס ועד הנילוס נחשב הכל לארץ ישראל".

בדבריו מצטט הרב אקסלרוד גם את דברי "תרגום רב סעדיה גאון, האבן עזרא, ורבנו בחיי (במדבר ל"ד) הרדב"ז (ח"ה סי' ב' ) האברבנאל (בראשית ט"ז) נחל מצרים הוא נחל אל עריש ועד נחל אל עריש הכולל בתוכו את כל רצועת עזה ודרומה ממנה עשרות קילומטרים הכל נחשב לארץ ישראל לכל דעות הפוסקים".

כפי שכתבתי בגילוי דעת הקודם-עלינו להישמע לציווי נביא דורנו- הוא הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שאסור למסור אף שעל מאדמת ארץ הקדש לגויים בכלל לאויב על אחת כמה וכמה! ועל כן אין מקום לשום משא ומתן על שטחי ארץ ישראל- היא ארץ הקודש, ובודאי שלא למשאל מכל סוג שהוא על כך

את דבריו חותם הרב בביטחון ש"ודאי הוא שעם ישראל ישנס מותניו ולא ייתן בדרך החוקית לאסון הזה לקרות רחמנא ליצלן לא יגורשו יהודים מבתיהם על לא עוול בכפם ולא ימסרו שטחי ארץ הקודש למרצחים המחבלים שונאינו בנפש".
(ש)


7


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://collector.deepmetrix.com/dm.gif?v=86&vst=1&id=273287_1110187229421&url=http%3A//www.a7.org./data/cache/news/responses//105/nr_105583.html&ref=http%3A//www.a7.org./news.php%3Fid%3D105583&lng=he&tz=2&scr=1024x768%2032bpp&rnd=1110366777187]
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 09-03-2005, 13:26
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
חמודי מי שקצת מנותק כאן זה אתה:
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי the prodigy שמתחילה ב "אם כל הכבוד והצער"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי the prodigy
כלפי האנשים שיופנו(אם יפונו).
אני חייב להגיד מספר מילים על כתבה זו
למה עם ישראל לא התיישב ברצועת עזה הרי הפלשתים שכנו שם ואף באיזורים שהם היום בשטח מדינת ישראל.
בנוסף צריך לזכור שאנו במאה ה21 ולא במאה ה10 לפנה"ס.
צער לי לראות אנשים שחיים את העבר ואת העבר הכל כך רחוק.
כמבון שאין לי שום טענות נגד הדת היהדוית והעבר הרחוק שלה, אך מבחינת מחשבה ודרך כיום זה די הזוי לחיות ולחשוב כמו בעבר.


נתחיל בהתחברות:
1. קודם כל נתחבר לשפה - אם = מילת תנאי, עם = בנוסף ל...

2. "למה עם ישראל לא התיישב ברצועת עזה הרי הפלשתים שכנו שם ואף באיזורים שהם היום בשטח מדינת ישראל." - התשובה בגוף השאלה: אתה בעצמך אמרת אין קשר בין זכותינו על הארץ לבין העובדה שבתקופה מסויימת ישבו בה גויים.

3. "בנוסף צריך לזכור שאנו במאה ה21 ולא במאה ה10 לפנה"ס" - והקשר בין דעת תורה לספירה הנוצרית הוא?...

4. "צער לי לראות אנשים שחיים את העבר ואת העבר הכל כך רחוק.
כמבון שאין לי שום טענות נגד הדת היהדוית והעבר הרחוק שלה, אך מבחינת מחשבה ודרך כיום זה די הזוי לחיות ולחשוב כמו בעבר" - טוב היהודים תמיד היו הזויים... (למרות שיש להם סיבות טובות לכך - אתה יודע דברים זניחים כמו מעמד הר סיני, יציאת מצרים וכו').
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 09-03-2005, 13:52
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
תשובה לי אליך:
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי the prodigy שמתחילה ב "שאלה לי אליך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי the prodigy
למה אינך וחבריך ששותפים לדעות שלך אינם שואפים לארץ ישראל השלמה והענקית כמו שהיתה בימי ממלכת דוד?
הרי עזה היא שטח קטן לעומת הממלכה העצומה שעליה שלט דוד.

ומהערכתי אפילו אנשים מסוגך הבינו כי זה די חלום לחיות בגבולות האלה..הרי זה לא הגיוני במאה ה21.
אז למה לך להלחם על עזה תלחם על השטחים שהמלך דוד שלט עליהם...

בנוסף אין לי כוונה רע כלפיך והאנשים השותפים לדעותיך ולדרכך.


מי אמר שאנחנו לא שואפים לא"י השלמה?
בוודאי שכן - רק שיש לדבר כללים כמו שקבעה התורה:
"לא תוכל כלותם מהר, פן תרבה עליך חית השדה" (ז,כב). הרמב"ן פירש שזוהי הבטחת הבורא, שלא יכלה את אויבינו במלחמה ביום אחד. ר' יוסף בכור-שור (תלמיד רבנו תם) פירש: תוכל, אבל אין כדאי בשבילך, פן תרבה עליך חית השדה - כלומר: עצה טובה קא משמע לן. אבל הרשב"ם פירש (להלן ט,ג), שלמרות שניתן לנו הכוח לנצח במהירות בלא טורח, בכל זאת אנו מוזהרים שלא לכלות את אויבינו בבת אחת. זוהי אזהרה כמו בפסוק "לא תוכל לתת עליך איש נכרי" (דבר' יז,טו); אולי אפילו לאו מבין שס"ה מצוות ל"ת.
זוהי אפוא מצוה להבליג בעת קרב, ומעין האיסור שלא להקיף ולצור על האויב מכל ארבעת צדדיו, דבר הנלמד מהכתוב "ויצבאו על מדין כאשר ציוה ה' את משה" (במד' לא,ז) ומטרתו כדי לאפשר לרוצים בכך להימלט על נפשם (רמב"ם, הל' מלכים ו,ז). כך נדרש הדבר בספרי, ומן הסתם איסור הוא ולא עצה טובה בלבד.
כבר רש"י במקום שואל, מדוע אנו מתייראים מפני החיות, והלא "חית השדה השדלמה לך" (איוב ה,כג), ותירץ: "גלוי היה לפניו שעתידים לחטוא." נמצא שכאשר העם חוטא, יותר יש לו לירא מפני החיות מאשר מפני גויי הארץ. ואנחנו בדורנו שואלים: האמנם?! ואולי יש גויי הארץ שדינם כחיות...
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 09-03-2005, 16:12
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
דן, אל תרגיש רע - איש לא ציפה שתבין מה המשמעות של שאתה כותב...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "אם כך שיכילו את שנת השמיטה והמעשר על הישוביים הדתיים שמדרום לקיבוץ סעד"

כשזה נוח לך, אתה מכיר פתאום בחוקי השמיטה שמוציאים את אזח"ע מא"י (ואז הוויתור עליהם הוא
הגיוני...), אבל אינך מבין שיש עוד הרבה יישובים אחרים מחוץ לאזח"ע, שהם בתוך הקו הירוק ונמצאים
דרומה לסעד. לפי שיטתך (שתומכת בנושא השמיטה אד-הוק), אז גם מצפה ושדה בוקר וירוחם ודימונה,
ואילת ויטבתה וכו' וכו', הם מחוץ לא"י. מתוך היכרות איתך - אתה הרי בעד לוותר על מה שאינו א"י (וגם
על מה שכן א"י, אבל נניח לזה כרגע...), אז ההגיון מחייב שגם תושבי מצפה ושדה בוקר צריכים להתחיל
לארוז. השאלה היא רק מתי תתחיל לקרוא להם סחטנים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:10

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר